Články na téma: marketing
Další články na téma marketing najdete na Peníze.cz.
SUV nejsou jen móda aneb Když se byznys řídí podle metru
Možná vás překvapí, co všechno ovlivňuje český i světový byznys. Třeba i jen to, jak vysocí vlastně jsme. Rosteme a s námi i věci, které nás obklopují.
Kdo chvíli stál, stojí opodál. Tvoříme celoživotní univerzitu pro firmy, říká duchovní otec DoToho!
Mentoringová platforma DoToho!, která pomáhá malým a středním podnikům, utěšeně roste. A to tak, že si klade nové a ještě ambicióznější cíle. Jak vlastně vznikla, kdo ji financuje a co je jejím hlavním posláním? „Chceme vybudovat celoživotní univerzitu pro SME segment. Místo, kam se opakovaně budu vracet, nebo budu kontinuální součástí komunity,“ prozrazuje v dalším díle podcastové série platformy DoToho! Pavel Přikryl.
Propisky s logem opravdu nestačí. Co je to marketing a jak ho správně dělat?
Plácnout post na Facebook, zajít do tiskárny pro letáky, objednat propisky s logem a máme hotovo. Tohle je přece marketing, ne? Možná je to náplň práce marketingového oddělení, ale rozhodně to není marketing. Proto se dnes v rámci seriálu Jak na podnikání zaměříme na skutečnou roli marketingu – péči o zákazníka.
Jak se rodí nápad za milion? Pomoci vám může třeba Superman
Jedním z hlavních důvodů selhání startupů je podle řady studií neschopnost odhadnout poptávku na trhu a nabídnout zákazníkům správný produkt. Tímto způsobem zkrachuje okolo 40 % nových firem. Jak se téhle hrozbě vyhnout?
Mají peníze a nebojí se utrácet. Generace 50+ ukrývají obří potenciál
Zákazníci snů. Tak by se daly pojmenovat generace dnešních padesátníků a šedesátníků, které mají dostatek prostředků a nebojí se je utratit. Právě ony dost možná skrývají klíč k prosperitě firem. Tak proč je tak moc ignorujeme?
Být cool za každou cenu nemá smysl, marketing není punk, radí expertka
Kateřina Tygl je specialistkou na marketing. Vytváří strategie, které klientům pomáhají splnit jejich obchodní nebo interní cíle. „Firmy chtějí být cool a zapomínají na ‚staré dobré‘ věci, například média, outdoorovou reklamu a reklamu offline obecně,“ vyjmenovává největší marketingové chyby malých a středních podniků v podcastu mentoringového programu DoToho!
Předvídá budoucnost a radí tak firmám. Přichází velký náraz, varuje Louženská
Co bude zákazníky zajímat v nejbližších letech, jaké trendy budou klíčové a na co se v byznysu zaměřit? Zní to jako věštění z křišťálové koule, ale Pavlína Louženská právě takové predikce umí. Na jejich základě pak radí firmám, na co se zaměřit. „I malé firmy mohou konkurovat těm velkým,“ říká zakladatelka Holek z marketingu v dalším díle podcastu mentoringové platformy DoToho!
Velké značky pod tlakem mileniálů. Brand aktivismus stále víc sílí
Aktivismus značek se někdy rovnou odvážně spojuje s novou fází kapitalismu. Hranice mezi bojem za všeobecné blaho a úsilím o zisk se v ní stále více rozmazává. Skutečnost je trochu složitější, nicméně „korporátní aktivismus“ je symbolem doby.
Spousta lidí žije v digitálních ghettech, říká o rozdělené společnosti Jindříšek
Je jedno, jestli prodáváte jogurt nebo prezidentského kandidáta. U obojího fungují stejná pravidla a musí se to umět, tvrdí jeden z nejzkušenějších českých digitálních marketérů Tomáš Jindříšek. Přinášíme ukázku velkého rozhovoru z aktuálního čísla tištěného Finmagu.
Když marketing vítězí nad staromilstvím. Je elektrický mustang vážně tak dobrý?
Svět se mění, nejprodávanější mustang je elektrický. Ford Mustang Mach E dosahuje i přes nářky tradicionalistů vyšších prodejů než jeho benzinový sourozenec. Je to vítězství marketingu nad hmotou, nebo je rodinné SUV na elektřinu vážně tím správným mustangem pro dnešní dobu? Abychom to zjistili, vyrazili jsme s ním do Berlína.
