Ale já chápu, pánové, že máte nějakou ideologii. Zrušit, co je teď. Ptám se pořád na to, čím to zrušené chcete nahradit. Myslíte si, že jste chytřejší, než všichni před Vámi v celé historii lidstva. Jediní Vy jste na to kápli! Lidi tvořily zákony odjakživa, dalece dříve, než od Chammurapiho.
Vy chcete společnost bez zákonů? Nebo se zákony, které sepsat pan Altman zhruba ve třech souvětích? A máte pocit, že jsou neprůstřelné? Nebo předpokládáte, že je lidi přestanou obcházet?
Ancap chce zachovat policii a soud(jasně, že soukromé). Podle čeho bude policie jednat a soud soudit? Každý ze dvou sousedů si smí vytvořit vlastní zákoník. Jak bude soud posuzovat sousedské spory? V jakém jazyce? Nyní na podobnou situaci máme mezinárodní právo.
Jak budete posuzovat "dobré mravy" a "místní zvyklosti"? Místní nebude nikdo a mravy bude mít každý jiný. Různá náboženství a kultury mají mravy protichůdné...
Jak budete tvořit obchodní smlouvy? Obchodní zákoník se Vám nelíbí, upravovovat, měnit či vyškrtávat se Vám nechce. Zaplatáte majlant za advokáta, protože k běžné smlouvě bude muset ten obchodní zákoník, či jeho podobu přišpendlit. Nebo to můžete zkusit bez advokáta. A pak nepotřebujete ani ty soudy.
Jak vyřešíte stíhání trestného činu platného jen na některém území? Vydávání/nevydávání podezřelých? Azyl(na jakémkliv pozemku při provedení jakéhokoli trestného činu)?
Je toho mraky. Nechce se mi to vypisovat. A Vám se nechce číst zákony. Jen dobrá rada: než nějaký zákon zrušíte, alespoň si ho přečtěte. Ať si pod sebou nepodříznete větev.
Ste mi pripomenuli jednu časť majora Zemana, kde vystupuje živnostníčka a sťažuje sa, ako jej štát všetko zobral a v inej scéne jej Zeman tvrdí, že zákony štátu chránia aj ju.
Tuším bol názov tej časti Bestie, možno dohľadať na youtube.
Doporučil bych přečíst si tento článek a zejména diskusi pod ním. Mě z toho chvílemi běhal mráz po zádech. http://denikreferendum.cz/clanek/21233-zakladni-prijem-opravdu-utopie Je vidět co se těmto lidem honí v hlavě.
Nahlásit
-
1
+
Josef Fraj|5. 5. 2017 00:54| reakce na Jan Kolibrik - 4. 5. 2017 21:50
Josef Fraj|4. 5. 2017 21:58| reakce na Vít Ondruch - 4. 5. 2017 21:39
No jo, ale co by potom dělali odboráři a ministryně Marxová? Smyslem sociálního státu je vytvořit co největší závislost občanů na státu, aby je bylo možné důsledně ovládat. Snaha o likvidaci živnostníků a drobných podnikatelů to dobře ilustruje. To kromě jiného znamená omezení jejich svobodného rozhodování. Lidé už jsou tím nakažení. Položte vaši otázku někde v hospodě a dozvíte se, že kdyby to neurčil stát, tak by nás zlý kapitalista nutil pracovat dvacet hodin denně nebo podobné bláboly.
Já nechápu, proč je vůbec něco jako pracovní týden a evidentně spousta lidí (v četně mě) netuší proč zrovna 40h. Ať se každý domluví se zaměstnavatelem jak chce.
Nahlásit
-
5
+
Josef Fraj|4. 5. 2017 20:48| reakce na Jan Kolibrik - 4. 5. 2017 18:48
Lžete, respektive podsouváte mně něco, co netvrdím. Na to nebudu reagovat.
Josef Fraj|4. 5. 2017 20:47| reakce na Michaela Ďurčová - 4. 5. 2017 18:58
Obchodní a občanský zákoník jsou pravidla sepsaná lupičem, takže jsou zcela irelevantní. Legitimně nabytý majetek je majetek získaný vlastní prací, směnou, darem. Loupež je útok na tento majetek. Jakýkoliv, tedy i ten, kdy si nějaká skupina odhlasuje, že se zmocní majetku někoho jiného. Co na tom není jasné?
