Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Články na téma: železnice

Další články na téma železnice najdete na Peníze.cz.

Česko sto let za opicemi. Proč u nás rychlovlaky propaguje muzejní exponát
 29 352

Česko sto let za opicemi. Proč u nás rychlovlaky propaguje muzejní exponát

Čtyřicet let staré TGV přivezlo budoucnost české dopravy na brněnské výstaviště. Časový paradox připomněl, že vlaky v Česku ani po třiceti letech modernizace nepatří do 21. století. Nikdo se totiž o jejich budoucnost dostatečně nestaral.

Petr Fischer9. 6. 2022
Nerušit! Vláda maká, vylepšuje slevy na jízdné
 11 403

Nerušit! Vláda maká, vylepšuje slevy na jízdné

Sociální dávky berou v železniční a autobusové dopravě nejen senioři a junioři, ale také – dopravci.

Pavel Jégl4. 11. 2019
Očima expertů: Dědečkové a studenti vlakem zdarma. Ostatní to platí
 15 295

Očima expertů: Dědečkové a studenti vlakem zdarma. Ostatní to platí

Budou děti, studenti a senioři jezdit vlakem zadarmo? Co by to znamenalo pro komfort cestujících a co pro železnici? V anketě zkoumáme nápad ministra dopravy Dana Ťoka.

Gabriel Pleska16. 2. 2018
Evropská jízdenková loterie
 12 495

Evropská jízdenková loterie

Ostuda sjednocené Evropy: obstarávání lístků na mezistátní vlaky je pořád peklo.

Michal Kašpárek4. 8. 2017
Šéf ČTÚ: Operátoři stavějí dálnice, ale pustí na ně jenom škodovky stodvacítky
 13 615

Šéf ČTÚ: Operátoři stavějí dálnice, ale pustí na ně jenom škodovky stodvacítky

Otevřený rozhovor s šéfem Českého telekomunikačního úřadu Jaromírem Novákem o tom, co Česku schází k tomu, aby se mohlo stát středoevropským lídrem v digitálních technologiích, o tom, že balíček s pětisty megabajty dat je dnes výsměch, o absenci čtvrtého operátora a o prolobovaných legislativních úpravách, které tlačí spotřebitele do kouta.

Ondřej Tůma15. 10. 2016
Drahé dráhy: Železnice nám lézt do peněz jen tak nepřestane

Drahé dráhy: Železnice nám lézt do peněz jen tak nepřestane

České dráhy spolu se Správou železniční dopravní cesty loni vytvořily zisk přes dvě miliardy korun. Je to důvod k radosti? Ani omylem! Aby se společnosti dostaly účetně do černých čísel, stát do nich musel desítky miliard nasypat.

Tomáš Raputa14. 11. 2012
Železnice: Polsko se přibližuje Německu. Německo to nezajímá

Železnice: Polsko se přibližuje Německu. Německo to nezajímá

Polsko investovalo desítky miliard do vybudování rychlého železničního spojení s Německem. Teď však zjišťuje, že Němcům se do budování jejich části infrastruktury nechce. Bývalé východní Německo, se kterým Polsko sousedí, se totiž rychle vylidňuje.

Luboš Palata11. 10. 2012
Leoš Novotný. LEO Express a České dráhy? Srovnáváte ferrari s ojetou škodovkou!

Leoš Novotný. LEO Express a České dráhy? Srovnáváte ferrari s ojetou škodovkou!

V prosinci vyrazí Leoš Novotný s vlaky svého LEO Expressu na trasu Praha–Ostrava. Utká se na ní se státními Českými drahami a „žlutým“ RegioJetem. V druhé části exkluzivního rozhovoru se dozvíte, jak hodlá na konkurenci vyzrát a jak chce přesvědčit Čechy, aby pro ně železniční doprava byla na prvním místě.

