Články na téma: e-shopy
Další články na téma e-shopy najdete na Peníze.cz.
Ovládli Česko, dobývají svět. Znáte naše firmy, kterým se podařilo prorazit ven?
Máme šikovné podnikatele, pro které jsou hranice opravdu jen čára na mapě. Něco, co je nemůže zastavit, když je jim Česko malé. A tak se seberou a expandují. Otevírají zahraniční pobočky a sklady, zavádějí lokální verze svých značek – a některým se zatraceně daří. Vyznáte se v našich vzorných reprezentantech?
Covidový boom je pryč. Zákazníci už nezmatkují a čekají na slevy, říká expert na e-shopy
Trh s e-shopy začíná po 25 letech nepřetržitého růstu klesat. Odborník na internetové obchody Martin Kudrna ale v podcastu mentoringového programu DoToho! vysvětluje, že rozhodně není čas zmatkovat. „Žádný velký propad to není, spíš jen korekce,“ upozorňuje šéf firmy Bikero.cz.
Revoluce kapitalismu? S předplatným lidé utrácejí víc, říká Bena z Alza.cz
Petr Bena sní o tom, že každý Čech bude mít AlzaBox pět minut od domova nebo práce. Moderní je podle něj nevlastnit, ale předplácet si. „Proč máme vyrábět věci, které se používají v jednom procentu času své existence?“ ptá se místopředseda představenstva největšího českého e-shopu.
Milionáři z TikToku. Jak se v pandemii vydělává na prodeji šuntu z Číny
Je mi patnáct a během karantény jsem si vydělal padesát tisíc dolarů, tvrdí britský teenager v krátkém videu. Zkusit si to můžete taky. Nejdřív ale zaplaťte.
Lidi si chtějí sáhnout
„V žádném byznysu nemá smysl jít proti nákupním zvyklostem zákazníků,“ vysvětluje zakladatel největšího českého e-shopu s módou Ladislav Trpák, proč Zoot.cz sází na hybridní model – kobinaci e-shopu s kamennými výdejnami zboží.
Marie Chytilová: Ze Slevomatu chci inspirativní portál
„Nechceme lidem jen cpát zboží a podporovat impulzivní nakupování věcí. Zákazníci u nás hledají hlavně inspiraci, jak trávit volný čas, kam jet na víkend, nebo tipy na dárky“ říká výkonná ředitelka Slevomatu Marie Chytilová.
EET: Kdokoliv vyhraje, my prohrajeme
Elektronická evidence tržeb dělá z Česka zemi, ve které se blbě žije. Bolet bude nejen její neúspěch, ale i její úspěch.
Očima expertů: EET startuje a už by se měla měnit?
Ministr financí Andrej Babiš by rád udělal v elektronické evidenci tržeb další změny. Rád by ulevil nejmenším živnostníkům a e-shopům. Svůj návrh ale netakticky oznámil přesně v době ostrého startu systému. Co si o něm myslí zástupci podnikatelů, provozovatelé systémů, ekonomové, politici a daňoví odborníci?
Slevový král: Snažíme se pochopit nakupování
Spousta lidí už dnes nechce vybírat, říká Petr Kováčik, zakladatel agregátoru slev Skrz.cz. Chtějí nakoupit a rozhodují se na základě momentálního impulzu.
Šéf MasterCard Miroslav Lukeš: Bankovky už brzy nebudou potřeba
„Každý z nás za sebou zanechává elektronickou stopu a množství těch údajů bude růst. Tak to zkrátka je a s tím už se nic neudělá,“ říká o světě bez hotových peněz generální ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku, Slovensko a Rakousko. A ačkoli je ředitelem karetní společnosti, připouští v našem rozhovru bez rozpaků i zánik plastových platebních kartiček...
Michal Šmída: Musíte vědět, co zákazník chce a dát mu to rychle a jednoduše
Někteří lidé přesouvají na internet prakticky celý svůj život, jiní alespoň většinu svých nákupů. Michal Šmída tvrdí, že ví, jak za zboží z webu chceme opravdu platit. „Je potřeba zabít dobírku,“ hlásal titulek našeho rozhovoru před rokem a půl, když Šmídův projekt Twisto startoval.
