Předplatné časopisu
Finmag do schránkyPředplatit časopis

Umělá inteligence změní finanční poradenství

PR článek
PR článek | 21. 12. 2020 | 249

Finanční poradenství bylo dlouho jen pro bohaté. Inovativní fintech startupy zpřístupňují za pomoci prediktivní analýzy a strojového učení finanční plánovací služby všem.

Umělá inteligence změní finanční poradenství

Zdroj: SAP

Rychlé technologické změny staví do nevýhodné situace banky a finanční instituce, které stále spoléhají jen na poradce-lidi. Roboporadce je přece jenom nákladově efektivnější než tradiční makléř. Podle odhadů mohou algoritmy snížit cenu některých finančních služeb až o 70 procent.

Digitální poradenské služby navíc můžou být klíčem k novým skupinám zákazníků, mileniálům a generaci Z. Už teď 46 procent spotřebitelů připouští, že když jde o finanční záležitosti, připadají si zahlcení. Nástroje šité jim na míru můžou zajistit jejich loajalitu na příští desetiletí. Do roku 2029 budou mileniálové ovládat největší podíl disponibilního příjmu, což z nich dělá ideální kandidáty pro služby správy majetku.

Kdykoli hledají mladší zákazníci investiční poradenství, jsou přitahováni spíš digitálním řešením než osobními rozhovory se staršími poradci. Budoucnost správy majetku proto bude do značné míry zaměřena na následující faktory:

  • okamžité a intuitivní nabídky prostřednictvím různých komunikačních kanálů – chatbotů, mobilních aplikací či osobní komunikace,
  • opravdu personalizované poradenství, přizpůsobené aktuálním potřebám a osobním situacím zákazníků,
  • odborný výběr finančního a investičního poradenství založený na známých preferencích zákazníků, toleranci vůči riziku a úrovni zkušeností,
  • proaktivní vedení a poradenství umožňující zákazníkovi neustále se učit a zlepšovat své finanční znalosti,
  • umělá inteligence (AI) v hlavní roli, s pokročilými algoritmy hlubokého učení, které umožní personalizaci ve velkém měřítku a navíc poskytnou poradci předpovědi v reálném čase.

Digitální přístup je pro banky a finanční instituce výzvou, aby přehodnotily své místo v životě zákazníků a zůstaly konkurenceschopné i v příštích letech. Změna bude dramatická a ovlivní způsob interakce se zákazníky i správu tradičních bankovních produktů a procesů. Úspěch bude vyžadovat nové technologie, talenty a nový způsob myšlení.

SAP je dlouholetý partner finančních institucí i bank po celém světě. Inovace, které jsou výsledkem úzké spolupráce s nimi, se týkají mnoha oblastí, včetně core bankingu, HR či zákaznické zkušenosti. Základním kamenem je in-memory systém SAP S/4HANA s moderní modulární architekturou a vysokým výkonem.

Více informací a příběhy zákazníků SAP naleznete na sap.cz/core-banking.