Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Články na téma: firmy

Další články na téma firmy najdete na Peníze.cz.

Malé a střední firmy vidí budoucnost v umělé inteligenci. Brzdí je ale dostupnost technologiíaktuality

Malé a střední firmy vidí budoucnost v umělé inteligenci. Brzdí je ale dostupnost technologií

Nejslibnější technologie pro růst a konkurenceschopnost malých a středních podniků (SME) jsou robotika, automatizace a umělá inteligence, vyplývá z průzkumu agentury IPSOS pro Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR). Překážkou v jejich implementaci je nízká dostupnost. „Malé a střední podniky striktně investují jen do toho, co dává jasný smysl ruku v ruce s ekonomickou logikou,“ říká předseda AMSP Josef Jaroš.

Redakce Finmag.cz11. 4. 2024
Zakládáte firmu? Nepodceňujte prezentaci, název a logo můžou být naprosto klíčovéJak začít podnikat

Zakládáte firmu? Nepodceňujte prezentaci, název a logo můžou být naprosto klíčové

Skvělý produkt a byznysplán často nemusejí stačit. V seriálu Jak začít podnikat si dnes vysvětlíme, proč je tak důležitá (nejen) vizuální identita firmy. Jak tedy vybudovat dobrou a silnou značku a vyhnout se nejčastějším chybám?

Alena Šafrová Drášilová10. 4. 2024
Případů whistleblowingu díky novému zákonu přibylo. Tlačí na zlepšení firemní kulturyaktuality

Případů whistleblowingu díky novému zákonu přibylo. Tlačí na zlepšení firemní kultury

Zákon o ochraně oznamovatelů (takzvaný whistleblowing) přinesl nárůst počtu nahlášených případů upozorňujících na protizákonné jednání, čtvrtina z nich je závažná. Podle odborníků nová pravidla přispívají ke zlepšování firemní kultury a efektivnějšímu fungování firem.

Redakce Finmag.cz4. 4. 2024
Zpracovatelský průmysl pomalu nabírá dech. Brzdí ho ale slabá poptávka z Německaaktuality

Zpracovatelský průmysl pomalu nabírá dech. Brzdí ho ale slabá poptávka z Německa

Základní ukazatel ekonomické aktivity, index PMI, zůstal v březnu už dvacátý druhý měsíc v řadě pod 50 body. Pořád ještě ubývá nových zakázek a klesá výroba, ale firmy už vidí světlo na konci tunelu. I když poptávka, zejména ze zahraničí pořád ještě nepřichází.

Filip Pastucha2. 4. 2024
Vláda práská bičem, odstrašuje od švarcsystému. Zaberou vyšší tresty a odvody?komentář
 40 821

Vláda práská bičem, odstrašuje od švarcsystému. Zaberou vyšší tresty a odvody?

Místo toho, aby podnikatelům usnadnila zaměstnávání, snaží se vláda zlikvidovat švarcsystém represí a vyššími odvody pro živnostníky.

Pavel Jégl2. 4. 2024
Od žhavého trendu k byznys hodnotě. AI musí být hlavně pochopitelná, říká šéf KyndryluBrandInsight

Od žhavého trendu k byznys hodnotě. AI musí být hlavně pochopitelná, říká šéf Kyndrylu

Dokáže generativní umělá inteligence firmám skutečně pomoci, nebo zůstane jen silným trendem bez vyššího užitku? Jiří Batěk, výkonný ředitel Kyndryl Česká republika je přesvědčen o jejím přínosu. „Klíčové bude zajistit, aby byla pochopitelná, etická a udržitelná. Teprve pak bude možné ji přetvořit z trendu v hmatatelnou obchodní hodnotu,“ říká zástupce jednoho z největších poskytovatelů IT služeb na světě.

Jan Záluský29. 3. 2024
Financování je stále problém, hlásí firmy. Místo investic volí strategii přežitíaktuality

Financování je stále problém, hlásí firmy. Místo investic volí strategii přežití

České firmy hlásí problémy se získáním úvěrů pro svůj další rozvoj. Trpí tím nejen ony, ale ve výsledku celá ekonomika. Překážkou jsou vysoké úrokové sazby i opatrnost bank a potažmo i firem samotných. Vyplývá to z aktuálního průzkumu agentury IPSOS pro Asociaci malých a středních podniků a živnostníků (AMSP).

