Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Články na téma: České dráhy

Další články na téma České dráhy najdete na Peníze.cz.

Nerušit! Vláda maká, vylepšuje slevy na jízdné
 11 323

Nerušit! Vláda maká, vylepšuje slevy na jízdné

Sociální dávky berou v železniční a autobusové dopravě nejen senioři a junioři, ale také – dopravci.

Pavel Jégl4. 11. 2019
Očima expertů: Dědečkové a studenti vlakem zdarma. Ostatní to platí
 15 215

Očima expertů: Dědečkové a studenti vlakem zdarma. Ostatní to platí

Budou děti, studenti a senioři jezdit vlakem zadarmo? Co by to znamenalo pro komfort cestujících a co pro železnici? V anketě zkoumáme nápad ministra dopravy Dana Ťoka.

Gabriel Pleska16. 2. 2018
Studénka aneb proč potřebujeme víc humanitního vzdělání
 15 466

Studénka aneb proč potřebujeme víc humanitního vzdělání

Infrastruktura se musí konečně začít přizpůsobovat lidem a lidé přestat přizpůsobovat infrastruktuře. Něco takového zařídí jen inženýři znalí psychologie a dalších humanitních věd.

Michal Kašpárek7. 8. 2015
Očima expertů: Babiš chce privatizovat státní firmy. Dělá dobře?
 20 761

Očima expertů: Babiš chce privatizovat státní firmy. Dělá dobře?

Má smysl privatizovat strategické státní podniky, nebo by si v nich měl stát držet podíl a nepřenechávat je volnému trhu? Zeptali jsme se sociologa Jana Kellera, ekonoma Aleše Michla, zástupce odborů Víta Samka, šéfa Asociace malých a středních podniků Karla Havlíčka a dalších osobností.

Ondřej Tůma26. 6. 2015
Feminismus 2.0: Alternativa ke krajní levici
 5 636

Feminismus 2.0: Alternativa ke krajní levici

Některé otázky, které nastoluje soudobý feminismus, jsou do určité míry oprávněné. Nenechejme extrémní levici, aby si je přivlastnila a tvrdila, že jen ona je oprávněná na ně odpovídat.

Bohumír Žídek8. 7. 2014
Jak dnes vydělat na dluhopisech 1: Strategie kup a drž

Jak dnes vydělat na dluhopisech 1: Strategie kup a drž

Někdo drží dluhopisy kvůli úrokům, jiný spekuluje na pohyb jejich tržní ceny. Pokud kupujete dluhopisy kvůli vyšším úrokům, zaměřte se na podnikové dluhopisy.

Jan Traxler19. 8. 2013
Drahé dráhy: Železnice nám lézt do peněz jen tak nepřestane

Drahé dráhy: Železnice nám lézt do peněz jen tak nepřestane

České dráhy spolu se Správou železniční dopravní cesty loni vytvořily zisk přes dvě miliardy korun. Je to důvod k radosti? Ani omylem! Aby se společnosti dostaly účetně do černých čísel, stát do nich musel desítky miliard nasypat.

Tomáš Raputa14. 11. 2012
Leoš Novotný. LEO Express a České dráhy? Srovnáváte ferrari s ojetou škodovkou!

Leoš Novotný. LEO Express a České dráhy? Srovnáváte ferrari s ojetou škodovkou!

V prosinci vyrazí Leoš Novotný s vlaky svého LEO Expressu na trasu Praha–Ostrava. Utká se na ní se státními Českými drahami a „žlutým“ RegioJetem. V druhé části exkluzivního rozhovoru se dozvíte, jak hodlá na konkurenci vyzrát a jak chce přesvědčit Čechy, aby pro ně železniční doprava byla na prvním místě.

Ondřej Tůma18. 8. 2012
Štěkáme. Karavana jde dál. Matěj Hollan o čachrech kolem stěhování brněnského nádraží

Štěkáme. Karavana jde dál. Matěj Hollan o čachrech kolem stěhování brněnského nádraží

Desítky miliard. Na tolik by prý přišla realizace záměru na přesun brněnského vlakového nádraží. Brňané by však na ní zřejmě nevydělali. Tedy až na několik málo těch, z jejichž pozemků by se rázem stala zlatá naleziště. Asi nepřekvapí, že vlastníci těchto pozemků jsou napojeni na místní politiky. A jak jsou na přesunu zainteresované České dráhy? Matěj Hollan se ptal, odpovědi se ale dočkal až díky technickému (?) selhání...

Martin Vlnas14. 8. 2012
Letos bez konzerv. Mazané triky, jak si na dovolené levně žít jako králové
 7 089

Letos bez konzerv. Mazané triky, jak si na dovolené levně žít jako králové

Cestujte jako geekové: levně, dobrodružně, ale přitom bezpečně. Varujeme: čtení článku může způsobit chuť na všechno se vykašlat a okamžitě vyrazit do světa.

Michal Kašpárek11. 5. 2012
Chcete moje peníze? Tady jsou! Jen mě prosím nenuťte přemýšlet...

Chcete moje peníze? Tady jsou! Jen mě prosím nenuťte přemýšlet...

Pokud děláte do služeb, máme tu jedno důležité hlášení: zákazník si nechce s ničím lámat hlavu. Banální? Divili byste se, pro kolik podnikatelů je tohle novum.

Michal Kašpárek14. 7. 2011
Radim Jančura: Pendolino je nešťastný vlak
 6 328

Radim Jančura: Pendolino je nešťastný vlak

„Kdosi dostal geniální nápad, že v Česku musejí jezdit rychlovlaky, ale nějak se zapomnělo na to, že se pro ně nejdřív musejí postavit koleje. Proto mají České dráhy Pendolina, která dokážou vozit cestující rychlostí 230 kilometrů za hodinu, koleje s maximální rychlostí 160 kilometrů za hodinu a ztráty i na těch nejziskovějších tratích,“ říká Radim Jančura v závěrečné části exkluzivního rozhovoru.

Martin Vlnas11. 6. 2011
Radim Jančura: Dokud nám budou vládnout hlupáci, s podnikáním neseknu

Radim Jančura: Dokud nám budou vládnout hlupáci, s podnikáním neseknu

„Zatím investujeme do charity druhého řádu – veřejné dopravy. Většina toho, co vyděláme, jde teď na vlaky. Věřím ale, že za pět, deset let bychom mohli celý roční zisk odevzdávat na charitativní projekty,“ říká Radim Jančura, stoprocentní majitel skupiny Student Agency.

Martin Vlnas3. 6. 2011