Když už to vládě nepřijde nemorální, tak by se aspoň měli zamyslet nad tím, jaký signál to vysílá investorům. Já tedy pozice v ČZ (a EU) akciích snižuju, protože toto podporovat nehodlám. Pokud to udělá větší procento investorů, Bůh s CZ ekonomikou.
Myslel jsem, že v CZ/EU akciích ještě tak 10 let vydržím, než státní dluhy začnou být neúnosné, ratingy poklesnou a na dveře začne klepat demografická krize a existenční problémy penzijních/sociálních/zdravotn íchsystémů. Pak bych očekával, že stát začne krást ve velkém. Ale ono to přichází dřív, než jsem odhadoval. A od pravicové vlády! Co bude za 4 roky provádět levicově-populistická vláda v prostředí vysokého dluhu a sníženého ratingu?
Jinak pro mě je daleko přijatelnější deficit státního rozpočtu, než vyšší daně. Je důležité daně udržet nízké co nejdéle. Tlačit na ODS, ať se probere. Rozpomene na své sliby. Rozhodně je lepší litr v mé kapse, než o litr nižší státní dluh. Ten litr totiž mohu investovat tak, že se mých investic budoucí ekonomické problémy ČR a EU nedotknou. Ať si tedy vršej dluhy, jen když ještě pár let budu moct investovat do instrumentů, které mi vláda ČR nemůže znárodnit.
Nahlásit
-
17
+
Nejméně oblíbený příspěvek
Tomáš Smolík|12. 8. 2022 07:14
Rád bych zde viděl odpovědi paní Šichtařové.
Nahlásit
-
-4
+
Diskuze
Richard Fuld|12. 8. 2022 18:29| reakce na Zbyněk Novák - 12. 8. 2022 17:37
S Tykačem se stát může domluvit na nižších cenách, což státu Tykač nabídl!
Zbyněk Novák|12. 8. 2022 17:37| reakce na Richard Fuld - 12. 8. 2022 16:46
Citace - Richard Fuld / 12.08.2022 16:46
Tuny planých keců. Chce to jen naházet pár aktuálních údajů do excelu a absurdita této daně se vyjeví zcela jasně. Pokud to uděláte, vyjde vám zhruba následující:
Bez zavedení daně stát získá: Daň z příjmu 19%: cca 15 miliard Dividenda (80% zisku): cca 35 miliard Daň z dividendy (minoritní akcionáři): cca 2 miliardy Celkem: cca 52 miliard
Se zavedením 60% daně stát získá: Daň z příjmu 19%: cca 2 miliardy (jako základ jsem požil loňský hrubý zisk) Daň z příjmu 60%: cca 39 miliard Dividenda (80% zisku): cca 20 miliard Daň z dividendy (minoritní akcionáři): cca 1 miliarda Celkem: cca 62 miliard
ROZDÍL: 10 miliard
Rozdíl mezi příjmy státu v případě zavedení a nezavedení daně bude u ČEZ pouhých 10 miliard, nikoliv desítky miliard, jak to počítají "odborníci" z nervu, kteří radši ty jejich "výpočty" ani nechtějí zveřejnit.
Při daní ve výši 40% by rozdíl činil pouhých cca 5 miliard.
Pokud by ČEZ vyplatil zisk ve výši 100%, pak by rozdíl oproti zamýšlené variantě činil pouhých 1,5 miliardy.
Jinými slovy stačí, aby stát prosadil výplatu dividendy ve výši 100% zisku za rok 2022, a získá tím v podstatě tutéž částku, jakou by získal zavedením windfall tax ve výši 60% a ponechání výplatního poměru na 80%.
Obecně jediné, co může stát získat jakýmkoliv zdaněním firmy, kterou ze 70% vlastní, je to, o co touto daní oškube zbývajících 30% minoritních akcionářů. Čili žádné závratné částky.
Víceméně souhlasím se vším. Ale Stanjura chce obrat i Tykače. On má asi dvě uhelný elektrárny. A navíc chce něco ukrást bankám. U bank vychází ze špatných čísel. ČSSD chtěla sektorovou daň pro banky a počítala s 24 miliardama. Ale to byla daň z celého zisku. Stanjurova daň by byla jen z mimořádného zisku. A on asi neví, že by příjem byl výrazně nižší. Protože banky mají podobné zisky jako letech 2016-2019. Pak přišel covid a rapidní pokles zisků 2020 a 2021.
