https://www.finmag.cz/firemni-kultura/263699-mas-uz-tu-svou-co-brandovanou
Máš už tu svou co-brandovanou?
S takzvanými co-brandovanými kreditními kartami se doslova roztrhl pytel. Specialistou v oboru je GE Money Bank, která kreditky zprostředkovává pro partnerské společnosti Avon, Makro, ING, Electroworld… a nyní Tesco. Proč to všechno? Když s kartou platíte, dostanete nějaké to procento zpět ve formě slevy z dalšího nákupu nebo příspěvku třeba do penzijního fondu. Nic zásadního. Jakmile ale včas nesplatíte, čeká vás 25% úrok.
Vraťme se však zpět k Tescu. To od konce září nabízí kreditní kartu, s jejímž placením u obchodníků je spojeno sbírání bodů – tedy slev na další nákup. Za každou stokorunu utracenou v Tescu dostane majitel karty dvě koruny na další nákup. Pokud tedy nakoupíte v řetězci za tisícovku, u dalšího nákupu budete mít 20 Kč slevu (2 % z útraty). Za platbu toutéž kartou kdekoli jinde se majiteli vrátí koruna. Ta je ale opět použitelná jen v Tescu.
Další parametry kreditní karty jsou hodně podobné ostatním co-brandům, které GE Money vydává. Kamenem úrazu jsou, tak jako vždy, úroky a poplatky.
Měsíční úroková sazba je stejně jako u „bratrských“ kreditek Tesco karty 1,99 %, což odpovídá zhruba 26,7 % ročně. To je samozřejmě drahý úvěr. Kreditka tak je zajímavým finančním produktem pouze tehdy, stihnete-li vše splatit před koncem bezúročného období.
Zákeřné mohou být i poplatky. Ten základní roční je u Tesco karty stanoven na 399 Kč. Tím by se výhodnost slev z nákupů v podstatě vytratila, poplatek ale neplatíte, pokud kartou za rok uhradíte zboží v hodnotě alespoň 48 000 Kč. Poplatky za měsíční výpis a on-line přístup k informacím o kartě účtovány nejsou. Všechno ostatní už ale vyjde draho. Výběr z bankomatu za 59 Kč (GE Money Bank), resp. 89 Kč (jinde), upomínka za 350 Kč…
Sečteno a podtrženo, i tyto co-brandované kreditní karty je, stejně jako všechny jiné kredity, vhodné používat jen k nákupům s využitím bonusů a slev. Úvěr je třeba komplet splatit před uplynutím bezúročného období a dostatečně vysokými obraty se vyhnout ročnímu poplatku za kartu. Při této optimální kombinaci se může jednat o zajímavé přilepšení k nakupování.
Co-brandované karty jsou novým trendem: Poskytované slevy mají zákazníky naučit věrnosti a ulehčit jejich svědomí při nákupech na úvěr. Jen se děsím, kdy svou kreditku s klaunem bude mít i McDonald: Za třicet hamburgerů koupených na dluh dostanete jeden dietní zdarma!
Nejnovější podcasty