Redakce Finmag.cz21. 3. 2024
Udržitelnost, nebo greenwashing? Odpovědné firmy mohou získat konkurenční výhoduJak na podnikání

Udržitelnost, nebo greenwashing? Odpovědné firmy mohou získat konkurenční výhodu

Společenská odpovědnost podniků (CSR) a environmentální, sociální a správní řízení (ESG). Dvě oblasti, které jsou při řízení firem stále důležitější. Jsou v dnešní době už opravdu nutné? Podíváme se na to v dalším díle speciálu Jak na podnikání.

Alena Šafrová Drášilová13. 3. 2024
Firmy omezují nábory a začínají propouštět. Nezaměstnanost ale zůstává pod kontrolouaktuality

Firmy omezují nábory a začínají propouštět. Nezaměstnanost ale zůstává pod kontrolou

Míra nezaměstnanosti v únoru stagnovala, počet uchazečů o práci se v meziměsíčním i meziročním srovnání mírně zvýšil. Část firemního sektoru omezuje nové nábory a ve výjimečných případech sahá i k propouštění. I v evropském srovnání je ale český pracovní trh stále v dobré kondici.

Vít Hradil8. 3. 2024
Vyvážet, přenést know-how, nebo rovnou otevřít pobočku? Jak na zahraniční expanziJak na podnikání

Vyvážet, přenést know-how, nebo rovnou otevřít pobočku? Jak na zahraniční expanzi

Uspěli jste se svou firmou na domácím trhu a rádi byste to zkusili i za hranicemi? Pro vstup na zahraniční trh neexistuje univerzální návod. Vždy je třeba zvažovat situaci, finanční možnosti, potenciál cílového trhu a podmínky, které na něm panují. V dalším dílu seriálu Jak na podnikání se podíváme na to, jakými základními způsoby může podnik oslovit zákazníky v zahraničí. Vezmeme to od těch nejméně finančně náročných, až po ty nejrizikovější a nejnákladnější.

Alena Šafrová Drášilová6. 3. 2024
Konec „dohodářů“ v Česku. Většina firem je propustila, hlásí Komora
 39 798

Konec „dohodářů“ v Česku. Většina firem je propustila, hlásí Komora

Většina firem propustila takzvané dohodáře, tedy lidi zaměstnané na dohodu o provedení práce (DPP) či dohodu o provedení pracovní činnosti (DPČ). Vyplývá to z nového šetření Hospodářské komory, podle níž jsou hlavním důvodem vyšší náklady a administrativa, ale i přetrvávající nejasnosti, které v pravidlech dohod panují.

Redakce Finmag.cz4. 3. 2024
Zaměstnanecké akcie očima expertů. Proč stát stále brzdí mladé firmy v rozletu?očima expertů

Zaměstnanecké akcie očima expertů. Proč stát stále brzdí mladé firmy v rozletu?

Dejte lidem kus firmy, oni se vám odvděčí. Využití zaměstnaneckých akcií jako alternativy k placení mezd je zajímavou možností zejména pro menší firmy a startupy. Přesto v Česku není příliš využívané, hlavně kvůli nevýhodnému zdanění. Změnit to měla nová pravidla, která začala platit od ledna. Jsou ale dostatečná? Ptáme se expertů.

Adam Štěpánek23. 2. 2024
Firmy už netisknou jako dřív, hlavní téma je pro ně digitalizaceBrandInsight

Firmy už netisknou jako dřív, hlavní téma je pro ně digitalizace

„Víme toho o vašich tiskárnách tolik, že vy o nich nemusíte vědět nic,“ říká Tibor Brunclík, majitel firmy SimplyUp Group, poskytující mimo jiné tiskové služby. Před 30 lety sem nastoupil jako brigádník, dnes společnost vlastní. Podobně dlouhou dobu je jejich hlavním partnerem firma HP.

Hynek Just8. 2. 2024
Vyšší daně, inflace i málo lidí a peněz. Firmy věští další nelehký roknewsletter

Vyšší daně, inflace i málo lidí a peněz. Firmy věští další nelehký rok

Člověk by si řekl, že po všech těch trápeních s covidem, energiemi, inflací a sníženou poptávkou přijdou pozitivní zítřky. A ono ne. Alespoň z pohledu českých firem nás příliš pozitivní rok nečeká, skepse stále převládá. Důvodů pro to mají hned několik.