Stanjura: "Tyto firmy nenabízejí lepší produkt či službu ani nemají víc zákazníků. Jejich mimořádné zisky jsou dány vnějšími vlivy, třeba růstem cen energetických surovin po ruském vpádu na Ukrajinu, nebo růstem úrokových sazeb v reakci na vysokou inflaci."
Z velké části způsobila růst cen energií totální ideologická deformace trhu s energiemi ze strany států EU. Neskrývaným cílem těchto zásahů do trhu bylo drastické zdražení energií. Samozřejmě, že agrese rusáků na Ukrajině cenám energií pomohla také, ale do této situace (závislost na rusku) nás dostala opět "energetická politika" EU.
Státy dělají jednu chybu za druhou a pak tvrdí, že výrobci energií mají nezaslouženě vysoké zisky? Ne. To vy politici jste se o to "zasloužili", to vy politici jste ti vnější vlivy. A teď za to chcete trestat firmy a jejich akcionáře.
Nahlásit
-
6
+
Richard Fuld|12. 8. 2022 16:55
Stanjura: "Samozřejmě platí, že případné nastavení windfall tax by muselo být takové, aby mimořádný příjem do rozpočtu byl citelný a pokryl například významnou část vládní pomoci s vysokými účty za energie."
No právě, přínos zdanění ČEZ, který stát vlastní ze 70%, citelný být nemůže, ani při sazbě 60%. Jak uvádím jinde, výnos této daně nad běžný stav by mohl teoreticky být usmolených cca 10 miliard korun za rok 2022 (v případě daně 60%). V případě daňové sazby 40% je to jen cca 5 miliard a v případě využití varianty výplaty 100% zisku převyšuje zamýšlená daň výnos státu jen o cca 1,5 miliardy.
Pane Stanjuro, tyhle směšné peníze Vám přece nemohou stát za to, že si ODS a také ČR tak strašně pošramotí pověst.
Nahlásit
-
3
+
Richard Fuld|12. 8. 2022 16:46
Tuny planých keců. Chce to jen naházet pár aktuálních údajů do excelu a absurdita této daně se vyjeví zcela jasně. Pokud to uděláte, vyjde vám zhruba následující:
Bez zavedení daně stát získá: Daň z příjmu 19%: cca 15 miliard Dividenda (80% zisku): cca 35 miliard Daň z dividendy (minoritní akcionáři): cca 2 miliardy Celkem: cca 52 miliard
Se zavedením 60% daně stát získá: Daň z příjmu 19%: cca 2 miliardy (jako základ jsem požil loňský hrubý zisk) Daň z příjmu 60%: cca 39 miliard Dividenda (80% zisku): cca 20 miliard Daň z dividendy (minoritní akcionáři): cca 1 miliarda Celkem: cca 62 miliard
ROZDÍL: 10 miliard
Rozdíl mezi příjmy státu v případě zavedení a nezavedení daně bude u ČEZ pouhých 10 miliard, nikoliv desítky miliard, jak to počítají "odborníci" z nervu, kteří radši ty jejich "výpočty" ani nechtějí zveřejnit.
Při daní ve výši 40% by rozdíl činil pouhých cca 5 miliard.
Pokud by ČEZ vyplatil zisk ve výši 100%, pak by rozdíl oproti zamýšlené variantě činil pouhých 1,5 miliardy.
Jinými slovy stačí, aby stát prosadil výplatu dividendy ve výši 100% zisku za rok 2022, a získá tím v podstatě tutéž částku, jakou by získal zavedením windfall tax ve výši 60% a ponechání výplatního poměru na 80%.
Obecně jediné, co může stát získat jakýmkoliv zdaněním firmy, kterou ze 70% vlastní, je to, o co touto daní oškube zbývajících 30% minoritních akcionářů. Čili žádné závratné částky.
Nahlásit
-
2
+
Zbyněk Novák|12. 8. 2022 15:48
Tvrdit, že banky mají násobně vyšší zisky než v minulosti je 100x opakovaná lež. Ať se ráčí pan Stanjura podívat, jaké měly banky zisky v minulosti. A to i před covidové roky.
Nahlásit
-
2
+
Leonard Cupr|12. 8. 2022 14:02
Když už to vládě nepřijde nemorální, tak by se aspoň měli zamyslet nad tím, jaký signál to vysílá investorům. Já tedy pozice v ČZ (a EU) akciích snižuju, protože toto podporovat nehodlám. Pokud to udělá větší procento investorů, Bůh s CZ ekonomikou.
