Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Diskuze: Pražský okruh, vrchol autosocialismu. Silnice kolem měst vůbec nic neřeší

23. 9. 2022
 33 119
12 komentářů

Přihlášení do diskuze

Nejoblíbenější příspěvek

Pětkrát víc cyklostezek než Paříž? Viděl někdy autor bulváry Paříži? Viděl nekdy "kopce" v Paříži (nejvyšší rozdíl 105m) a kopce v Praze (nejvyšší rozdíl 230m)? Na mnohokrát menším prostoru je v Praze mnohokrát dvakrát vyšší převýšení.
Množství chodců na Karlově mostě je už úplná manipulace. Jde turisty, nikoliv obyvatele. Ti "nechodí" z Jižního města.

Nahlásit
-
66
+

Nejméně oblíbený příspěvek

Já to nechápu, když je dopředu známo, kdy a kde ty zácpy budou, proč se do nich pořád lidé tak nadšeně vrhají? To asi musí být nějací fandové postávání.

PS:
Líbil se mi jeden citát, bohužel už nevím koho:

Kamarád mi naštvaně říkal, že přijde pozdě, protože trčí v zácpě.
Tak jsem mu odpověděl: "Ty nejsi V zácpě, ty jsi TA zácpa."

Nahlásit
-
-11
+

Diskuze

Pražský okruh není zas tak pražský, jak by se zdálo. Pomůže dopravě ze všech směrů v Čechách. Rád bych se při cestách vyhnul Praze, ale téměř to nejde resp. si moc nepomůžete. Pro vnitrostátní dopravu by ještě hodně pomohla dálnice z Hradce Králové na Olomouc, aby se ulevilo přeplněné D1 (hl. úsek: Praha - Brno).

Nahlásit

-
0
+

Blábolení o cyklistice je zcela mimo. To si nechte do rodného JZD, tam si jezděte klidně na oslu. Tyhle manýry zatahované sem náplavami... udělejte si průzkum mezi lidma, co po aspoň 3 generace žijí na Vinohradech. Tedy mezi opravdovými Pražáky. Ideální, kdyby volili jen oni.
Nebo kdyby mohli volit jen majitelé nemovitostí. Co to je za nápad, že vám přivandrovalý nájemník může hlasovat o tom, kolik vy budete platit daň z nemovitosti?! a co se za ní pořídí?

Už vidím padesátileté managery, jak v červencovém vedru, lednovém mrazu či listopadovém lijáku jedou v kvádru přes ty kopce.

A argumentovat chodci na Staromáku či Karlově mostě je stejně LOGICKÉ, jako Pražákům navrhovat přepravu po Vltavě pomocí šlapadel a po městě pomocí Beer Bike. Jde výhradně o turisty, domorodec tam nepáchne.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
15
+

Okruh by až tak velký smysl neměl, pokud by nám dálnice ze všech směrů nevedly kolmo na střed města. Kdyby Praha nebyla křižovatkou pro Boleslaváky, Ústečáky, Karlovaráky, Budějičáky, Brňáky i Ostraváky.

Pokud by Prahu dálnice míjely ve vzdálenosti 20km od okraje a jen měly sjezd např. PrahaVýchod, PrahaStřed, PrahaZápad.

Ale ony nemíjejí.

Nevím, čí nápad byl udělat z Prahy křižovatku ČR a potažmo Evropy.
Ale i když se mi to nelíbí, tak to tak prostě je a okruh to částečně řeší.

Jo a až povede z každého ležatého sídliště, domkového předměstí, do centra S-Bahn či rychlotramvaj, autodoprava přirozeně poklesne. Až v Jesenici sednu na rychlotramvaj, která kde je třeba pojede pod povrchem a za 25min mě vyflusne na Václaváku, možná na auto zapomenu.

Do té doby jděte s omezováním aut někam!

Nahlásit

-
23
+

Snad se nebude opakovat chyba s jihozápadním okruhem, vždy bylo báječné si počkat na Jižní spojce až se uvolní myší díra a hurá přes Barrandov na letiště. Celé severovýchodní Čechy jezdí na letiště pěkně Blankou a po Evropské a tak by to i mělo zůstat.

Nahlásit

-
-3
+

Nikdo nepolamizuje o tom, že je okruh je potřeba - samozřejmě že je, na tom se všichni shodnou.

Akorát ho nikdo nechce mít za barákem a nikdo ho nechce platit.

Takže je to jednoduché - je potřeba ho postavit (na tom se shodneme) tak, aby nikudy nevedl (protože na tom se neshodneme) a aby ho nikdo neplatil (protože to nikdo nechce.