Michal Hron28. 1. 2024
Jak udržet konkurenceschopnost. České firmy tlačí na lepší pravidla pro podnikání v Evropěaktuality

Jak udržet konkurenceschopnost. České firmy tlačí na lepší pravidla pro podnikání v Evropě

Evropská unie ztrácí svou konkurenceschopnost vůči USA, zejména kvůli stále rostoucí byrokracii a překážkám na vnitřním trhu. Italského premiéra Enrica Lettu se o tom ve čtvrtek snažili přesvědčit zástupci českých firem, kteří usilují o nastavení lepších pravidel podnikání v Evropě. Letta předloží letos v březnu zprávu o stavu vnitřního trhu, která by měla ovlivnit priority příští Evropské komise v příštích pěti letech.

Adam Štěpánek25. 1. 2024
Bohatí chtějí vyšší daně, držte si peněženky. Proč volání miliardářů ohrožuje všechnykomentář
 11 603

Bohatí chtějí vyšší daně, držte si peněženky. Proč volání miliardářů ohrožuje všechny

Měli by ti nejbohatší platit vyšší daně? Část miliardářů si o to sama řekla. Pozor ale na vedlejší efekty. Jsou-li zavedeny nové daně nebo zvýšeny stávající daně pro bohaté, je jen otázkou času, kdy se tento trend přelije i do středních a často i nižších příjmových skupin. A argumentů proti je víc.

Pavel Kohout25. 1. 2024
Jistoty a volný čas nad zlato. Proč Češi zpohodlněli a co se s tím dá dělat?komentář
 8 568

Jistoty a volný čas nad zlato. Proč Češi zpohodlněli a co se s tím dá dělat?

Češi se mění, ztratili zápal po práci, zpohodlněli. To je zásadní – a také alarmující – zjištění z průzkumu, který o Česku a jeho obyvatelích vypovídá víc než kdejaké sondy volebních preferencí.

Pavel Jégl23. 1. 2024
Studium žurnalistiky mi vzalo radost z psaní, ale chuť učit se dál mám, říká šéf NextPage MediaBrandInsight

Studium žurnalistiky mi vzalo radost z psaní, ale chuť učit se dál mám, říká šéf NextPage Media

Od dětství rád psal a jeho kroky přirozeně směřovaly ke studiu žurnalistiky. Jak vnímá Martin Vlnas, ředitel vydavatelství NextPage Media, pod které spadá i Finmag.cz, studium na Masarykově univerzitě dnes? A jak, proč a kde se vzdělává dál?

Tereza Bartošková19. 1. 2024
Vyplatí se Česku euro? Přijetí společné evropské měny očima expertůočima expertů
 8 120

Vyplatí se Česku euro? Přijetí společné evropské měny očima expertů

Prezident Petr Pavel svým novoročním projevem znovu rozvířil debatu o přijetí společné evropské měny. Jaký vliv by to mělo na tuzemské firmy? Zeptali jsme se odborníků.

Adam Štěpánek12. 1. 2024
Propisky s logem opravdu nestačí. Co je to marketing a jak ho správně dělat?Jak na podnikání

Propisky s logem opravdu nestačí. Co je to marketing a jak ho správně dělat?

Plácnout post na Facebook, zajít do tiskárny pro letáky, objednat propisky s logem a máme hotovo. Tohle je přece marketing, ne? Možná je to náplň práce marketingového oddělení, ale rozhodně to není marketing. Proto se dnes v rámci seriálu Jak na podnikání zaměříme na skutečnou roli marketingu – péči o zákazníka.

Alena Šafrová Drášilová10. 1. 2024
Instatní polévka je instantní polévka. Klient ocení hlavně upřímnost, říká expertka na značkyBrandInsight

Instatní polévka je instantní polévka. Klient ocení hlavně upřímnost, říká expertka na značky

V minulosti český design pokulhával za západními trendy, dnes už to neplatí. Podle Any Maselli, generální ředitelky brandingové agentury Unity, si lidé už nenechají reklamou jen tak něco namluvit. Ve světě propagace mají stále silnější slovo otevřenost a čest. A aktuálně i retro vlna.

Jitka Šorfová21. 12. 2023
1/2