Předplatné časopisu
Finmag do schránkyPředplatit časopisNadílka

Finance jsou super, nikdy vám nedojde zboží na skladě, říká Brejl

Ivo Prax
Ivo Prax | 29. 10. 2021 | 2 034
byznysfinancefranšízaPartnerspodcastporadenství

Svět financí nejsou jen banky či pojišťovny, ale i pobočkové sítě finančních skupin. Svou pobočku pod známým jménem si může otevřít téměř každý, kdo si věří a kdo dokáže splnit potřebné nároky. O tom, jak fungují finanční fanšízy, vypráví ve Finmag podcastu obchodní ředitel Partners Jan Brejl.

Finance jsou super, nikdy vám nedojde zboží na skladě, říká Brejl

Zdroj: Tomáš Cetkovský

Právě finanční skupina Partners v Česku nabízí zatím stále unikátní franšízový model Partners market, v rámci něhož si může pobočku otevřít téměř kdokoli.„Je třeba se nám hlavně přihlásit. Po výběrovém řízení a dodání byznys plánu přistupujeme k šestiměsíčnímu zaškolení,“ říká Brejl.

Jednu z hlavních výhod takového konceptu je podle něj fakt, že franšízant neplatí žádné poplatky. Stačí mít na vstupní investici, poskládat svůj tým, a následně se dělit o výnosy z provizí. Prvotní náklady přitom Brejl odhaduje na 1,2 až 1,7 milionu, záleží prý hlavně na lokalitě pobočky.

Parners se prý franšízový model vyplácí a hodně sází i do budoucna. „Poskytujeme know-how, to, jak pobočka vypadá, veškerou produktovou zásobu a především podporu a pomoc s budováním pobočky,“ říká Brejl s tím, že je to velmi zajímavý způsob, jak začít svůj vlastní byznys: „Kde jinde si můžete otevřít vlastní pobočku banky?“

Nepožadujeme, aby měl franšízant svůj tým hned od začátku. Na jeho sestavení má až oněch šest měsíců, kdy ho zaškolujeme.

Služba jako služba

Vedle samotného místa, kdy mohou být podle Brejla úspěšné i menší pobočky v regionech, bývá základním kamenem úspěchu franšízy její majitel. „Z asi šedesáti procent se rekrutují z řad manažerů či spolupracovníků Partners, z asi čtyřiceti procent jsou to lidi zcela mimo,“ uvádí Brejl typický profil partnerů.

Finmag podcast

MikrofounekZdroj: Shutterstock

Brejl snad nezaujal? Nevadí! Rozhodně není jediný, koho jsme posadili před mikrofon. Mrkněte i na další díly Finmag podcastu.

Že člověk nemá zkušenosti s financemi, podle něj ani tolik nevadí. Hodně naopak pomáhá, když si tito lidé s sebou přinášejí praxi z poskytování služeb. „Klidně třeba z gastronomie. Protože i naše práce je práce s lidmi, a pokud jsou na ni zvyklí, bývají úspěšní i v konceptu prodeje finančních služeb,“ uvádí na základě dosavadních zkušeností.

Důležitý je samozřejmě i tým, který by měli vedle samotného majitele pobočky tvořit aspoň další dva lidé. „Nepožadujeme, aby měl franšízant svůj tým hned od začátku. Na jeho sestavení má až oněch šest měsíců, kdy ho zaškolujeme,” upřesňuje Brejl s tím, že většinou jsou týmy větší.

Osvědčil se navíc i model dvou franšízantů na jedné pobočce, „kdy jeden byl z Partners a druhý z jiného prostředí”. Tomu pak je sice často třeba objasnit, jak vlastně svět finančních služeb funguje a jaké rozdíly oproti rychloobrátkovému zboží skýtá, na druhou stranu mu to přináší jednu skvělou výhodu: „Finance jsou super, protože vám nikdy nedojde zboží na skladě. To zas nemusí řešit.“

Co v podcastu dále zazní:

  • proč se nevyplatí otevírat pobočky v obchodních centrech
  • proč je pobočková síť pro finanční skupinu zásadní
  • jaký je průměrný roční obrat jedné franšízy a které jsou nejúspěšnější
  • kolik poboček Partners market už má a jaké jsou plány do budoucna
  • co lidé na pobočkách nejčastěji řeší

160 STRAN FINMAGU

Finmag říjen 2021Zdroj: Finmag

Devadesátky zlatý, budoucnost nejistá. Rozhovor Petra Fischera s Radovanem Vávrou a Dominikem Stroukalem. Dva ekonomové. dvě generace, dva pohledy na devadesátá léta i roky budoucí

MAG. Téma čísla: knihy • Radim Kopáč a kniha za časů korony • Jak Knihobot recykluje miliony knížek • Metoda zettelkasten: jak nikdy nezapomenout, co jste četli • Mistr, Markétka a Audioteka: audioknižní jednička natáčí velké dramatizace • Jakub Žofčák a nerozumná investice – 20 let od zfilmování Pána prstenů • Tři hrsti tipů

FIN. Jiří Hovorka s šéfem pražské burzy: proč se na ni českým firmám nechce? • To se vám vrátí! Mockrát. Dominik Stroukal o magii ekonomických multiplikátorů • Kdo chce bitcoin bít Josef Tětek o lidech, co to neradi krypto

Autor článku

Ivo Prax

Ivo Prax

Aktivní networker a propojovatel byznys příležitostí. Vystudoval právnickou fakultu Masarykovy univerzity v Brně. Moderuje podcasty a pořádá networkingové akce. Je aktivním šachistou.