Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Pornoprůmysl pod palbou. Proč Visa a MasterCard odstřihly PornHub

Bohumír Žídek | 5. 5. 2021 | Celkem 72 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Josef Fraj | 5. 5. 2021 11:22

Přesně tak. Každá restrikce vyvolá odpor a hledání nových řešení, která se nakonec obrátí proti původci restrikcí.

+12
+
-

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Aleš Holub | 5. 5. 2021 15:14

Koukám, že autor článku má docela přehled o těchto aktivitách. To o něm říká mnohé.

-23
+
-

Všech 72 komentářů v diskuzi.

Josef Fraj | 9. 5. 2021 07:05

Z toho co tu píšete, je patrné, že podle vás lidstvo bude už na věky snášet korporativistické oligarchie a nikdy jinak. Samozřejmě pokud nás nezachrání vaše vojenská chunta, založená na dvouletém brainwashingu jediné povolené volební základny. V obou případech si dovolím nesouhlasit. Nicméně to jsme si už vyjasnili, navíc nemám vaši potřebu komentovat úplně všechno pořád dokola.

Nahlásit

+2
+
-

Daniel Bowman | 11. 5. 2021 09:49 | reakce na Josef Fraj - 9. 5. 2021 07:05

To bude asi na mě....

Ne, dlouhodobě jsem optimista. Pravda vítězí a lidi nakonec dostanou rozum. Přestanou se bát a krást a začnou se chovat zodpovědně.

V mezidobí to ale bude jako to bylo vždycky a různé formy oligarchie su budou usurpovat moc. Protože moc je nejlpší afrodisiakum a inhibitor strachu.

Systém, kde se mocipáni nemohou snadno zakonzervovat mi přijde nejlepší. Minarchie, Republika, dělba moci, volby ale až po zásluze - otevřené všem, kdo si troufnou.

Jsme si to moc nevyjasnili, když furt mluvíte o (j)chuntě. Potřebu vše komentovat eveidentně máte...dokonce i mimo vlákno :) Ale to nevadí, od toho se to jmenuje komentáře.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Josef Fraj | 9. 5. 2021 07:06 | reakce na Josef Fraj - 9. 5. 2021 07:05

Pardon. Toto patří jinam, prosím o smazání.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Daniel Bowman | 7. 5. 2021 16:20

https://amp.thepostmillennial.com/revealed-former-trudeau-liberal-cfo-in-talks-to-buy-pornhub

Nahlásit

0
+
-

Josef Fraj | 7. 5. 2021 15:50

Upřímně nechápu, proč se tu řeší zda VISA potažmo Mastercard, potažmo Twitter někoho vyřadily z přístupu ke svým službám. Jsou to soukromé firmy. Mají plné právo rozhodnout, komu budou své služby poskytovat. V konečném důsledku to budou právě ony, které na své rozhodnutí doplatí nejvíce. Postižení si najdou/zřídí alternativní finanční produkty, alternativní komunikační kanály a pokud budou svobodnější než ty stávající, tak získají brzo řadu klientů, kteří přejdou od stávajících cenzorů.

Nahlásit

+1
+
-

Honza _ | 8. 5. 2021 08:05 | reakce na Josef Fraj - 7. 5. 2021 15:50

Bohužel tak snadno to v praxi nefunguje. Viz příběh Parleru.
Respektive to bude vyžadovat trochu víc času. Snad...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Josef Fraj | 8. 5. 2021 09:33 | reakce na Honza _ - 8. 5. 2021 08:05

Parler mně přijde jako dobrý příklad. BigTech začaly s cenzurou a vznikl Parler. BigTech ho odřízly od netu a Parler přešel k jinému providerovi. Ano trvalo to měsíc, ale nikdo neříká, že cesta ke svobodě je snadná. V konečném důsledku to Parleru asi pomohlo, protože díky aféře se o něm dozvědělo více lidí.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Daniel Bowman | 8. 5. 2021 16:25 | reakce na Josef Fraj - 8. 5. 2021 09:33

Pomohlo mu to do hrobu. A pokud by se náhodou pokusil vstát z mrtvejch, ADL a několik kongresmanů už stojí připravenejch s klackem anit-semitismu a insurekce, aby ho zase poslali na onen svět.
Pokud ho tam neudrží nedostatek kreditu.
Maximálně vysoudí pár mega od Applu a Googlu a rozpustí se.

