Předplatné časopisu
Finmag do schránkyPředplatit časopis

Diskuze: Očima expertů: Jak vyřešit problém se stočenými tachometry?

Přihlášení do diskuze

Nejabsurdnější jsou věty jako: "Odborníci varují, že za problémy se stočenými kilometry si částečně můžou i spotřebitelé. ..." Zkusme si do takové argumentace dosadit místo auta třeba jogurty, aby ten blábol ještě více vynikl. Bude to znít asi takto:

Spotřebitelé poptávají jogurty s čerstvým ovocem, ale zároveň požadují cenu do max. 12 Kč. A proto prodejci na etiketu napíší "s čerstvým ovocem" i když je to naprostá lež, protože zákazník to tak chce. Navíc je vinou zákazníka že vybraný jogurt nenechá na vlastní náklady prověřit v dTestu nebo na hygieně protože musí vědět. že údajům na etiketě nelze věřit a mnoho etiket je úplně falešných.

Vidíte tu absurditu, kdy u ojetých aut je přípustná argumentace, která by u jiného spotřebního zboží byla brána jako špatný vtip nebo provokace. Zákazník požaduje něco obtížně dostupného (malý nájezd a nízká cena) a proto je normální jej klamat. Všechny náklady a riziko za odhalení takové lži má nést kupující, neboť měl počítat s tím, že mu prodávající předkládá falešné údaje.Já netvrdím, že taková servisní knížka je úřední dokument, ale její padělání je snad hmatatelným důkazem podvodu, jak jej definovalo už římské právo, tedy jako záměrné uvedení nepravdivé skutečnosti mající za cíl způsobit škodu druhé straně. Nebo snad myslíte, že servisní knížka jde zfalšovat omylem?

Nahlásit

0
+
-

Pritom by stačilo uvedomiť si, že počet najazdených kilometrov, aj keby bol správny, nevypovedá o kvalite kupovaného auta vôbec nič. Radšej by som kúpil auto so 100000km ktoré sa používalo na dlhé trasy nejakým manažérom než auto s 30000 ktoré používal nejaký novopečený nevybúrený mladík.

Nahlásit

0
+
-