Souhlasím, že články pana Kašpárka mají čím dál nižší úroveň.
Nahlásit
-
0
+
olin sukup|26. 6. 2015 13:47
Dvě věci. Pan Kašpárek nikdy nežil v cizí zemi a nemá nejmenší teologické povědomí. Je to teoretik. Jeho články mají vesměs velmi nízkou uroveň. Nechápu proč mu Finmag dává tolik prostoru.
Nahlásit
-
0
+
Hawkie|26. 6. 2015 13:34| reakce na xXx - 26. 6. 2015 11:44
Ano, v Sýrii vedle sebe žijí křesťané i muslimové, snad bez větších problémů. Navíc si nejsem jist etnickou příslušností- mnozí jsou bledé pleti, byť poněkud exotičtí. Zrovna třeba vládnoucí pár by v Čechách nepůsobil nápadně, když tedy odmyslíme, že dr. Asad -ová je nápadně hezká. Vůbec syrští studenti a zejména studentky, které jsem před lety ještě za komančů potkával, byli nápadně hezcí lidé.
Jan Altman|26. 6. 2015 13:23| reakce na Radek Doležal - 26. 6. 2015 10:06
Nebo nebude. Protože ti dosavadní imigranti (Vietnamci, Ukrajinci, Poláci, Slováci, Arabové, ...) jsem doposud chodili neorganizovaně, spontánně, za prací. A s velkou motivací se rychle integrovat. Teď je sem pošle organizovaně Brusel a začne je řešit stát v nějakém azylovém centru. Budou v tom velké peníze, bude se tím živit spousta úředníků a neziskovkářů, může vzniknout permanentní ghetto, skupina lidí nemající důvod (a možná ani možnost) se integrovat a skupina lidí (politici, byrokrati, neziskovkáři), kterým to bude velmi vyhovovat.
Já jsem zastáncem toho, že je věcí majitele firmy, komu dá práci. Nesouhlasím, že Čech by měl mít přednost. Totéž s pronájmem bytu. Tzn. pokud sem budou lidi ze zahraničí chodit neorganizovaně, spontánně, za obživou, pak je imigrace OK. Do čehokoli se vloží stát (nebo nedej Bože Brusel), zavání vznikem problému a to trvalého a rostoucího.
Jan Altman|26. 6. 2015 13:18| reakce na Petr Síla - 26. 6. 2015 12:24
Nadace, charita, církve, ...
V přirozeném systému by sem přišli jen pokud by měli kam a za co. Tedy pokud by nějaká nadace pronajala pozemek (či ubytovnu) na azylové centrum, sehnala dost sponzorských darů na ten pronájem, na jídlo, na učitele, ...
Nebo samozřejmě pokud by si rovnou sehnali práci a pronajali bydlení - pak by také nikdo neměl právo je jakkoli omezovat.
Jen by (v přirozeném systému) nemohli obsadit cizí pozemek a nutit cizí lidi, aby je živili.
Ještě jedna věc. Zamysleme se, proč ta xenofobie vzniká. Díky dokonalému negativnímu PR Islámského státu, protože takové lidi tady opravdu nechceme. Ale ti uprchlíci prchají právě před Islámským státem! Je to podobné, jako nedávný článek o Rusech v ČR. Spousta lidí na ně koukala jako na pátou kolonu Putina. Přitom to jsou lidi, co naopak nechtějí s Putinem žít v jednom státě, ale v nějakém normálním.
Nahlásit
-
0
+
Petr Síla|26. 6. 2015 12:24| reakce na Jan Altman - 26. 6. 2015 11:34
Pokud by lidé nemuseli přispívat na integraci imigrantů, tak by jejich školení neměl kdo platit. Což by třeba mé obavy nerozptýlilo. Ale jinak s navrženým postupem souhlasím.
xXx|26. 6. 2015 11:44| reakce na Schenkawski - 26. 6. 2015 09:41
Část mé rodiny žije v Londýně. A jsou ze situace a z vývoje dost nešťastni. Už si i pořídili druhý byt v Praze a jezdí se sem uklidnit a zrekreovat. A každému v ČR říkají: "Nejste xenofob? Přijeďte k nám na týden, stanete se jím". Vstřícnost a tolerantnost jsou jistě pozitivní vlastnosti. Ale když se z vašeho milovaného historického evropského města stana Kalkata, ne každý to rozdýchá. Tedy je to i otázka míry. Pokud v Praze máme Egyptské restaurace, Libanonské bary, Marocké směnárny, atd... je to příjemné zpestření a i to multikulturní obohacení. Pokud ale dojde k tomu, k čemu v některých západních městech, tedy že v centru města nepotkáte "bílou tvář" a nezašátkovanou ženu, tedy že opravdu dochází ne k obohacení, ale v podstatě zrušení a otočení naruby celé historie a kultury, je to už trochu moc.
Na druhou stranu Česku toto zatím vůbec nehrozí a i kdybychom přijali nejen 2000, ale i třeba 50.000 uprchlíků, charakter našich měst to myslím nezmění - na to jsou potřeba miliony imigrantů, jako na Západě.
A zejména pokud přijmeme Syrské uprchlíky utíkající před válkou a terorem ISIS. Sýrie (či třeba Irán) nám není tam kulturně vzdálená jako třeba Afghanistan či Eritrea.
