Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Mikina na doživotí. Anatomie geniální kampaně

Michal Kašpárek | 15. 3. 2013 | Celkem 3 komentáře v diskuzi

Vložit komentář

Všechny 3 komentáře v diskuzi.

Jan Kuřík | 16. 3. 2013 21:37

Pěkné a je vidět v jakém paradoxu žijeme. Také mám rád věci, které vydrží. Je jich ve všech oborech jak šafránu a proto nám poctivost příjde jako zjevení. Jenže mikina, která vydrží je jeden ze způsobů marketingu a tak trochu reklamní trik. Ve skutečnosti se náklady na provoz zvyšují prodlužováním životnosti a údržby, i když může vypadat sebelogičtěji, že když koupím jednu věc jednou, že ušetřím. Na mikině to asi není vidět tak markantně jako třeba na spotřebičích. Pokud se na věc podíváme opačně, lze dnes sehnat oblečení za pakatel, tedy i 20Kč (což je méně než jedno praní i bez amortizace) za kus a na první pohled je nám jasné, že i po ušpinění je ekonomičtější si koupit oblečení prošpikované kurvítky znovu, než platit provoz jednoho hadru. Ekologicky je praní taky velice nešetrné a nevím jak moc je ekologické udržovat pro každého jednu mikinu nebo udržovat jeden sériový provoz pro všechny. Jistě tento přístup narazí na omezené zdroje. Srdcem sem pro jednu mikinu, hlavou nechci stále něco kupovat a starat se o praní. Srdcem nechci do nekonečna chodit v jednom hadru, hlava nemá důvod používat neosvědčené věci. Takže včíl mudruj.

Nahlásit

0
+
-

Fery Marra | 16. 3. 2013 10:52

Tyhle nápady se mi líbí. Jen tak dál. Je to ukázka naivity některých lidiček a zároveň je to i výchovné.
Pan Bronstein jen prostě našel "díru" na trhu, kterou se snaží zaplnit. Přemýšlím, jaký je asi rozdíl mezi slibovanou mikinu do konce života a finančními produkty slibující totéž. Tedy blahobytný život do jeho konce.
Je to vlastně nabídka vzpomínek na to doby, kdy kilo masa, to bylo přece nějaké množství masa a kilo dnes?
Myslím si, že pan Bronstein bude v budoucnu, kromě toho, co píše paní Hamatová, nabízet mikiny v barevných mutacích dle přání zákazníků. Koupíte si modrou, příští rok bude v módě červená, tak mikinu odešlete do jeho firmy, kde provedou přebarvení a budete stále in.

Nicméně poměr kvalita (životnost) a cena hraje důležitou roli například u elektrospotřebičů. Ale i tam je třeba počítat. Dám osobní příklad. Doma máme automatickou pračku značky Mille, která slouží bez jediné závady celých 20 let. Obdobná by dnes vyšla na cca 40 tisíc Kč. Výhodou je její spolehlivost (doufám, že to platí i u těch nových), nevýhoda funkční zastaralost. Nemá ty výhody a vymoženosti nových praček.
V podnikatelském provozu používáme pračky laciné, například Indesit, v ceně kolem 8 tisíc Kč s prodlouženou garancí (pojištěním) na 5 let. Jsou moderní, perou stejně kvalitně, jako Mille, ale dost často nevydrží ani 3 roky. Tudíž je u nás často opravář - výměnkář. Kdybychom to neměli pojištěné, tak bychom se nedoplatili. Řídící jednotka 4,5 tisíce - více jak polovina ceny nové pračky.

Co je tedy lepší, či výhodnější? Pračka kvalitní (i ta ale může mít poruchy) za cenu 40 tisíc Kč, nebo každých 5 let novou pračku, nové technologie, úspornější za cenu 8 tisíc Kč? Vydrží ta Mille 25 let? (5 x 5 let)
Možná že i takto by měli uvažovat nadšenci nad novou mikinou ..... :)

Nahlásit

0
+
-

Klára Hamatová | 15. 3. 2013 11:15

Další fáze už je nabídka, že si mikinu ušijete podle jejich návodu úplně sami (materiál a střih dodají, možná i šicí stroj). Taky se budete moci přihlásit do e-kurzu šití. Bude to úplně cool, stejně jako pečení chleba.
Jenže nás (45+) nenachytají. My tohle známe ještě od bolševika, kdy se všechno dělalo doma na koleně.

Nahlásit

0
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK