Je to punk i zodpovědnost, říká marketingový šéf Kofoly

Ivo Prax
Ivo Prax | 21. 1. 2022 | 3 871
byznysmarketingpodcastreklama

I když je v marketingu nejdůležitější konzistence, vytrvalost a dlouhodobost, občas je to taky punk, říká v dalším díle Finmag podcastu marketingový ředitel Kofoly Pavol Chalupka. Záleží, o jaké značce z portfolia je zrovna řeč.

Je to punk i zodpovědnost, říká marketingový šéf Kofoly

Marketingový ředitel Kofoly Pavol Chalupka ve Finmag podcastu

Zdroj: Tomáš Cetkovský

Chalupka pracuje v marketingu už 20 let, z toho 16 let strávil právě v Kofole. O problematice marketingu nápojů má tak velký přehled.

Kofola je například podle něj v Česku a na Slovensku populární, protože je to lokální značka s jasným a autentickým sdělením.

„U značky Kofola držíme stále stejný marketingový kurz. Jsme velmi konzistentní a lidé jsou tak už na Kofolu zvyklí.“ říká.

Asi každý zná například vánoční reklamu o zlatém prasátku, která se na televizních obrazovkách objevuje už 18 let. A mimo jiné ukazuje, že televize jako marketingový kanál je pro Kofolu stále důležitá.

„V současné době tvoří televize asi třetinu našeho spendu. Nedávno to bylo ovšem i dvakrát víc,“ přiznává Chalupka. Jmenuje ale i nevýhody: „Je fakt, že je tam horší cílení na mladé ročníky. Oproti online a offline marketingu je ale televize dobře měřitelná.“

Značka Semtex je založená na komunitách. Je to velmi punkové a živelné...

Každá značka, jiný přístup

Podobně konzervativní a konzistentní kampaň zvolili v Kofole i pro značku Rajec. Zde je ale příběh značky spojen především s místem, odkud minerální voda pochází.

Ke kafi ku poslechu máme...

Mikrofounek
Zdroj: Shutterstock

Chalupa snad nezaujal? Nevadí, máme tu toho víc! Finmag podcast se věnuje třeba i realitám, investicím, ale i elektromobilitě a dalším tématům. Společný jmenovatel: zajímaví hosté. Uvařte si kafe, sedněte si, a zaposlouchejte se. Ať chutná!

„Náš přístup k Rajci je takový, že chceme, aby za dvacet let byla Rajecká dolina lepším místem, než když jsme tam přišli. Děláme kvůli tomu různé aktivity od sázení bylinek po osazování včelstvy a na tom také pak zakládáme náš marketing – lokálnost a autentičnost.“ přibližuje Chalupka.

Naopak energetický nápoj Semtex si vyžádal zcela jiný přístup. „Tato značka je založená na komunitách, jako jsou gameři, hudebníci nebo módní designéři. Je to velmi punkové a živelné,“ říká marketingový šéf Kofoly.

I přes vyšší živelnost ale i u Semtexu podle Chalupky platí, že značka je autentická i díky své velmi dobré pozici na trhu.

U nás necháváme lidi dělat chyby. Nečekáme několik let nebo pozic na to, aby dostali nějakou zodpovědnost.

Chyby? Děláme...

Spletli se tedy v marketingu Kofoly někdy? Chalupka otevřeně přiznává, že neustále. A že chyby k téhle práci patří. Pokud by měl ale nějakou vyzdvihnout, dlouho neváhá.

„Například při představení vody Radenska (velmi populární na Balkáně) jsme se vůbec netrefili a peníze, které jsme na to vynaložili, byly úplně vyhozené. Ale poučili jsme se,” přiznává.

I z toho pak vyplývá přístup firmy k lidem, kteří u ní začnou pracovat. „U nás necháváme lidi dělat chyby. Nečekáme několik let nebo pozic na to, aby dostali nějakou zodpovědnost. Zodpovědnost u nás přichází už s podpisem smlouvy,“ sdílí svůj přístup Chalupka.

Co se v podcastu ještě dozvíte?

  • Jak se vyvíjel příběh značky Rajec?
  • Jaké je rozložení marketingového mixu Kofoly?
  • Proč je v marketingu důležitá autenticita?
  • Co Kofola chystá na poli vratných lahví?

Autor článku

Ivo Prax

Ivo Prax

Aktivní networker a propojovatel byznys příležitostí. Vystudoval právnickou fakultu Masarykovy univerzity v Brně. Moderuje podcasty a pořádá networkingové akce. Je aktivním šachistou.