Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Diskuze: Parkovací místo zdarma aneb Když se z pravičáků stávají soudruzi

1. 8. 2022
 14 858
12 komentářů

Přihlášení do diskuze

Nejoblíbenější příspěvek

Tak ona ta neviditelná ruka trhu zrovna v tomto případě může fungovat docela dobře. Zdaleka ne všechny pozemky ve městě patří státu nebo městu, ale tyto subjekty levičácky předepisují co se zde může postavit a co ne. Pro developery při zvyšující se ceně za parkování začne být zajímavé stavět parkoviště, parkovací domy nebo podzemní parkoviště než kancelářské budovy a byty. To bohužel za současného levičáckých regulací není možné. Ale jako úsměvný pokus udělat z pravičákú levičáky dobré :-)

Nahlásit
-
13
+

Nejméně oblíbený příspěvek

Citace - Martin M / 01.08.2022 13:25

Podle mě je gigantické protežování aut vidět na zcela jednoduchém příkladu:

Chcete parkovat, zaplatíte (v Praze) nějakých 30K a můžete si na plochu 5x2,5 metru odkládat svoje auto.


30K za měsíc, to je nějakých 40,- za hodinu. Nicméně cena parkování (na ulici) klidně dosahuje dvojnásobku té částky. To je přesný opak toho vašeho "protežování".

Navíc to je maximální cena, určená pro reklamu a pronájem za účelem výdělku mimo tržiště. Pokud pozemek zaberete třeba pro stavební účely, je to desetina, tedy automobilisté platí 20x víc!

No a pokud se stěhujete a potřebujete na chvíli složit věci na chodník, tak neplatíte nic.

Takže ano, krámy jsou si rovny, některé jsou si rovnější a automobilisté jsou biti zdaleka nejvíc.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu
-
-1
+

Diskuze

Což o to , pravičáci by za parkovací místo zaplatili, jenže on člověk zaplatí a pak nakonec stejně nemá nebo kilometr do bytu :-(

Na druhou stranu tenhle borec je autorem článku, jak se nemusíme bát konce spalovacích motorů 2035, protože chytří inženýři něco vymyslí a defakto moudrým úředníkům ještě poděkujeme :-(

Nahlásit

-
4
+

Platit není problém. Já si třeba před domem místa platím, i když bych teoreticky nemusel (majitele jsem k tomu doslova donutil, ale mám je tím pádem vyhrazené).
Ale nesmí se vyjímat jediná věc. Pojďme obecně platit za služby, které chceme využívat.
- Cena jako garzonka je úlet. Kus vydlážděného pozemku fakt nestojí stejně jako byt zařízení k bydlení (řádově vyšší desítky tisíc, nebo stovku ale ano) - 15m2 pozeku?
- Myslíte třeba, že roční jízdenka v MHD odpovídá nákladům?
- pojďme deregulovat - ať si na svých pozemcích staví kdo chce co chce, pokud to nebude nebezpečné pro ostatní. Neviditelná ruka pak bude fungovat mnohem lépe.
- proč přerozdělovat peníze ze spotřební daně? Buď ji snižme, nebo ji plně pošleme do infrastruktury (tak to je třeba v USA).
- proč by jsme v tom měli někoho zvýhodňovat? Ať je cena za míst tržní, klidně dle zájnu aktuálně plovoucí (ajko v Uberu). Žádné zvýhodňování 1. auto X, 2. auto 3x X

Nahlásit

-
3
+

A těch 30K za ROK je záměrně vybraná jedna z vůbec nejdražších pražských parkovacích pernamentek.
Většina jich je MNOHEM (třeba 25x) levnějších.

https://www.parkujvklidu.cz/cs/zakaznici-zon-placeneho-parkovani/vytah-z-ceniku/

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

30K za ROK, nikoliv za měsíc.

Samozřejmě - pokud chcete najít příklad jak v Praze celý rok parkovat mnohem dráž, tak to jde, ale proč by to někdo dělal?

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Citace - Martin M / 01.08.2022 13:25

Podle mě je gigantické protežování aut vidět na zcela jednoduchém příkladu:

Chcete parkovat, zaplatíte (v Praze) nějakých 30K a můžete si na plochu 5x2,5 metru odkládat svoje auto.


30K za měsíc, to je nějakých 40,- za hodinu. Nicméně cena parkování (na ulici) klidně dosahuje dvojnásobku té částky. To je přesný opak toho vašeho "protežování".

Navíc to je maximální cena, určená pro reklamu a pronájem za účelem výdělku mimo tržiště. Pokud pozemek zaberete třeba pro stavební účely, je to desetina, tedy automobilisté platí 20x víc!