Partyzánská válka je mýtus. A partyzáni v uniformách, dodržující Ženevské konvence je ještě větší.
Jestli chte hrát podle pravidel Laissez-faire kapitalismu, tak prohrajete. To je jak hrát přátelák- fotbal v zákopech na Somě. Ano, jednou na Vánoce, vám to možná projde.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Daniel Bowman | 7. 5. 2021 16:15 | reakce na Josef Fraj - 7. 5. 2021 15:50

"Postižení si najdou/zřídí alternativní finanční produkty, alternativní komunikační kanály...."
...vlastní zemi nebo Zemi.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Richard Fuld | 7. 5. 2021 16:45 | reakce na Daniel Bowman - 7. 5. 2021 16:15

Přesně tak. Pan Fraj si to představuje jako Hurvínek válku. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Honza _ | 6. 5. 2021 13:17

Lekce z historie:
https://www.forbes.com/sites/rogerhuang/2019/04/26/how-bitcoin-and-wikileaks-saved-each-other/

Nahlásit

0
+
-

Jan Altman | 6. 5. 2021 13:08

Ono se to brzy vyřeší samo a Visa už nikoho nebude zajímat:

https://www.kryptonovinky.sk/americke-banky-budu-uz-tento-rok-ponukat-bitcoin-tvrdi-nydig/

Nahlásit

+2
+
-

Richard Fuld | 7. 5. 2021 11:50 | reakce na Jan Altman - 6. 5. 2021 13:08

Tak už jenom chybí možnost, že by banky na nákupy BTC začaly půjčovat a na průser máme zaděláno. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Daniel Bowman | 5. 5. 2021 15:52

Pornografie je de facto endorfin fetka business.
Ať se každej sjíždí jak chce ale musí být dospělý na straně producenta i konzumenta tj. musí mít alespoň teoritickou mentální kapacitu vstupovat do takového kontraktu.
To je bottom line.
Pornhub aj. toto nejsou schopni zajistit. A tak je oprávněný tlak na jejich likvidaci.
Mimochodem Twitter je další na ráně.
Reddit, Tumblr to částečně pochopily a alespoň vyžadují registraci ke shlédnutí Adult content. Twitter nejen, že to nedělá ale ještě navíc odmítá mazat ilegální obsah.
(Jako rodič, jste schopen efektivně blokovat pornografii pomocí DNS filtrů. Ale např. Reddit a Twitter v těch filtrech nejsou na blacklistu).

Cenzura pornografie obecně není jen výsadou křesťanských puritánů. Saudská Arábie, Israel a bývalý Sovětský svaz nebo Nacistické Německo to taky implementujou. Tj, každej, kdo se snaží byť autoritativně, udržet populaci zdravou a produktivní.
Judaismus pornografii taky zakazuje, ikdyž panuje "talmudická" debata kolem konceptu 'šiksa'...čemuž nepomáhá přeangažovanost tohoto etnika v pornografickém průmyslu, na což s radostí poukazují Neo-Nacistické a pravděpodobně Iránské propagandistické kampaně.
Btw Islám má taky problém udržet konzistenci, když přijde na infidel samice.
Neo-Marxismus je v tomto taky rozpolcen. Na jednu stranu by si jeho propagátoři rádi spojili přijemné s užitečným (demoralizace a rozvrat kapitalismu) a na druhou stranu nevidí rádi, když na tom někdo vydělává nebo jim j-be soudružky.

S rozšířením broadband Internetu se škodlivost pornografie znásobila. Lze jen těžko hodnotit jakou paseku to nadělá u mladších generací. Každopádně bottom line, že zpřístupnění pornografie dětem a s dětmi, zůstává - je to zločin, legálně i morálně.

Nahlásit

-7
+
-

Aleš Holub | 5. 5. 2021 15:14

Koukám, že autor článku má docela přehled o těchto aktivitách. To o něm říká mnohé.

Nahlásit

-23
+
-

Petr Vorlíček | 6. 5. 2021 03:06 | reakce na Aleš Holub - 5. 5. 2021 15:14

Myslíte to, že se zajímá o dění kolem sebe, a je to sexuálně zdravý jedinec bez rozporů ve vlastní sexualitě??

