valuace Tesly je nesmyslná. přes všechna tvrzení technooptimistů je auto v podobě Tesly nebo VW, pro drtivý počet kupců, komodita.
evropské automobilky si vytýčili cíl dohnat a předehnat Teslu. Ale to byl fatální omyl, pro retail a affluent segment, kam Peugot, VW ale i Tesla patří, jsou největším problémem elektroautomobilky z Asie. ty budou dotyčným čím dále více zatápět.
pokud by s tím někdo nesouhlasil, jako argument může vysvětlit, proč padají počty prodejů světových značek, vyrýběných v Asii, mezi asijskými kupci.
Nahlásit
-
6
+
Nejméně oblíbený příspěvek
fero hora|18. 1. 2023 12:40
"Proto je také nejhodnotnější automobilkou na světě..." + "Je možné, že výrobní náklady na Teslu jsou tak nízké, že má pořád obrovské zbytky. Ale pravděpodobnější je, že nemá" Tesla mala v 21Q3 vacsi cisty zisk ako Toyota, Ford aj GM a mala iba cca 1/8 produkcie Toyoty
"To je sice hezká představa, ale poněkud neladí s načasováním na dobu problémů kolem Twitteru." Co ma marza Tesly spolocne s Twitterom?
"Drastické zlevnění vašeho produktu je málokdy známkou toho, že se vám daří." Jedine ze by to bol vas 17 rokov stary plan https://www.tesla.com/blog/secret-tesla-motors-master-plan-just-between-you-and-me 1. Build sports car 2. Use that money to build an affordable car 3. Use that money to build an even more affordable car 4. While doing above, also provide zero emission electric power generation options
"A tomu masivní zlevňování aut, když jste na nějakém řádově milionu, milionu a půl aut ročně, moc nenasvědčuje. Takové objemy prodejů nejsou o moc větší než u už zmiňované Škodovky..." Porovnajte si prosim priemernu predajnu cenu Tesly a Skodovky Kazdemu musi byt jasne, ze Tesla nema ciel predavat 20 000 000 aut s cenoukou 50 000eur+
"Tesla neví, co je" + "Nemá žádné levné a luxusní alternativy a vlastně sama neví, jestli je a chce být prémiovou značkou, nebo ne." Tesla to vie, ale vy asi nie :) Tesla's mission is to accelerate the world's transition to sustainable energy through increasingly affordable electric vehicles in addition to renewable energy generation and storage.
"Třeba o to, kde je nejbližší servis a jaký je v něm čeká přístup a ceny." Nevravim, ze Tesly sa nekazia, to ani nahodou, ale skuste si zohnat statistiku ako casto treba ist s Teslou do servisu na pocet najazdenych kilometrov. Cize "Best service is no service" Tu by som dodal, ze znacna cast prijmov zavedenych automobiliek pochadza z predaja nahradnych dielov a servisovania. Myslim ze to ide k 50% ale nemam cas hladat zdroj.
"Abyste se stali obří automobilkou, budete muset vytvořit širokou paletu modelů a nejspíš dokonce i samostatných značek, abyste pokryli představy všech zákazníků." Toto by som povazoval za zastarale zmyslanie. Tento rok (2023) pravdepodobne Tesla predbehne Audi, BMW a Mercedes (alebo sa k nim velmi priblizi) a to ma iba 4 modely (to asi o niecom svedci), Cybertruck zatial neratam.
"...prodává čtyři modely, z nichž ten nejstarší je 11 let starý" Tesla robi zmeny kontinualne, takmer kazdy den, necaka na ziadne modelove roky. Mne sa inak javi ako vyhoda, ked moje 10 rocne auto vyzera tak isto ako uplne novo vyrobene.
FSD nemam cas komentovat :)
"Volkswagen auto s dojezdem přes 400 km a cenou kolem 25 tisíc eur (600 tisíc korun) plánuje přespříští rok a o něčem podobném mluví minimálně Ford a Hyundai." O tom uz hovoria tusim od roku 2015 alebo tak dako. Navyse VW zrusil projekt Trinity. Ford a Hyundai sa ako tak snazia, ale aj tak predavaju kazde EV so stratou.
