Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Poplatky a bankomaty

Patrik Nacher
Patrik Nacher
13. 1. 2008

Klienty bank zajímají ze všeho nejvíc poplatky a pohodlný výběr peněz z bankomatů. Dobrá pověst finančního ústavu nebo šíře nabídky finančních produktů není pro české klienty rozhodující.

Poplatky a bankomaty
Portál www.bankovnipoplatky.com vyvěsil na svých stránkách anketní otázku, jejímž cílem bylo zjistit, jaké hlavní důvody by vedly klienty ke změně banky. Otázka se zaměřila na aspekt motivace, tedy co by klienty nejvíce motivovalo, aby změnili svůj bankovní ústav. Během dvou měsíců na otázku odpovědělo 2976 návštěvníků webu.

Největší skupinu celkem podle očekávání tvořili respondenti, kteří odpověděli, že důležitou motivací pro změnu banky by byly nižší bankovní poplatky. Tuto možnost označilo plných 81% bankovních klientů (2420 hlasů). Byť jsem očekával, že tato odpověď zaujme nejvíce respondentů, až tak vysoké procento je do jisté míry překvapením.

Na druhém místě, ale s výrazným odstupem, klienti uváděli, že by nová banka měla mít hustší síť bankomatů – 5% (141 hlasů). Ostatní možnosti pak respondenty vůbec nezaujaly a výsledky se pohybovaly mezi 1 a 3 procenty. Překvapivé to je zejména u odpovědi, která se týkala dobré pověsti banky.

I přes zkušenosti lidí z krachů mnoha bank a kampeliček v průběhu devadesátých let, už dnes klienti obavy zřejmě nemají a motiv dobré pověsti banky pro ně důležitý příliš není – 3% (pouhých 92 hlasů).

Zcela na posledním místě skončila motivace, kterou si vybralo něco málo přes 1% bankovních klientů – že by nová banka měla nabízet více bankovních produktů (35 hlasů).

Jednoznačně se ukazuje, že současná nabídka bank je naprosto dostačující a že klienti nevyžadují nové bankovní služby. Širší nabídka by pro tyto klienty nebyla motivací ke změně banky.

Výsledky anketní otázky

Co by pro vás bylo důležitou motivací při změně vaší banky? Nová banka by:

  • měla nižší poplatky             (2 420) 81 %
  • nabízela služby osobního bankéře     (73) 2 %
  • nabízela více bankovních produktů     (35) 1 %
  • měla bezpečnější internetbanking     (103) 3 %
  • měla hustší síť poboček         (47) 2 %
  • měla hustší síť bankomatů         (141) 5 %
  • měla dobrou pověst             (92) 3 %
  • měla jinou výhodu             (65) 2 %

Celkový počet hlasujících: 2 976

Autor je provozovatelem serveru www.bankovnipoplatky.com.
Daňové přiznání online

Ohodnoťte článek

-
0
+

Sdílejte

Diskutujte

Vstoupit do diskuze
Patrik Nacher

Patrik Nacher

Daňové přiznání online

Aktuální číslo časopisu

Předplatné časopisu Finmag

Věda je byznys –⁠ byznys je věda

Koupit nejnovější číslo