Články na téma: design
Další články na téma design najdete na Peníze.cz.
Instatní polévka je instantní polévka. Klient ocení hlavně upřímnost, říká expertka na značky
V minulosti český design pokulhával za západními trendy, dnes už to neplatí. Podle Any Maselli, generální ředitelky brandingové agentury Unity, si lidé už nenechají reklamou jen tak něco namluvit. Ve světě propagace mají stále silnější slovo otevřenost a čest. A aktuálně i retro vlna.
Jedna éra končí, nová začíná. Proč Finmag.cz převlékl kabát
Podnikání, peníze, inspirace. Tři slova, která definují nové pojetí Finmag.cz. Pojďme se seznámit.
Dělat tuctové věci je už nebavilo. Výrobci odvážných oken těží ze změny koncepce
Firma Janošík z Valašských Příkazů byla ještě před pár lety klasickým výrobcem oken. Než přišel nápad dělat věci jinak. Dnes tvoří velkoformátová okna sto procent byznysu firmy. „Nikoho z nás nenapadlo, že na tom nakonec bude celá naše práce stát a firmu to převrátí naruby," přiznává šéf inovací firmy Jakub Janošík. Na expanzi se ale (zatím) nechystají.
Zapomínáte? Nesoustředíte se? Věřte, že v tom nejste sami
Denně jsme vystavení tisícům zpráv, možná i úkolů: v práci, v rodině, ale i ve volném čase. Válka na Ukrajině, dění v KLDR, Jihočínském moři, Japonsku, USA… , jednání politických špiček v Evropě, Americe. Do toho Facebook, TikTok, Twitter, mail. Třídíte, odpovídáte, snažíte se vyhovět všem. Dostáváte se do stresu, zapomínáte, nesoustředíte se. Vítejte v době informačního zahlcení.
Cestou do Milána. Špička českého designu v novém Finmagu
Jarní číslo tištěného Finmagu míří na stánky. Kromě článků o úspěších českých designérů v něm najdete i rozhovor se spolumajitelkou Moseru Kateřinou Zapletalovou. A dozvíte se, co je bezkonkurenčně nejlepší vynález všech dob. Víc už v editorialu nové šéfredaktorky Ireny Jirků.
Energetická krize? Průšvih větší než covid, říká obchodní ředitel skláren
Žufánek, Rudolf Jelínek i Hendrick’s. Sklárny Moravia v odlehlém Úsobrně jsou nejmenší sklárnou svého typu na světě. Přesto zde vznikají lahve pro nejznámější světové i tuzemské destilérky. Ještě na podzim to ale vypadalo, že jednu z pecí kvůli vysokým cenám plynu odstaví z provozu. Podle obchodního ředitele Radima Bondyho však podnik podržela unikátnost výrobků i ochota zákazníků táhnout v krizi za jeden provaz.
Mění ulice, hospody i nádraží. Estetika má ekonomickou hodnotu, říká designérka
Napadlo vás někdy, kolik vizuálního nepořádku kolem sebe vídáte? Bannery, billboardy, reklamy, nevzhledné prodejny. Vás možná ne, ale Veronika Rút Fullerová s tím bojuje už několik let. „Celé je to o kultuře podnikání, vizuály jsou jenom důsledky,“ říká dlouhodobá bojovnice s vizuálním smogem.
Byznysplán: Dívka s vibrátorem
Sto padesát osm centimetrů vysoká blondýnka vyráží do Londýna jednat se zástupci největší britské společnosti vyrábějící erotické pomůcky. „Proti mně sedí tři chlapíci kolem padesáti, nad pivem. Chvíli dělají fórky. A pak se jeden zeptá, jestli už mi bylo osmnáct.“
Očima expertů: Jak najít díru na trhu?
Designérka erotických pomůcek, tvůrce dostupné 3D tiskárny, zakladatel jednoho z největších českých e-shopů a další úspěšní podnikatelé. Byli v pravý čas na pravém místě. Připraveni, s tím pravým nápadem. Našli díru na trhu. Ptáme se jich, jak na to.
Rektor VŠUP: Tahle ekonomika nemá na tolik studentů
Mívali jsme čtyři vysoké umělecké školy. Dávno tomu. Dnes chrlí absolventy těchto oborů řada regionálních univerzit. Uživí se? A je vůbec o jejich práci zájem, nebo spíš vítězí obecný nevkus? V dvojrozhovoru nám odpovídají dva profesoři Vysoké školy uměleckoprůmyslové.
Designérka Eliška Kuchtová: Češi a móda? Bohužel vítězí uniformnost
„Chtěla bych dělat boty, ve kterých člověk může chodit každý den po městě, a přitom ho nebudou bolet nohy. Musí být pěkné i pohodlné. To se tak často nevidí,“ říká Eliška Kuchtová, jedna z nejnadějnějších designérek své generace. Dnes pracuje pro španělskou obuvnickou firmu Camper, ale první boty si vyrobila na hodinách výtvarky – z těch, co se prodávaly, se jí prostě žádné nelíbily.
Anna Marešová: Neumíme si to tu udělat hezké
Pozornost si vydobyla, když získala cenu za studentský design. Samozřejmě k tomu přispělo to, že šlo o design erotickcých pomůcek. Že ale Anna Marešová nehraje na laciný efekt, to už víme z první části rozhovoru. V té druhé si budeme povídat obecněji o designu v zemi, kde je designérem každý, kdo vymaluje pokoj na růžovo.
Od tramvaje k vibrátoru: Cesta designerky Anny Marešové
Uznání odborníků sklidila už za svůj projekt Tramvaj pro Prahu. Mediálně známá ale začala být až díky vítězství v Národní ceně za studentský design s kolekcí erotických pomůcek Whoop de doo. I když mohla jít pracovat do zahraničí, rozhodla se nakonec zůstat v Česku a rozjet vlastní podnikání, které se netočí jen kolem Venušiných kuliček a vibrátorů.
Design není luxus. Jeho poslání je, aby bylo člověku líp
„Představa designu jako něčeho drahého a luxusního je mylná. Design je disciplína demokratická, ve všem a pro všechny. Každou věc musí přece někdo navrhnout,“ říká v exkluzivním rozhovoru Lenka Žižková, ředitelka Design Cabinetu CZ, která pomáhá studentům a absolventům uměleckých a průmyslových škol s prvními krůčky v nesmlouvavém světě profesionálního designu.
Peněženku byste neukradli, ale film ano?
Právníci, ekonomové a filozofové se přou o koncept takzvaného duševního vlastnictví už pěkných pár desítek let, nicméně „většinový“ člověk se o něj začal pořádně zajímat až nedávno. To když na svět svět přišel internet, piráti a stahovači a odešel zákon. Tedy autorský.
Nejnovější podcasty