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Daniel Bowman | 6. 5. 2021 13:43 | reakce na Petr Vorlíček - 6. 5. 2021 03:06

O autorovi a jeho rozporech mi neni nic známo a ani z článku na ně neusuzuji resp. je to zde irelevantní.

Ale obecně, na obelstívání mozku, vizuální stimulace za účelem produkce endorfinů aj. pomocí sledování pornografie, není nic sexuálně zdravého a k rozporům v sexualitě to vede.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-3
+
-

Petr Vorlíček | 7. 5. 2021 07:38 | reakce na Daniel Bowman - 6. 5. 2021 13:43

Váš puritánský názor je v přímém rozporu s tím, co tvrdí všichni sexuologové...
Hádám, že byste byl pro zavedení povinné léčby těchto společensky nebezpečných rozporů v sexualitě, že? Vy byste to homosexuálům jistě z hlavy vymlátil, je přeci evidentní, že jde o úchylku způsobenou znuděným sledováním homo porna...
Ale dobře mi tyto názory zapadají do vašeho myšlenkového mixu...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Daniel Bowman | 7. 5. 2021 13:43 | reakce na Petr Vorlíček - 7. 5. 2021 07:38

Jste si jistej, že opravdu 'všichni' sexulogové tvrdí, že konzumace pornografie je zdravá a vede k sexuální harmonii?

Nepletete si náhodou pornografii se sexualitou?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Petr Vorlíček | 7. 5. 2021 22:00 | reakce na Daniel Bowman - 7. 5. 2021 13:43

Tady si něco vtipně čtivého přečtěte. https://www.stoplusjednicka.cz/porno-na-mozku-je-sledovani-erotiky-prospesne-nebo-skodi-zdravi

Závěr je prostý: Přemíra porna (několikrát denně) skutečně škodí. Stejně jako přemíra sportu, práce, jídla, a vlastně čehokoli jiného na světě.

A nic jsem rozhodně o sexuální harmonii nepsal, hezkej Strawman...O sexuální harmonii ví drtivá většina národa žijícího v trvalém svazku své...
Proč si prostě nepřipustíte, že jste puritán?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Daniel Bowman | 8. 5. 2021 02:58 | reakce na Petr Vorlíček - 7. 5. 2021 22:00

Já jsem napsal:
"vizuální stimulace za účelem produkce endorfinů aj. pomocí sledování pornografie, není nic sexuálně zdravého a k rozporům v sexualitě to vede"

Vy jste to označil za
"názor je v přímém rozporu s tím, co tvrdí všichni sexuologové"

Z toho logicky vyplívá, že věříte v porografii jako zdravou a harmonizující.

Takže žádný strawman.

101? To jako vážně?
Zkuste si dohledat i nějaká oponentní stanoviska. Budete překvapen.

Sportovat je obecně zdravé, ikdyž to děláte v minimální míře. Pracovat je nutné a bez jídla umřete.
Pornografii nepotřebujte vůbec. Takže to lze přirovnat pouze k pití alkoholu apod. Kratochvíle, jejíž důsledky mohou být jen na škále škodlivosti.


Čistě pro vaši informaci, když vás to tak zajímá....Puritán nejsem. Lidi ať si klidně chodí na ulici nazí. Pokud se ovšem rozhodnou kopulovat nebo jinak sexuálně projevovat, měli by to provádět v soukromí, zlvášť pokud se na ulici mohou vyskytovat děti.
To platí obdobně pro pornografii. Která je volně přístupná a navíc leckdy zobrazuje ilegální obsah a sexuální perverze.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Petr Vorlíček | 8. 5. 2021 09:18 | reakce na Daniel Bowman - 8. 5. 2021 02:58

Víte co?
Přečtěte si tuhle od Uzla, třeba se Vám to v hlavě trošku pohne...
https://www.databazeknih.cz/knihy/pornografie-aneb-provokujici-nahota-101770

To prohlášení o rozporech v sexualitě vlivem porna, to už není puritánské, ale vyloženě tmářské...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Daniel Bowman | 8. 5. 2021 14:25 | reakce na Petr Vorlíček - 8. 5. 2021 09:18

Myslíte toho Uzla, co dělá reklamy na elixíry mužnosti ? Lol.
To vypadá, že je doslova součástí porno průmyslu a asi nebude moc neuzaujatej.

https://youtu.be/wpbCYKv80fU?t=82

Už i "poet" Magor psal básně s titulem 'M-dat nebo milovat'.
Jestli si myslíte, že sledováním kopulujících cizích lidí, navíc doslova virtuálních, nezpůsobuje rozpory v mozku, tak se obávám, že to zatmavení už proběhlo.