Tak - to je zadání.

A na politicích je, aby ho splnili.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
6
+

Problém je, že když jsem ze Severních Čech a jedu do Jižních, musím skrz Prahu. A takových je nás opravdu hodně. Proto je okruh potřeba a ne že ne. Pokud ještě nechápete, pak se běžte na kole projet do Hradce Králové, a pak to zkuste stejně v Liberci nebo v Praze. Je absurdní, abych jel do práce a musel se v ní nejdříve osprchovat (bylo-li by alespoň kde) nebo musel mít fyzičku na ujetí 20 km (za deště i mrazu!). Absurdní je také absence kapacitních parkovišť na okrajích Prahy, takže když jedo zařizovat něco do Prahy, je odložení auta vždycky problém a paradoxně je jednodušší je zajet co nejvíc do centra (i přes zácpy).

Nahlásit

-
52
+

Autor článku - patrně volič pirátů a Prahy sobě. No doufám, že čtyřletá hrůza už nebude pokračovat...

Nahlásit

-
32
+

Citace - Honza _ / 23.09.2022 15:23

Když máte průjezdní město, obchvat pomůže.


Ani to není potřeba. Odpůrci obchvatu často argumentují demagogií "Tranzit tvoří v Praze jen 4% dopravy, zbytek je vnitroměstská doprava, takže je obchvat zbytečný.". Jenže tím schválně ignorují lidi, co v Praze začínají a jedou mimo město (nebo naopak). Když člověk ze severu Prahy potřebuje někam jet po D1 (která obsluhuje velkou část republiky), tak prostě buď jede centrem, nebo sice po (vnitřním) okruhu, ale dost si zajede a už tak zatížený okruh dost zatěžuje. Kdyby byl (vnější) okruh hotový, tak na něj po krátké jízdě najede a pak už jede kolem a do centra města ani nepáchne.

A když místo magistrály postavíme cyklostezku / tramvajovou trať / cokoli, tak to třeba formálně bude mít větší propustnost, ale bude to zcela k ničemu, protože do Díry u Horní Dolní tramvaj nejede a na kolo je to poněkud daleko.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
35
+

Asi je to složitější.
Když máte průjezdní město, obchvat pomůže. Místo front kamionů uprostřed města je ten obchvat fakt lepší :-)

Nahlásit

-
30
+

Je to jen o úhlu pohledu. Kolik z těch aut jsou služební auta? Rád cestuji MHD, nemám s tím problém. Pokud jedu soukromě. U služební jízdy s vybavením to metrem tahat nelze. Takže jedině zase autem. Tomu se nedá vyhnout. Další úhel pohledu je zdravotní. Komu prospívá, že v rámci zklidňování dopravy jsou zrušené v minulosti tak oceňované zelené vlny? Proč se omezuje počet pruhů, když se tím zásadně snižuje průjezdnost? Proč si pražané do města natáhli všechny dálnice a nechtějí obchvat? Proč je žádoucí, aby se statisíce aut zdržovaly pod jejich okny, když každou minutu v průměru vypustí jeden kubík smradu? Je jedno, jestli výfukem v Opatovicích, v Počeradech, nebo svým. Kdyby v Praze v jednom okamžiku bylo nastartovaných 100 tisíc aut a zpožděných jen 10 minut, stihnou vyprodukovat navíc milion kubíků exhalací. Podle mého naprosto zbytečně. Ale někdo to tak chce. Kdo, to by měl vědět autor, který ho velebí.

Nahlásit

-
31
+

Já to nechápu, když je dopředu známo, kdy a kde ty zácpy budou, proč se do nich pořád lidé tak nadšeně vrhají? To asi musí být nějací fandové postávání.

PS:
Líbil se mi jeden citát, bohužel už nevím koho:

Kamarád mi naštvaně říkal, že přijde pozdě, protože trčí v zácpě.
Tak jsem mu odpověděl: "Ty nejsi V zácpě, ty jsi TA zácpa."

Nahlásit

-
-11
+

Pětkrát víc cyklostezek než Paříž? Viděl někdy autor bulváry Paříži? Viděl nekdy "kopce" v Paříži (nejvyšší rozdíl 105m) a kopce v Praze (nejvyšší rozdíl 230m)? Na mnohokrát menším prostoru je v Praze mnohokrát dvakrát vyšší převýšení.
Množství chodců na Karlově mostě je už úplná manipulace. Jde turisty, nikoliv obyvatele. Ti "nechodí" z Jižního města.

Nahlásit

-
66
+