Články na téma: hudební průmysl
Hudební průmysl je odvětví zabývající se tvorbou, produkcí a distribucí hudby. Zahrnuje i všechny ostatní činnosti a subjekty, tedy od hudebníků, skladatelů, producentů po nahrávací společnosti, nakladatelství a obchodníky.
V posledních letech se v tomto odvětví odehrála revoluce ve způsob poslechu, nákupu i sdílení hudby. Na trh se dostaly streamovací služby a tak se tento obor proměnil. Tato změna přinesla jak nové příležitosti, tak i výzvy jak pro samotné umělce, tak pro prodejce i další aktéry v tomto odvětví.
„Dosáhneme na hvězdy i díky mecenášům.“ Česká filharmonie vděčí za rozvoj i firmám
Česká filharmonie by se ráda zařadila vedle Berlínských a Vídeňských filharmoniků mezi nejlepší orchestry Evropy. Pomoci jí k tomu má spolupráce s nejzářivějšími hvězdami světových pódií. Nebylo by to ale možné bez podpory soukromých dárců a partnerů.
Začínali za „socíku“, krámy objížděli trabantem. Dnes jsou paličky Pellwood pro bubeníky pojem
Do podnikání se Vojta Pelíšek nehrnul. Až když mu táta oznámil, že skončí s výrobou proslulých paliček pro bubeníky Pellwood, protože se chystá do důchodu, začal řešit dilema: Má se vzdát nesvobodné jistoty v korporátu a živnost po tátovi převzít? „Táta byl přesvědčený, že jeho firma s jeho odchodem končí,“ vzpomíná dnes mladý Pelíšek.
Hudební nástroje z 3D tiskárny? Dodávat budeme klidně na Mars, hlásí výrobci
Měl to být hec. Vytiskneme cello a pověsíme ho na zeď. Dnes jsou jediní na světě, kterým stačí k výrobě hudebních nástrojů 3D tiskárna. Jan Tobolík a Ondřej Kratochvíl vyprávějí o své posedlosti vůní popcornu i revoluci, kterou přerovské Sensio.cz v hudební branži ještě způsobí.
Se stroji na ně nechoďte. Každé dřevo je jiné, hájí řemeslo houslaři z Lubů
Otec se synem ze západních Čech pokračují v rodinné tradici a vyrábí housle pro celý svět. Sází na zvuk, který ve světě jejich město v původním německém názvu má a na vlastní ruce. Stroje jsou tady tabu. Vítejte u dalšího rozhovoru z projektu magazínu Finmag.cz Podnikavé Česko mapujícího malé a střední firmy.
Kina umírají a z hudebníků jsou otroci. Temná stránka streamovacích služeb
Jestli nějaké odvětví ekonomiky změnil předplatitelský model od základu, je to jednoznačně zábavní průmysl. Zatímco sdílená auta a jiné další nápady paběrkují, hudbu a filmy dneska už dávno nevlastníme, ale sledujeme a posloucháme je online. Je tohle konec filmových svatostánků? A jak to dopadá na hudební branži? Vítejte u pokračování seriálu Život na předplatné.
Hudba komunismus neprovozuje, Sting nás zastínil, říkají organizátoři festivalu
Největší hvězdy typu Nicka Cavea nezajímají pouze peníze. A diváci zase řeší nejenom program, ale i komfort. Stejně důležité jim připadají i keramické záchody, říkají Libor Winkler a David Gaydečka, kteří stojí za festivalem Metronome.
Prodej, dokud je čas. Proč se světoví umělci zbavují svých hitů
Bob Dylan, Bruce Springsteen, David Bowie, nebo třeba Paul Simon. To jsou jen někteří hudebníci, kteří v poslední době prodali část nebo celek svých autorských práv za astronomické sumy novým majitelům, nejčastěji investičním fondům. Mluví se o výprodejích a zprávy o prodeji práv jsou takřka na denním pořádku. Co za tímto trendem stojí?
Web 2.0 je špatný kamarád a ještě horší finanční poradce
Náboženství dneška? „Komputationalismus“. Pokud věříte, že cesta k bohatství, spokojenosti nebo moudrosti vede přes výkonný počítač, dostatek dat a sociální sítě, podlehli jste mu.
Nejnovější podcasty