Lež má krátké nohy. Porongrafie lže našemu mozku. Grafickými stimuli mu nalhává, že jsme v sexuálně aktivní. Ten nás odměňuje produkcí endorfinů aj. homronů slasti. Receptory se tak znecitlivují a dochází k fyziologickým změnám na mozku. Podobně jako u jiných drog.

Vliv na erektilní disfunkce byla již dobře prokázána (více kšeftů pro elixíry).
Jestli pornografie stojí i za "epidemií" nedostatku testosteronu, či dokonce za klesajícím sperm count, nevím. Ale nepřekvapilo by mě to. Proč by tělo produkovalo testosteron a spermie, když žije v iluzi, že jsme již zvítězily a můžeme mít sex, kdykoliv si zamaneme? Ale to je jen hypotéza.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Petr Vorlíček | 9. 5. 2021 23:18 | reakce na Daniel Bowman - 8. 5. 2021 14:25

No, dost pitomá hypotéza...
Pornografie lže vašemu mozku stejně jako vše ostatní, na co se na obrazovce díváte.
Zakážeme to všechno šmahem, protože si nějaký lukostřelec myslí, že to ovlivňuje náš mozek, a zakážeme vše co ho ovlivňuje?
Ale kdeźe...
Je úplně fuk, jestli si tento obsah lidi najdou na Pornhubu a zaplatí za to Visou, nebo kdekoli jinde, a zaplatí čímkoli jiným. Základ svobody je v tom, že si to na net mohou pověsit, a dívat se na to, když je to bere.
Kdykoli se objeví puritánský kazatel, který plní odstavce odbornými podklady o tom, proč je pro nás něco tak škodlivé, je potřeba zpozornět, to smrdí...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Daniel Bowman | 11. 5. 2021 09:35 | reakce na Petr Vorlíček - 9. 5. 2021 23:18

Ono čumět na obazovku není obecně moc zdravé.
Ať se jedná o emocionální pornografii v podobě různých seriálů nebo news porno nebo klasické porno.

Vy mi furt podsouváte, že chci něco někomu zakazovat.
Jediné co chci je, aby nebyla pornografie volně dostupná dětem a pornografové nezveřejňovali ilegální obsah (bez souhlasu účinkujících).
To je stejné jako v reálném světě. Když si doma budete pořádat hrobeso a nezatáhnete si závěsy nebo tam budete lákat nezletilý, tak vás taky poženou k zodpovědnosti.

Dospělé tak akorát upozorňuju, že pornografie je nezdravá kratochvíle. Sledování virtuálních osudů, virtuálních lidí jakbysmet.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Daniel Bowman | 7. 5. 2021 13:23 | reakce na Petr Vorlíček - 7. 5. 2021 07:38

Hezkej strawman. Ještě nějakou zajímavou halucinaci ohledně mých názorů pro nás máte?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Petr Vorlíček | 7. 5. 2021 21:45 | reakce na Daniel Bowman - 7. 5. 2021 13:23

Vy si vykáte? No to mi tam také zapadá...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Daniel Bowman | 8. 5. 2021 14:33 | reakce na Petr Vorlíček - 7. 5. 2021 21:45

Vy mě tady obviňujete, že chci vymlátit homosexualitu z homosexuálů, zakazovat dospělým pornografii, aniž bych cokoliv takového byť jen zmínil. Jestli si myslíte, že jste schopen číst myšlenky, tak vás upozorňuju, že takovou schopnost ještě nemáte a nejspíš je to jen vaše halucinace.

Pokud chcete zkoumat moje motivy pro to co řikám, radši nejdřív prozkoumejte motivy své. Tam máte lepší šanci dobrat se pravdy a možná pak lépe poruzumíte i tomu, co píšu.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Jan Amos | 8. 5. 2021 20:41 | reakce na Daniel Bowman - 8. 5. 2021 14:33

Možná, že jste neměl v mládí Batistovy knihy číst tak horlivě...

https://www.databazeknih.cz/vydane-knihy/n-batista-25695

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Daniel Bowman | 8. 5. 2021 21:32 | reakce na Jan Amos - 8. 5. 2021 20:41

Samohana, lol.

