Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Krize, děkujem!

Jan Majer
Jan Majer
1. 9. 2009

Když v pátek vyšel v deníku MF Dnes článek o tom, že celosvětovou hospodářskou krizi ve třicátých letech minulého století přežily ve zdraví jen podniky, jež investovaly do reklamy, pobavilo to i mnohé laiky: Tak to už musí být s inzercí opravdu zlé, ukazovali si lidé titulek „Krize 30. let ukázala sílu reklamy“.

Krize, děkujem!
Naštěstí to nebyla prvoplánová snaha ovlivnit rozhodování spořivých šéfů firem, jak by se mohlo zdát z titulku. Především šlo o zajímavý článek o dobrých nápadech, které některým podnikům pomohly tehdejší krizi nejen přežít, ale vyjít z ní silnější. Z té současné krize vyjdou dobře mnohá média. Hlavně ta, která nezpanikařila a nezbořila to, co mělo zůstat funkční. Jako na dar z nebes budou za pár let na krizi vzpomínat vydavatelé, kterým se poštěstilo v rámci úsporných opatření narazit na „zlatou žílu“ v podobě nečekaně efektivního novátorského řešení. (Může se jím ukázat odvážné zpoplatnění online obsahu, jaké zavede ve svém impériu Rupert Murdoch.)Krize pomáhá médiím opustit začarovaný kruh, do něhož je před deseti lety uvrtal internet. Nový komunikační kanál začal fungovat jako druhý „věšák na reklamu“, ale zároveň rozbíjel tradiční postupy. Z deseti různorodých zdrojů kvalitních informací bylo brzy sto zdrojů, velmi podobných a vesměs povrchních. Reklama se rozvěsila na stovky věšáků a zisk těch, kteří zprávy aktivně tvořili, se jen rozmělňoval. Samotná tvorba redakčního obsahu se tak dostávala do druhořadé pozice.Abych nezabředl do obecného teoretizování: Jak se krize dotkla Finmagu? Dotkla, to není to pravé slovo. Byla to spíš pořádná rána pěstí, následovaná sérií kopanců. Tištěný časopis odstartoval shodou okolností prvním číslem krátce předtím, než se o krizi začalo mluvit. Půl roku po úspěšném rozjezdu jsme pocítili znatelný odliv inzerce - na konci minulého roku hlásili kolegové z marketingu finančních institucí, že mají na další rok třetinové rozpočty apod. Někteří dokonce dostali zákaz prezentovat v období krize značku v médiích.Jak jsme to přežili? Stejně jako v každém jiném vydavatelství se bojovalo o správná rozhodnutí. Výhodou a nevýhodou zároveň byla pro Finmag skutečnost, že hlavní byznys vydavatele, finančně poradenské společnosti Partners, leží zcela mimo média. Firma měla stabilní příjmy a mohla časopis podržet. Na druhou stranu musel Finmag obhajovat svoji pozici ve firmě, jež se věnuje naplno finančnímu poradenství, nikoli vydavatelské činnosti. Managementu Partners s Kateřinou Palkovou v čele patří velký respekt - v těžkých dobách se firma chovala tak, jak se během krize chová chytrý a zkušený investor.Dnes vyšlo první číslo Finmagu v nové podobě. Objektivně jde o výrazný kvalitativní posun - a vděčíme za to krizi. Přiměla nás zrealizovat personální změny, umožnila nám navázat spolupráci s předními tvůrci časopiseckého designu (ceny šly dolů) a přivedla nás k rozhodnutí naplno využít potenciál téměř dvou tisícovek finančních poradců Partners a zařadit zvýhodněné předplatné časopisu Finmag jako specifický „produkt“ do jejich portfolia. Právě vytvoření tohoto jedinečného distribučního kanálu považuji za naši zlatou žílu.
Daňové přiznání online

Ohodnoťte článek

-
0
+

Sdílejte

Diskutujte (2)

Vstoupit do diskuze
Jan Majer

Jan Majer

Původní profesí novinář, od roku 2001 pracoval jako finanční poradce. V dalších letech publikoval vedle poradenské činnosti články ve finančních rubrikách novin a časopisů a vedl ekonomickou rubriku týdeníku... Více

Daňové přiznání online

Aktuální číslo časopisu

Předplatné časopisu Finmag

Věda je byznys –⁠ byznys je věda

Koupit nejnovější číslo