Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Články na téma: auto

Další články na téma auto najdete na Peníze.cz.

Servisní prohlídky vozu si lze nyní předplatit. A to i na splátkyBrandInsight

Servisní prohlídky vozu si lze nyní předplatit. A to i na splátky

Předplatit si servisní prohlídky v autorizovaném servisu až na několik let dopředu a vyhnout se tak riziku zvýšení cen servisu i náhradních dílů. Společnost Volkswagen Financial Services umožňuje sjednání takové služby online.

Jan Záluský21. 2. 2024
Vybíráme ideální manažerský vůz. Je lepší nafta, benzin, nebo elektřina?Jak na podnikání
 6 645

Vybíráme ideální manažerský vůz. Je lepší nafta, benzin, nebo elektřina?

O elektromobilitě se často mluví jako o ekologickém řešení. Může ale dávat smysl i pro vašeho účetního nebo manažera flotily? Na to potřebujeme stejné auto se všemi nejoblíbenějšími druhy pohonu. Dobrý příklad najdeme třeba u BMW čtyřkové řady. Dává smysl elektrické, nebo byste měli zůstat u dieselu? A co benzin, stojí jeho dynamika za to?

Vojtěch Dobeš1. 11. 2023
Vlastnit, nebo pronajmout? Firmy hledají snadnější cestu k mobilitě

Vlastnit, nebo pronajmout? Firmy hledají snadnější cestu k mobilitě

Zatímco v Německu je běžné, že si firmy auta pro svou každodenní potřebu pronajímají přes operativní leasing či podobné produkty, v Česku stále převládá zvyk vozy vlastnit. „Pomalu se to ale láme. Mentálně se v tomto posouváme na Západ,“ říká jednatel Volkswagen Financial Services Vratislav Strašil.

Radim Zelený10. 7. 2023
Očima expertů: Tolerovat alkohol za volantem?
 13 138

Očima expertů: Tolerovat alkohol za volantem?

Má smysl dovolit řidičům dopřát si před jízdou kapku alkoholu, nebo jde o zbytečný risk, který by ohrozil jak řidiče samotné, tak i ostatní?

Ondřej Tůma26. 4. 2019
Ztratíme svobodu řídit auto?
 11 110

Ztratíme svobodu řídit auto?

Automatizované systémy přebírají stále víc lidských činností. Jednou nás můžou vytěsnit od volantů aut a připravit nás o svobodu řídit vlastní auto.

Pavel Jégl18. 2. 2019
Nehody nevymizí. Ani technika není bezchybná
 8 455

Nehody nevymizí. Ani technika není bezchybná

Moderní technologie mění svět pojišťovnictví. S šéfem České pojišťovny Markem Jankovičem o samořiditelných autech, chytrých domácnostech a potřebě pojišťoven přehodnotit byznysplány.

Ondřej Tůma7. 4. 2018
Autonomní auta a bezpečnost: tři nenápadné háčky
 10 964

Autonomní auta a bezpečnost: tři nenápadné háčky

Cestu k cestám bez nehod lemují vzrušující otázky bez jasných odpovědí.

Michal Kašpárek6. 4. 2018
Dieselgate. Než se to promlčí
 20 410

Dieselgate. Než se to promlčí

Aféra dieselgate: koncern Volkswagen přiznal, že naftové motory vybavoval softwarem zkreslujícím výsledky emisních testů. Letos v září to budou tři roky. A je možné, že kdo si přijde stěžovat později, na toho Volkswagen udělá dlouhý nos: Je to promlčené!

Martin Vlnas18. 3. 2018
Dieselgate. Koupili jste cinknuté auto? Řekněte si o odškodné
 18 208

Dieselgate. Koupili jste cinknuté auto? Řekněte si o odškodné

V Česku je přes 150 tisíc dieselových aut, do kterých automobilky koncernu Volkswagen instalovaly podvodný software. Ten vozům pomohl projít emisními testy. Když to prasklo, v Americe koncern své zákazníky plošně odškodňoval tisíci dolarů. Jinde se mu do toho nechce. Zatím?

