Články na téma: sdílená ekonomika
Další články na téma sdílená ekonomika najdete na Peníze.cz.
Víte, v čem podnikáte? Zapomenout na směrnici DAC 7 vás může přijít draho
Směrnice tam, směrnice sem a půl druhého milionu v ohrožení. Pokud podnikáte na poli digitálních platforem, měli byste zpozornět: do konce ledna máte povinnost podat report obsahující informace o prodejcích včetně výše příjmů, které na vaší platformě utržili. Za nesplnění povinností vyplývajících z EU směrnice DAC 7 implementované do českých zákonů můžete dostat až 1,5 milionu Kč pokutu.
Byznys na hraně. Evropa chce svázat zakázkovou ekonomiku novými pravidly
Gig economy neboli zakázková ekonomika je fenoménem poslední dekády. Jejími nejznámějšími představiteli jsou světové firmy jako Uber, Upwork nebo třeba Wolt, svůj byznys v tomto odvětví ale staví i celá řada dalších firem, včetně těch českých. Evropě se ale nelíbí postavení pracovníků v tomto druhu podnikání a chystá se ho svázat jasnými pravidly. Na co se připravit?
Zaměstnanec, nebo podnikatel? Sdílené platformy dostaly tvrdou ránu
Řeší to celý svět, respektive minimálně ta část, kam vstoupily platformy jako Uber, Lyft či AirBnB. Jsou lidé vydělávající na těchto službách jejich zaměstnanci, nebo samostatní podnikatelé? V Kalifornii se v tomto boji otevřela nová bojová linie. Ale za jakou cenu.
Očima expertů: Jak vyzrát na Airbnb?
Noví pražští radní chtějí ztížit krátkodobé pronajímání bytů přes webové platformy. Netřeba jmenovat, všichni dobře vědí, že hlavním terčem je služba Airbnb. Dají se jí přistřihnout křídla? A proč by se vlastně přistřihovat měla?
Očima expertů: Jak zkrotit Airbnb a ceny nájmů?
Tlačí služby sdílené ekonomiky, jako je Airbnb, nahoru ceny nájmů? Jak nastavit jejich pravidla? Nebo má už teď stát dostatečné možnosti pro dohled nad trhem krátkodobého ubytování? Dělat něco, nedělat nic? Přitvrdit?
Jan Charouz: Dělíme se o bydlení, proč ne o auta
„Nechtěl jsem umět jen točit volantem a šlapat na pedály,“ vysvětluje bývalý testovací jezdec formulí 1 Jan Charouz, proč dal přednost byznysu před závoděním. Dnes pilotuje start-upu SmileCar, přes který si Češi vzájemně půjčují auta.
Těším se na samořiditelná auta, říká majitel AJO carsharingu Klimek
Zbavit se vlastního auta a začít jezdit autem sdíleným se vyplatí, když v součtu najedete do deset tisíc kilometrů ročně. V čem se brněnské a brzy už pražské AJO liší od konkurence, vysvětluje v druhé části rozhovoru majitel firmy Jaromír Klimek. Na sebe pak prozradí, proč sám jezdí ve vlastním, proč je pro AJO peklo blokové čištění a proč se těší na samořiditelná auta.
Sdílení aut má výhody i pro ty, kteří na něj plivou
Jaromír Klimek založil carsharingovou firmu AJO před třemi lety v Brně. Známí ho od podnikání odrazovali a vymýšleli scénáře, co všechno se může nepovést. Sýčkovali zbytečně. Dnes má přes třicet aut a díky sedmimilionové investici se rozšiřuje i do Prahy. V čem se liší od klasických půjčoven? A proč je sdílení aut výhra i pro jejich odpůrce?
Očima expertů: Je Uber nelegální?
Když města zakazují společnosti Uber za současných podmínek fungovat, házejí tím klacky pod nohy inovacím a sdílené ekonomice a nakonec i spotřebitelům, nebo jen správně hlídají, aby se dodržovaly rovné podmínky mezi podnikateli?
Očima expertů: Co si počít se sdílenou ekonomikou?
Jedni sdílené ekonomice hlasitě aplaudují, druhým notně pije krev. Měly by se firmy jako Uber a Airbnb přísněji regulovat? A jak pro podnikání v dopravě a ubytování nastavit férové podmínky pro všechny?
Když ke dnu, tak na růžovém kole
V každé dobré zprávě o aktivních mladých, co se sebrali a šli vyčistit potok, se skrývá špatná zpráva o tom, že je potok špinavý a znečistitel od něj dává ruce pryč.
Nejnovější podcasty