Články na téma: auto
Další články na téma auto najdete na Peníze.cz.
Servisní prohlídky vozu si lze nyní předplatit. A to i na splátky
Předplatit si servisní prohlídky v autorizovaném servisu až na několik let dopředu a vyhnout se tak riziku zvýšení cen servisu i náhradních dílů. Společnost Volkswagen Financial Services umožňuje sjednání takové služby online.
Vybíráme ideální manažerský vůz. Je lepší nafta, benzin, nebo elektřina?
O elektromobilitě se často mluví jako o ekologickém řešení. Může ale dávat smysl i pro vašeho účetního nebo manažera flotily? Na to potřebujeme stejné auto se všemi nejoblíbenějšími druhy pohonu. Dobrý příklad najdeme třeba u BMW čtyřkové řady. Dává smysl elektrické, nebo byste měli zůstat u dieselu? A co benzin, stojí jeho dynamika za to?
Vlastnit, nebo pronajmout? Firmy hledají snadnější cestu k mobilitě
Zatímco v Německu je běžné, že si firmy auta pro svou každodenní potřebu pronajímají přes operativní leasing či podobné produkty, v Česku stále převládá zvyk vozy vlastnit. „Pomalu se to ale láme. Mentálně se v tomto posouváme na Západ,“ říká jednatel Volkswagen Financial Services Vratislav Strašil.
Očima expertů: Tolerovat alkohol za volantem?
Má smysl dovolit řidičům dopřát si před jízdou kapku alkoholu, nebo jde o zbytečný risk, který by ohrozil jak řidiče samotné, tak i ostatní?
Ztratíme svobodu řídit auto?
Automatizované systémy přebírají stále víc lidských činností. Jednou nás můžou vytěsnit od volantů aut a připravit nás o svobodu řídit vlastní auto.
Nehody nevymizí. Ani technika není bezchybná
Moderní technologie mění svět pojišťovnictví. S šéfem České pojišťovny Markem Jankovičem o samořiditelných autech, chytrých domácnostech a potřebě pojišťoven přehodnotit byznysplány.
Autonomní auta a bezpečnost: tři nenápadné háčky
Cestu k cestám bez nehod lemují vzrušující otázky bez jasných odpovědí.
Dieselgate. Než se to promlčí
Aféra dieselgate: koncern Volkswagen přiznal, že naftové motory vybavoval softwarem zkreslujícím výsledky emisních testů. Letos v září to budou tři roky. A je možné, že kdo si přijde stěžovat později, na toho Volkswagen udělá dlouhý nos: Je to promlčené!
Dieselgate. Koupili jste cinknuté auto? Řekněte si o odškodné
V Česku je přes 150 tisíc dieselových aut, do kterých automobilky koncernu Volkswagen instalovaly podvodný software. Ten vozům pomohl projít emisními testy. Když to prasklo, v Americe koncern své zákazníky plošně odškodňoval tisíci dolarů. Jinde se mu do toho nechce. Zatím?
Jan Charouz: Dělíme se o bydlení, proč ne o auta
„Nechtěl jsem umět jen točit volantem a šlapat na pedály,“ vysvětluje bývalý testovací jezdec formulí 1 Jan Charouz, proč dal přednost byznysu před závoděním. Dnes pilotuje start-upu SmileCar, přes který si Češi vzájemně půjčují auta.
Těším se na samořiditelná auta, říká majitel AJO carsharingu Klimek
Zbavit se vlastního auta a začít jezdit autem sdíleným se vyplatí, když v součtu najedete do deset tisíc kilometrů ročně. V čem se brněnské a brzy už pražské AJO liší od konkurence, vysvětluje v druhé části rozhovoru majitel firmy Jaromír Klimek. Na sebe pak prozradí, proč sám jezdí ve vlastním, proč je pro AJO peklo blokové čištění a proč se těší na samořiditelná auta.
Sdílení aut má výhody i pro ty, kteří na něj plivou
Jaromír Klimek založil carsharingovou firmu AJO před třemi lety v Brně. Známí ho od podnikání odrazovali a vymýšleli scénáře, co všechno se může nepovést. Sýčkovali zbytečně. Dnes má přes třicet aut a díky sedmimilionové investici se rozšiřuje i do Prahy. V čem se liší od klasických půjčoven? A proč je sdílení aut výhra i pro jejich odpůrce?
Jak zavést bezproblémové parkování a nepodmíněný příjem jednou ranou
Jednoduše: nahradit parkovací socialismus parkovacím trhem.
Očima expertů: Daň z auta pro všechny, abychom mohli dotovat elektromobily?
Podnikatelé platí za auta silniční daň. A proč jen podnikatelé? Jak se na možnost zavést silniční daň pro všechny automobily dívá ministr dopravy Dan Ťok, viceprezident Autoklubu ČR Jan Štovíček, ekonom Aleš Michl, předseda Asociace pro elektromobilitu Jaromír Vegr a další osobnosti?
Očima expertů: Patří budoucnost elektromobilům? Měl by jim pomáhat stát?
Budou elektromobily vládnout našim silnicím? Brzy? Měli bychom přechod na technologii nezávislou na nerostných zdrojích z politicky neklidných regionů zkusit uspíšit nějakou státní podporou. Aspoň morální? Ptáme se ministra dopravy Dana Ťoka, viceprezidenta autoklubu ČR Jana Šťovíčka, zástupců automobilek, ekonomů a dalších odborníků.
BESIP: Sen o bezpečném řidiči
Přestože počet obětí na silnicích je ve srovnání s oběťmi chřipky poloviční a mnohonásobně víc lidí zemře na selhání oběhové soustavy kvůli tomu, že jsou tlustí, nemine nás jediný rok, aby si Besip nedal ambiciózní cíl, jak nám všem pomoct.
Nejnovější podcasty