Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Diskuze: Geniální tah, nebo známka problémů? Tesla zlevňuje na úroveň škodovek

18. 1. 2023
 15 957
11 komentářů

Přihlášení do diskuze

Nejoblíbenější příspěvek

valuace Tesly je nesmyslná. přes všechna tvrzení technooptimistů je auto v podobě Tesly nebo VW, pro drtivý počet kupců, komodita.

evropské automobilky si vytýčili cíl dohnat a předehnat Teslu. Ale to byl fatální omyl, pro retail a affluent segment, kam Peugot, VW ale i Tesla patří, jsou největším problémem elektroautomobilky z Asie.
ty budou dotyčným čím dále více zatápět.

pokud by s tím někdo nesouhlasil, jako argument může vysvětlit, proč padají počty prodejů světových značek, vyrýběných v Asii, mezi asijskými kupci.

Nahlásit
-
6
+

Nejméně oblíbený příspěvek

"Proto je také nejhodnotnější automobilkou na světě..."
+ "Je možné, že výrobní náklady na Teslu jsou tak nízké, že má pořád obrovské zbytky. Ale pravděpodobnější je, že nemá"
Tesla mala v 21Q3 vacsi cisty zisk ako Toyota, Ford aj GM a mala iba cca 1/8 produkcie Toyoty

"To je sice hezká představa, ale poněkud neladí s načasováním na dobu problémů kolem Twitteru."
Co ma marza Tesly spolocne s Twitterom?

"Drastické zlevnění vašeho produktu je málokdy známkou toho, že se vám daří."
Jedine ze by to bol vas 17 rokov stary plan
https://www.tesla.com/blog/secret-tesla-motors-master-plan-just-between-you-and-me
1. Build sports car
2. Use that money to build an affordable car
3. Use that money to build an even more affordable car
4. While doing above, also provide zero emission electric power generation options

"A tomu masivní zlevňování aut, když jste na nějakém řádově milionu, milionu a půl aut ročně, moc nenasvědčuje.
Takové objemy prodejů nejsou o moc větší než u už zmiňované Škodovky..."
Porovnajte si prosim priemernu predajnu cenu Tesly a Skodovky
Kazdemu musi byt jasne, ze Tesla nema ciel predavat 20 000 000 aut s cenoukou 50 000eur+

"Tesla neví, co je"
+ "Nemá žádné levné a luxusní alternativy a vlastně sama neví, jestli je a chce být prémiovou značkou, nebo ne."
Tesla to vie, ale vy asi nie :)
Tesla's mission is to accelerate the world's transition to sustainable energy
through increasingly affordable electric vehicles in addition to renewable energy generation and storage.

"Třeba o to, kde je nejbližší servis a jaký je v něm čeká přístup a ceny."
Nevravim, ze Tesly sa nekazia, to ani nahodou, ale skuste si zohnat statistiku ako casto treba ist s Teslou do servisu na pocet najazdenych kilometrov.
Cize "Best service is no service"
Tu by som dodal, ze znacna cast prijmov zavedenych automobiliek pochadza z predaja nahradnych dielov a servisovania. Myslim ze to ide k 50% ale nemam cas hladat zdroj.

"Abyste se stali obří automobilkou, budete muset vytvořit širokou paletu modelů a nejspíš dokonce i samostatných značek, abyste pokryli představy všech zákazníků."
Toto by som povazoval za zastarale zmyslanie.
Tento rok (2023) pravdepodobne Tesla predbehne Audi, BMW a Mercedes (alebo sa k nim velmi priblizi) a to ma iba 4 modely (to asi o niecom svedci), Cybertruck zatial neratam.

"...prodává čtyři modely, z nichž ten nejstarší je 11 let starý"
Tesla robi zmeny kontinualne, takmer kazdy den, necaka na ziadne modelove roky. Mne sa inak javi ako vyhoda, ked moje 10 rocne auto vyzera tak isto ako uplne novo vyrobene.

FSD nemam cas komentovat :)

"Volkswagen auto s dojezdem přes 400 km a cenou kolem 25 tisíc eur (600 tisíc korun) plánuje přespříští rok a o něčem podobném mluví minimálně Ford a Hyundai."
O tom uz hovoria tusim od roku 2015 alebo tak dako. Navyse VW zrusil projekt Trinity. Ford a Hyundai sa ako tak snazia, ale aj tak predavaju kazde EV so stratou.

"Zároveň už je na trhu celá řada elektrických sportovních aut, která překonala plánované výkony Roadsteru, jehož uvedení do výroby se dost pravděpodobně ani neblíží."
Ano, je to ako akurat, ze su 5-10x drahsie. Okrem toho novy Roadster nie je v hlavnej linii missie Tesly.
Aktualne Model S prekona cca 90% supersportov, za zlomok ceny a pritom je to rodinny sedan.

