https%3a%2f%2fwww.finmag.cz%2ffinance%2f261524-pojisteni-jako-investice
https://www.finmag.cz/finance/261524-pojisteni-jako-investice
https://www.finmag.cz/finance/261524-pojisteni-jako-investice
Pojištění jako investice?
Jedna z pojišťoven nás před časem v masivní kampani přesvědčovala o tom, že životní pojištění je takové lepší spoření. Reklama byla úspěšná, inzerovaný produkt se stal nejpopulárnějším životním pojištěním a nám zůstalo v povědomí spojení slov pojištění a spoření.
Později se na trhu prosadilo investiční životní pojištění. Na první pohled není pochyb o tom, že toto pojištění jde ještě o krok dál - jeho prostřednictvím nespoříte, ale přímo investujete.
Jedno i druhé spojení je zavádějící. Byl bych ale špatný rádce, kdybych kvůli tomu životní pojištění spojené s investováním rovnou zatratil. Pro většinu klientů je totiž velmi dobrou volbou. Neměli by ale sázet vše na tuto kartu a měli by porozumět podstatě produktu.
Klient v investičním životním pojištění získává balíček složený nejčastěji z pojištění pro případ smrti, úrazového pojištění, pojištění pro případ pracovní neschopnosti, případně úrazového pojištění dětí. To vše je samozřejmě pouhé zajištění rizik, žádné investování. Investice je jen další součástí balíčku - část peněz jde do podílových fondů.
Proč kupovat balíček, když mohu zvlášť zajistit rizika a zvlášť si vybrat fondy? To je nejčastější argument odpůrců investičního životního pojištění. Z pohledu profesionála působí totiž tento produkt těžkopádně, neflexibilně, neefektivně. Z pohledu laika jde naopak o pohodlné řešení typu vše v jednom.
Nové, neloupeživé produkty
Platným argumentem proti investičnímu životnímu pojištění může být nepříjemná skutečnost, že na doposud nepříliš rozvinutém českém trhu se prodávají předražené produkty.
Ano, některé pojišťovny zneužily nedostatku informací a uvedly na trh produkty, které by na vyspělých trzích nebyly konkurenceschopné. Konkurence se ale přiostřuje a kvalita nových pojistných produktů se zlepšuje.
Dnes se na trhu již objevily typy investičního životního pojištění, jež profesionálové z pojišťoven označují s uznáním za „neloupeživé“. Nabízejí nižší poplatky, zvýhodněné tarify pojištění a široká, aktivně spravovaná portfolia fondů.
Začínají si je - dobrovolně! - pořizovat i sami pojišťováci a finanční poradci. Asi by to nedělali, kdyby tyto produkty nepovažovali za výhodné.
Psáno pro Lidové noviny
Další články Jana Majera
Jedno i druhé spojení je zavádějící. Byl bych ale špatný rádce, kdybych kvůli tomu životní pojištění spojené s investováním rovnou zatratil. Pro většinu klientů je totiž velmi dobrou volbou. Neměli by ale sázet vše na tuto kartu a měli by porozumět podstatě produktu.
Klient v investičním životním pojištění získává balíček složený nejčastěji z pojištění pro případ smrti, úrazového pojištění, pojištění pro případ pracovní neschopnosti, případně úrazového pojištění dětí. To vše je samozřejmě pouhé zajištění rizik, žádné investování. Investice je jen další součástí balíčku - část peněz jde do podílových fondů.
Proč kupovat balíček, když mohu zvlášť zajistit rizika a zvlášť si vybrat fondy? To je nejčastější argument odpůrců investičního životního pojištění. Z pohledu profesionála působí totiž tento produkt těžkopádně, neflexibilně, neefektivně. Z pohledu laika jde naopak o pohodlné řešení typu vše v jednom.
Nové, neloupeživé produkty
Platným argumentem proti investičnímu životnímu pojištění může být nepříjemná skutečnost, že na doposud nepříliš rozvinutém českém trhu se prodávají předražené produkty.
Ano, některé pojišťovny zneužily nedostatku informací a uvedly na trh produkty, které by na vyspělých trzích nebyly konkurenceschopné. Konkurence se ale přiostřuje a kvalita nových pojistných produktů se zlepšuje.
Dnes se na trhu již objevily typy investičního životního pojištění, jež profesionálové z pojišťoven označují s uznáním za „neloupeživé“. Nabízejí nižší poplatky, zvýhodněné tarify pojištění a široká, aktivně spravovaná portfolia fondů.
Začínají si je - dobrovolně! - pořizovat i sami pojišťováci a finanční poradci. Asi by to nedělali, kdyby tyto produkty nepovažovali za výhodné.
Psáno pro Lidové noviny
Další články Jana Majera
Nejnovější podcasty