https%3a%2f%2fwww.finmag.cz%2ffinance%2f261544-tunel-na-penzijni-fondy
https://www.finmag.cz/finance/261544-tunel-na-penzijni-fondy
https://www.finmag.cz/finance/261544-tunel-na-penzijni-fondy
Tunel na penzijní fondy
Mezi finančními poradci se rozmohla nová praxe: uzavírání penzijních připojištění na vysoké částky, dokonce i na 6 500 Kč měsíčně.
Důvodem má být zajímavé a bezpečné zhodnocení na krátkém horizontu, kdy se po dvou až třech letech smlouva vypoví a klient bez poplatků získává slušný konzervativní výnos.Také provizně je tato transakce velmi slušně honorovaná, má ale několik
poměrně zásadních ale.
Zatímco storno provize je u penzijního připojištění pouze dva roky, náklady na získání klienta se v účetnictví penzijního fondu rozpouštějí pět až deset let (obvykle sedm až osm let). V případě odchodu klienta před touto dobou platí náklady na jeho získání ostatní klienti penzijního fondu a získávají tak nižší výnos.
Pokud se podobné transakce stanou ještě populárnějšími, mohou se poradci dočkat výrazného snížení provizí ze strany dotčených penzijních fondů, prodloužení doby storna a snížení měsíčního limitu, ze kterého se počítá provize.
Za určitých okolností by podobné "tunelování" penzijního fondu mohlo vést až k výpovědi smlouvy o spolupráci s poradenskou firmou, která takovou praxi toleruje nebo dokonce podporuje.
Vzhledem k tomu, že se opět začíná diskutovat o modernizaci penzijních fondů, je pozornost upřena právě na jejich vnitřní dluh daný nesouladem mezi dvouletým stornem poradců a mnohem delším obdobím, než se získání klienta opravdu "zaplatí".
Výše popsaná praxe by se tak mohla stát příkladem poškozování klientů penzijních fondů ze strany "poradců" a mohla by vážně poškodit pověst všech finančních poradců. Na krátkodobé konzervativní zhodnocení peněz jsou k dispozici vhodnější produkty.
Autor je ředitelem rozvoje a péče o klienty společnosti Partners. Chcete-li k článku přidat nějaký komentář, můžete tak učinit na www.prouza.cz.
poměrně zásadních ale.
Zatímco storno provize je u penzijního připojištění pouze dva roky, náklady na získání klienta se v účetnictví penzijního fondu rozpouštějí pět až deset let (obvykle sedm až osm let). V případě odchodu klienta před touto dobou platí náklady na jeho získání ostatní klienti penzijního fondu a získávají tak nižší výnos.
Pokud se podobné transakce stanou ještě populárnějšími, mohou se poradci dočkat výrazného snížení provizí ze strany dotčených penzijních fondů, prodloužení doby storna a snížení měsíčního limitu, ze kterého se počítá provize.
Za určitých okolností by podobné "tunelování" penzijního fondu mohlo vést až k výpovědi smlouvy o spolupráci s poradenskou firmou, která takovou praxi toleruje nebo dokonce podporuje.
Vzhledem k tomu, že se opět začíná diskutovat o modernizaci penzijních fondů, je pozornost upřena právě na jejich vnitřní dluh daný nesouladem mezi dvouletým stornem poradců a mnohem delším obdobím, než se získání klienta opravdu "zaplatí".
Výše popsaná praxe by se tak mohla stát příkladem poškozování klientů penzijních fondů ze strany "poradců" a mohla by vážně poškodit pověst všech finančních poradců. Na krátkodobé konzervativní zhodnocení peněz jsou k dispozici vhodnější produkty.
Autor je ředitelem rozvoje a péče o klienty společnosti Partners. Chcete-li k článku přidat nějaký komentář, můžete tak učinit na www.prouza.cz.
Nejnovější podcasty