Je to ta kniha, kde píšou, že když budu propleskávat opičku, tak oslepnu a budu mít chlupaté dlaně?

Ona to může být z nouze ctnost, ale Taoistické, případně tantrické studie ohledně benefitů sexuální zdrženlivosti, jsou docela zajímavé.

Mimochodem pan Kellog (cornflakes) byl jedním z hlavních propagátorů proti samoha(o)nění.
Navrhoval kyselinou znecitlivět klitoris...což mu neprošlo. A obřezávat chlapce jako prevenci. Což mu vyšlo.

Židovská obřízka, resp. její post-Helenistická varianta, zvaná rabinická pomsta, ma za deklarovaný účel rovněž otupení sexuálních smyslů - znecitlivění. Kromě rituálně-kultovních samozřejmě.

https://www.youtube.com/watch?v=FCuy163srRc

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Jan Amos | 9. 5. 2021 16:45 | reakce na Daniel Bowman - 8. 5. 2021 21:32

Myslím, že třískáte kladivem do prkna asi tak metr od hřebíku.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Daniel Bowman | 11. 5. 2021 12:00 | reakce na Jan Amos - 9. 5. 2021 16:45

Pokud to tak je, pak ovšem potřebuji více informací.
Co považujete za hlavičku hřebíku?
Metr od kterého konce prkna?

Mě spíš přijde, že se tady kolegové nechtěj fláknout přes prsty, tak radši furt předstíraj, že je polička rovně :)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Amos | 6. 5. 2021 10:30 | reakce na Petr Vorlíček - 6. 5. 2021 03:06

Trefa a palec nahoru! Dobře napsaný článek i tato obhajoba jeho autora.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Bohumír Žídek | 5. 5. 2021 15:23 | reakce na Aleš Holub - 5. 5. 2021 15:14

Děkuji. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Jan Altman | 5. 5. 2021 13:49

V současnosti můžeme v realtime sledovat, jak funguje rozhodování-hlasování v bitcoinové síti (a také jak se tam inovuje):

https://cryptosvet.cz/temer-polovina-hashratu-btc-je-pro-aktivaci-taproot/

Nahlásit

+5
+
-

Boris Otokar Hodlak | 5. 5. 2021 12:29

Náboženské konzervy chtějí zakázat porno, protože bezbožné a nemravné. Feministické pokrokářky chtějí zakázat porno, protože sexistické a vykořisťující. Jedni chtějí ochránit mládež před jejich koníčkem, druhé zas pornopracovnice před jejich vlastním rozhodnutím a výdělkem.
No a zbytek nás si to užívá. Kdybychom ultragenderu nežrali, že je nutně potřebujem, aby nevyhráli ultras Ježíšovi, ani Ježíšovým ultras, že je nutně potřebujem k záchraně světa před genderovou ideologií, bylo by tu líp.

Nahlásit

-4
+
-

R. S. | 5. 5. 2021 11:48

Visa a Mastercard si evidentně osobují právo rozhodovat o tom, za co smím (jejich prostřednictvím) svými penězi zaplatit. To je jako kdyby pošta rozhodovala o tom, komu smím napsat. Paypal vám navíc klidně zablokuje celý účet pokud se mu nelíbíte. Vzpomeňte si na to, až zase někde uslyšíte, že hotovost na nic nepotřebujeme a bezhotovostní společnost bude skvělá.

Nahlásit

0
+
-

Honza _ | 6. 5. 2021 09:02 | reakce na R. S. - 5. 5. 2021 11:48

Ne, že bych tenhle krok Visy schvaloval, ale je to soukromá firma, která si může dělat, co chce.
Je to podobné jako případ toho pekaře, který odmítl udělat dort na homosexuální svatbu.
Nebo jako soukromý přepravce, který má podmínky, co a jak vám převeze.
Blbý je, že Visa má ohromnou moc díky jejímu oligopolnímu postavení, za které vděčí mimo jiné státním regulacím a nákladům na vstup do odvětví a musí plnit psané i nepsané politické zadání.
Podobně teď vidíme cenzuru na sociálních sítích, kdy jsou pravidla tak nejasná, že se radši cenzuruje víc, než míň.
Takhle si aspoň lidi víc všimnou, že existují peníze (hotovost, BTC), které jsou skutečně jejich a peníze, které jejich nejsou...
Uvidíme, co s tím dál udělá konkurence v podobě BTC, lightning network, Striku a podobných služeb :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Richard Fuld | 7. 5. 2021 11:55 | reakce na Honza _ - 6. 5. 2021 09:02

Přesně proto potřebujeme ten stát, aby VISA a Mastercard nemohli kohokoliv kdykoliv je napadne odstřihnout od peněžní infrastruktury, jenom protože to údajně mohou udělat. Zde právě vidím jednu z roli státu, zabezpečit, aby nikomu nemohly být odpírány přístupy k základním infrastrukturám.