A nechte toho vykřikování hesel, nebo se s vámi přestanu bavit.
Michaela Ďurčová|4. 5. 2017 18:58| reakce na Josef Fraj - 4. 5. 2017 16:43
Krádež a loupež není legitimní. Problém je v tom, definovat tyto pojmy. Včetně slova legitimní. Přečtěte si Občanský zákoník a můžete začít tvořit. Co chtete nechejte, co chcete pozměňte a co chcete vyškrtněte. Pak pokračujte s Obchodním zákoníkem, mezinárodním právem...A pak se dá na něčem stavět.
Pokud jen ta Jediná Pravda znamená tu Pravou Svobodu, čím se lišíte od jiných úžasných a jediných spavedlivých režimů? Socialismus nebo smrt! :) Kdo nejde s námi, jde proti nám! :) Nic než národ! :)
Jan Kolibrik|4. 5. 2017 18:48| reakce na Josef Fraj - 4. 5. 2017 16:43
To je pořád dokola. Nacházíte se na území státu, kde platí určitá pravidla, respektovana a schvalovana vetsinou obyvatel. Kteri maji moznost pravidla menit ve volbach. Ja vím Vy jste je nikde explicitne neodsouhlasil a asi s vetsinou z nich ani nesouhlasite. Pak mate dve moznosti, bud presvedcit ostatni o sve pravde nebo sbalit kufry. Obe moznosti mate pouze ve svobodne spolecnosti. Vy ale misto diskuze nad tim jak zlepsit soucasny stav, oznacujete vsechny ostatni za zlodeje nehodne diskuze...
Josef Fraj|4. 5. 2017 16:43| reakce na Michaela Ďurčová - 4. 5. 2017 16:14
Víte tohle nejde okecat. Buď je pro vás krádež či loupež legitimní nebo není. A jestli pro vás vaše svoboda začíná v majetku někoho jiného, tak se velmi lišíme v tom, co to ta svoboda je.
Michaela Ďurčová|4. 5. 2017 16:14| reakce na Josef Fraj - 4. 5. 2017 05:26
Jasně že jsem pro svobodu, akorát se neshodneme, kde končí ta svoboda jednoho a začíná toho druhého :) Všichni se tady shodněme, že pan Kašpárek se svými nápady stojí ještě o 3 metry nalevo od Gotvalda. Ale zase nejsém extrémistka, abych prodala komukoliv cokoliv a bylo mi šumák, jak ke svému majetku přišel.
Richard Fuld|4. 5. 2017 14:42| reakce na Jan Altman - 4. 5. 2017 11:52
Ale vždyť vám libertariánům nikdo nebrání najít si území, kde si budete svobodně nenuceně vegetovat. Že takové volné území pro libertariány, kde by se mohli usídlit, nikde na Zemi není? No, tak to Vám potom ale nezbývá, než tu vaši libertariánskou utopii VNUTIT ostatním!
A souhlasím, že od současného stavu by se společnost neměla moc odchylovat. Takové ty hrátky s fiskální odpovědností, bitcoinem, imigrací apod., mohou situaci jen zhoršit.
Myslím že se podobné návrhy přesně trefují do situace v ČR v roce 2017: firmy nemají zakazky a tak omezují vyrobu, nezaměstnanost atakuje 25%, když potřebujete sehnat řemeslníka tak si můžete vybírat a práci máte do dalšího dne hotovou. Tak si to přiznejme vic nez 20 hodin dela stejne malokdo, jinak by nemel od stredy do ceho pichnout. A zavedme 20 ti hodinovy prac. tyden a k tomu nepodmineny prijem at mame zbyvajicich 5 dni za co utracet. Zdroje jsou :)
Nahlásit
-
3
+
Jan Capouch|4. 5. 2017 13:07| reakce na Josef Fraj - 4. 5. 2017 05:26
Na tohle téma napsal hezkou esej Benjamin Kuras, kde konfrontoval ekonomii s tradičním židovským myšlením. Zkráceně: Co je moje, to je moje, co je tvoje, to je tvoje - charakteristika průměrného člověka, díky Bohu za ně. Co je moje, to je tvoje, co je tvoje, to je tvoje - charakteristika světce, kterých ovšem mnoho nebude. Pak následují ignoranti - co je moje, to je tvoje, co je tvoje, to je moje. No a nakonec zločinci - co je tvoje, to je moje, co je moje, do toho nikomu nic není.
