Od šéfa s láskou. Radíme, jak si vyhádat firemní hybridní SUV porsche

Martin Vlnas
Martin Vlnas
20. 3. 2023

Vy si to hybridní esúvéčko od Porsche prostě zasloužíte! V ideálním světě by vám ho měl koupit váš zaměstnavatel. S jakými argumenty byste za ním měli přijít?

Od šéfa s láskou. Radíme, jak si vyhádat firemní hybridní SUV porsche
Porsche Cayenne E-Hybrid Coupé Platinum Edition / Zdroj: Porsche ČR
Další fotky
v galerii (6)

Žiju na maloměstě kousek od Prahy, kam každý den vyrážím řídit mediální dům, co vydává časopis, který právě čtete. Mám úžasnou manželku, co řídí náš opravdový dům a ráda chodí po horách. Dvě malé děti, co mají spoustu kroužků. Mámu, co potřebuje sekat zahradu a štípat dříví. A taky ohaře, co potřebuje pohyb, a stát, co potřebuje daň z přidané hodnoty.

Pokud žijete v podobném hybridním modelu rodiče, řidiče, šéfa, syna a plátce jako já a neustále nestíháte, pořiďte si porsche. Hybridní, samozřejmě.  

V ideálním světě by vám ale měl nejnovější SUV od německé automobilky ze Stuttgartu koupit váš zaměstnavatel. Výčet výhod, které mu tenhle lehce kontroverzní krok přinese, je totiž prakticky nekonečný. Níže přináším stručný výčet možných argumentů.

Dalším plusovým bodem je bezpečnost. Živý zaměstnanec je pro zaměstnavatele podstatně lepší než mrtvý zaměstnanec.

Vaše nervy, šéfova starost

Začnu tím, čím vy určitě nezačínejte. Že budete ekologičtí, protože když to máte do práce míň než 40 kiláků, dojedete do ní na baterky, které se navíc samy dobíjejí po cestě, šéfa zajímat nebude. Tohle děláte pro sebe, pro planetu a pro děti, protože na sebe v autě jedoucím v naprostém tichu nebudou muset tolik řvát.

Technické info

Porsche CayennePorsche ČR

Porsche Cayenne E-Hybrid Coupé Platinum Edition

 

  • Objem spalovacího motoru: 2 995 cm³
  • Výkon spalovacího motoru: 250 kW 
  • Výkon elektromotoru: 100 kW 
  • Celkový výkon: 340 kW 
  • Převodovka: 8stupňová automatická  
  • Dojezd na elektřinu: 47 kilometrů 
  • Nejvyšší rychlost: 253 km/h 
  • Zrychlení z 0–100 km/h: 4,8 vteřiny 
  • Spotřeba paliva: 3,4 l/100 km 
  • Objem zav. prostoru: 358 litrů 
  • Cena základní: 2 806 087 Kč 
  • Cena testované verze: 3 377 416 Kč

Navíc budete muset šéfovi naznačit, že by nebylo od věci vám u parkovacího místa postavit nabíječku, abyste dojeli i zpátky. Naštěstí jde ale o položku v celkovém rozpočtu natolik malichernou, že už mu nad tím nezbude než svěsit ramena. A stejně si to dá do nákladů.  

Mnohem důležitějším argumentem pro něj bude čas, který jsou peníze. Když se náhodou ocitnete jako první auto na křižovatce, otočíte kouzelným tlačítkem, zapnete mód Sport plus a šlápnete na plyn, začnete se smát. Auto se totiž v tu chvíli začne chovat jako F-16 při startu z letadlové lodi. Pokud do práce rovnou nedoletíte, což se může stát, když omylem přehlédnete zpomalovací retardér, pár minut ušetříte určitě. Nedejbože pokud jezdíte mimo dopravní špičku. Třeba na ranní směnu do německé pekárny u dálnice je tohle auto jako dělané. Z ušetřených minut jsou rázem hodiny.  

