Vavřík hned na úvod prozradí, že z pohledu developera nejde jen o růst cen. Podle jeho slov je nyní možné stavět i v místech, kde by se dříve stavět nemohlo.
„Zastavují se zajímavé brownfieldy, vznikají krásné projekty v místech, kde by nevznikaly,“ tvrdí Vavřík. I proto je tak pro developera současné období jedním z nejlepších.
I on si ovšem uvědomuje, že na druhé straně panuje nálada jiná. Z pohledu klienta je totiž pohled na současné rezidenční nemovitosti spíše negativní.
„Zde je pohled trochu horší, protože neustále rostoucí ceny, v dnešní době i vstup ze strany úvěrových sazeb a hypoték, ten možný nákup buď ztěžuje, nebo mu ho dělá delší dobu splatitelný,“ uznává Vavřík.
Odjakživa se říká, že investice do nemovitostí je investice s jistotou.
Cenový růst jsme čekali
To, že nemovitosti v Česku na ceně porostou, bylo podle šéfa Domoplanu jasné. „Ten nárůst (cen) byl očekávaný, jen ne v tak rychlém a překotném tempu,“ prozrazuje.
Ke kafi ku poslechu máme...

Vavřík snad nezaujal? Nevadí, máme tu toho víc! Finmag podcast se věnuje nejen realitám, ale i investicím, elektromobilitě a dalším tématům. Společný jmenovatel: zajímaví hosté. Uvařte si kafe, sedněte si, a zaposlouchejte se. Ať chutná!
Cenové relace nemovitostí v Česku byly podle něj už před covidem celkově nižší než ve světě. Aktuální vývoj tedy považuje spíše za srovnání cenových hladin se zahraničními trhy, byť uznává, že tak prudký růst nečekal asi nikdo.
„Odjakživa se říká, že investice do nemovitostí je investice s jistotou. A to právě proto, že ta valuace tam je a bude, že nemovitosti i dále porostou. Není to o tom, že teď vyrostly o padesát procent a zastaví se," dodává Vavřík.
Situace, kdy nemovitosti za rok vyrostly o padesát procent, se ale podle něj už nikdy nevrátí.
V podcastu dále uslyšíte:
- Proč Češi mají tendenci něco vlastnit?
- Co je investiční bydlení?
- Proč se lidé vrací zpátky do center?
- Co je hygge?
- Jak těžké je stavět na horách?
FINMAG V NOVÉM DESIGNU JE TADY. CO SE V NĚM DOČTETE?
„Všechny ty kecy o bohémství jsou na nic. Musíte makat!“ Martin Krajc ve svém vinohradském ateliéru vysvětlil Ireně Jirků, proč s partou výtvarníků založil FIRMU.
UMĚNÍ JE BYZNYS • „Toho Picassa jsem neměl prodávat,“ říká Patrik Šimon, majitel 20 tisíc artefaktů • Proč jde cena uměleckých děl nahoru? Jaké padají rekordy v aukcích • Dokáže AI malovat jako Monet nebo Mucha?
BYZNYS JE UMĚNÍ • Mléko jako od babičky vyrábí Radim Hrůza z Vysočiny • Pivní sen, ze kterého se zatím neprobudila spolumajitelka Rodinného pivovaru Švihov Anna van der Weerden
STYL JE HRA • Dům architekta Petra Stolína jako způsob poznání • Cestovní kancelář Ježíš Kristus funguje úspěšně už stovky let • Elegie za spalovací motor
HRY, SNY, RADOSTI • „Čekala jsem to horší,“ říká třetí Češka, která vystoupala na Mount Everest • Dunajská delta je zase planetou ptáků • Proč si Martin Vajda, spolumajitel vinařství Sonberk, čte knihy feministek?