Nahlásit
-
-10
+

Diskuze

Ano BMW do toho šlapou hodně. Nemají ani jedno auto v top 20 EV modelech v Nemecku.

O 500 kg těžší BMW s menším dojezdem a mnohem horším hodnocením bezpečnosti si nyní koupí jen blázen.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Hloupý článek. Ceny baterií a mnoha komodit výrazně klesají a dle automobilky zlevňuje díky snížení nákladů.

Ta pohádka o nedostatku zákazníků padla již po vyhlášení výsledků.

Ta pohádka o konkurenci taky padla už loni. Tesla naopak svůj náskok zvýšila a kdo má jako být ta konkurence? GM se 100 vyrobenými kusy? Nebo VW, jehož prodeje EV v Německu se loni propadly?

Tesla má 8x takový zisk na autě, než Toyota a bude největší automobilka spolu s BYD. Ostatní příliš zaspali a ani nedokáží vyrobit EV se ziskem.

Nahlásit

-
0
+

Citace - Jan Kohout / 18.01.2023 13:44

A až bude nabíjecí infrastruktura, zjístí se, že nemáme dost zdrojů (a ty Občasné jsou fakt Občasné).

To je v pohodě, ty Občasné zdroje budou rudozelení tupci v Germanistánu zálohovat plynovými elektrárnami, přičemž plyn se doveze z Ruska oklikou přes USA a přitom se vymrh(d)á spousta energie na jeho zkapalnění, zplynění a dopravu...

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
-1
+

valuace Tesly je nesmyslná. přes všechna tvrzení technooptimistů je auto v podobě Tesly nebo VW, pro drtivý počet kupců, komodita.

evropské automobilky si vytýčili cíl dohnat a předehnat Teslu. Ale to byl fatální omyl, pro retail a affluent segment, kam Peugot, VW ale i Tesla patří, jsou největším problémem elektroautomobilky z Asie.
ty budou dotyčným čím dále více zatápět.

pokud by s tím někdo nesouhlasil, jako argument může vysvětlit, proč padají počty prodejů světových značek, vyrýběných v Asii, mezi asijskými kupci.

Nahlásit

-
6
+

A až bude nabíjecí infrastruktura, zjístí se, že nemáme dost zdrojů (a ty Občasné jsou fakt Občasné).

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
5
+

Je s podivem, kolik odborníků se vyjadřuje k Tesle, a kam Tesla už došla, bez ohledu na ty predikce.
To že se příliš neohlíží na potřeby a chtění zákazníka, je však pravda, kvůli tomuto nezájmu jsem auto neobměnil, a peníze jsem utratil v jiném segmentu a zůstal jsem ve starém autě. Mám však trochu jiný důvod, konkrétní a méně upovídaný. Vadí mi absence lůžkové úpravy u X Plaid, nefunkčnost dešťového senzoru a přepínání dálkových světel a nemožnost volby vyššího výkonu palubní nabíječky, která je jen 11kW. Nejsou to kraviny o barvě či kulatosti kol, o lištách s pozlátkem či chlupatosti koberečků a škrabky na sníh ve zpětným zrcátku, jsou to potřebný bezpečný a logický věci k používání auta jako takového.
Jde o to, kolik takových zákazníků je, a o kolik možností prodeje nového auta Tesla přijde. Až svoji netečnost k potřebám zákazníka změní, změní zákazník přístup. To, jestli je prodejce nagelovaný dvacetiletý namachrovaný floutek, nebo je servis v každým městě, je dost pomíjivá potřeba. Tu nechme dinosaurům....

Nahlásit

-
-8
+

"Tesla robi zmeny kontinualne, takmer kazdy den, necaka na ziadne modelove roky."

To samozřejmě není pravda (respektive - Tesla to dělá úplně stejně jako všechny ostatní automobilky)
Drobné změny dělá nenápadně v průběhu (hlavně ty, který mají zlevnit výrobu a odebrat funkčnost), větší změny dělá v balíku jako facelift - viz třeba poměrně nedávný facelift modelu S a X.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
-1
+

pardon, 22Q3

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

"Proto je také nejhodnotnější automobilkou na světě..."
+ "Je možné, že výrobní náklady na Teslu jsou tak nízké, že má pořád obrovské zbytky. Ale pravděpodobnější je, že nemá"
Tesla mala v 21Q3 vacsi cisty zisk ako Toyota, Ford aj GM a mala iba cca 1/8 produkcie Toyoty

"To je sice hezká představa, ale poněkud neladí s načasováním na dobu problémů kolem Twitteru."
Co ma marza Tesly spolocne s Twitterom?