Ondřej Tůma18. 8. 2012
Štěkáme. Karavana jde dál. Matěj Hollan o čachrech kolem stěhování brněnského nádraží

Štěkáme. Karavana jde dál. Matěj Hollan o čachrech kolem stěhování brněnského nádraží

Desítky miliard. Na tolik by prý přišla realizace záměru na přesun brněnského vlakového nádraží. Brňané by však na ní zřejmě nevydělali. Tedy až na několik málo těch, z jejichž pozemků by se rázem stala zlatá naleziště. Asi nepřekvapí, že vlastníci těchto pozemků jsou napojeni na místní politiky. A jak jsou na přesunu zainteresované České dráhy? Matěj Hollan se ptal, odpovědi se ale dočkal až díky technickému (?) selhání...

Martin Vlnas14. 8. 2012
Leoš Novotný: Svět investičního bankovnictví je vzrušující. A naprosto zvrácený

Leoš Novotný: Svět investičního bankovnictví je vzrušující. A naprosto zvrácený

Ve světě velkých financí uspěl už jeho otec, bývalý majitel koncernu Hamé. V našem exkluzivním rozhovoru se přesvědčíte, že jablko nespadlo daleko od stromu. Leoši NOVOTNÉMU ale přišlo investiční bankovnictví příliš povrchní, tak se radši pustil do vlastních projektů. Jeden z nich brzy vyrazí na naše železnice.

Ondřej Tůma11. 8. 2012
Místo ruské železnice do Vídně evropská do Kyjeva?

Místo ruské železnice do Vídně evropská do Kyjeva?

Rusko by rádo vybudovalo širokorozchodnou železnici do Vídně. Trať by měla vést přes Slovensko. Evropské unii ruský projekt nevadí. Nedá na něj však ani euro. V projektech železnic jde totiž i politický vliv na dané území.

Luboš Palata13. 6. 2012
Bratislava buduje S-Bahn. Proč to nejde v Praze?
 6 570

Bratislava buduje S-Bahn. Proč to nejde v Praze?

V hlavním městě Německa Berlíně je S-Bahn, tedy „městská železnice“, nejrychlejším a nejpohodlnějším způsobem dopravy po obrovské metropoli. I Bratislava nyní dává levnějšímu S-Bahnu přednost před budováním metra či podzemní tramvaje. V Praze je však stále S-Bahn v plenkách, a to přesto, že infrastruktura existuje. Při jeho budování by se totiž hůř kradlo.

Luboš Palata17. 1. 2012
Spolujízda je dvakrát rychlejší a levnější než vlaky. Málokdo o ní ale ví

Spolujízda je dvakrát rychlejší a levnější než vlaky. Málokdo o ní ale ví

Jak z auta udělat jeden z nejlevnějších a k přírodě nejšetrnějších dopravních prostředků? Nacpat ho spolujezdci. Na českém internetu s tím pomáhá hned několik služeb.

Michal Kašpárek14. 10. 2011
Radim Jančura: Pendolino je nešťastný vlak
 6 372

Radim Jančura: Pendolino je nešťastný vlak

„Kdosi dostal geniální nápad, že v Česku musejí jezdit rychlovlaky, ale nějak se zapomnělo na to, že se pro ně nejdřív musejí postavit koleje. Proto mají České dráhy Pendolina, která dokážou vozit cestující rychlostí 230 kilometrů za hodinu, koleje s maximální rychlostí 160 kilometrů za hodinu a ztráty i na těch nejziskovějších tratích,“ říká Radim Jančura v závěrečné části exkluzivního rozhovoru.

Martin Vlnas11. 6. 2011
Radim Jančura: Dokud nám budou vládnout hlupáci, s podnikáním neseknu
 5 041

Radim Jančura: Dokud nám budou vládnout hlupáci, s podnikáním neseknu

„Zatím investujeme do charity druhého řádu – veřejné dopravy. Většina toho, co vyděláme, jde teď na vlaky. Věřím ale, že za pět, deset let bychom mohli celý roční zisk odevzdávat na charitativní projekty,“ říká Radim Jančura, stoprocentní majitel skupiny Student Agency.

Martin Vlnas3. 6. 2011