Jan Altman|26. 6. 2015 11:34| reakce na jindra - 26. 6. 2015 10:35
U nás přistěhovalce máme a HODNĚ. Pracuje tu MNOHO Ukrajinců, Vietnamců, Poláků, Slováků, ale i lidí z arabských zemí (zjednodušovat jejich působení na provozovatele etno restaurací a levných směnáren by asi bylo hloupé, ale je to nejviditelnější působení - každopádně si rád pokecám s Maročanem či Libanoncem, který mi prodává USD, EUR a CHF levněji, než na co se zmůže dealing renomované banky - navíc s bonusem anonymity).
Podle mne se jedná o statisíce imigrantů, což na desetimilionový národ není tak málo.
Jsou lidé, kterým i toto vadí. Přestože s těmito lidmi nejsou prakticky žádné problémy. Je to nepochopitelné, ale je to tak. V mém okolí je plno lidí i s názory typu "Slováci nám berou práci", což je fakt k smíchu.
Na druhou stranu to, že již zde máme mnoho imigrantů a zkušenost s nimi je převážně pozitivní, nijak nezaručuje, že i ta předpokládaná další vlna bude podobně úspěšná. Může být a nemusí. Ti, co sem chodili doposud, sem šli s cílem pracovat a integrovat se - a daří se jim to. Otázka je, jaké cíle mají ti, co se vyloďují na Sicílii - já to nevím, ale zanedlouho to hodlám osobně na místě zjistit.
Dosavadní příliv imigarntů byl postupný, "živelný" (neorganizovaný), přirozený. U nové vlný mám obavy, že nám ji Brusel bude řídit a plánovat. A všichni víme, jak rozdílné výsledky mají spontánní aktivity na rozdíl od těch centrálně řízených.
Mé veškeré pochyby by zmizely, kdyby: - mne nikdo násilím nenutit přispívat na to, co nechci - kdyby příchozí dostali akutní výpomoc + jazykové a občanské proškolení (a ne nekončící motivaci neintegrovat se a nepracovat - zejména na západ od nás) - kdyby paní ombudsmanka přestala šikanovat majitele bytů za uplatňování jejich preferencí ve výběru nájemníků - kdybych se neobával, že politici neuvítají každý bezpečnostní problém a nezneužijí jej k omezení našich svobod a posílení moci státu
Tzn. v "přirozeném prostředí" by má určitá míra skepse vůči imigraci zcela vyprchala.
Až budou muslimové, kteří slaví ramadán, zdravit účastníky londýnského teplého pochodu, bude pestrá mozaika multikulturní Británie podstatně veselejší. Cosi mi ale říká, že to hned tak nenastane.
Nahlásit
-
0
+
jindra|26. 6. 2015 10:35| reakce na jenicek - 26. 6. 2015 09:19
Ten text je o tom, že v Británii mají přistěhovalce, někdy s nimi mají i potíže – a přece dokážou být slušní. Aspoň ti, od kterých se nějaká slušnost automaticky očekává. U nás přistěhovalce nemáme, ale už bychom je upalovali a naši politici si té násilíchtivé luse netroufnou říct, že se chová prasecky. A tedy se sami také stávají prasaty. (A každá země si může dovolit výjimku, kdyby u nás byli politici povšechně na úrovni, jistě bychom se snadno smířili se sprosťačícími staříky knížetem a prezidentem a brali je jako takový kolorit.)
Radek Doležal|26. 6. 2015 10:06| reakce na jenicek - 26. 6. 2015 09:19
Jenže u nás nic takového nenastalo. Od revoluce přišla spousta imigrantů. Nestalo se nic.
Nevím, čím to je. Nastavením společnosti? Sociálním systémem, který není zdaleka tak štědrý jako na Západě? Ale zkrátka, ze zkušeností se myslím, že to bude úplně v pohodě.
Diskuze: V Británii šéf konzervativců, v Česku neomarxistický multikulti sluníčkář
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Josef Fraj|26. 6. 2015 14:36
Nahlásit
olin sukup|26. 6. 2015 13:47
Nahlásit
Hawkie|26. 6. 2015 13:34| reakce na xXx - 26. 6. 2015 11:44
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|26. 6. 2015 13:23| reakce na Radek Doležal - 26. 6. 2015 10:06
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|26. 6. 2015 13:18| reakce na Petr Síla - 26. 6. 2015 12:24
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radek Doležal|26. 6. 2015 12:55
Nahlásit
Petr Síla|26. 6. 2015 12:24| reakce na Jan Altman - 26. 6. 2015 11:34
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
E P I D E M I C|26. 6. 2015 12:16
Nahlásit
xXx|26. 6. 2015 11:44| reakce na Schenkawski - 26. 6. 2015 09:41
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|26. 6. 2015 11:34| reakce na jindra - 26. 6. 2015 10:35
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Kovarik|26. 6. 2015 10:46
Nahlásit
jindra|26. 6. 2015 10:35| reakce na jenicek - 26. 6. 2015 09:19
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radek Doležal|26. 6. 2015 10:06| reakce na jenicek - 26. 6. 2015 09:19
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Schenkawski|26. 6. 2015 09:41| reakce na jenicek - 26. 6. 2015 09:19
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
jenicek|26. 6. 2015 09:19
Nahlásit