Dobrý den, kdo četl v Trade-off, má samozřejmě výhodu, ale nechat zapadnout takový skvost, to by byla přece škoda! :)
Co se týče výtek k textu, fact-checking jsem provedl u tržeb, zisků, ale vpravdě mě nenapadlo ještě měřit vzdálenosti. Každopádně v té větě cítím nadsázku a i kdyby, pragocentricky vzato Muzeum-Černý most je nejkratší vzdálenost 20,4 km, na Zličín je to nějakých 15, pravda. No a v Brně je to 17 km, Ostravě 10 až 14 km. Proporčně zkrátka "stále daleko"...
I ta druhá výtka mi přijde trochu přísná. Ano, OD IKEA jsou často v okolí i jiných OD, ale vylézt z té spleti zatáček, aby se člověk šel "jen" najíst jinam za vyšší cenu, je příliš komplikované na to, aby tak fakticky učinil. Nemluvě o tom, že jsou Ikey záměrně co nejdál od cenově srovnatelných restaurací. Ta psychologie je tam zkrátka komplexnější a autor opět volí nadsázku k tomu, aby ji vypíchl.
Ale hlavně: Dokud řešíme jen takovéhle věci, máme se na tom světě přece jen skvěle. No ne? :)
Martin M|8. 2. 2022 10:58| reakce na Martin M - 8. 2. 2022 10:54
A tím "chytře vymyslet" myslím třeba to, že vzala výrobek, který už se dávno výrběl za pár halířů (centů) - např. kremický izolátor pro vodiče vysokého napětí - a začala ho prodávat jako "podstavec pro svíčku" za pár desetikorun.
On pořád vypadá levně ... ale je to marže 99% prakticky bez práce, jen za přejmenování výrobku (tedy kromě toho, že to musel někdo vymyslet)
Zrovna nedávno jsme kupovali "dočasný nábytek" a skončili jsme nákupem v Ikee.
Ne protože je dobrá, ale protože její konkurence ve stejné cenovovém ranku je MNOHEM HORŠÍ.
PS: článek zapomněl docela důležitý bod - Ikea na rozdíl od konkurence už velmi dlouho investuje do dobrých designérů. Protože zjistila, že cestou k vyššímu zisku není "ultralevně vyrábět" (což se sice taky hodí), ale zejména "chytře vymyslet" (v tom je to hlavní kouzlo).
Nahlásit
-
1
+
Jakub Žofčák|7. 2. 2022 18:53| reakce na Miroslav Hruška - 7. 2. 2022 15:14
Je mi líto, Trade-off už je po smrti, proto teď píšu sem. Ale jsem hrozně rád, že se Trade-off dostal k čtenářům. Vždycky jsem říkal, že RegioJet je nejlepší platforma, kde to lidi čtou.
Ano, je dobře, že po čase se tento článek objevil tady. Trade Off je poměrně nenápadný časopis, který na rozdíl od Finmagu nejde koupit ve velkém supermarketu (sám jsem dříve našel Trade Off občas v první třídě RegioJetu). Takže ano, to je fajn, ten článek mne tehdy dost zaujal.
No s těmi vzdálenostmi z centra Prahy i Ostravou máte pravdu. Brno však má Ikeu z centra vzdálenou ani ne 10 km. Bejt Ikea u Olympie, je dál o 2 km. Ale to přirovnání je jasné. A ano, také si uvědomuji, že v rámci Avionu Brno, kde Ikea je, bych asi levnější restauraci nenašel. Spíše max venku nějaké bistro pro cyklisty, ale to je sezónní. Pamatuji dobu, kdy kuličky stály dokonce jen snad 10 Kč, bylo to v lednu 2010, v roce 2011 a 2012 se akce opakovala (cena 20 Kč za jídlo). Na oběd tam jezdilo snad celé Brno.
Nahlásit
-
4
+
Michal Hron|7. 2. 2022 11:34| reakce na Miroslav Hruška - 7. 2. 2022 09:43
Dobrý den, kdo četl v Trade-off, má samozřejmě výhodu, ale nechat zapadnout takový skvost, to by byla přece škoda! :)
Co se týče výtek k textu, fact-checking jsem provedl u tržeb, zisků, ale vpravdě mě nenapadlo ještě měřit vzdálenosti. Každopádně v té větě cítím nadsázku a i kdyby, pragocentricky vzato Muzeum-Černý most je nejkratší vzdálenost 20,4 km, na Zličín je to nějakých 15, pravda. No a v Brně je to 17 km, Ostravě 10 až 14 km. Proporčně zkrátka "stále daleko"...
I ta druhá výtka mi přijde trochu přísná. Ano, OD IKEA jsou často v okolí i jiných OD, ale vylézt z té spleti zatáček, aby se člověk šel "jen" najíst jinam za vyšší cenu, je příliš komplikované na to, aby tak fakticky učinil. Nemluvě o tom, že jsou Ikey záměrně co nejdál od cenově srovnatelných restaurací. Ta psychologie je tam zkrátka komplexnější a autor opět volí nadsázku k tomu, aby ji vypíchl.
Ale hlavně: Dokud řešíme jen takovéhle věci, máme se na tom světě přece jen skvěle. No ne? :)
Článek na téma Ikea jsem před pár lety nalezl v časopise Trade Off, takže pro mne nic nového. Podstatné je, že článek vůbec neřeší české reálie.
///Proč se všichni mohou přetrhnout, aby strávili sobotní odpoledne v nábytkovém bludišti 20 kilometrů od centra? Za vším stojí brilantní pochopení psychologie zákazníka. A masové kuličky./// Ať se dívám jak se dívám, v Česku jsou Ikey všehovšudy čtyři. Dvě v Praze, jedna v Brně a čtvrtá v Ostravě. Ani jedna není v té vzdálenosti, kterou autor uvádí.
///Velmi pomáhá i samotná izolovanost – z žádné Ikey se nelze jednoduše dostat pěšky do jiného obchodního domu nebo restaurace. A proč přerušovat nákup, když se lze tak levně najíst na místě?/// Také není pravda. V Ostravě je Ikea vedle dalších obchoďáků, dokonce k ní jede tramvaj. V Brně je vedle Avionu, kam se snadno dostane člověk i městským autobusem. Anebo dokonce na kole, bo cyklostezka je hned vedle. V Praze k Černému mostu jezdí metro. U Zličína je to trochu problém, ale taky tam jede autobus od metra.
V českém prostředí Ikey tedy nejsou obchoďáky uprostřed pole bez čehokoliv dalšího poblíž.
Diskuze: Tajné zbraně IKEA. Co stojí za úspěchem nábytkářské jedničky?
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Michal Hron|7. 2. 2022 11:34
Diskuze
Martin M|8. 2. 2022 10:58| reakce na Martin M - 8. 2. 2022 10:54
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin M|8. 2. 2022 10:54
Nahlásit
Jakub Žofčák|7. 2. 2022 18:53| reakce na Miroslav Hruška - 7. 2. 2022 15:14
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Miroslav Hruška|7. 2. 2022 15:14
Nahlásit
Michal Hron|7. 2. 2022 11:34| reakce na Miroslav Hruška - 7. 2. 2022 09:43
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Miroslav Hruška|7. 2. 2022 09:43
Nahlásit