Jan Capouch|4. 5. 2017 13:03| reakce na Jan Altman - 4. 5. 2017 11:52
On nemusí přijít ani kolaps států, ale místy se tohle obcházení nevyhovujících systémů děje. Četl jsme pár zajímavých článků o školství v Koreji, kde studenti usilovně po nocích studují a odpoledne mají placené doučování, a do školy se de facto chodí vyspat. A podobně v Řecku se demotivovaní učitelé za malou státní mzdu věnují demotivovaným studentům a odpoledne poskytují těm motivovaným placené konzultace.
Zvláštní, že nikoho nenapadne zavést dobrovolné placené školství, ale raději se provozuje tahle pokrytecká hra.
Jan Altman|4. 5. 2017 11:57| reakce na foxy - 4. 5. 2017 08:14
Přesně. I pokud důchody budou dostávat jen lidé nad 6X let, systém do 20ti let zkolabuje. Co teprv kdyby důchod dostávali lidé od 18ti.
Jaká motivace pak bude pracovat? A jak to chtějí financovat? Tisknout peníze? Lidi nejsou pitomí a budou reagovat odchodem ke zlatu a bitcoinu, který jim nikdo inflací neznehodnotí. Sektorovými daněmi (na banky) a daní z finančních transakcí? Opět: ať si to na těch svých papírových měnách dělají, jen další motivace pro další a další lidi přejít na bitcoin a spol. Daněmi z robotů? Robotická fabrika se na rozdíl od fabriky s lidma dá naložit na kamion a přes víkend odvézt do země, která nabídne přívětivější podmínky.
Jan Altman|4. 5. 2017 11:52| reakce na Josef Fraj - 4. 5. 2017 05:26
Špatně maskovaný Julda, no...
Kritici ancap přehlížejí zásadní fakt: libertariáni ho nikomu nevnucují, chtějí si ho zavést jen mezi sebou, pro sebe. Vůbec jim nevadí, že ostatní budou žít v komunistických kibucech, nebo v eurosocialistickém komunitním ráji s garantovaným příjmem, dvacetihodinovým pracovním týdnem, mateřskou na úrovni průměrné mzdy a sedmimístným Kodiaquem zdarma pro každou vícečetnou rodinu.
Státisti si neuvědomují, s čím si zahrávají. Protože pokud se prosadí takové nápady, jaké popisuje tento článek, velmi záhy to povede k přesnému opaku - kolaps měny, bankrot státu a v důsledku toho příchod čistě tržních vztahů i tam, kde je vidí jen ve svých nočních můrách, tedy i do nemocnic. Zkrátka proto, že po kolapsu jejich eurosocialismu jim zadarmo, nebo za potištěný papírek, doktor nedá lék ani neprovede operaci. Nebo jinak: jakou v popisované utopii bude mít motivaci schopný, inteligentní a pracovitý člověk? Bude svou energii směřovat do zvýšení produkce (aby mu ji obratem sebrali), nebo do zabránění okrádání své osoby? Stačí se podívat, jaké prostředky se v posledních týdnech nalívají do kryptoměn - to dost napoví.
Dočetl jsem to až po "takový rolník měl překvapivě hodně volného času"
Nahlásit
-
3
+
foxy|4. 5. 2017 08:14
Nepodmíněný příjem, to je vlastně důchod pro každého. Odkud vezme stát peníze na důchod pro každého, když není schopen sehnat peníze na důchody pro důchodce?
Nahlásit
-
5
+
Jaroslav B. Kořínek|4. 5. 2017 08:09
Ne.