V mezistátním měřítku už byly úvahy o odstřižení některých zemí od SWIFTU. Tyhle věci považuji za nebezpečné pro všechny.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Honza _ | 7. 5. 2021 13:11 | reakce na Richard Fuld - 7. 5. 2021 11:55

Pořád nevím, kde berete tu logiku, že 1. je potřeba zavést ty správné regulace (které pak vedou k oligopolu Visa/MasterCard), 2. je potřeba zavést další regulace, co musí ty firmy dělat.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Josef Fraj | 7. 5. 2021 15:42 | reakce na Honza _ - 7. 5. 2021 13:11

Logika komunisty je zcela průzračná. Pokud se regulace neosvědčila, je třeba to napravit regulací regulace. Atd atd až do naprostého uregulování a kolapsu.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Richard Fuld | 7. 5. 2021 14:09 | reakce na Honza _ - 7. 5. 2021 13:11

Na co logika? Tady jde o to nedávat provozovatelům klíčové ekonomické infrastruktury moc svévolně rozhodovat, koho do ní pustí a koho ne.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Josef Fraj | 7. 5. 2021 15:43 | reakce na Richard Fuld - 7. 5. 2021 14:09

>>> "Na co logika?""
LOL. Nic lépe nevystihuje myšlení soudruha Fulda.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Honza _ | 7. 5. 2021 14:37 | reakce na Richard Fuld - 7. 5. 2021 14:09

Ejhle, tak už i vy kritizujete stát!
To potěší :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 7. 5. 2021 16:50 | reakce na Honza _ - 7. 5. 2021 14:37

Vůbec ne stát. Kritizuji společnosti VISA a Mastercard. Státu není svévole dovolena, ten může činit pouze co mu zákon výslovně umožňuje, na rozdíl od těch společností, které mohou svévolně činit vše, co jim zákon nezakazuje.

Pornhub asi na valné hromadě společností VISA a Mastercard svou vůli neprosadí. To už by měl větší šanci právě u toho státu (u soudu).

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Honza _ | 8. 5. 2021 08:03 | reakce na Richard Fuld - 7. 5. 2021 16:50

"Státu není svévole dovolena, ten může činit pouze co mu zákon výslovně umožňuje"
A poslední rok a půl jste kde??? :-D

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Richard Fuld | 10. 5. 2021 13:34 | reakce na Honza _ - 8. 5. 2021 08:03

A Vy jste neviděl ty rozsudky, ve kterých dostal stát za vše, co činil mimo meze svých oprávnění, přes prsty?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Honza _ | 10. 5. 2021 15:55 | reakce na Richard Fuld - 10. 5. 2021 13:34

Tak vidíte, sám uznáváte, že udělal něco, na co nesměl.
Těm zakleknutým podnikatelům je to ale dost k prdu.
Navíc to, že úředník jménem státu něco vyhlásí, pak to státní soudce odsoudí a úředník vezme státní peníze a zaplatí pokutu nepovažuji za moc spravedlivé, když žádný z těch úředníků nemá osobní zodpovědnost.
Nějak mi nepřijde, že se věznice plní lidmi, kteří jiným jménem státu zničili život...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Richard Fuld | 10. 5. 2021 18:03 | reakce na Honza _ - 10. 5. 2021 15:55

Jasně, že stát někdy dělá, co nesmí. Jako každý. Kdyby nepotřebovali bychom soudy, či justici obecně.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

