Abychom udrželi vysokou kvalitu diskuze na Finmagu, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdříve musíte zaregistrovat.
Nemám rád stereotypy, ale tento jsem skutečně vypozoroval:
Proč nemáme vysokorychlostní vlaky? Hlavním důvodem jsou voliči a jejich nezájem o toto téma.
Vždycky když se o tom začne mluvit (a že už se začalo před 30 lety - ještě před nákupem Pendolin - dokonce i TGV bylo tehdy ve výběru možných vlaků pro mladou ČR), tak se řekne kolik mov miliard to stojí a lidé se začnou ošívat "No, jako, pěkný že to jezdí rychle, ale to přeci mi v naší maličké zemi nepotřebujeme. Francouzi, Němci (dnes Číňané) možná, ale vždy je přece jedno, jestli z Prahy do Děčína jedu hodinu a půl nebo 30 minut. Za těch 100 miliard to nestojí."
Hlavní princip úvahy totiž je, že svět průměrného Čecha končí Děčínem, Chebem a Hodonínem. Dál jsou divní lidé, kterým nerozumí a kteří nám sebrali Sudety a stejně nás jen vykořisťují, tak co by tam jezdil.
To je úplně jiné myšlení, než mají Belgičané, Holanďané nebo Švýcaři* - kteří jsou jednak bohatší, ale druhak a to hlavně - jejich myšlenkový obzor nekončí hranicemi jejich země, proto vědí, že cestovat rychle se vyplatí, i když jejich země je malá a na její ploše je ušetření času zdánlivě nevýznamné.
*Švýcaři teda zrovna nemají tratě na 350, ale i těch 200-230 km/h je při jejich geografii velký úspěch
Nahlásit
+9
+
-
Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí
silfia dupon | 10. 6. 2022 01:30
Získat půjčku u vás bylo vždy těžké, u nás ne. Půjčku vám poskytneme i v případě, že jste dočasně nezaměstnaní, nemáte stálé zaměstnání nebo se nemůžete z jiných důvodů spojit s bankou Obecně si půjčujeme méně než vaše banka. E-mail: albertifinance24@gmail.com
Nahlásit
-9
+
-
František Kusák | 10. 6. 2022 08:21
No, to je naprosto jasné, že jsme zaspali, a nejen s rychlovlaky. Srovnal bych naší zemi třeba s Tchaj-wanem, rozlohou poloviční, počtem obyvatel cca dvojnásobný. Elektromobilita je samozřejmostí, ale nedělají to nijak aktivisticky. Běží souběžně s klasickými automobily. A samozřejmě, že vybudovali ve své malé zemi i rychlovlaky, jejichž tratě zdokonalují a vylepšují. Dávno, ještě za Čankajška, pochopili, že hlavní dynamikou jejich ekonomického rozvoje musí být vysoce sofistikovaná, ale na zpracování energeticky méně náročná výroba. To se jim také podařilo, a třeba ve vývoji čipů jsou absolutní jedničkou. Za to Češi, a nerad to říkám, jsou tak dobří pro to, aby svařovali konstrukce a nádrže (a dnes ani to ne, neboť tu práci v poslední době dělali spíše cizinci) a skladovali zboží, hmotné či nehmotné (třeba data pro evropské banky). Smutný příběh pro zpohodlnělý národ. A výjimkám, kterých zas není až tak málo ,se hluboce omlouvám.
Nahlásit
+4
+
-
silfia dupon | 10. 6. 2022 01:30
Získat půjčku u vás bylo vždy těžké, u nás ne. Půjčku vám poskytneme i v případě, že jste dočasně nezaměstnaní, nemáte stálé zaměstnání nebo se nemůžete z jiných důvodů spojit s bankou Obecně si půjčujeme méně než vaše banka. E-mail: albertifinance24@gmail.com
Nahlásit
-9
+
-
Martin M | 9. 6. 2022 09:28
Nemám rád stereotypy, ale tento jsem skutečně vypozoroval:
Proč nemáme vysokorychlostní vlaky? Hlavním důvodem jsou voliči a jejich nezájem o toto téma.
Vždycky když se o tom začne mluvit (a že už se začalo před 30 lety - ještě před nákupem Pendolin - dokonce i TGV bylo tehdy ve výběru možných vlaků pro mladou ČR), tak se řekne kolik mov miliard to stojí a lidé se začnou ošívat "No, jako, pěkný že to jezdí rychle, ale to přeci mi v naší maličké zemi nepotřebujeme. Francouzi, Němci (dnes Číňané) možná, ale vždy je přece jedno, jestli z Prahy do Děčína jedu hodinu a půl nebo 30 minut. Za těch 100 miliard to nestojí."
Hlavní princip úvahy totiž je, že svět průměrného Čecha končí Děčínem, Chebem a Hodonínem. Dál jsou divní lidé, kterým nerozumí a kteří nám sebrali Sudety a stejně nás jen vykořisťují, tak co by tam jezdil.
To je úplně jiné myšlení, než mají Belgičané, Holanďané nebo Švýcaři* - kteří jsou jednak bohatší, ale druhak a to hlavně - jejich myšlenkový obzor nekončí hranicemi jejich země, proto vědí, že cestovat rychle se vyplatí, i když jejich země je malá a na její ploše je ušetření času zdánlivě nevýznamné.
*Švýcaři teda zrovna nemají tratě na 350, ale i těch 200-230 km/h je při jejich geografii velký úspěch
Diskuze: Česko sto let za opicemi. Proč u nás rychlovlaky propaguje muzejní exponát
9. 6. 2022 | 3 komentáře | 19 464
Přihlášení do diskuze
Abychom udrželi vysokou kvalitu diskuze na Finmagu, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdříve musíte zaregistrovat.
Na následující odkaz pak klikněte v případě, že jste zapomněli své heslo.
Příspěvek, který se vám nejvíc líbí
Martin M | 9. 6. 2022 09:28
Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí
silfia dupon | 10. 6. 2022 01:30
František Kusák | 10. 6. 2022 08:21
Nahlásit
silfia dupon | 10. 6. 2022 01:30
Nahlásit
Martin M | 9. 6. 2022 09:28
Nahlásit