Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

O nákupech rozhodují ženy

Finmag.cz
Finmag.cz
18. 11. 2007

I přes to, že více úvěrových smluv uzavírají muži, jsou to právě ženy, kdo vládne rodinnému rozpočtu. Vyplývá to z ankety mezi klienty společnosti GE Money Multiservis, která proběhla v říjnu letošního roku.

O nákupech rozhodují ženy
Anketa ukázala, že ženy mají velký vliv na výběr zboží, do kterého budou rodinné prostředky investovány. V převážné většině pak do domácnosti samy vybírají nábytek, spotřebiče a další vybavení. Doménou mužů zůstávají technologie.

„Podle našich statistik jsou úvěrové smlouvy uzavírány z 60 % muži, ale neznamená to, že by právě muži o vybraném zboží rozhodovali. Muži si berou úvěry častěji, protože mají z obou partnerů v domácnosti zpravidla vyšší příjmy,“ komentoval předseda představenstva a generální ředitel společnosti GE Money Multiservis Charlie Coode.

"Úvěr si berou oba manželé spolu a naše zjištění ukazují, že za koupí konkrétního zboží stojí spíše ženy," dodává Coode.

Podle ankety odráží rodinné rozhodování o investicích také odlišné rodinné role mužů a žen. Muži na ženách nechávají rozhodnutí o spotřebičích, které častěji používají ony (ledničky, pračky, myčky nádobí) a sami vybírají elektroniku do obývacích pokojů – DVD přehrávače, televizory a podobně. Muži však svá rozhodnutí s ženami konzultují více, než tomu je naopak.

Zatímco běžné nákupy do domácnosti obstarávají ze 70 % ženy, u větších nákupů se role vyrovnávají, ale převaha žen zůstává patrná. Ženy uvedly, že ve 40 % případů rozhodují o koupi samy. Společná rozhodnutí pak manželé u větších nákupů dělají ze 35 %.

Rozdílné spotřební chování mužů a žen

Z ankety společnosti GE Money Multiservis dále vyplývá, že rozdílnosti se projevují i v nákupním chování mužů a žen obecně. Při nákupech denní spotřeby se ženy rozhodují více podle ceny než podle značky. Zároveň však neustále narůstá počet žen, které jsou ochotné kupovat zboží nových nevyzkoušených značek, protože rády značky střídají.

Ženy také přiznávají větší míru ovlivnitelnosti reklamou než je tomu u mužů. Téměř dvě třetiny žen přiznaly, že mají tendenci nakupovat zboží, které znají z reklam.

Dalším rozdílem pak je, že zatímco ženy nerady nechávají nákupy na poslední chvíli a rády si vybírají mezi dostupným zbožím, muži častěji nechávají potřebné nákupy na poslední chvíli.
Daňové přiznání online

Ohodnoťte článek

-
0
+

Sdílejte

Diskutujte

Vstoupit do diskuze
Finmag.cz

Finmag.cz

Daňové přiznání online

Aktuální číslo časopisu

Předplatné časopisu Finmag

Věda je byznys –⁠ byznys je věda

Koupit nejnovější číslo