Předplatné časopisu
Finmag do schránkyPředplatit časopis

Diskuze: Anketa: Efektivní trhy – je trh vždycky chytřejší než investor?

Přihlášení do diskuze

Řešit takovéto otázky v prostředí, kdy je pohyb trhu řízen centrálním plánováním FEDu, který spřáteleným investičním bankám předem reportuje své plánované objemy, a od kterého si mohou banky půjčovat zdarma, to je skoro mrhání energií. Tohle ví každý, kdo se o trhy alespoň trochu zajímá.
Nebylo by zajímavější zeptat se odborníků, jaké je nejpravděpodobnější rozuzlení neudržitelného globálního předlužení společnosti?
To zase budeme za pět let číst v novinách, jak to bylo všechno předem jasné, akorát to nikdo jasně neformuloval, protože všichni analytikové psali "bezpečné" sloupky o teorii efektivních trhů?

Nahlásit

0
+
-

Myslím, že otázka by spíše měla znít: kdo z výše dotazovaných opravdu ví, co to je toerie efektivních trhů. Několik útržků z wikipedie:

Beyond the normal utility maximizing agents, the efficient-market hypothesis requires that agents have rational expectations; that on average the population is correct (even if no one person is) and whenever new relevant information appears, the agents update their expectations appropriately. Note that it is not required that the agents be rational. EMH allows that when faced with new information, some investors may overreact and some may underreact. All that is required by the EMH is that investors'' reactions be random and follow a normal distribution pattern so that the net effect on market prices cannot be reliably exploited to make an abnormal profit, especially when considering transaction costs (including commissions and spreads).

A pokud se jedná o behaviorální ekonomy, co takhle se podívat třeba na výzkumy Johna Lista? Když vezmu třeba wikipedi... List''s field experiments have found that gift exchange is not as powerful a motivator of labor effort as earlier research found,[7] that social preferences are not as pronounced as prior research found,[8] and that the divergence between Willingness to Pay and Willingness to Accept often called the endowment effect, predicted by prospect theory, disappears with market experience.[9]

Proč mám pocit, že mnoho oslovených jen opakuje naučená klišé?

Nahlásit

0
+
-

Stále je možné nacházet podhodnocené akcie, se kterými je možno vydělat. Pokud člověk neprodá se ztrátou, nevadí mu být několik let v mínus, umí se radovat s dividend a má čas léta na prodej. To jsou například akcie ČEZ, Telefonica, Banco Santander, Banco Bilbao nebo Thyssen Krupp. Podhodnocení je nutné hledat předevšim u P/S a P/B. A P/E je možno často ignorovat. Když je akcie levná i s P/E 10000 při P/B 0,5 a P/S 0,5. A podnik nebo banka musí směřovat k polepšení zisku a tržby. Nelze kupovat akcie firmy směřující k bankrotu jak Nokia.

Nahlásit

0
+
-