Dalším plusovým bodem je bezpečnost. Živý zaměstnanec je pro zaměstnavatele podstatně lepší než mrtvý zaměstnanec. Rychlost vnímáte opravdu jen při extrémních rozjezdech. Jinak vám přijde, že se krajinou jen tak ploužíte, bez ohledu na to, kolik jedete. SUV skvěle drží na silnici, řízení je maximálně přesné a vy si připadáte jako v bavlnce. Nebo v tanku. Hodně rychlém tanku. Na baterky.  

Nezapomeňte zmínit ani váš well-being. Spokojený zaměstnanec je loajální a taky mnohem produktivnější. S Cayenne už nebudete muset poslouchat, že kvůli vám budou muset ve školce posunout nejzazší termín pro ranní dodávku dětí, protože pět minut po osmé už nemilosrdně odtikává itinerář dopoledního programu. Vaše nervy, šéfova starost.

Zbavíte se i přiblblých frajírků v bílých bavorácích a jejich nemístných posunků. Ve vysokém SUV na vás neuvidí, a když náhodou přece jen zkusí nějaký zaručený trik z Akademie flirtu, vy už budete dávno prezentovat na poradě. V tomhle případě ovšem nejde jen o rychlost vašeho vozidla, ale taky omezené výpočetní kapacity daného individua, ať Cayenne nepřiznávám zásluhy, které mu nepatří.

Porsche ČR
Porsche ČR
Další obrázky v galerii (6)

Další na řadě je flexibilita. Vést poradu na Teamsech cestou pro děti na angličtinu nikdy nebylo snadnější. Auto se samozřejmě přes CarPlay snoubí s vaším telefonem a všechno funguje, jak má. Cayenne má navíc tak geniální soundsystém, že vám i ten nejprotivnější kolega z controllingu bude znít jako Jean-Paul Belmondo na lovu Claudie Cardinale. Scénu pak už jen jemně dotvořte zapnutím vyhřívaného volantu a sedaček. Vnímat budete jen rytmické vibrace třílitrového šestiválce.

Pokud vašeho nadřízeného tyto řádky nepřesvědčily, řekněte mu, že zakládáte odbory a pro auto za tři a čtvrt milionu si zajeďte sami.

Nic pro muší váhu

Ale zpátky do reality. Auto má i několik drobných nevýhod. Pokud nejedete na elektřinu nebo v hybridním režimu, pochopíte, že pětasedmdesátilitrová nádrž v autě není náhodou. Ještě že máte firemní CCS.

Řeknete si šéfovi o firemní porsche?

Trochu nedomyšlený je i HUD display, který vám promítá základní informace o jízdě přímo na čelní sklo. Najdete na něm samozřejmě vše, co potřebujete, jen na čísla a symboly neuvidíte, pokud nemáte víc než metr sedmdesát pět a sedadlo zvednuté do maximální polohy. Nic dalšího, co by štvalo vás nebo šéfa, jsem neodhalil.  

Pokud vašeho nadřízeného tyto řádky nepřesvědčily, řekněte mu, že zakládáte odbory a pro auto za tři a čtvrt milionu si zajeďte sami. Možná nebudete mít tři měsíce co jíst, ale při dnešní inflaci to nebude chyba auta.

Slupli jste to jako malinu? V akutálním tištěném časopise jich máme víc! Zakoupit můžete on-line, nebo ho najdete v každé dobré trafice.

Kam dál? Recenze na auta na Finmagu:

Ohodnoťte článek

-
5
+

Sdílejte

Diskutujte

Vstoupit do diskuze
Martin Vlnas

Martin Vlnas

Vystudoval politologii, sociologii a mediální studia na FSS MU v Brně. Rok studoval v Jižní Koreji. Během studia publikoval reportáže v Reflexu, Respektu nebo Týdnu, kariéru ale začal jako portýr. Od... Více

Související témata

automobilismusautomobilkyautomobilový průmyslelektromobilitarecenze

Aktuální číslo časopisu

Předplatné časopisu Finmag

Věda je byznys –⁠ byznys je věda

Koupit nejnovější číslo