Malé podniky nejvíc pálí nábor a nastavení byznys plánu, říká Martin Mára z DoToho!
V České republice i ve světě se rozmáhá trend „self-help“ a mentoringu. „Je to nejmenší a nejlepší investice, kterou můžete udělat,“ říká ředitel mentoringové platformy DoToho! Martin Mára. Kdo mentoring potřebuje, jak funguje a co podnikatelům přináší?
Úspěch je pro ty, co se nebojí, říká manažerka Mattelu. Zabojuje o Senát
Její největší pracovní starostí je, co si budou české, slovenské a maďarské děti přát pod stromečkem, zatímco doma se s manželem věnuje péči o těžce postiženého syna Maxe. Lenka Helena Koenigsmark ve Finmag podcastu mluví o tom, jak nyní hodlá své bohaté profesní i osobní zkušenosti využít v politice.
Tajné zbraně IKEA. Co stojí za úspěchem nábytkářské jedničky?
Je jedno, jestli tento článek čtete doma, nebo v kanceláři. Rozhlédněte se kolem sebe – velmi pravděpodobně zahlédnete nějaký ten Lack, Billy, Poäng nebo alespoň Omsorg. Švédové se během posledních třiceti let nastěhovali do našich domovů. Dnes si řekneme proč.
Je to punk i zodpovědnost, říká marketingový šéf Kofoly
I když je v marketingu nejdůležitější konzistence, vytrvalost a dlouhodobost, občas je to taky punk, říká v dalším díle Finmag podcastu marketingový ředitel Kofoly Pavol Chalupka. Záleží, o jaké značce z portfolia je zrovna řeč.
Zapomeňte na billboardy, budoucnost je v obsahu, říká Borovanská
Finanční ředitelé si pořád myslí, že jediným úkolem marketingového oddělení je rozhazovat peníze, které ostatní oddělení tvrdě vydělávají. Tak to ale není. „Bohužel tomu spousta firem pořád nevěří a marketingové aktivity berou jako nutné zlo,“ říká pro FINMAG ředitelka společnosti FREYA Kateřina Borovanská.
Svatomartinské: produkt na jedničku. Hlavně za marketing
Tak co husa? Byli jste letos? Nebo pekli doma? A víte, že ještě před pár lety by vás to dost možná nenapadlo? I tohle je totiž vedlejší produkt kampaně za Svatomartinské víno, tradice, kterou etabloval Vinařský fond v roce 2004. Dnes se pod touto značkou vyprodukuje přes dva miliony lahví ročně. Obnovená tradice ovšem není pro každého vinaře.
Pavel Turek: Tvář sportu určuje marketing už dávno
„Sport musí přinášet silné zážitky. Nikdo se nechce dívat na fotbalový zápas, který skončí 0:0, nebo na nudný závod formule 1. Tomu musí pořadatelé předcházet, jinak přijdou o diváky i o peníze,“ říká komerční ředitel leteckých závodů Red Bull Air Race Pavel Turek.
Očima expertů: Fotbalista za šest miliard! Nemravné?
Zbláznili se majitelé klubu Paris Saint-Germain, když za brazilskou hvězdu Neymara zaplatili astronomickou částku takřka šesti miliard korun? Může se jim to ekonomicky vyplatit, nebo měli i jinou motivaci? A jsou přestupní a platové částky ve vrcholovém sportu ještě smysluplné?
Destilatér: I tuzemák může být výborný. Když to umíte
Zdá se, že i přes záplavu zahraničních rumů, ginů nebo bylinných likérů, která se na nás valí z reklamy doslova na každém kroku, zůstává řada Čechů věrná klasice – tuzemáku.
Magie h-indexu: Předpoví úspěch na YouTube příští Banku roku?
Vítěze všech kategorií soutěže Banka roku 2015 už známe. A aby těch žebříčků nebylo málo, přidáme ještě jeden – pořadí bank na základě kvality jejich youtubových kanálů. Horní šprušle našeho žebříčku a Banky roku totiž zajímavě korelují. Uvidíme napřesrok, jestli se prokáže, že dobrá banka to musí dobře umět i s kamerou.
Už dávno nejsme konzervy, říká alkoholový guru Richard Švéda
„Například u vína jsou Češi stále znalejší a mají chuť poznávat a ochutnávat nové věci. Je dobře, že se tu už nerozlišuje jen mezi bílým a červeným, krabicí a lahví,“ říká v rozhovoru generální ředitel společnosti Premier Wines & Spirits Richard Švéda.
Nejnovější podcasty