R. S. | 6. 5. 2021 15:06 | reakce na Honza _ - 6. 5. 2021 09:02

Čtete v mém příspěvku něco, co jsem nenapsal. Je mi vlastně jedno, jestli je Visa soukromá nebo státní, jestli mé možnosti volby omezuje legálně nebo nelegálně - o tom můj příspěvek vůbec nebyl. Prostě je omezuje a měl bych to mít při rozhodování o alternativách na paměti, toť vše. Kdyby stát Vise zítra udělil monopol v oblasti bezhotovostních transakcí a pozítří ji zestátnil, na tomto se nic nezmění. A i když srovnání s pekařem, který nechce péct dort, trochu kulhá, i v jeho případě musím prostě zvážit alternativy a buď si ho nechat upéct jinde, nebo si pořídit mouku a upéct si sám. (Navíc mám takový pocit, že se o dostupnost alternativ mimo jiné opřelo i rozhodnutí soudu, které dalo pekaři za pravdu.)

Ale když už jste to nakousl, nesouhlasím s kategorickým tvrzením, že si firma může dělat co chce jen proto, že se soukromá. Může soukromý exekutor "vytěžit" orgány dlužníka, aby uspokojil nároky věřitele? Tělo je přece majetkem dlužníka a pokud ten svým majetkem ručí, tak proč ho nerozprodat? Libertarián by mi možná řekl, že je to soukromý problém oněch smluvních stran a nic mi do toho není - pokud to nechci podporovat, ať takové ledviny nekupuju. Osobně mi to ale přijde jen jako zavírání očí před problémem, který by ti samí lidé v případě státního aktéra vehementně kritizovali. (Nic z toho Vám samozřejmě nepodsouvám - uvědomuji si, že tu pro lepší ilustraci stavím strawmana. Ale i Vaše slova o cenzuře na sociálních sítích vyznívají tak, jako by to byl problém jen v případě státního tlaku na ni.)

V tomto souhlasím s panem Kechlibarem, že řada pravicově smýšlejících lidí má v oblasti chování soukromých firem něco jako slepou skvrnu. Ostatně mohu doporučit jeho články na toto téma (zejména https://kechlibar.net/2020/05/03/kultura-coby-pramen-politiky-aneb-proc-ma-protiofenziva-smysl/ a https://kechlibar.net/2020/09/18/zaplat-svou-libru-masa/) - ne že bych souhlasil s úplně každým slovem, ale rozhodně mi poskytly dost látky k přemýšlení.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Josef Fraj | 8. 5. 2021 10:43 | reakce na R. S. - 6. 5. 2021 15:06

Libertarián by vám řekl, že píšete nesmysly.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Richard Fuld | 7. 5. 2021 11:56 | reakce na R. S. - 6. 5. 2021 15:06

Ano, mají tam slepou skvrnu. A velkou. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Daniel Bowman | 6. 5. 2021 17:14 | reakce na R. S. - 6. 5. 2021 15:06

Na celé věci je ještě pikantní to, že se nejedná o vysloveně soukromé subjekty ale korporace tj. právní fikce. Navíc udržovány při životě sérií dalších právních tj. vládních opatření.
V případě VISA a SlaveCard je to moloch kolem bankovního sektoru.
V případě Facebook apod. je to vyjímka paragrafu 230, která jim poskytuje ochranu jako platformám, ikdyž se dlouhodobě chovají jako editoři.

Pro zajímavost stojí si povšimnout, že institutu tzv. Hate Speech, propagovaného v EU, jim dává možnost jak se elgantně obrnit proti nařčením o editorializaci obsahu.
Fecebook setjně jako AT&T nenesou zodpovědnost za obsah na jejich platformě ale jsou povinni odstranit nezákonný obsah např. odstřihnout vyděrače, stalkera a šiřitele ilegálního obsahu např. dětské pornografie.

V reálném světě je nad slunce jasné, že VISA, Facebook apod. jsou pou(zneu)žívány jako nástroje politické moci. A je třeba čelit této realitě.

