Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Diskuze: Bohatí elektromobilem, chudí pěšky. Vážně se blíží konec dostupných aut?

10. 8. 2022
 37 808
11 komentářů

Přihlášení do diskuze

Nejoblíbenější příspěvek

Vojtěch Dobeš si myslí, že když má osmiválec a má rád elektromobily, že jim rozumí, ale podle článku je opak pravdou. Elektromobilitu sleduji. Články, zvláště ty, které začínají jako tento, že je kolem elektromobilů mnoho mýtů a pověr, jsou v podstatě o ničem a vytvářejí zase opačné mýty a pověry. Pan Dobeš je toho ukázka. Staré auto, které normální uživatel správně servisuje a dělá pravidelnou kontrolu a péči, tak mu bude auto sloužit klidně 20 nebo 30 let bez toho, aby se extrémně snižoval dojezd, tudíž označit takové auto za nepojízdný šrot, je dosti nepatřičné a diletantské. Naopak označit baterii, jako zůstatkovou hodnotu, i když auto nefunguje a má v podstatě mizerný dojezd, to chce mít koule. A ani nadcházející "nesmrtelné" či jak je nazval, vydrží podle všeho také jen pár let o proti spalováku. A zlevňovat také zase tolik, jak si představuje, nebudou, protože stále používají vzácné materiály, které ubývají rychleji, protože jsou potřeba v mnoha dalších technologických aplikacích. Vzácné znamená, že již teď jich je málo a jsou drahé, v budoucnu jich bude ještě více a budou tedy dražší. To jsou i zákony ekonomie. A to nemluvím ještě o dopadu do energetického sektoru, o kterém Dobeš taky nic neví. Měl by to chlapec zabalit. Ty jeho kecy nejsou absolutně objektivní a když říká A, neříká už to B.

Nahlásit
-
109
+

Diskuze

Na nahrazení dopravy elektromobilitou bysme potřebovali vyrábět dvojnásobek elektrické energie než nyní. To je zatím holá utopie.

Nahlásit

-
2
+

Pane Dobeši, co tedy budou kupovat lidé, kteří si nic než levnou ojetinu dovolit nemohou? Typicky důchodce na vesnici, nízká penze, 15let stará Fabie udržovaná sousedem za pár korun, 1x týdně Penny a doktor.

Nahlásit

-
10
+

Typický případ když žurnalista "zasvěceně" píše o něčem o čem ví jen z reklamy.

Nahlásit

-
11
+

A teď počkejte, až si ti, kteří tak chtějí chránit přírodu tím, že přikazují elektroauta všimnou, jak se těží materiály do baterií a co to dělá s přírodou a dělníky...

Nahlásit

-
10
+

Autor nechápe, že na elektrovoze budou stále brzdy, světla, tlumiče, elektronika, pneumatiky, ostříkovač, ...
Na mém autě (15 let, 200 tkm) jediný problém spojený s motorem byla jednou olejová nádrž. Zbytek jsou záležitosti spojené s tm výše, co s vlastním pohonem nemá nic společného.

Nahlásit

-
8
+

Autorův optimismus je sympatický a v tom o čem píše má bezpochyby pravdu. Zbývá poslední "detail" kde sehnat tolik elektřiny až budou všichni jezdit elektromobily. Na jedné straně škrtneme miliony tun ropy a díky Green Dealu si zároveň zakážeme jaderné, uhelné a plynové elektrárny. Jaroslav Dušek se živí pránou tak jí zkusíme nalít do nádrže.

Nahlásit

-
8
+

Je to proste vynikajici a kazdy kdo je proti je protipokrokovy zivel se kterym progresivni
nova mladez zatoci.
Elektroauta jsou skvela vec a kazdy kdo to nechape dostane povinny kurz chovani v novodobe uzasne radostne nove instituci ktera mu pro jeho dobro vysvetli jak se ma chovat a tvarit.
Elektroautum zdar soudruzi !

Nahlásit

-
26
+

Pořídit si nějaký pěkný, moderní výrobek, třeba elektroauto! Proč ne?
Ale … … jen když se to k tomu výrobku dojde přirozeným procesem, kdy mne jeho uplatňování v praxi přesvědčí svými kvalitami a svou ekonomickou výhodností. Tlačit cokoliv kupředu jen z ideologických důvodů a ZAKAZOVAT konkurenci??? Větší hovadinu si snad ani nelze představit!!!
A krom toho, i kdybych elektroauto chtěl (a měl na něj), pořídit si ho nemohu. Důvod je prostý — u nás na sídlišti, kde jsem rád, když vůbec najdu místo k zaparkování, nemám kde bych je nabíjel …

Nahlásit

-
59
+

Vojtěch Dobeš si myslí, že když má osmiválec a má rád elektromobily, že jim rozumí, ale podle článku je opak pravdou. Elektromobilitu sleduji. Články, zvláště ty, které začínají jako tento, že je kolem elektromobilů mnoho mýtů a pověr, jsou v podstatě o ničem a vytvářejí zase opačné mýty a pověry. Pan Dobeš je toho ukázka. Staré auto, které normální uživatel správně servisuje a dělá pravidelnou kontrolu a péči, tak mu bude auto sloužit klidně 20 nebo 30 let bez toho, aby se extrémně snižoval dojezd, tudíž označit takové auto za nepojízdný šrot, je dosti nepatřičné a diletantské. Naopak označit baterii, jako zůstatkovou hodnotu, i když auto nefunguje a má v podstatě mizerný dojezd, to chce mít koule. A ani nadcházející "nesmrtelné" či jak je nazval, vydrží podle všeho také jen pár let o proti spalováku. A zlevňovat také zase tolik, jak si představuje, nebudou, protože stále používají vzácné materiály, které ubývají rychleji, protože jsou potřeba v mnoha dalších technologických aplikacích. Vzácné znamená, že již teď jich je málo a jsou drahé, v budoucnu jich bude ještě více a budou tedy dražší. To jsou i zákony ekonomie. A to nemluvím ještě o dopadu do energetického sektoru, o kterém Dobeš taky nic neví. Měl by to chlapec zabalit. Ty jeho kecy nejsou absolutně objektivní a když říká A, neříká už to B.

Nahlásit

-
109
+

1) Bylo slibováno, že elektromobily jsou drahé nyní, ale že jejich cena s růstem výroby bude klesat. Opak je ale pravdou a ceny rostou. Asi děti v Africe těžící kobalt holýma rukama chtěly dostat přidáno...

2) Opravdu chudí si kupují třeba 15 let stará auta. Co si budou kupovat v elektroÉře, když takové auto bude potřebovat novou baterii v ceně, kolik dnes stojí nové auto (Dacia Sandero)?

Nahlásit

-
82
+

Mam velke vykonne auto za 70t. Starsi, s velkym najezdem. Je spolehlive, jezdi v pohode. Rocni naklady na udrzbu asi 35t (vcetne pneu, oleje, opravy, dalnicni znamky atp.) Nebudu kupovat elektrickej krap za vic. Proc? Radeji budu bez auta. A to patrim mezi 3% nejvice vydelavajicich v CR...

Nahlásit

-
42
+