"Zároveň už je na trhu celá řada elektrických sportovních aut, která překonala plánované výkony Roadsteru, jehož uvedení do výroby se dost pravděpodobně ani neblíží." Ano, je to ako akurat, ze su 5-10x drahsie. Okrem toho novy Roadster nie je v hlavnej linii missie Tesly. Aktualne Model S prekona cca 90% supersportov, za zlomok ceny a pritom je to rodinny sedan.
Nahlásit
-
-10
+
Diskuze
Pavel Kosik|15. 2. 2023 11:30| reakce na Martin M - 18. 1. 2023 09:11
Ano BMW do toho šlapou hodně. Nemají ani jedno auto v top 20 EV modelech v Nemecku.
O 500 kg těžší BMW s menším dojezdem a mnohem horším hodnocením bezpečnosti si nyní koupí jen blázen.
Hloupý článek. Ceny baterií a mnoha komodit výrazně klesají a dle automobilky zlevňuje díky snížení nákladů.
Ta pohádka o nedostatku zákazníků padla již po vyhlášení výsledků.
Ta pohádka o konkurenci taky padla už loni. Tesla naopak svůj náskok zvýšila a kdo má jako být ta konkurence? GM se 100 vyrobenými kusy? Nebo VW, jehož prodeje EV v Německu se loni propadly?
Tesla má 8x takový zisk na autě, než Toyota a bude největší automobilka spolu s BYD. Ostatní příliš zaspali a ani nedokáží vyrobit EV se ziskem.
Nahlásit
-
0
+
Tomáš Marný|21. 1. 2023 21:17| reakce na Jan Kohout - 18. 1. 2023 13:44
Citace - Jan Kohout / 18.01.2023 13:44
A až bude nabíjecí infrastruktura, zjístí se, že nemáme dost zdrojů (a ty Občasné jsou fakt Občasné).
To je v pohodě, ty Občasné zdroje budou rudozelení tupci v Germanistánu zálohovat plynovými elektrárnami, přičemž plyn se doveze z Ruska oklikou přes USA a přitom se vymrh(d)á spousta energie na jeho zkapalnění, zplynění a dopravu...
valuace Tesly je nesmyslná. přes všechna tvrzení technooptimistů je auto v podobě Tesly nebo VW, pro drtivý počet kupců, komodita.
evropské automobilky si vytýčili cíl dohnat a předehnat Teslu. Ale to byl fatální omyl, pro retail a affluent segment, kam Peugot, VW ale i Tesla patří, jsou největším problémem elektroautomobilky z Asie. ty budou dotyčným čím dále více zatápět.
pokud by s tím někdo nesouhlasil, jako argument může vysvětlit, proč padají počty prodejů světových značek, vyrýběných v Asii, mezi asijskými kupci.
Nahlásit
-
6
+
Jan Kohout|18. 1. 2023 13:44| reakce na Martin M - 18. 1. 2023 09:11
A až bude nabíjecí infrastruktura, zjístí se, že nemáme dost zdrojů (a ty Občasné jsou fakt Občasné).
Je s podivem, kolik odborníků se vyjadřuje k Tesle, a kam Tesla už došla, bez ohledu na ty predikce. To že se příliš neohlíží na potřeby a chtění zákazníka, je však pravda, kvůli tomuto nezájmu jsem auto neobměnil, a peníze jsem utratil v jiném segmentu a zůstal jsem ve starém autě. Mám však trochu jiný důvod, konkrétní a méně upovídaný. Vadí mi absence lůžkové úpravy u X Plaid, nefunkčnost dešťového senzoru a přepínání dálkových světel a nemožnost volby vyššího výkonu palubní nabíječky, která je jen 11kW. Nejsou to kraviny o barvě či kulatosti kol, o lištách s pozlátkem či chlupatosti koberečků a škrabky na sníh ve zpětným zrcátku, jsou to potřebný bezpečný a logický věci k používání auta jako takového. Jde o to, kolik takových zákazníků je, a o kolik možností prodeje nového auta Tesla přijde. Až svoji netečnost k potřebám zákazníka změní, změní zákazník přístup. To, jestli je prodejce nagelovaný dvacetiletý namachrovaný floutek, nebo je servis v každým městě, je dost pomíjivá potřeba. Tu nechme dinosaurům....
