Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Články na téma: knižní trh

Další články na téma knižní trh najdete na Peníze.cz.

Posílí silní, oslabí malí. Kam kráčí nakladatelé aneb Velký přehled knižního trhu v Českučasopis

Posílí silní, oslabí malí. Kam kráčí nakladatelé aneb Velký přehled knižního trhu v Česku

Co mají společného pandemie covidu, druhý rok brutální ruské války na Ukrajině a rozjíždějící se globální ekonomická krize? První i poslední. Promítly se všude: v politice, ve společnosti, v kultuře. A nutně zamávaly taky s kondicí českého knižního trhu. Začtěte se do ukázky z velkého tématu aktuálního tištěného Finmagu.

Radim Kopáč7. 2. 2024
Ježíškem to nekončí. Tyhle knihy letos trhly rekordy, najdete tu svou?časopis
 13 206

Ježíškem to nekončí. Tyhle knihy letos trhly rekordy, najdete tu svou?

Originalita, silný příběh, neotřelý styl, aktuálnost. Základní ingredience pro úspěšnou knížku. A když přidáme respektovaného autora či slavného protagonistu, je bestseller na spadnutí. Které knihy vydané česky se letos prodávaly nejlíp? V aktuálním čísle tištěného Finmagu jsme se zeptali přímo českých nakladatelů.

Irena Jirků26. 12. 2023
Knihobot už nechce být jen e-shop. V Praze otevírá první knihkupectvíaktuality

Knihobot už nechce být jen e-shop. V Praze otevírá první knihkupectví

Největší český knižní secondhand Knihobot před Vánoci otevírá v pražských Holešovicích své vůbec první knihkupectví. Dosud prodával tituly výhradně přes e-shop. V budoucnu chce prodejnu využít i jako prostor pro pořádaní literárních a komunitních akcí.

Adam Štěpánek18. 12. 2023
Horákovi: Albatros stál a padal s Harrym Potterem. Bylo třeba to změnit
 5 873

Horákovi: Albatros stál a padal s Harrym Potterem. Bylo třeba to změnit

Jaroslav a Silke Horákovi v obsáhlém rozhovoru vyprávějí o tom, jak z legendárního, ale skomírajícího Albatrosu, vypiplali jeden z největších nakladatelských domů v Česku. Přečtěte si ukázku z nového Finmagu.

Adéla Vopěnková26. 4. 2022
Nový Finmag. Novější než běžný nový Finmag

Nový Finmag. Novější než běžný nový Finmag

Právě vyšlo nové číslo vašeho oblíbeného magazínu. Má novou šéfredaktorku a novou tvář. Je pěknější na pokoukání, čtení zůstalo. A ti dva lidé na úvodní fotce, i když to dobře maskují, to jsou největší žraloci v českém nakladatelském byznyse. Jako fakt.

Finmag.cz21. 4. 2022
Ve vlastní šťávě. Jak (se) vařil český národ podle porevolučních kuchařských knih
 9 264

Ve vlastní šťávě. Jak (se) vařil český národ podle porevolučních kuchařských knih

Řekni mi, co jíš, a já ti povím, kdo jsi! Jídlo svým způsobem skutečně odráží kulturu svých jedlíků a také jejich materiální poměry. A proměnu toho, jak jsme se od roku 1990 stravovali, můžeme sledovat na proměnách kuchařských knih. Materiálu ke zkoumání je dost, vždyť kuchařky představují zhruba desetinu (!) knižního trhu.

Jana Patočková12. 2. 2021
Poslední hradba offline světa
 12 936

Poslední hradba offline světa

Proč papírové knížky nedopadly jako cédéčka? „Čtečky se sice zdokonalují, pořád se ale jen snaží tvářit jako kniha, přitom jí nesahají ani na paty,“ říkají zakladatelé úspěšného nakladatelství Jan Melvil Publishing.

Ondřej Tůma11. 5. 2019
Život je krátký a knížek spousta
 14 015

Život je krátký a knížek spousta

Během hospodářské krize nakladatelství Jan Melvil Publishing málem nepřežilo. Nakonec mu zachránila život specializace na osobní rozvoj a produktivitu. Dnes patří mezi nejzajímavější podniky na českém knižním trhu. Přečtěte si rozhovor s jeho zakladateli Tomášem Baránkem a Vítem Šeborem.

Ondřej Tůma4. 5. 2019
Ve firmě, která chce zabít vlastní obor
 8 576

Ve firmě, která chce zabít vlastní obor

Životopis zakladatele Amazonu Jeffa Bezose přináší vtahující příběh a závažné otázky.

Michal Kašpárek16. 1. 2014
Sedm lekcí z 645 e-booků prodaných bez nakladatele
 6 180

Sedm lekcí z 645 e-booků prodaných bez nakladatele

Slyšte dobrodružný příběh jednoho podnikatelského experimentu a vezměte si užitek z jeho výsledků.

Michal Kašpárek11. 1. 2013
Proč e-booky nejsou a nebudou za pusu

Proč e-booky nejsou a nebudou za pusu

Jeden z mýtů o digitálních médiích říká, že srazí cenu i kvalitního obsahu kamsi k nule, v případě knih do řádu desetikorun. E-booky přitom stojí skoro stejně, a někdy dokonce více než tištěné knihy. Nehoráznost? Má to přinejmenším čtyři rozumné důvody.

Michal Kašpárek7. 5. 2011