Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Rohlík miluje planetu a sází stromy

PR článek
PR článek
17. 5. 2021

Online supermarket Rohlik.cz vysází stromořadí u Vlčnova. Spouští výzvu a hledá další projekty, které neutralizují uhlíkovou stopu mléčných výrobků Miil.

Rohlík miluje planetu a sází stromy
Zdroj: Rohlik.cz

Největší tuzemský online supermarket Rohlik.cz spouští výzvu Milujeme naši planetu. V jejím rámci chce najít české projekty, které společnosti pomůžou s neutralizací uhlíkové stopy vzniklé při produkci značky Miil. Na projektu spolupracuje Rohlík s organizací CI2, která spočítala výši uhlíkové stopy pro každý jednotlivý produkt nové mléčné řady. Údaj o její výši pak najde zákazník na webové kartě každého produktu.

Pro kompenzaci uhlíkové stopy dvou měsíců prodeje značky má Rohlik.cz vybraný první projekt – půjde o výsadbu stromořadí na cyklostezce u Vlčnova. Další bude vybírat z projektů, které se přihlásí do výzvy. Šanci tak mají nápady, které neutralizují uhlíkovou stopu, včetně těch regionálních. 

Přihlášené projekty bude pro Rohlik.cz hodnotit opět organizace CI2. Návrhy nebo projekty lze přihlašovat prostřednictvím e-mailu miilujeme@rohlik.cz. Online supermarket pak společně s CI2 vybere projekty, kterým pomůže spatřit světlo světa. „Projekty finančně podpoříme a zaštítíme tak jejich provedení v praxi,” komentuje CEO Rohlik.cz Petr Pavlík. A všichni toho mohou být součástí! V Rohlíku se totiž bez názoru zákazníka neobejdou. Zákazníci budou rádci i tentokrát a jejich slovo rozhodne ve výběru projektu, který Rohlík podpoří. 

Transparentnost a názor zákazníka

„Nejen radost našich zákazníků je pro nás prioritou, ale chceme také udělat radost naší planetě. Značka Miil je dalším krokem v rohlíkovské misi za udržitelnost, proto stoprocentně neutralizujeme její uhlíkovou stopu. Vydali jsme se cestou transparentnosti, údaj o uhlíkové stopě najdou zákazníci na každé kartě produktu Miil na webu Rohlíku. Sami se pak zapojí do toho, jakým způsobem budeme celkovou hodnotu CO₂ kompenzovat,” popisuje komerční ředitel Rohlik Group Olin Novák. Prvním podpořeným projektem bude výsadba 47 stromů podél cyklostezky pod Vlčnovskými búdami na Zlínsku. 

Ředitel organizace CI2 Josef Novák přístup Rohlíku komentuje slovy: „Již dlouho se diskutuje srovnání emisní zátěže centralizované dopravy produktů v porovnání s individuálními cestami do obchodních center. Proto bylo výzvou spočítat uhlíkovou stopu výrobků Miil a podívat se zblízka na strukturu uhlíkové stopy jednotlivých výrobků. Skutečnost, že společnost Rohlik chce kompenzovat uhlíkovou stopu produktů značky Miil, je důležitým signálem pro zákazníky i další podniky. Považuji to za velmi ambiciózní krok.“

První projekt – cyklostezka pod Vlčnovskými búdami

Už letos na podzim nechá Rohlik.cz vysázet první stromořadí u cyklostezky pod Vlčnovskými búdami, které bude kompenzovat část vyprodukovaného CO₂. Lokalita přímo navazuje na památkovou rezervaci vinohradnických staveb. Stromová výsadba zvýší biodiverzitu a estetickou hodnotu lokality, pozitivně ovlivní klima a pomůže se zadržováním vody v krajině. Celkem bude vysázeno 47 stromů, z toho 20 lip srdčitých (Tilia cordata), 10 habrů obecných (Carpinus betulus) a 17 ořešáků (Juglans regia Mars), které jsou v této lokalitě typické.

O dalších projektech pak rozhodnou zákazníci, kteří vyberou z přihlášených nápadů. Aby Rohlik.cz neutralizoval uhlíkovou stopu, kterou výrobky Miil během jednoho roku vyprodukují, bude třeba vysadit přibližně 2200 stromů. Jedná se o odhad společnosti – každý zapojený projekt bude unikátní a neutralizuje i poměrově jiné množství CO₂. Finální počet kusů vysazených stromů se bude odvíjet od množství prodaných produktů Miil.

Značka Miil je zatím k dostání na Rohlik.cz i na dalších trzích, kde Rohlik Group působí (Kifli.hu v Maďarsku, Gurkerl.at v Rakousku, následovat bude Knuspr.de v Německu). Nabídka Miil čítá přes 31 druhů mléčných výrobků, naposledy přibyly polotučný a plnotučný tvaroh a tři druhy mozzarell (klasik, mini a BIO).

Daňové přiznání online

Ohodnoťte článek

-
0
+

Sdílejte

Daňové přiznání online

Aktuální číslo časopisu

Předplatné časopisu Finmag

Věda je byznys –⁠ byznys je věda

Koupit nejnovější číslo