Předplatné časopisu
Finmag do schránkyPředplatit časopis 

Reklama funguje!

Jan Majer
Jan Majer | 8. 12. 2009 | 4 komentáře | 1 621

Reklama J&T Banky říká: „Paradoxem dnešní neklidné doby je skutečnost, že vnitřního klidu dosáhnete pouze vnějším neklidem.“ Chápete?

Reklama funguje!

Já ne. Nicméně mám rád takové reklamy. A líbí se mi i tahle. Líbí se mi moc, po všech stránkách. Prázdný bílý list s textem, úvodní věta verzálkami, pod tím jemným fontem další myšlenky, neméně zapeklité.

Tomu sdělení vůbec nerozumím. Ono není moc dobré. Ale ani to mi nevadí. Vzpomněl jsem si na tu reklamu během dne několikrát. Večer jsem zmačkanou a čímsi politou „é patnáctku“, kde inzerát vyšel, vytáhl z tříděného odpadu a znovu na to hledím.

Vše se mění a jedinou konstantou je změna. Včerejším teoriím prošla záruční lhůta. Kdo jde s davem, stojí na místě. A konečně: Když nechcete, aby vaše peníze ztrácely hodnotu, nemůžete je nechat ležet ladem. No sláva. Chytám se. To jsme na konci druhého ze tří odstavců reklamního sdělení.

Takže zadavatel chce říci to, co ostatní. Na rozdíl od ostatních mě ale zaujal. Výhra pro J&T to ovšem není. Obsah reklamy ve mně nebudí důvěru ani zájem o prezentovanou konkrétní službu privátního bankovnictví. Přiměl mě ale přemýšlet o ní v obecné rovině.

Během téhož dne mě k úvahám inspirovala i jiná reklama. Včera mi do schránky přišlo prosincové vydání časopisu Wired, v němž redakce nadšeně píše o novém malém fotoaparátu Canon S90. Prošel jsem si odpoledne pár oblíbených webů a po půlhodině došel k závěru, že si nejspíš tak nějak k Vánocům koupím podobný kompakt značky Leica. Nutno dodat, že jsem ještě v poledne rozhodně neměl v úmyslu pořizovat si jakýkoli nový foťák.

Reklama na mě funguje, ale jinak, než by si asi inzerenti přáli. Když už se jim povede oslovit mě, vnímám jejich reklamu jako obecnou informaci o typu produktu nebo služby, kterou si následně srovnám a vyhodnotím. Ten, kdo reklamu platí, z toho ovšem nevychází úplně naprázdno - získává výsadní právo být účastníkem mého malého výběrového řízení. Často však přihrává zákazníka konkurenci.

Foto: Profimedia.cz

Autor článku

Jan Majer

Jan Majer

Původní profesí novinář, od roku 2001 pracoval jako finanční poradce. V dalších letech publikoval vedle poradenské činnosti články ve finančních rubrikách novin a časopisů a vedl ekonomickou rubriku týdeníku Reflex. Vybudoval a vedl dva finanční servery. V roce 2007 spoluzakládá poradenskou firmu Partners, v níž působil jako ředitel komunikace. Otec Finmagu.