Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Finance jsou super, nikdy vám nedojde zboží na skladě, říká Brejl

Ivo Prax
Ivo Prax
29. 10. 2021
 5 569

Svět financí nejsou jen banky či pojišťovny, ale i pobočkové sítě finančních skupin. Svou pobočku pod známým jménem si může otevřít téměř každý, kdo si věří a kdo dokáže splnit potřebné nároky. O tom, jak fungují finanční fanšízy, vypráví ve Finmag podcastu obchodní ředitel Partners Jan Brejl.

Finance jsou super, nikdy vám nedojde zboží na skladě, říká Brejl
Zdroj: Tomáš Cetkovský

Právě finanční skupina Partners v Česku nabízí zatím stále unikátní franšízový model Partners market, v rámci něhož si může pobočku otevřít téměř kdokoli.„Je třeba se nám hlavně přihlásit. Po výběrovém řízení a dodání byznys plánu přistupujeme k šestiměsíčnímu zaškolení,“ říká Brejl.

Jednu z hlavních výhod takového konceptu je podle něj fakt, že franšízant neplatí žádné poplatky. Stačí mít na vstupní investici, poskládat svůj tým, a následně se dělit o výnosy z provizí. Prvotní náklady přitom Brejl odhaduje na 1,2 až 1,7 milionu, záleží prý hlavně na lokalitě pobočky.

Parners se prý franšízový model vyplácí a hodně sází i do budoucna. „Poskytujeme know-how, to, jak pobočka vypadá, veškerou produktovou zásobu a především podporu a pomoc s budováním pobočky,“ říká Brejl s tím, že je to velmi zajímavý způsob, jak začít svůj vlastní byznys: „Kde jinde si můžete otevřít vlastní pobočku banky?“

Nepožadujeme, aby měl franšízant svůj tým hned od začátku. Na jeho sestavení má až oněch šest měsíců, kdy ho zaškolujeme.

Služba jako služba

Vedle samotného místa, kdy mohou být podle Brejla úspěšné i menší pobočky v regionech, bývá základním kamenem úspěchu franšízy její majitel. „Z asi šedesáti procent se rekrutují z řad manažerů či spolupracovníků Partners, z asi čtyřiceti procent jsou to lidi zcela mimo,“ uvádí Brejl typický profil partnerů.

Finmag podcast

MikrofounekZdroj: Shutterstock

Brejl snad nezaujal? Nevadí! Rozhodně není jediný, koho jsme posadili před mikrofon. Mrkněte i na další díly Finmag podcastu.

Že člověk nemá zkušenosti s financemi, podle něj ani tolik nevadí. Hodně naopak pomáhá, když si tito lidé s sebou přinášejí praxi z poskytování služeb. „Klidně třeba z gastronomie. Protože i naše práce je práce s lidmi, a pokud jsou na ni zvyklí, bývají úspěšní i v konceptu prodeje finančních služeb,“ uvádí na základě dosavadních zkušeností.

Důležitý je samozřejmě i tým, který by měli vedle samotného majitele pobočky tvořit aspoň další dva lidé. „Nepožadujeme, aby měl franšízant svůj tým hned od začátku. Na jeho sestavení má až oněch šest měsíců, kdy ho zaškolujeme,” upřesňuje Brejl s tím, že většinou jsou týmy větší.

Osvědčil se navíc i model dvou franšízantů na jedné pobočce, „kdy jeden byl z Partners a druhý z jiného prostředí”. Tomu pak je sice často třeba objasnit, jak vlastně svět finančních služeb funguje a jaké rozdíly oproti rychloobrátkovému zboží skýtá, na druhou stranu mu to přináší jednu skvělou výhodu: „Finance jsou super, protože vám nikdy nedojde zboží na skladě. To zas nemusí řešit.“

Co v podcastu dále zazní:

  • proč se nevyplatí otevírat pobočky v obchodních centrech
  • proč je pobočková síť pro finanční skupinu zásadní
  • jaký je průměrný roční obrat jedné franšízy a které jsou nejúspěšnější
  • kolik poboček Partners market už má a jaké jsou plány do budoucna
  • co lidé na pobočkách nejčastěji řeší

Jak jde dohromady byznys a medicína? Dočtete se v novém Finmagu

Je medicína byznys? Jak pro koho. „Frustraci mladých lékařů chápu. Nemají ani na chůvu, aby jim pohlídala děti, když pracují,“ říká přednosta chirurgické kliniky Robert Lischke.

Finmag předplatnéZdroj: Finmag

MEDICÍNA A BYZNYS

Jak venkovští praktici nepřicházejí o iluze • Ženy mění medicínu • Nejstarší pražská nemocnice objektivem Alžběty Jungrové • Nejdražší léky na světě • Obézních přibývá, Česko dohání USA.

BYZNYS JE HRA

„Investice do umění se do tabulek nevtěsná,“ říká Pavlína Pudil z Kunsthalle • Nejdražší materiál roku 2023? Hrst štěrku z vesmíru za miliardu dolarů • Ekologie musí být podle Tomáš Nemravy, výrobce dřevěných domů, ekonomická.

Finmag BrandVoice: Partnerem článku je

Daňové přiznání online

Ohodnoťte článek

-
6
+

Sdílejte

Diskutujte

Vstoupit do diskuze
Ivo Prax

Ivo Prax

Aktivní networker a propojovatel byznys příležitostí. Vystudoval právnickou fakultu Masarykovy univerzity v Brně. Moderuje podcasty a pořádá networkingové akce. Je aktivním šachistou.

Související témata

BrandInsightbyznysfinancefranšízaPartnerspodcastporadenství
Daňové přiznání online

Aktuální číslo časopisu

Předplatné časopisu Finmag

Věda je byznys –⁠ byznys je věda

Koupit nejnovější číslo