Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Základní příjem. Sociální dávka pro každého?

Ondřej Tůma | 18. 12. 2015 | Celkem 15 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Jan Altman | 18. 12. 2015 17:18

Perverze dnešního dne: Autor se ptá na názor "odborníků".
Co se takhle raději zeptat čistých plátců daní?

"Odborníků" se ptejme, až to "odborníci" budou platit.

+18
+
-

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Richard Fuld | 22. 12. 2015 08:00

Většina lidí už ale v té práci žádné "koláče" nevyrábí. Typicky např. část úředníctva. Do práce nechodí vyrábět koláče. Chodí tam vydělat peníze na koláče.

To hlídání strojů je dnes realita. A podíl tohoto principu "koláče bez práce" roste a poroste.

-1
+
-

Všech 15 komentářů v diskuzi.

Jan Altman | 18. 12. 2015 17:18

Perverze dnešního dne: Autor se ptá na názor "odborníků".
Co se takhle raději zeptat čistých plátců daní?

"Odborníků" se ptejme, až to "odborníci" budou platit.

Nahlásit

+18
+
-

Richard Fuld | 20. 12. 2015 09:40 | reakce na Jan Altman - 18. 12. 2015 17:18

Nesmysl. Kapři si přece rybník nevypustí.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Stanislav Brabec | 19. 12. 2015 16:26 | reakce na Jan Altman - 18. 12. 2015 17:18

Ba, věru. Odborníci nevědí to, co ví každý pekař: Bez práce nejsou koláče.

Kolikrát ještě budeme muset vyzkoušet, zda by koláče bez práce přece jen být mohly? Samozřejmě pod vedením těch, kteří nikdy žádný koláč neupekli.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 20. 12. 2015 09:48 | reakce na Stanislav Brabec - 19. 12. 2015 16:26

Primitivní paradigma "bez práce nejsou koláče, už dávno neplatí". Všichni nadávají na různá náboženství, jak primitivními principy se řídí a sami jsme schopni přijímat principy obdobně primitivní a neaktuální.

V dnešní době, kdy hrstka lidí (pár % populace) vyrobí bez problému svou prací dostatek"koláčů" pro všechny, je předmětné paradigma nejen nesmyslné ale přímo škodlivé, protože jeho důsledné naplňování nás může skutečně vrátit do situace, kdy zase začne plně platit. A takový návrat do doby kamenné si určitě nikdo rozumný a civilizovaný nepřeje.

Síla dnešní civilizace spočívá právě v tom, že umí lépe ocenit ty, kteří vymyslí, jak "upéct koláče" bez práce, než ty, co je stále pracně vytváří vlastní prací. Tento princip ostatně platil od nepaměti, platí a bude platit .

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Stanislav Brabec | 21. 12. 2015 16:34 | reakce na Richard Fuld - 20. 12. 2015 09:48

V tom případě nechápu, proč většina lidí stále musí chodit na 8 hodin do práce, aby z výdělku dokázala přežít.

Kdyby to bylo tak, jak říkáte, zašel bych do práce párkrát do roka pohlídat stroje, a ve zbytek času bych si užíval plodů práce strojů.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Richard Fuld | 22. 12. 2015 08:00 | reakce na Stanislav Brabec - 21. 12. 2015 16:34

Většina lidí už ale v té práci žádné "koláče" nevyrábí. Typicky např. část úředníctva. Do práce nechodí vyrábět koláče. Chodí tam vydělat peníze na koláče.

To hlídání strojů je dnes realita. A podíl tohoto principu "koláče bez práce" roste a poroste.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Jan Altman | 23. 12. 2015 23:56 | reakce na Richard Fuld - 22. 12. 2015 08:00

"koláčem" je myšleno cokoli užitečného, za co jest placeno dobrovolně (neboť jinak se užitečnost ani nedá poznat), protože si prodávaného kupec váží více, než čehokoli jiného, co by si za dané peníze mohl koupit.
Je jedno, zda je to skutečně koláč, smartphone, připojení k internetu, ostříhání vlasů, konzultace psychoterapeuta, jízda s řidičem Uberu, služby bytového architekta, životní pojištění, ...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Richard Fuld | 25. 12. 2015 19:26 | reakce na Jan Altman - 23. 12. 2015 23:56

Tomu samozřejmě rozumím. Proto taky píšu "koláče" s uvozovkami.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Altman | 26. 12. 2015 18:18 | reakce na Richard Fuld - 25. 12. 2015 19:26

Jasně, ale pak tedy podle mne "koláči" (poskytováním užitečných služeb a výrobků ostatním - tak užitečným, že za ně budou ochotni dobrovolně platit) by se mohli živit všichni, protože lidské potřeby jsou nekonečné. Zdaleka nemám pocit, že všechny mé potřeby jsou uspokojené a že už bych neabsorboval další služby usnadňující či zpříjemňující mi život.

Pokud se tedy dnes někdo živí něčím jiným, než poskytováním koláčů ostatním, tak to není tím, že "bez práce nejsou koláče" je primitivním paradigmatem a špatným principem, ale čistě jen proto, že žijeme v perverzní době (a protiprávním stavu), kdy musím lidem pod hrozbou trestu platit ne za to, že mi něco žádaného poskytují, ale za to, že v lepším případě neposkytují nic (dávkaři), nebo dokonce něco s negativní hodnotou (buzerace, padělání peněz, omezování mých práv a svobod, omezování svobodného podnikání, bádání na poli multikulti, genderu, ekologismu či europeismu, atd...).

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Tomáš Macháček | 19. 12. 2015 17:20 | reakce na Stanislav Brabec - 19. 12. 2015 16:26

Sakra, jednou to snad vyjít musí, ne? :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Igor Nemec | 18. 12. 2015 16:53

to jsou perly ducha :-)
... produkcí zbraní a válečnými konflikty...
... Paradigma bez práce nejsou koláče je nutné změnit....

Nahlásit

+10
+
-

František Marek | 18. 12. 2015 17:09 | reakce na Igor Nemec - 18. 12. 2015 16:53

Asi tak. Třeba novodobý citát následujícího znění: "Pro koláče není třeba práce, stačí základní příjem" ...... :)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

foxy | 19. 12. 2015 10:37 | reakce na František Marek - 18. 12. 2015 17:09

Kdo bude ve tři ráno vstávat, aby upekl čerstvé koláče, když bude mít základní příjem?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

František Marek | 20. 12. 2015 06:52 | reakce na foxy - 19. 12. 2015 10:37

Tohle už přece dávno neplatí. Na co nějaké pekárny, mlékárny, či masokombináty, když vše se koupí v super, hypermarketu .....

PS: Až všechny, výše uvedené, fabriky dokoupí pan Babiš, tak dokončí novodobou formu znárodnění. Dříve se tomu říkalo, že vše patří lidem, nově to bude upraveno na "všichni opatří Babišovi" .... Ostatně nějaká forma diktatury bude asi jediné řešení (možná jen přechodné) poté, až zbankrotují socialistické experimenty pod hlavičkou EU.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Tomáš Macháček | 18. 12. 2015 11:33

Pořád jedna nepřekonaná klasika, která posílala "experty" tam, kam slunce nesvítí, když tito ještě tahali kačera

http://www.mises.cz/literatura/clovek-proti-socialnimu-statu-59.aspx

Nahlásit

+4
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK