Články na téma: firmy
Další články na téma firmy najdete na Peníze.cz.
Malé a střední firmy vidí budoucnost v umělé inteligenci. Brzdí je ale dostupnost technologií
Nejslibnější technologie pro růst a konkurenceschopnost malých a středních podniků (SME) jsou robotika, automatizace a umělá inteligence, vyplývá z průzkumu agentury IPSOS pro Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR). Překážkou v jejich implementaci je nízká dostupnost. „Malé a střední podniky striktně investují jen do toho, co dává jasný smysl ruku v ruce s ekonomickou logikou,“ říká předseda AMSP Josef Jaroš.
Zakládáte firmu? Nepodceňujte prezentaci, název a logo můžou být naprosto klíčové
Skvělý produkt a byznysplán často nemusejí stačit. V seriálu Jak začít podnikat si dnes vysvětlíme, proč je tak důležitá (nejen) vizuální identita firmy. Jak tedy vybudovat dobrou a silnou značku a vyhnout se nejčastějším chybám?
Případů whistleblowingu díky novému zákonu přibylo. Tlačí na zlepšení firemní kultury
Zákon o ochraně oznamovatelů (takzvaný whistleblowing) přinesl nárůst počtu nahlášených případů upozorňujících na protizákonné jednání, čtvrtina z nich je závažná. Podle odborníků nová pravidla přispívají ke zlepšování firemní kultury a efektivnějšímu fungování firem.
Zpracovatelský průmysl pomalu nabírá dech. Brzdí ho ale slabá poptávka z Německa
Základní ukazatel ekonomické aktivity, index PMI, zůstal v březnu už dvacátý druhý měsíc v řadě pod 50 body. Pořád ještě ubývá nových zakázek a klesá výroba, ale firmy už vidí světlo na konci tunelu. I když poptávka, zejména ze zahraničí pořád ještě nepřichází.
Vláda práská bičem, odstrašuje od švarcsystému. Zaberou vyšší tresty a odvody?
Místo toho, aby podnikatelům usnadnila zaměstnávání, snaží se vláda zlikvidovat švarcsystém represí a vyššími odvody pro živnostníky.
Od žhavého trendu k byznys hodnotě. AI musí být hlavně pochopitelná, říká šéf Kyndrylu
Dokáže generativní umělá inteligence firmám skutečně pomoci, nebo zůstane jen silným trendem bez vyššího užitku? Jiří Batěk, výkonný ředitel Kyndryl Česká republika je přesvědčen o jejím přínosu. „Klíčové bude zajistit, aby byla pochopitelná, etická a udržitelná. Teprve pak bude možné ji přetvořit z trendu v hmatatelnou obchodní hodnotu,“ říká zástupce jednoho z největších poskytovatelů IT služeb na světě.
Financování je stále problém, hlásí firmy. Místo investic volí strategii přežití
České firmy hlásí problémy se získáním úvěrů pro svůj další rozvoj. Trpí tím nejen ony, ale ve výsledku celá ekonomika. Překážkou jsou vysoké úrokové sazby i opatrnost bank a potažmo i firem samotných. Vyplývá to z aktuálního průzkumu agentury IPSOS pro Asociaci malých a středních podniků a živnostníků (AMSP).
Udržitelnost, nebo greenwashing? Odpovědné firmy mohou získat konkurenční výhodu
Společenská odpovědnost podniků (CSR) a environmentální, sociální a správní řízení (ESG). Dvě oblasti, které jsou při řízení firem stále důležitější. Jsou v dnešní době už opravdu nutné? Podíváme se na to v dalším díle speciálu Jak na podnikání.
Firmy omezují nábory a začínají propouštět. Nezaměstnanost ale zůstává pod kontrolou
Míra nezaměstnanosti v únoru stagnovala, počet uchazečů o práci se v meziměsíčním i meziročním srovnání mírně zvýšil. Část firemního sektoru omezuje nové nábory a ve výjimečných případech sahá i k propouštění. I v evropském srovnání je ale český pracovní trh stále v dobré kondici.
Vyvážet, přenést know-how, nebo rovnou otevřít pobočku? Jak na zahraniční expanzi
Uspěli jste se svou firmou na domácím trhu a rádi byste to zkusili i za hranicemi? Pro vstup na zahraniční trh neexistuje univerzální návod. Vždy je třeba zvažovat situaci, finanční možnosti, potenciál cílového trhu a podmínky, které na něm panují. V dalším dílu seriálu Jak na podnikání se podíváme na to, jakými základními způsoby může podnik oslovit zákazníky v zahraničí. Vezmeme to od těch nejméně finančně náročných, až po ty nejrizikovější a nejnákladnější.