Martin Vlnas17. 3. 2018
Jan Charouz: Dělíme se o bydlení, proč ne o auta
 13 842

Jan Charouz: Dělíme se o bydlení, proč ne o auta

„Nechtěl jsem umět jen točit volantem a šlapat na pedály,“ vysvětluje bývalý testovací jezdec formulí 1 Jan Charouz, proč dal přednost byznysu před závoděním. Dnes pilotuje start-upu SmileCar, přes který si Češi vzájemně půjčují auta.

Ondřej Tůma3. 6. 2017
Těším se na samořiditelná auta, říká majitel AJO carsharingu Klimek
 10 002

Těším se na samořiditelná auta, říká majitel AJO carsharingu Klimek

Zbavit se vlastního auta a začít jezdit autem sdíleným se vyplatí, když v součtu najedete do deset tisíc kilometrů ročně. V čem se brněnské a brzy už pražské AJO liší od konkurence, vysvětluje v druhé části rozhovoru majitel firmy Jaromír Klimek. Na sebe pak prozradí, proč sám jezdí ve vlastním, proč je pro AJO peklo blokové čištění a proč se těší na samořiditelná auta.

Kristýna Kašpárková13. 5. 2017
Sdílení aut má výhody i pro ty, kteří na něj plivou
 17 440

Sdílení aut má výhody i pro ty, kteří na něj plivou

Jaromír Klimek založil carsharingovou firmu AJO před třemi lety v Brně. Známí ho od podnikání odrazovali a vymýšleli scénáře, co všechno se může nepovést. Sýčkovali zbytečně. Dnes má přes třicet aut a díky sedmimilionové investici se rozšiřuje i do Prahy. V čem se liší od klasických půjčoven? A proč je sdílení aut výhra i pro jejich odpůrce?

Kristýna Kašpárková6. 5. 2017
Jak zavést bezproblémové parkování a nepodmíněný příjem jednou ranou
 26 627

Jak zavést bezproblémové parkování a nepodmíněný příjem jednou ranou

Jednoduše: nahradit parkovací socialismus parkovacím trhem.

Michal Kašpárek30. 9. 2016
Očima expertů: Daň z auta pro všechny, abychom mohli dotovat elektromobily?
 21 885

Očima expertů: Daň z auta pro všechny, abychom mohli dotovat elektromobily?

Podnikatelé platí za auta silniční daň. A proč jen podnikatelé? Jak se na možnost zavést silniční daň pro všechny automobily dívá ministr dopravy Dan Ťok, viceprezident Autoklubu ČR Jan Štovíček, ekonom Aleš Michl, předseda Asociace pro elektromobilitu Jaromír Vegr a další osobnosti?

Ondřej Tůma11. 12. 2015
Očima expertů: Patří budoucnost elektromobilům? Měl by jim pomáhat stát?
 19 779

Očima expertů: Patří budoucnost elektromobilům? Měl by jim pomáhat stát?

Budou elektromobily vládnout našim silnicím? Brzy? Měli bychom přechod na technologii nezávislou na nerostných zdrojích z politicky neklidných regionů zkusit uspíšit nějakou státní podporou. Aspoň morální? Ptáme se ministra dopravy Dana Ťoka, viceprezidenta autoklubu ČR Jana Šťovíčka, zástupců automobilek, ekonomů a dalších odborníků.

Ondřej Tůma25. 9. 2015
BESIP: Sen o bezpečném řidiči
 6 342

BESIP: Sen o bezpečném řidiči

Přestože počet obětí na silnicích je ve srovnání s oběťmi chřipky poloviční a mnohonásobně víc lidí zemře na selhání oběhové soustavy kvůli tomu, že jsou tlustí, nemine nás jediný rok, aby si Besip nedal ambiciózní cíl, jak nám všem pomoct.

František Matějka27. 11. 2013