Předplatné časopisu
Finmag do schránkyPředplatit časopis

Diskuze: Dost snění, boom supersoniků nepřijde. Už Concorde ukázal, že tohle cesta není

Přihlášení do diskuze

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Bohužel v článku zaznívají argumenty, které jsou sice zažité, ale tak úplně nejsou pravdivé.
Concordy byly poté, co v sedmdesátých letech přešly na nový model provozu, výdělečné. A to, i když létaly poloprázdné. Vaz jim zlomilo v podstatě až to, že už byly staré a že se Airbus rozhodl upřednostnit projekt A380.
Důležité je také říct, že konci svého provozu, po zlevnění letenek, byly Concordy BA dokonce nejvýdělečnější ve své historii, i když za to mohla do značné míry taky nostalgie. Tedy to nebylo tak, jak zaznívá v článku.
Dále autor opomíjí to, že letadlo od Boomu má mít díky novým motorům od Rolls-Royce mnohem nižší spotřebu. Mělo by tedy moci létat i transpacifické trasy, což Concorde nemohl a tato neflexibilita, kdy mohl létat v podstatě jen jednu trasu, byla jedna z jeho hlavních slabin.
Pomíjí také to, že u dálkových letů tvoří velkou většinu příjmů prodeje letenek vyšší třidy a ty nižší jsou spíš jen tak do počtu. Proto také neexistují úspěšné dálkové nízkonákladovky. Tzn. vyšší cena letenek nemusí vadit, pokud se provozovatelům podaří letadla nasadit na správné trasy. Což by díky vyšší flexibilitě nemusel být takový problém.
Netvrdím, že Boom 100% uspěje, ale rozhodně není tak odsouzen ke zkáze, jak se autor snaží tvrdit.

Nahlásit
+17
+
-

Bohužel v článku zaznívají argumenty, které jsou sice zažité, ale tak úplně nejsou pravdivé.
Concordy byly poté, co v sedmdesátých letech přešly na nový model provozu, výdělečné. A to, i když létaly poloprázdné. Vaz jim zlomilo v podstatě až to, že už byly staré a že se Airbus rozhodl upřednostnit projekt A380.
Důležité je také říct, že konci svého provozu, po zlevnění letenek, byly Concordy BA dokonce nejvýdělečnější ve své historii, i když za to mohla do značné míry taky nostalgie. Tedy to nebylo tak, jak zaznívá v článku.
Dále autor opomíjí to, že letadlo od Boomu má mít díky novým motorům od Rolls-Royce mnohem nižší spotřebu. Mělo by tedy moci létat i transpacifické trasy, což Concorde nemohl a tato neflexibilita, kdy mohl létat v podstatě jen jednu trasu, byla jedna z jeho hlavních slabin.
Pomíjí také to, že u dálkových letů tvoří velkou většinu příjmů prodeje letenek vyšší třidy a ty nižší jsou spíš jen tak do počtu. Proto také neexistují úspěšné dálkové nízkonákladovky. Tzn. vyšší cena letenek nemusí vadit, pokud se provozovatelům podaří letadla nasadit na správné trasy. Což by díky vyšší flexibilitě nemusel být takový problém.
Netvrdím, že Boom 100% uspěje, ale rozhodně není tak odsouzen ke zkáze, jak se autor snaží tvrdit.

Nahlásit

+17
+
-