"Drastické zlevnění vašeho produktu je málokdy známkou toho, že se vám daří."
Jedine ze by to bol vas 17 rokov stary plan
https://www.tesla.com/blog/secret-tesla-motors-master-plan-just-between-you-and-me
1. Build sports car
2. Use that money to build an affordable car
3. Use that money to build an even more affordable car
4. While doing above, also provide zero emission electric power generation options

"A tomu masivní zlevňování aut, když jste na nějakém řádově milionu, milionu a půl aut ročně, moc nenasvědčuje.
Takové objemy prodejů nejsou o moc větší než u už zmiňované Škodovky..."
Porovnajte si prosim priemernu predajnu cenu Tesly a Skodovky
Kazdemu musi byt jasne, ze Tesla nema ciel predavat 20 000 000 aut s cenoukou 50 000eur+

"Tesla neví, co je"
+ "Nemá žádné levné a luxusní alternativy a vlastně sama neví, jestli je a chce být prémiovou značkou, nebo ne."
Tesla to vie, ale vy asi nie :)
Tesla's mission is to accelerate the world's transition to sustainable energy
through increasingly affordable electric vehicles in addition to renewable energy generation and storage.

"Třeba o to, kde je nejbližší servis a jaký je v něm čeká přístup a ceny."
Nevravim, ze Tesly sa nekazia, to ani nahodou, ale skuste si zohnat statistiku ako casto treba ist s Teslou do servisu na pocet najazdenych kilometrov.
Cize "Best service is no service"
Tu by som dodal, ze znacna cast prijmov zavedenych automobiliek pochadza z predaja nahradnych dielov a servisovania. Myslim ze to ide k 50% ale nemam cas hladat zdroj.

"Abyste se stali obří automobilkou, budete muset vytvořit širokou paletu modelů a nejspíš dokonce i samostatných značek, abyste pokryli představy všech zákazníků."
Toto by som povazoval za zastarale zmyslanie.
Tento rok (2023) pravdepodobne Tesla predbehne Audi, BMW a Mercedes (alebo sa k nim velmi priblizi) a to ma iba 4 modely (to asi o niecom svedci), Cybertruck zatial neratam.

"...prodává čtyři modely, z nichž ten nejstarší je 11 let starý"
Tesla robi zmeny kontinualne, takmer kazdy den, necaka na ziadne modelove roky. Mne sa inak javi ako vyhoda, ked moje 10 rocne auto vyzera tak isto ako uplne novo vyrobene.

FSD nemam cas komentovat :)

"Volkswagen auto s dojezdem přes 400 km a cenou kolem 25 tisíc eur (600 tisíc korun) plánuje přespříští rok a o něčem podobném mluví minimálně Ford a Hyundai."
O tom uz hovoria tusim od roku 2015 alebo tak dako. Navyse VW zrusil projekt Trinity. Ford a Hyundai sa ako tak snazia, ale aj tak predavaju kazde EV so stratou.

"Zároveň už je na trhu celá řada elektrických sportovních aut, která překonala plánované výkony Roadsteru, jehož uvedení do výroby se dost pravděpodobně ani neblíží."
Ano, je to ako akurat, ze su 5-10x drahsie. Okrem toho novy Roadster nie je v hlavnej linii missie Tesly.
Aktualne Model S prekona cca 90% supersportov, za zlomok ceny a pritom je to rodinny sedan.

Nahlásit

-
-10
+

Samozřejmě je ještě potřeba zmínit obrovské množství činských elektických aut, z nichž mnoho nemá světové ambice, ale mnohé ano (NIO, Xpeng, MG, Zeekr, ...)

A další ambice mají značky původně z oboru elektroniky - Sony, Google, možná i Apple (ti všichni si reálně nechají auto vyrobit někým jiným - ale upřímně, nikoho nezajímá, že třeba telefony Apple reálně vyrábí firma Foxconn, důležité je kdo dohlíží na kvalitu, ne kdo to vyrábí)

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
-2
+

Největší problém Tesly podle mě je, že ty prodávaný auta jsou už prostě moc starý, a byť prodělaly facelift (hlavně interiéru), tak už jsou hodně okoukaný.

Model X se neprodával dobře nikdy, Model S na začátku, ale už upadl do bezvýznamnosti (i kdžy teď po faceliftu se trošku zvedl) a celé prodeje prakticky drží dvojkombo 3+Y.

(PS: ce je pravdy na tom, že aktuálně vyráběné Tesly nebudou nikdy homologovány pro samořízení na Level 3, protože jim Tesla v rámci šetření s čipy odebrala redudatní výpočetní systém?)

Elektrické VW se podle mě moc nepovedly, ale značky jako Hyunday+Kia (ty uvádí hodně novinek s velmi zajímavým designem), pro konzervativce Mercedes a BMW do toho šlapou hodně.

Konkurence je víc než před 5 lety a to je dobře.
Jen ta nabíjecí infrastruktura na východ od Berlína pořád kulhá na obě nohy ...

Nahlásit

-
3
+