Na pozici marketingové ředitelky společnosti Mattel pro Česko, Slovensko a Maďarsko působí už skoro deset let. „Naší vlajkovou lodí zůstává Barbie. V Česku jsme unikátní sloganem Ta pravá od Mattela, to v žádné jiné zemi není,“ říká Lenka Helena Koenigsmark.
Kromě toho šéfka marketingu Mattelu (jak se správně firma skloňuje) přednáší o diverzitě a inkluzi a účastní se různých PR projektů. A brzy se chystá na vstup do politiky.
V novém Finmag podcastu jsme se s Lenkou Koenigsmark zaměřili nejen na byznys a finance, ale i na to, jaké osobní výzvy život přináší a proč se chystá na působení ve veřejném životě.
V korporátu jste obvykle svázán mnoha pravidly, zároveň se ale jedná o stabilní prostředí.
Dramatický rozvoj marketingu
V průběhu profesní kariéry se nikdy nebála jít si za svým cílem, i když to třeba znamenalo oslovit napřímo ředitele firmy, pro kterou dělala agenturní zakázku, aby ji zaměstnal. Díky bohatým zkušenostem přesně ví, jak se dělá marketing v malých a velkých firmách.
Ke kafi ku poslechu máme...

Nebaví snad číst? Nevadí! Co oči nebaví, uši napraví! Finmag podcast: Reality, investice a zajímaví hosté. Uvařte si kafe, sedněte si, a zaposlouchejte se. Dobrou chuť!
„V korporátu jste obvykle svázán mnoha pravidly, často je to o adaptacích a lokalizacích,“ popisuje Koenigsmark hlavní výhody i nevýhody tvorby marketingových strategií u velkých a malých společností.
„Zároveň se jedná o stabilní prostředí, zatímco v menších firmách existuje větší prostor pro kreativitu. Na druhou stranu to v menších podnicích občas funguje tak, jak se zrovna probudí majitel – jeden den chce jít doleva, a druhý den doprava,“ dodává s tím, že sama sebe považuje za „korporátního člověka“.
Zásadní je umět po práci vypnout „vypnout“ manažera a věnovat se rodině.
Jaké to je být team leader
Svým lidem dává svobodu, snaží se o to je motivovat, být pozitivní a mít s každým členem týmu osobní vztah. „Když jim důvěřujete, tak pak to funguje,“ tvrdí. V kolektivu pracuje s přístupem, kterému se v angličtině říká can-do attitude, tedy všechno jde zvládnout, i když se objevují různé překážky či nečekané výzvy.
Zásadní je podle ní umět po práci „vypnout“ manažera a věnovat se rodině. „Díky těžce postiženému synovi vím, že život je barevný, že v jeden moment můžete být vládce světa a vedoucí korporátního týmu, načež přijdete domů a přebalujete šestileté dítě, které nechodí na toaletu, a vy doufáte, že jednou bude,“ popisuje Koenigsmark.
„Člověku to dá jinou perspektivu a ukáže lehkost bytí, protože si uvědomíte, že ne všechno je tak důležité. A že bychom si měli pokorně vážit toho, co máme,“ dodává.
Když vám onemocní dítě, tak zjistíte, že stát vlastně nefunguje.
Osudová zkouška a vstup do politiky
Proč se rozhodla podzimní kandidaturou do Senátu vstoupit do bouřlivých vod české politiky?
„Když vás osud zasáhne na tom nejcitlivějším místě – onemocní vám dítě –, tak zjistíte, že ten stát vlastně nefunguje,“ vysvětluje. „Všude si vás předávají jako horkou bramboru, nikde neporadí a nepomohou. Zároveň to spousty lidí dožene k tomu, že musí začít žebrat o různé speciální pomůcky,“ kritizuje nefunkční systém péče.
„Jsem nestraník a nejsem kovaná v politice, ale chci upozornit na témata týkající se postižených i neformálně pečujících, jichž je v Česku přes milion,“ poukazuje Koenigsmark na své hlavní motivace.
Kampaň odstartuje v nejbližší době, ale dle svých slov ji dělá vlastně pořád, protože to je to, co žije. „Chtěla bych být hlasem i těch lidí, kteří nedokážou být tak hlasití,“ uzavírá.
V podcastu se dále dozvíte:
- Jak je těžké zvládat role matky a úspěšné manažerky?
- Jak si udržet pozornost v práci v dnešní době nekonečných video callů?
- Jakou kampaň před senátorskými volbami chystá?
Kam dál? Podcast na Finmag.cz:
- Na digitalizaci tlačí i sami pacienti. Benefity převažují, říká šéf Kyndrylu
- Luxus se nevyplatí, drahé nemovitosti klesají na ceně, říká šéf Next Reality
- Do důchodu bychom měli odcházet mladí, tvrdí manažer Finaxu
- Startupy musí být slyšet, stát neví vše, burcuje mladé firmy šéfka asociace
- Stát se o mladé nepostará, investujte. Stačí pětistovka měsíčně
FINMAG V NOVÉM DESIGNU JE TADY. CO SE V NĚM DOČTETE?
„Všechny ty kecy o bohémství jsou na nic. Musíte makat!“ Martin Krajc ve svém vinohradském ateliéru vysvětlil Ireně Jirků, proč s partou výtvarníků založil FIRMU.
UMĚNÍ JE BYZNYS • „Toho Picassa jsem neměl prodávat,“ říká Patrik Šimon, majitel 20 tisíc artefaktů • Proč jde cena uměleckých děl nahoru? Jaké padají rekordy v aukcích • Dokáže AI malovat jako Monet nebo Mucha?
BYZNYS JE UMĚNÍ • Mléko jako od babičky vyrábí Radim Hrůza z Vysočiny • Pivní sen, ze kterého se zatím neprobudila spolumajitelka Rodinného pivovaru Švihov Anna van der Weerden
STYL JE HRA • Dům architekta Petra Stolína jako způsob poznání • Cestovní kancelář Ježíš Kristus funguje úspěšně už stovky let • Elegie za spalovací motor
HRY, SNY, RADOSTI • „Čekala jsem to horší,“ říká třetí Češka, která vystoupala na Mount Everest • Dunajská delta je zase planetou ptáků • Proč si Martin Vajda, spolumajitel vinařství Sonberk, čte knihy feministek?