Nahlásit
-
-8
+
Martin M|18. 1. 2023 13:13| reakce na fero hora - 18. 1. 2023 12:40
"Tesla robi zmeny kontinualne, takmer kazdy den, necaka na ziadne modelove roky."
To samozřejmě není pravda (respektive - Tesla to dělá úplně stejně jako všechny ostatní automobilky) Drobné změny dělá nenápadně v průběhu (hlavně ty, který mají zlevnit výrobu a odebrat funkčnost), větší změny dělá v balíku jako facelift - viz třeba poměrně nedávný facelift modelu S a X.
"Proto je také nejhodnotnější automobilkou na světě..." + "Je možné, že výrobní náklady na Teslu jsou tak nízké, že má pořád obrovské zbytky. Ale pravděpodobnější je, že nemá" Tesla mala v 21Q3 vacsi cisty zisk ako Toyota, Ford aj GM a mala iba cca 1/8 produkcie Toyoty
"To je sice hezká představa, ale poněkud neladí s načasováním na dobu problémů kolem Twitteru." Co ma marza Tesly spolocne s Twitterom?
"Drastické zlevnění vašeho produktu je málokdy známkou toho, že se vám daří." Jedine ze by to bol vas 17 rokov stary plan https://www.tesla.com/blog/secret-tesla-motors-master-plan-just-between-you-and-me 1. Build sports car 2. Use that money to build an affordable car 3. Use that money to build an even more affordable car 4. While doing above, also provide zero emission electric power generation options
"A tomu masivní zlevňování aut, když jste na nějakém řádově milionu, milionu a půl aut ročně, moc nenasvědčuje. Takové objemy prodejů nejsou o moc větší než u už zmiňované Škodovky..." Porovnajte si prosim priemernu predajnu cenu Tesly a Skodovky Kazdemu musi byt jasne, ze Tesla nema ciel predavat 20 000 000 aut s cenoukou 50 000eur+
"Tesla neví, co je" + "Nemá žádné levné a luxusní alternativy a vlastně sama neví, jestli je a chce být prémiovou značkou, nebo ne." Tesla to vie, ale vy asi nie :) Tesla's mission is to accelerate the world's transition to sustainable energy through increasingly affordable electric vehicles in addition to renewable energy generation and storage.
"Třeba o to, kde je nejbližší servis a jaký je v něm čeká přístup a ceny." Nevravim, ze Tesly sa nekazia, to ani nahodou, ale skuste si zohnat statistiku ako casto treba ist s Teslou do servisu na pocet najazdenych kilometrov. Cize "Best service is no service" Tu by som dodal, ze znacna cast prijmov zavedenych automobiliek pochadza z predaja nahradnych dielov a servisovania. Myslim ze to ide k 50% ale nemam cas hladat zdroj.
"Abyste se stali obří automobilkou, budete muset vytvořit širokou paletu modelů a nejspíš dokonce i samostatných značek, abyste pokryli představy všech zákazníků." Toto by som povazoval za zastarale zmyslanie. Tento rok (2023) pravdepodobne Tesla predbehne Audi, BMW a Mercedes (alebo sa k nim velmi priblizi) a to ma iba 4 modely (to asi o niecom svedci), Cybertruck zatial neratam.
"...prodává čtyři modely, z nichž ten nejstarší je 11 let starý" Tesla robi zmeny kontinualne, takmer kazdy den, necaka na ziadne modelove roky. Mne sa inak javi ako vyhoda, ked moje 10 rocne auto vyzera tak isto ako uplne novo vyrobene.
