Přiznám se, že nejsem odborníkem na tuto problematiku. Ale právě proto mám dotaz: ono je v této zemi zakázáno stavět soukromé silnice?
Nahlásit
-
0
+
Tomas Hruby|11. 6. 2014 10:42| reakce na Jiří Kratochvíl - 11. 6. 2014 00:58
Paralelní infrastruktura neznamená vždy opravdu zcela nezávislou silnici/dálnici. Ve zmíněných USA se můžete setkat s paralelními pruhy s různým režimem, kdy například dálnice se čtyřmi pruhy v každém směru má dva pruhy "veřejné" a dva v placeném režimu. Netvrdím, že by se něco podobného v ČR ujalo a osvědčilo, nicméně reakce ve stylu automatického "nejde" tak docela nesedí, možných kombinací je více a některé by ryze technicky možné byly.
Tomas Hruby|11. 6. 2014 10:34| reakce na Michal Weinfurtner - 11. 6. 2014 08:10
Ono se najde ve světě zajímavostí více. Třeba v USA je zcela běžné řešení křižovatek "Stop All Way", tedy stopky na všech koncích křižovatky, a následný rozjezd ve stylu kdo dřív přijel, ten dřív projede (FIFO :-) ). Světe div se, funguje to bez jakýchkoli problémů...
Jakub Skala|11. 6. 2014 09:56| reakce na Jiří Kratochvíl - 11. 6. 2014 00:58
Díky za komentář.
K tomu co píšete: po D1 (a D1A, D1B atp.) přece nejezdí (nemusí jezdit) jen obyvatelé Prahy resp. ČR. Tranzitní doprava není v těchto místech zrovna malá. Ale hlavně, volám po tom, aby to nebylo "abychom si mohli dovolit", ale aby si to nějaký soukromý investor - ať to bude Passer Invest nebo nějaký norský důchodový fond nebo kdokoliv jiný - mohl dovolit. Nebo aby alespoň měl tu možnost o tom přemýšlet, což je v případě státní konkurence "zdarma" nemožné.
Samozřejmě můžete mít pravdu a více dálnic by se neuživilo. Ale to je něco, co nedokážeme jen tak od stolu prohlásit. Na to bychom potřebovali znát tržní ceny dopravy, abychom mohli vidět, co se vyplatí a co už ne.
Když ale vezmeme v úvahu předraženost a nekvalitu státních silnic, dobu jízdy a její pohodlí atp., tak si myslím, že by tam ten prostor pro konkurenci existovat mohl. Jistě, mezi Horní a Dolní Lhotou by asi neexistovalo pět různých cest nikdy, ale mezi Prahou a Brnem (Vídní/Bratislavou)..?
Jak odstranit problémy s kolonami stojících aut ? V Británii přišli se zajímavým experimentem. Z frekventované křižovatky odstranili semafory a zvýšili tak propustnost a zcela zmizely stojící kolony. Všichni z toho byli vélmi překvapení.
Před vypnutím semaforů projelo křižovatkou 1700 aut a prošlo 300 chodců za hodinu. Po vypnutí světel projelo křižovatkou přes 2000 aut a 300 chodců za hodinu. A zcela zmizelo čekání v kolonách.
https://www.youtube.com/watch?v=lwHfibl1AoI
Proč to není zaváděno hromadně ? No protože by výrobci semaforů a úředníci navrhující kde semafory budou neměli co dělat.
Ve Asii mají zkušenosti se spontánním řádem na silnicích. A zase o tak moc víc nehodovosti nemají. https://www.youtube.com/watch?v=LzjifmHavAQ
Nahlásit
-
0
+
Jiří Kratochvíl|11. 6. 2014 00:58
Nějak si nedokážu představit, že by vedle D1 (130km/h) vyrostla D1A (180km/h) a vedle D1B (jen 100, ale s občerstvením zdarma). Nemyslím, že je ČR/Praha dost veliká, abychom si mohli dovolit budovat paralelní dopravní infrastrukturu...
Diskuze: Miliardy, které necháme vyletět výfukem
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Martin Brezina|11. 6. 2014 10:43
Nahlásit
Tomas Hruby|11. 6. 2014 10:42| reakce na Jiří Kratochvíl - 11. 6. 2014 00:58
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomas Hruby|11. 6. 2014 10:34| reakce na Michal Weinfurtner - 11. 6. 2014 08:10
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jakub Skala|11. 6. 2014 09:56| reakce na Jiří Kratochvíl - 11. 6. 2014 00:58
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michal Weinfurtner|11. 6. 2014 08:10
Nahlásit
Jiří Kratochvíl|11. 6. 2014 00:58
Nahlásit