Myslel jsem, že v CZ/EU akciích ještě tak 10 let vydržím, než státní dluhy začnou být neúnosné, ratingy poklesnou a na dveře začne klepat demografická krize a existenční problémy penzijních/sociálních/zdravotn íchsystémů. Pak bych očekával, že stát začne krást ve velkém. Ale ono to přichází dřív, než jsem odhadoval. A od pravicové vlády! Co bude za 4 roky provádět levicově-populistická vláda v prostředí vysokého dluhu a sníženého ratingu?
Jinak pro mě je daleko přijatelnější deficit státního rozpočtu, než vyšší daně. Je důležité daně udržet nízké co nejdéle. Tlačit na ODS, ať se probere. Rozpomene na své sliby. Rozhodně je lepší litr v mé kapse, než o litr nižší státní dluh. Ten litr totiž mohu investovat tak, že se mých investic budoucí ekonomické problémy ČR a EU nedotknou. Ať si tedy vršej dluhy, jen když ještě pár let budu moct investovat do instrumentů, které mi vláda ČR nemůže znárodnit.
Nahlásit
-
17
+
Jiří Hrabovský|12. 8. 2022 11:22
ČEZ a podobné spolky zrovna nemusím, ale tzv. "válečná daň" je hnus. Koukám, že už i ODS se zastesklo po "starých dobrých" komunistických časech.
Nahlásit
-
0
+
Honza _|12. 8. 2022 10:33| reakce na Tomáš Smolík - 12. 8. 2022 07:14
Ta píše na Neviditelném psu: https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika/cez-unor-1948-verze-2-0.A220726_211043_p_ekonomika_nef
Už takhle je tu zdanění lidí cca 65 %. K tomu skrytá daň v podobně inflace, kdy očekávaná je 2 % a teď máme "neočekávanou" přes 10 %. Nedávno jsem tu psal, jak lidi z EU utíkají do Jižní Ameriky. Prý i spousta Němců. Energetické šaškárny vedoucí k závislosti na Rusku centrálně řízené z EU/Německa. ECB sídlí - v Německu. Daň naprosto přesně odpovídá paragrafu loupeže. Takže neočekávaná daň je jen neočekávaná loupež. A my, co jsme si koupili akcie ČEZu, protože máme v ČR jakž takž dobrou energetickou politiku, tak nám hrozí vyvlastnění. A to jsem doufal, že socialismem si prošli rodiče a moje generace se mu vyhne... No nic, #bitcoin.
Diskuze: Má stát sebrat firmám část zisku? Válečná daň očima expertů
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Leonard Cupr|12. 8. 2022 14:02
Nejméně oblíbený příspěvek
Tomáš Smolík|12. 8. 2022 07:14
Diskuze
Richard Fuld|12. 8. 2022 18:29| reakce na Zbyněk Novák - 12. 8. 2022 17:37
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Zbyněk Novák|12. 8. 2022 17:37| reakce na Richard Fuld - 12. 8. 2022 16:46
Citace - Richard Fuld / 12.08.2022 16:46
Víceméně souhlasím se vším. Ale Stanjura chce obrat i Tykače. On má asi dvě uhelný elektrárny. A navíc chce něco ukrást bankám. U bank vychází ze špatných čísel. ČSSD chtěla sektorovou daň pro banky a počítala s 24 miliardama. Ale to byla daň z celého zisku. Stanjurova daň by byla jen z mimořádného zisku. A on asi neví, že by příjem byl výrazně nižší. Protože banky mají podobné zisky jako letech 2016-2019. Pak přišel covid a rapidní pokles zisků 2020 a 2021.
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|12. 8. 2022 17:02
Nahlásit
Richard Fuld|12. 8. 2022 16:55
Nahlásit
Richard Fuld|12. 8. 2022 16:46
Nahlásit
Zbyněk Novák|12. 8. 2022 15:48
Nahlásit
Leonard Cupr|12. 8. 2022 14:02
Nahlásit
Jiří Hrabovský|12. 8. 2022 11:22
Nahlásit
Honza _|12. 8. 2022 10:33| reakce na Tomáš Smolík - 12. 8. 2022 07:14
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomáš Smolík|12. 8. 2022 07:14
Nahlásit