Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Články na téma: Správa železniční dopravní cesty

Další články na téma Správa železniční dopravní cesty najdete na Peníze.cz.

Miliardy lítají, ale vlaky stojí. Česká železnice přestává dávat smysl
 153 742

Miliardy lítají, ale vlaky stojí. Česká železnice přestává dávat smysl

Bublalo to několik posledních let, teď už je situace zoufalá. Cestování vlakem po hlavních českých trasách se změnilo v martyrium, kde se zpoždění v desítkách minut bere jako nový standard. Rekonstrukce se navíc zpožďují a prodražují.

Ondřej Stratilík11. 8. 2022
Česko sto let za opicemi. Proč u nás rychlovlaky propaguje muzejní exponát
 29 352

Česko sto let za opicemi. Proč u nás rychlovlaky propaguje muzejní exponát

Čtyřicet let staré TGV přivezlo budoucnost české dopravy na brněnské výstaviště. Časový paradox připomněl, že vlaky v Česku ani po třiceti letech modernizace nepatří do 21. století. Nikdo se totiž o jejich budoucnost dostatečně nestaral.

Petr Fischer9. 6. 2022
Drahé dráhy: Železnice nám lézt do peněz jen tak nepřestane

Drahé dráhy: Železnice nám lézt do peněz jen tak nepřestane

České dráhy spolu se Správou železniční dopravní cesty loni vytvořily zisk přes dvě miliardy korun. Je to důvod k radosti? Ani omylem! Aby se společnosti dostaly účetně do černých čísel, stát do nich musel desítky miliard nasypat.

Tomáš Raputa14. 11. 2012
Štěkáme. Karavana jde dál. Matěj Hollan o čachrech kolem stěhování brněnského nádraží

Štěkáme. Karavana jde dál. Matěj Hollan o čachrech kolem stěhování brněnského nádraží

Desítky miliard. Na tolik by prý přišla realizace záměru na přesun brněnského vlakového nádraží. Brňané by však na ní zřejmě nevydělali. Tedy až na několik málo těch, z jejichž pozemků by se rázem stala zlatá naleziště. Asi nepřekvapí, že vlastníci těchto pozemků jsou napojeni na místní politiky. A jak jsou na přesunu zainteresované České dráhy? Matěj Hollan se ptal, odpovědi se ale dočkal až díky technickému (?) selhání...

Martin Vlnas14. 8. 2012