Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Články na téma: osobní doprava

Další články na téma osobní doprava najdete na Peníze.cz.

Nerušit! Vláda maká, vylepšuje slevy na jízdné
 11 348

Nerušit! Vláda maká, vylepšuje slevy na jízdné

Sociální dávky berou v železniční a autobusové dopravě nejen senioři a junioři, ale také – dopravci.

Pavel Jégl4. 11. 2019
Očima expertů: Zdanit nebe?
 11 066

Očima expertů: Zdanit nebe?

Poletíš, zaplatíš! Měla by se na leteckou dopravu vztahovat speciální ekologická daň, nebo už nejsou další regulace v téhle oblasti potřeba?

Ondřej Tůma25. 8. 2017
Evropská jízdenková loterie
 12 435

Evropská jízdenková loterie

Ostuda sjednocené Evropy: obstarávání lístků na mezistátní vlaky je pořád peklo.

Michal Kašpárek4. 8. 2017
Jan Charouz: Dělíme se o bydlení, proč ne o auta
 13 749

Jan Charouz: Dělíme se o bydlení, proč ne o auta

„Nechtěl jsem umět jen točit volantem a šlapat na pedály,“ vysvětluje bývalý testovací jezdec formulí 1 Jan Charouz, proč dal přednost byznysu před závoděním. Dnes pilotuje start-upu SmileCar, přes který si Češi vzájemně půjčují auta.

Ondřej Tůma3. 6. 2017
Proč udělat z taxislužby volnou živnost
 22 743

Proč udělat z taxislužby volnou živnost

I fotografování bývalo koncesované řemeslo, digitální technologie ale umenšily rizika, před kterým regulace víc než sto let chránily. Teď je na řadě taxidoprava.

Michal Kašpárek26. 5. 2017
Těším se na samořiditelná auta, říká majitel AJO carsharingu Klimek
 9 930

Těším se na samořiditelná auta, říká majitel AJO carsharingu Klimek

Zbavit se vlastního auta a začít jezdit autem sdíleným se vyplatí, když v součtu najedete do deset tisíc kilometrů ročně. V čem se brněnské a brzy už pražské AJO liší od konkurence, vysvětluje v druhé části rozhovoru majitel firmy Jaromír Klimek. Na sebe pak prozradí, proč sám jezdí ve vlastním, proč je pro AJO peklo blokové čištění a proč se těší na samořiditelná auta.

Kristýna Kašpárková13. 5. 2017
Sdílení aut má výhody i pro ty, kteří na něj plivou
 17 388

Sdílení aut má výhody i pro ty, kteří na něj plivou

Jaromír Klimek založil carsharingovou firmu AJO před třemi lety v Brně. Známí ho od podnikání odrazovali a vymýšleli scénáře, co všechno se může nepovést. Sýčkovali zbytečně. Dnes má přes třicet aut a díky sedmimilionové investici se rozšiřuje i do Prahy. V čem se liší od klasických půjčoven? A proč je sdílení aut výhra i pro jejich odpůrce?

Kristýna Kašpárková6. 5. 2017
Očima expertů: Je Uber nelegální?
 24 618

Očima expertů: Je Uber nelegální?

Když města zakazují společnosti Uber za současných podmínek fungovat, házejí tím klacky pod nohy inovacím a sdílené ekonomice a nakonec i spotřebitelům, nebo jen správně hlídají, aby se dodržovaly rovné podmínky mezi podnikateli?

Ondřej Tůma28. 4. 2017
Očima expertů: Daň z auta pro všechny, abychom mohli dotovat elektromobily?
 21 783

Očima expertů: Daň z auta pro všechny, abychom mohli dotovat elektromobily?

Podnikatelé platí za auta silniční daň. A proč jen podnikatelé? Jak se na možnost zavést silniční daň pro všechny automobily dívá ministr dopravy Dan Ťok, viceprezident Autoklubu ČR Jan Štovíček, ekonom Aleš Michl, předseda Asociace pro elektromobilitu Jaromír Vegr a další osobnosti?

Ondřej Tůma11. 12. 2015
Dotace na elektromobily je nemorální a neekologická
 20 110

Dotace na elektromobily je nemorální a neekologická

Není správné, aby chudí majitelé ojetin přispívali na drahé vozy bohatým. Elektromobil navíc není o moc zelenější než běžné auto: k destrukci měst a krajiny přispívá přinejmenším stejně.

Michal Kašpárek6. 11. 2015
Očima expertů: Patří budoucnost elektromobilům? Měl by jim pomáhat stát?
 19 698

Očima expertů: Patří budoucnost elektromobilům? Měl by jim pomáhat stát?

Budou elektromobily vládnout našim silnicím? Brzy? Měli bychom přechod na technologii nezávislou na nerostných zdrojích z politicky neklidných regionů zkusit uspíšit nějakou státní podporou. Aspoň morální? Ptáme se ministra dopravy Dana Ťoka, viceprezidenta autoklubu ČR Jana Šťovíčka, zástupců automobilek, ekonomů a dalších odborníků.

Ondřej Tůma25. 9. 2015
Miliardy, které necháme vyletět výfukem
 17 331

Miliardy, které necháme vyletět výfukem

České silnice jsou prý drahé, četli jsme o tom ostatně leckde a mnohokrát. Jenže ve skutečnosti jsou ještě mnohem dražší! Nejde totiž zdaleka jen o to, kolik stojí štěrk a asfalt, provoz bagru a práce stavební firmy. Podstatné je také to, jak se dopravní infrastruktura spravuje a provozuje. Jako každý monopol: neefektivně.

Jakub Skala11. 6. 2014
Jančurova kouzelná krabička taxikáře neumravní
 16 528

Jančurova kouzelná krabička taxikáře neumravní

Taxametry s turbem nejsou problém technický, ale společenský. Proto bacha na koumáky s „geniálním řešením“.

Michal Kašpárek24. 1. 2014
Leoš Novotný. LEO Express a České dráhy? Srovnáváte ferrari s ojetou škodovkou!

Leoš Novotný. LEO Express a České dráhy? Srovnáváte ferrari s ojetou škodovkou!

V prosinci vyrazí Leoš Novotný s vlaky svého LEO Expressu na trasu Praha–Ostrava. Utká se na ní se státními Českými drahami a „žlutým“ RegioJetem. V druhé části exkluzivního rozhovoru se dozvíte, jak hodlá na konkurenci vyzrát a jak chce přesvědčit Čechy, aby pro ně železniční doprava byla na prvním místě.

Ondřej Tůma18. 8. 2012