No a pokud se stěhujete a potřebujete na chvíli složit věci na chodník, tak neplatíte nic.

Takže ano, krámy jsou si rovny, některé jsou si rovnější a automobilisté jsou biti zdaleka nejvíc.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
-1
+

OK, plaťme za parkování, klidně zpoplatněme i stojany na kola a parkování elektrických koloběžek. A taky plaťme za jiné věci. Proč je třeba na spoustě míst chodník široký 5 metrů - platí za to ti chodci? Automobilista by za to místo ochotně platil, není ten chodník plýtváním veřejným prostorem? V Praze 1 není kde parkovat a přitom na takový Staromák by se vešlo aut - proč se tam prochází chodci zadarmo? A co parky? Takového místa kvůli pár pejskařům a sem tam nějaké mámě s kočárkem nebo provazochodci, navíc údržba něco stojí - proč ještě není u vstupu turniket jako v Průhonicích? Za hodinový pronájem lavičky, místa na piknikovou deku či vjezd na prvky pro skejťáky a bikery by se samozřejmě mělo připlácet, ať je to fér. Aspoň by se vidělo, jestli se na Letné víc vyplatí zeleň, nebo velkokapacitní parkoviště pro turisty. Taky dětská hřiště a fitness parky jsou zadarmo, přitom by houpačky nebo posilovací stroje jistě šly odemykat SMS platbou nebo z aplikace v telefonu. A kašny by počítám mohly být na mince - 5 minut stříkající vody třeba za 50 korun, elektřina je teď drahá. Bude se autor v zájmu spravedlnosti bít i za zpoplatnění těchto věcí, nebo je taky vlastně komunista? :D

Nahlásit

-
6
+

To mají tedy společné s levičáky - kolektivisty.

Auta jsou totiž taková věc, kdy každý chce mít maximální práva k provozování svého, a zároveň touží, aby všichni ostatní měli minimální práva k provozování těch svých (aby mu nehlučeli a nesmradili pod oknama, nebo obecně kdekoliv, kde zrovna chce být).

A u toho, že blízkost aut (a jejich mohutné externality) "snižuje hodnotu nemovitostí" tak myslím samozřejmě rezidenčních (to jde snadno vyčíst z cenových map), u komerčních to je často naopak.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Problém ovšem je, že oni pravičáci-individualisté jsou _zároveň_ ti, kdo chtěji stavbu dopravní infrastruktury (protože aby mohli využívat svého práva na svobodu pohybu) a _zároveň_ jsou ti, kdo proti její výstavbě bojují - protože když vám u baráku postaví silnici, nebo i frekventovaný parkovací dům, tak to sníží hodnotu vašeho majetku (protože je to ošklivá hlučná smradlavá věc a nemovitosti mají tím vyšší hodnotu, čím jsou od takové věci - a obecně od aut - dál).

Respektive jejich obecný názor je - ANO ALE NIMBY

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Podle mě je gigantické protežování aut vidět na zcela jednoduchém příkladu:

Chcete parkovat, zaplatíte (v Praze) nějakých 30K a můžete si na plochu 5x2,5 metru odkládat svoje auto.
Zkuste si venku před barák na plochu 5x2,5m odkládat JAKOUKOLIV JINOU svoji věc (třeba gauč s křesílky), a někdo vám vysvětlí, že to teda v žádným případě, že na to nemáte žádný právo, a pokud už, tak to teda rozhodně musíte platit mnohem víc, protože zábor veřejnýho prostranství a bla bla bla.

Prostě - všechny vaše krámy jsou si rovny a některé rovnější.

Nahlásit

-
12
+

"předplacenou z daní" 3 2 1...

Nahlásit

-
0
+

Stále se zaměňuje pojem parkování pro účel odstavení vozu po dobu vyřízení nějaké záležitosti a odstavením, "garážováním", u domova na veřejném místě, kdy nic nevyřizuji. V prvním případě stání po omezenou dobu zdarma, ve druhém na vyhrazených místech za poplatek vyjadřující náklady a zisk se zřízením a provozováním takového místa.

Nahlásit

-
8
+

Tak ona ta neviditelná ruka trhu zrovna v tomto případě může fungovat docela dobře. Zdaleka ne všechny pozemky ve městě patří státu nebo městu, ale tyto subjekty levičácky předepisují co se zde může postavit a co ne. Pro developery při zvyšující se ceně za parkování začne být zajímavé stavět parkoviště, parkovací domy nebo podzemní parkoviště než kancelářské budovy a byty. To bohužel za současného levičáckých regulací není možné. Ale jako úsměvný pokus udělat z pravičákú levičáky dobré :-)

Nahlásit

-
13
+