Konec „dohodářů“ v Česku. Většina firem je propustila, hlásí Komora
Většina firem propustila takzvané dohodáře, tedy lidi zaměstnané na dohodu o provedení práce (DPP) či dohodu o provedení pracovní činnosti (DPČ). Vyplývá to z nového šetření Hospodářské komory, podle níž jsou hlavním důvodem vyšší náklady a administrativa, ale i přetrvávající nejasnosti, které v pravidlech dohod panují.
Zaměstnanecké akcie očima expertů. Proč stát stále brzdí mladé firmy v rozletu?
Dejte lidem kus firmy, oni se vám odvděčí. Využití zaměstnaneckých akcií jako alternativy k placení mezd je zajímavou možností zejména pro menší firmy a startupy. Přesto v Česku není příliš využívané, hlavně kvůli nevýhodnému zdanění. Změnit to měla nová pravidla, která začala platit od ledna. Jsou ale dostatečná? Ptáme se expertů.
Firmy už netisknou jako dřív, hlavní téma je pro ně digitalizace
„Víme toho o vašich tiskárnách tolik, že vy o nich nemusíte vědět nic,“ říká Tibor Brunclík, majitel firmy SimplyUp Group, poskytující mimo jiné tiskové služby. Před 30 lety sem nastoupil jako brigádník, dnes společnost vlastní. Podobně dlouhou dobu je jejich hlavním partnerem firma HP.
Vyšší daně, inflace i málo lidí a peněz. Firmy věští další nelehký rok
Člověk by si řekl, že po všech těch trápeních s covidem, energiemi, inflací a sníženou poptávkou přijdou pozitivní zítřky. A ono ne. Alespoň z pohledu českých firem nás příliš pozitivní rok nečeká, skepse stále převládá. Důvodů pro to mají hned několik.
Jak udržet konkurenceschopnost. České firmy tlačí na lepší pravidla pro podnikání v Evropě
Evropská unie ztrácí svou konkurenceschopnost vůči USA, zejména kvůli stále rostoucí byrokracii a překážkám na vnitřním trhu. Italského premiéra Enrica Lettu se o tom ve čtvrtek snažili přesvědčit zástupci českých firem, kteří usilují o nastavení lepších pravidel podnikání v Evropě. Letta předloží letos v březnu zprávu o stavu vnitřního trhu, která by měla ovlivnit priority příští Evropské komise v příštích pěti letech.
Bohatí chtějí vyšší daně, držte si peněženky. Proč volání miliardářů ohrožuje všechny
Měli by ti nejbohatší platit vyšší daně? Část miliardářů si o to sama řekla. Pozor ale na vedlejší efekty. Jsou-li zavedeny nové daně nebo zvýšeny stávající daně pro bohaté, je jen otázkou času, kdy se tento trend přelije i do středních a často i nižších příjmových skupin. A argumentů proti je víc.
Jistoty a volný čas nad zlato. Proč Češi zpohodlněli a co se s tím dá dělat?
Češi se mění, ztratili zápal po práci, zpohodlněli. To je zásadní – a také alarmující – zjištění z průzkumu, který o Česku a jeho obyvatelích vypovídá víc než kdejaké sondy volebních preferencí.
Studium žurnalistiky mi vzalo radost z psaní, ale chuť učit se dál mám, říká šéf NextPage Media
Od dětství rád psal a jeho kroky přirozeně směřovaly ke studiu žurnalistiky. Jak vnímá Martin Vlnas, ředitel vydavatelství NextPage Media, pod které spadá i Finmag.cz, studium na Masarykově univerzitě dnes? A jak, proč a kde se vzdělává dál?
Vyplatí se Česku euro? Přijetí společné evropské měny očima expertů
Prezident Petr Pavel svým novoročním projevem znovu rozvířil debatu o přijetí společné evropské měny. Jaký vliv by to mělo na tuzemské firmy? Zeptali jsme se odborníků.
Propisky s logem opravdu nestačí. Co je to marketing a jak ho správně dělat?
Plácnout post na Facebook, zajít do tiskárny pro letáky, objednat propisky s logem a máme hotovo. Tohle je přece marketing, ne? Možná je to náplň práce marketingového oddělení, ale rozhodně to není marketing. Proto se dnes v rámci seriálu Jak na podnikání zaměříme na skutečnou roli marketingu – péči o zákazníka.
Instatní polévka je instantní polévka. Klient ocení hlavně upřímnost, říká expertka na značky
V minulosti český design pokulhával za západními trendy, dnes už to neplatí. Podle Any Maselli, generální ředitelky brandingové agentury Unity, si lidé už nenechají reklamou jen tak něco namluvit. Ve světě propagace mají stále silnější slovo otevřenost a čest. A aktuálně i retro vlna.
Nejnovější podcasty