FSD nemam cas komentovat :)
"Volkswagen auto s dojezdem přes 400 km a cenou kolem 25 tisíc eur (600 tisíc korun) plánuje přespříští rok a o něčem podobném mluví minimálně Ford a Hyundai." O tom uz hovoria tusim od roku 2015 alebo tak dako. Navyse VW zrusil projekt Trinity. Ford a Hyundai sa ako tak snazia, ale aj tak predavaju kazde EV so stratou.
"Zároveň už je na trhu celá řada elektrických sportovních aut, která překonala plánované výkony Roadsteru, jehož uvedení do výroby se dost pravděpodobně ani neblíží." Ano, je to ako akurat, ze su 5-10x drahsie. Okrem toho novy Roadster nie je v hlavnej linii missie Tesly. Aktualne Model S prekona cca 90% supersportov, za zlomok ceny a pritom je to rodinny sedan.
Nahlásit
-
-10
+
Martin M|18. 1. 2023 11:20| reakce na Martin M - 18. 1. 2023 09:11
Samozřejmě je ještě potřeba zmínit obrovské množství činských elektických aut, z nichž mnoho nemá světové ambice, ale mnohé ano (NIO, Xpeng, MG, Zeekr, ...)
A další ambice mají značky původně z oboru elektroniky - Sony, Google, možná i Apple (ti všichni si reálně nechají auto vyrobit někým jiným - ale upřímně, nikoho nezajímá, že třeba telefony Apple reálně vyrábí firma Foxconn, důležité je kdo dohlíží na kvalitu, ne kdo to vyrábí)
Největší problém Tesly podle mě je, že ty prodávaný auta jsou už prostě moc starý, a byť prodělaly facelift (hlavně interiéru), tak už jsou hodně okoukaný.
Model X se neprodával dobře nikdy, Model S na začátku, ale už upadl do bezvýznamnosti (i kdžy teď po faceliftu se trošku zvedl) a celé prodeje prakticky drží dvojkombo 3+Y.
(PS: ce je pravdy na tom, že aktuálně vyráběné Tesly nebudou nikdy homologovány pro samořízení na Level 3, protože jim Tesla v rámci šetření s čipy odebrala redudatní výpočetní systém?)
Elektrické VW se podle mě moc nepovedly, ale značky jako Hyunday+Kia (ty uvádí hodně novinek s velmi zajímavým designem), pro konzervativce Mercedes a BMW do toho šlapou hodně.
Konkurence je víc než před 5 lety a to je dobře. Jen ta nabíjecí infrastruktura na východ od Berlína pořád kulhá na obě nohy ...
Diskuze: Geniální tah, nebo známka problémů? Tesla zlevňuje na úroveň škodovek
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Radek Mann|18. 1. 2023 18:49
Nejméně oblíbený příspěvek
fero hora|18. 1. 2023 12:40
Diskuze
Pavel Kosik|15. 2. 2023 11:30| reakce na Martin M - 18. 1. 2023 09:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Pavel Kosik|15. 2. 2023 11:25
Nahlásit
Tomáš Marný|21. 1. 2023 21:17| reakce na Jan Kohout - 18. 1. 2023 13:44
Citace - Jan Kohout / 18.01.2023 13:44
To je v pohodě, ty Občasné zdroje budou rudozelení tupci v Germanistánu zálohovat plynovými elektrárnami, přičemž plyn se doveze z Ruska oklikou přes USA a přitom se vymrh(d)á spousta energie na jeho zkapalnění, zplynění a dopravu...
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radek Mann|18. 1. 2023 18:49
Nahlásit
Jan Kohout|18. 1. 2023 13:44| reakce na Martin M - 18. 1. 2023 09:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michal Fejfar|18. 1. 2023 13:26
Nahlásit
Martin M|18. 1. 2023 13:13| reakce na fero hora - 18. 1. 2023 12:40
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
fero hora|18. 1. 2023 12:41| reakce na fero hora - 18. 1. 2023 12:40
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
fero hora|18. 1. 2023 12:40
Nahlásit
Martin M|18. 1. 2023 11:20| reakce na Martin M - 18. 1. 2023 09:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin M|18. 1. 2023 09:11
Nahlásit