Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Proč ze mě chtějí dělat pitomce?

Roman Scherks
Roman Scherks
7. 7. 2009

Taky už dávno vím, že žádná finanční instituce (banka, pojišťovna, leasingová firma apod.) není založena za účelem poskytování charitativních služeb pro podnikatele nebo obyvatelstvo, nýbrž za účelem přinášení zisků svým akcionářům nebo majitelům.

Proč ze mě chtějí dělat pitomce?

V neposlední řadě taky vím, že není všechno zlato, co se třpytí a při sjednávání jakéhokoliv finančního produktu nesmím dát na zdařilé reklamní letáky, musím se na všechno pečlivě zeptat, přečíst si podmínky atd. Zkrátka být jako ostříž.

Co se mi však stalo minulý týden, o to jsem se s vámi rozhodl podělit.

Před dvěma lety jsou koupil auto na leasing. Auto bylo od kamaráda a ten mi taky nechal vybrat nejoptimálnější leasing. Nevím proč, ale vyšlo to na GE Money Auto. Prošel jsem si tenkrát konkurenční nabídky a skutečně bylo GE nejlepší.

Zhruba po roce splácení mi „jako velice váženému klientovi“ přišla nabídka na mimořádný bonus ve výši skoro 19 tis Kč, pokud bych se rozhodl v budoucnu pro koupi dalšího auta. Nabídku jsem si pečlivě uložil, že se třeba v budoucnu bude hodit. Mezitím mi asi dvakrát volali z GE, jestli jsem nabídku dostal a že ji určitě mám v budoucnu využít, pokud budu potřebovat. V duchu jsem pochválil jejich dobrý servis pro klienty.

Letos tato situace skutečně nastala a já potřeboval do firmy další auto. Při projednávání v autohausu mi sice učinili svoji nabídku leasingu, ale já předběžně odmítl s tím, že mám od GE nabídku na další leasing s bonusem.

Takže jsem tam zavolal a nestačil se divit.

Když pominu to, že jsem zavolal na speciální „bonusovou“ linku a tam nebyli schopni mi vyjet splátkový kalendář a odkázali mě na „běžnou“ linku, odkud jsem se zase přepojováním dostal na tu bonusovou (tedy aspoň mi to pak řekli) a že mě asi třikrát v rámci toho přepojování prověřovali, jestli jsem to skutečně já, tak mě zarazilo, že v první chvíli mi tvrdili, že leasing může sjednat jen jejich partner, jinými slovy, že mohu koupit auto jen od jejich partnera. To jsme si pak vysvětlili a oni se jali počítat.

Výsledek byl ten, že i se započtením mého bonusu byli na měsíční splátce o cca 500,- Kč dražší než nabídka z autohausu a to na naprosto srovnatelném produktu. Řeknete si, nic závratného, ale proč bych měl platit víc než musím. Po marném delším výslechu telefonistky jsem to vzdal a přijal nabídku z autohausu.

A jen celou dobu marně přemýšlím, proč jsem zařazen do kategorie „velice vážený klient“, když se mě pak snaží oškubat. Trošku mi to připomnělo situaci s hypotékami, kdy nový klient dostane většinou lepší sazbu než ten starý, několika lety splácení dobře prověřený.

A závěr? Asi to nechám bez komentáře, protože se mi na jazyk derou jen samá nepublikovatelná slova.

Foto: Profimedia.cz

Daňové přiznání online

Ohodnoťte článek

-
0
+

Sdílejte

Diskutujte (6)

Vstoupit do diskuze
Roman Scherks

Roman Scherks

Finančnímu poradenství se věnuje od roku 1998. Začínal ve finančně poradenské společnosti Slon, od roku 2001 do roku 2007 působil jako analytik, později ředitel společnosti UFC PRAHA. Na finanční servery... Více

Daňové přiznání online

Aktuální číslo časopisu

Předplatné časopisu Finmag

Věda je byznys –⁠ byznys je věda

Koupit nejnovější číslo