Nahlásit
-
4
+
Josef Fraj|4. 5. 2017 05:26| reakce na Michaela Ďurčová - 4. 5. 2017 01:08
Mně zase "fascinuje", že vy, člověk, který tady opakovaně říká, jak je pro svobodu, kritizujete "co je moje, to je moje". Alternativou totiž je "co jste vytvořil, není vaše, ale někoho jiného", tedy socialismus, komunismus, prosté loupení. Svoboda pro vás zamená krást a loupit?
Fascinuje mě, jak obě strany, jak ancap se svým "co je moje, to je moje a o spodní 2 miliardy ať se postará charita(nebo armáda? teď nevím...)" až po Kašpárkovo rudé peklo se základním příjmem, argumentují: "Naši předci si také neuměli představit..."
Zajděte se podívat na Letnou do Technického muzea, kolik je tam vynálezů, kde zůstalo jen u prototypu. A stejně je to s kdejakým "nápadem" na uspořádání společnosti.
Diskuze: Buďme realisté, požadujme utopii
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Michaela Ďurčová|5. 5. 2017 12:49
Nejméně oblíbený příspěvek
Martin Risik|5. 5. 2017 20:26
Diskuze
Dalibor Pešek|5. 5. 2017 07:58| reakce na Josef Fraj - 4. 5. 2017 21:58
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jaroslav B. Kořínek|5. 5. 2017 07:57| reakce na Zdeněk Suchý - 5. 5. 2017 05:50
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Zdeněk Suchý|5. 5. 2017 05:50
Nahlásit
Josef Fraj|5. 5. 2017 00:54| reakce na Jan Kolibrik - 4. 5. 2017 21:50
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|4. 5. 2017 21:58| reakce na Vít Ondruch - 4. 5. 2017 21:39
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Kolibrik|4. 5. 2017 21:50| reakce na Josef Fraj - 4. 5. 2017 20:48
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Vít Ondruch|4. 5. 2017 21:39
Nahlásit
Josef Fraj|4. 5. 2017 20:48| reakce na Jan Kolibrik - 4. 5. 2017 18:48
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|4. 5. 2017 20:47| reakce na Michaela Ďurčová - 4. 5. 2017 18:58
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michaela Ďurčová|4. 5. 2017 18:58| reakce na Josef Fraj - 4. 5. 2017 16:43
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Kolibrik|4. 5. 2017 18:48| reakce na Josef Fraj - 4. 5. 2017 16:43
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|4. 5. 2017 16:43| reakce na Michaela Ďurčová - 4. 5. 2017 16:14
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michaela Ďurčová|4. 5. 2017 16:36| reakce na Jan Altman - 4. 5. 2017 11:52
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michaela Ďurčová|4. 5. 2017 16:29| reakce na Jan Capouch - 4. 5. 2017 13:07
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michaela Ďurčová|4. 5. 2017 16:14| reakce na Josef Fraj - 4. 5. 2017 05:26
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|4. 5. 2017 14:42| reakce na Jan Altman - 4. 5. 2017 11:52
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Kolibrik|4. 5. 2017 14:08
Nahlásit
Jan Capouch|4. 5. 2017 13:07| reakce na Josef Fraj - 4. 5. 2017 05:26
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|4. 5. 2017 13:03| reakce na Jan Altman - 4. 5. 2017 11:52
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|4. 5. 2017 11:57| reakce na foxy - 4. 5. 2017 08:14
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|4. 5. 2017 11:52| reakce na Josef Fraj - 4. 5. 2017 05:26
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
foxy|4. 5. 2017 10:50| reakce na Jan Krejčí - 4. 5. 2017 08:43
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Krejčí|4. 5. 2017 08:43
Nahlásit
foxy|4. 5. 2017 08:14
Nahlásit
Jaroslav B. Kořínek|4. 5. 2017 08:09
Nahlásit
Josef Fraj|4. 5. 2017 05:26| reakce na Michaela Ďurčová - 4. 5. 2017 01:08
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michaela Ďurčová|4. 5. 2017 01:08
Nahlásit