https://www.finmag.cz/finance/264529-nesikovne-sporeni-s-cechem
„(Ne)Šikovné spoření“ s Čechem
Česká spořitelna nenabízí standardní spořicí účet (srovnatelný s produkty ING, LBBW nebo GE Money). V její nabídce lze nalézt tzv. Šikovné spoření s inzerovaným vysokým úrokem. Podívejme se na produkt podrobněji.
Produkt lze popsat jednoduše: "Pokud budeš, kliente, spořit pravidelně každý měsíc a zároveň bude měsíční vklad v požadovaném intervalu, bude ti připsán úrok odpovídající výši naspořené částky. Pokud však nebude v daném měsíci zaslán vklad v požadovaném intervalu, nebude tvůj vklad vůbec úročen". Dvě varianty produktu se liší pouze v nastavených parametrech:
Tabulka 1: Rozdíly mezi účty
Rozdíly mezi účty | ||
Účet | Šikovné spoření | Šikovné spoření Plus |
Základní vklad | 1 000 | 20 000 |
Minimální zůstatek | 1 000 | 20 000 |
Min./max. měsíční vklad | 300 / 5 000 | 5 000 / 20 000 |
Max. mimořádný vklad | 100 000 | 300 000 |
Zdroj: www.produktovelisty.cz
Úrok je připisován měsíčně, výše je dána hodnotou zůstatku na účtu (pásmové úročení, tabulka 2). Minimální výše výběru je 50% aktuálního zůstatku, zároveň je výběr zpoplatněn. Založení, vedení, zrušení i účetní položka za příchozí platbu jsou zdarma.
Tabulka 2: Pásmové úročení
Pásmové úrokové míry | |||
Interval | Šikovné spoření | Interval | Šikovné spoření Plus |
do 10 000 | 1,00 % | do 50 000 | 1,00 % |
do 30 000 | 1,20 % | do 100 000 | 1,30 % |
do 60 000 | 1,35 % | do 250 000 | 1,80 % |
do 100 000 | 1,50 % | do 500 000 | 2,00 % |
do 150 000 | 1,70 % | do 750 000 | 2,20 % |
do 200 000 | 2,00 % | do 900 000 | 2,50 % |
do 250 000 | 2,50 % | do 1 mil | 3,20 % |
do 300 000 | 3,20 % | nad 1 mil | 1,00 % |
nad 300 000 | 1,00 % |
|
|
Zdroj: www.produktovelisty.cz
Závěr: Jsou i lepší
Protože banka omezuje výši mimořádného i pravidelného vkladu, nelze se dostat do nejlépe úročeného pásma ihned. Klient dosáhne sazby 3,2 % p.a. v ideálním případě nejdříve po 30 měsících, nejčastěji až po 50 měsících. Nejvyšší úrokovou sazbu 3,2 % dostane klient až po několika letech spoření a jen za předpokladu, že během spoření nezmění banka úrokový sazebník. Navíc si banka účtuje poplatky za výběry a při přespoření určité částky úročení spadne na pouhé 1 % p.a.
Banka tedy reklamuje úrokovou sazbu, kterou klient dostane až po několika letech spoření a jen za předpokladu, že během spoření nezmění úrokový sazebník. Asi největším problémem je složitost produktu. Pravidla, limity, poplatky - ve srovnání s klasickým spořicím účtem příliš složitý produkt, který ani ve výši úroku nejlepším spořicím účtům nekonkuruje. Doufejme tedy, že výborný brankář Petr Čech, vystupující v reklamě spořitelny i na toto spoření, investuje své peníze chytřeji.
Foto: Profimedia.cz
Nejnovější podcasty