E-shop může mít každý, ale vydělat velké peníze snadné není
„Mít dobrý internetový obchod je mnohem větší dřina, než si původně představovalo třicet tři a půl tisíce z celkových třiceti sedmi tisíc e-shopů,“ říká v rozhovoru šéf Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.
Očima expertů: Soumrak slevových portálů?
Na slevových serverech se točí miliardy korun. Říká se ale, že nikomu nerostou stromy do nebe. Ptáme se lidí z největších portálů, odborníků na webový byznys a finančních analytiků, jestli se obchod se slevami bude ještě rozvíjet, nebo ho čeká stagnace, nebo dokonce pád.
Oldřich Bajer: Mít spoustu peněz není zodpovědnost, která by mě měla svazovat
„Nesouhlasím s názory, že je trh na internetu nasycený a že se už nebudou opakovat příležitosti, které tu byly před rokem 2000,“ říká v exkluzivním rozhovoru Oldřich Bajer, jeden z nejúspěšnějších podnikatelů v historii českého internetu.
GIVT: Nakupujte pro dobrou věc
„Chceme, aby lidé při nakupování na internetu nemysleli jen na sebe. Náš start-up pomáhá financovat neziskové organizace, malé sportovní kluby nebo třeba divadelní soubory, které by jinak na peníze dosáhly jen ztěžka,“ popisuje Peter Páluš jednu z myšlenek, na které stojí jeho internetový projekt GIVT.
Michal Šmída: V Česku chybí opravdová podnikatelská ikona
„Pořád je tu patrný takový ten negativní postoj ke slovu podnikatel. Je to přežitek z devadesátých let. Mladí lidé tu ale nejsou tolik motivovaní k tomu, aby po vysoké škole zkusili něco svého a nešli rovnou do nějakých větších firem a korporací,“ říká v pokračování našeho rozhovoru Michal Šmída, ředitel společnosti Twisto.
Je třeba zabít dobírku. Mladý podnikatel chce změnit návyky Čechů při nákupech na webu
„Dobírka je archaický přežitek. Nechápu, proč by měl člověk v peněžence nosit čtyři tisíce, aby zaplatil za objednané zboží. Placení dobírkou je víc rizikové, než když platíte kartou on-line,“ říká v rozhovoru Michal Šmída, který se chce na českém trhu prosadit s platební metodou Twisto.cz.
Očima expertů: Třetí největší slevový web na lopatkách. Padnou další?
Slevových portálů ubývá, jejich celkové tržby ale stále rostou. Už však neplatí, že se problémy vyhýbají největším serverům – aktuálně s dluhy zápasí někdejší trojka Zapakatel. Kam se bude slevový byznys ubírat dál, se ptáme Tomáše Čupra, Martina Kasy, Petra Koubského, Petra Němce a dalších osobností.
Pustíte si tam jeden šmejd a lidi budou mít strach koupit cokoli
Jeden čas jich bylo na tři sta. Do dneška nevydržela ani stovka. Spoluzakladatel druhého největšího slevového portálu Vykupto.cz je přesvědčený o tom, že nakonec zůstane mezi slevovými weby jen pár hráčů. Vykupto.cz pochopitelně jako jeden z nich.
Martin Kasa: Podnikat jsme šli z mladické nerozvážnosti. Nakonec se to vyplatilo
„Říkal jsem si, že to je můj první projekt, který jsem rozjížděl v devatenácti, a tak bych rád zkusil i něco jiného. Nikdy jsem k tomu nepřistupoval tak, že jde o milované dítě, se kterým musím zestárnout i zemřít,“ vzpomíná v rozhovoru pro Peníze.cz na stamilionový prodej e-shopu Kasa.cz jeho spoluzakladatel Martin Kasa.
Tomáš Čupr: Burza? Banda týpků v kravatách ničí byznys
Kde jiní byznysmeni začínají, on prozatím končí. Tomáš Čupr přestává řídit Slevomat, „gamblovat“ na burze nehodlá a pouští se – do rozvážky pizzy! OK, sesedat z mopedu s placatou krabicí v ruce, ho neuvidíte, ale... Ale víc neprozradíme – přečtěte si to sami v pokračování exkluzivního rozhovoru.
Nejnovější podcasty