Právě finanční skupina Partners v Česku nabízí zatím stále unikátní franšízový model Partners market, v rámci něhož si může pobočku otevřít téměř kdokoli.„Je třeba se nám hlavně přihlásit. Po výběrovém řízení a dodání byznys plánu přistupujeme k šestiměsíčnímu zaškolení,“ říká Brejl.
Jednu z hlavních výhod takového konceptu je podle něj fakt, že franšízant neplatí žádné poplatky. Stačí mít na vstupní investici, poskládat svůj tým, a následně se dělit o výnosy z provizí. Prvotní náklady přitom Brejl odhaduje na 1,2 až 1,7 milionu, záleží prý hlavně na lokalitě pobočky.
Parners se prý franšízový model vyplácí a hodně sází i do budoucna. „Poskytujeme know-how, to, jak pobočka vypadá, veškerou produktovou zásobu a především podporu a pomoc s budováním pobočky,“ říká Brejl s tím, že je to velmi zajímavý způsob, jak začít svůj vlastní byznys: „Kde jinde si můžete otevřít vlastní pobočku banky?“
Nepožadujeme, aby měl franšízant svůj tým hned od začátku. Na jeho sestavení má až oněch šest měsíců, kdy ho zaškolujeme.
Služba jako služba
Vedle samotného místa, kdy mohou být podle Brejla úspěšné i menší pobočky v regionech, bývá základním kamenem úspěchu franšízy její majitel. „Z asi šedesáti procent se rekrutují z řad manažerů či spolupracovníků Partners, z asi čtyřiceti procent jsou to lidi zcela mimo,“ uvádí Brejl typický profil partnerů.
Finmag podcast
Brejl snad nezaujal? Nevadí! Rozhodně není jediný, koho jsme posadili před mikrofon. Mrkněte i na další díly Finmag podcastu.
Že člověk nemá zkušenosti s financemi, podle něj ani tolik nevadí. Hodně naopak pomáhá, když si tito lidé s sebou přinášejí praxi z poskytování služeb. „Klidně třeba z gastronomie. Protože i naše práce je práce s lidmi, a pokud jsou na ni zvyklí, bývají úspěšní i v konceptu prodeje finančních služeb,“ uvádí na základě dosavadních zkušeností.
Důležitý je samozřejmě i tým, který by měli vedle samotného majitele pobočky tvořit aspoň další dva lidé. „Nepožadujeme, aby měl franšízant svůj tým hned od začátku. Na jeho sestavení má až oněch šest měsíců, kdy ho zaškolujeme,” upřesňuje Brejl s tím, že většinou jsou týmy větší.
Osvědčil se navíc i model dvou franšízantů na jedné pobočce, „kdy jeden byl z Partners a druhý z jiného prostředí”. Tomu pak je sice často třeba objasnit, jak vlastně svět finančních služeb funguje a jaké rozdíly oproti rychloobrátkovému zboží skýtá, na druhou stranu mu to přináší jednu skvělou výhodu: „Finance jsou super, protože vám nikdy nedojde zboží na skladě. To zas nemusí řešit.“
Co v podcastu dále zazní:
- proč se nevyplatí otevírat pobočky v obchodních centrech
- proč je pobočková síť pro finanční skupinu zásadní
- jaký je průměrný roční obrat jedné franšízy a které jsou nejúspěšnější
- kolik poboček Partners market už má a jaké jsou plány do budoucna
- co lidé na pobočkách nejčastěji řeší
Finmag na léto
„Jsem mizerný makléř,“ řekl Adéle Vopěnkové Prokop Svoboda. A tak místo aby prodával domy sám, vybudoval realitní kancelář, kde to ostatní dělají za něj. A výborně.
FIN. Dominik Stroukal dodá investorům naději po propadu trhů • V kanceláři šéfky České spořitelny • V hlavě lovce jednorožců Andreje Kisky ml. • Jakub Žofčák o byznysu s deskovými hrami • Robert Vlach o creator economy a podnikání s obsahem
MAG. Parkování zdarma je lidské právo. Co z pravičáka dělá soudruha • Nejbližší moře? Pět hodin jízdy. Se správným bourákem. Na ropu • Jako umami. V restauraci Jana Knedly umějí moderně míchat chuti i v české klasice • Kardiochirurg. Srdcař. A překvapivě dobrý spisovatel Josef Veselka