https://www.finmag.cz/firemni-kultura/263278-strany-nahe-jste-krasne!
Strany, nahé jste krásné!
Vždy v předvečer důležitých voleb je program České televize bohatší o jednu zábavnou šou. Ta spočívá v odvysílání klipů, v nichž se jednotlivé strany představují a vybízejí voliče, aby svěřili hlas právě jim. Blíží se volby do Evropského parlamentu a strany nezklamaly. Pořad Eurovolby 2009 patří k tomu nejvtipnějšímu, čeho se na obrazovce nadějete.
Pro Čechy jsou to teprve druhé Eurovolby v historii, takže událost poměrně významná, byť celoevropská účast v této kratochvíli rok od roku klesá. Strany si musejí vyrobit vlastní klip a dodat ho televizi k odvysílání. Dramaturgická a technická úroveň klipů je kapitolou pro sebe. Což teprve jejich obsah.
Náhodně jsem absolvoval jedno kolečko takových klipů. Jejich amatérskost ukazuje, jakou váhu má v našich krajích marketink. Na marketinku (a nic než marketink stran a idejí to není) každý hledí ušetřit co nejvíc, jako by to bylo nějaké nutné zlo. Šetřilo se i tady – s nápady i financemi.
Snad nejvtipnější je klip strany Libertas s rozpačitě se tvářícím a strojově recitujícím Vlastimilem Tlustým, jenž se tváří, jako by už během natáčení tušil, do jaké kašpárkovské role se právě dostává. Nejméně invence vykazuje hnutí s cimrmanovským názvem Hnutí na podporu dobrovolných hasičů a jiných dobrovolníků. Paní Karla Stiborová zde předčítá z papíru bohapusté fráze s dramatickou ambicí uspavačky hadů.
To Liberálové.cz vykročili ve své prezentaci pevným krokem a vytahují ze skříně kostlivce, který straší v politicko-společenské diskusi snad již století: Vytvořme Spojené státy evropské!
Strana Zelených, která si alespoň vybrala pro natočení klipu příjemné lesní prostředí, je také docela radikální. Hrozí, že by si všichni občané měli vytvořit své vlastní zdroje energie. Ano, proč být závislí na těch zlých a dýmajících elektrárnách, když si můžeme pokojně zadýmat doma v kamnech a pak pod zataženým nebem čekat na životodárné paprsky pro naše solární kolektory na střeše.
O moc lépe nedopadly ani velké strany. ČSSD hovoří ve svém příspěvku o ODS téměř víc než sama o sobě. A KDU-ČSL vyvěsili na obrazovku jednoduché heslo s upozorněním, že peníze na výrobu klipu (44 444 Kč) darovali na charitu. Chvála charitě! Vždy jsem si říkal, že církev měla místo nebetyčných kostelů stavět raději útulky a nemocnice. Ale je na místě šidit diváky o informace právě v té jediné chvíli, kdy je chcete získat na svou stranu? Tomu se říká šetření na pravém místě.
Nejnovější podcasty