Bottom line:
Debaty o tom, zda je jsme v právu, když požadujeme, aby útočník odhodil kyj, kterým nás tepe, ikdyž si ho koupil i z naších peněz, jsou na úrovni užitečných idiotů. Prostě je třeba útočníka odzbrojit a pak se můžem bavit, jestli mu kyj vrátíme nebo ne....a prřípadně jestli do ruky, do hlavy nebo do otvoru, kam slunce nesvítí.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 7. 5. 2021 11:58 | reakce na Daniel Bowman - 6. 5. 2021 17:14

"Na celé věci je ještě pikantní to, že se nejedná o vysloveně soukromé subjekty ale korporace "
Korporace mohou být soukromé i veřejnoprávní. :-) VISA a Mastercard rozhodně soukromými subjekty jsou. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Daniel Bowman | 7. 5. 2021 13:47 | reakce na Richard Fuld - 7. 5. 2021 11:58

https://en.wikipedia.org/wiki/Corporation

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 7. 5. 2021 16:52 | reakce na Daniel Bowman - 7. 5. 2021 13:47

A jak to vyvrací, to co jsem napsal?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Daniel Bowman | 8. 5. 2021 14:37 | reakce na Richard Fuld - 7. 5. 2021 16:52

Konkluzivně.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Honza _ | 6. 5. 2021 15:26 | reakce na R. S. - 6. 5. 2021 15:06

To neměl být nesouhlas, spíš takové rozšíření.
Samozřejmě i v dobrovolných smlouvách narazíme na otázky morálky, například co s tím, když se tedy těmi orgány zaručím... Viz diskuse na téma dobrovolného otroctví :-)
Spíš jsem chtěl zdůraznit ten vliv státu a jeho regulací a licencí. Není to jediný problém a i bez státu tu můžeme mít vládu firem - korporací, "nevolnictví" bezzemků na soukromých pozemcích farmářů, protože není jiné území, kam se mohou přesunout... Jako třeba Parler.

Slepou skvrnu se snažím nemít, spíš pro zjednodušení napíšu "co chce", protože rozepisovat sem filosofické traktáty na téma svobodné vůle, morálky, etiky, charit apod. se mi nechce :-)

Jen jde o to nespadnout na druhou stranu, a to nutit někoho k poskytování služeb, když nechce.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

R. S. | 6. 5. 2021 19:39 | reakce na Honza _ - 6. 5. 2021 15:26

"Jen jde o to nespadnout na druhou stranu, a to nutit někoho k poskytování služeb, když nechce."

Zrovna takový Facebook nebo Twitter chtějí být platformy, poskytovat prostor veřejnosti a nenést zodpovědnost za obsah, stejně jako třeba pošta. Mám to brát tak, že chtějí poskytovat své služby všem kromě Tommyho Robinsona nebo Donalda Trumpa a tak je to v pořádku? Co pokud u nás takového Martina Konvičku dopravce odmítne svézt lokálkou do Horní Lhoty, vodárna mu odmítne dodávat vodu a místní fotbalový klub mu neprodá vstupenku na zápas, nemáme je nutit? A bonusová otázka pro progresivní levici: co když Konvičku vyměníme za černou lesbu na vozíku, změní se tím něco? :D

Ano, svoboda neuzavřít smlouvu důležitá a nevidím důvod ji pekařům odpírat. Pokud se ale někdo dobrovolně rozhodne stát platformou nebo monopolním poskytovatelem služby v nějaké oblasti, nevzdává se tím této svobody? Jsem otevřený diskusi na téma co to znamená "monopolní" a zda to vůbec dává smysl pro všechny druhy služeb. Na druhou stranu, může třeba Babiš před volbami zarazit dodávky potravin ze svých firem do Prahy a dalších jemu nepřejících volebních obvodů, když je vlastně jen takový větší pekař/řezník/uzenář?

Asi je znát, že v této oblasti pořád vidím víc otázek než odpovědí. Ale historie evidentně i zde skýtá mnohá poučení:
https://kechlibar.net/2021/01/13/z-minulych-kontroverzi-i-prasecinky-v-poste/
https://kechlibar.net/2021/01/20/z-minulych-kontroverzi-ii-prilis-mocna-zeleznice/

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Daniel Bowman | 6. 5. 2021 14:06 | reakce na Honza _ - 6. 5. 2021 09:02

http://stonetoss.com/comic/build-big/
http://stonetoss.com/comic/use-it-or-lose-it/

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Altman | 5. 5. 2021 13:07 | reakce na R. S. - 5. 5. 2021 11:48

Oni spíš tak lítej ode zdi ke zdi.
To je tou přelomovou dobou, změnou paradigmatu - každý si bude muset najít svou pozici v něm.

https://www.cnbc.com/2021/03/30/paypal-launches-crypto-checkout-service.html

https://cryptosvet.cz/ebay-zkouma-moznosti-plateb-v-kryptomenach-a-zapojeni-do-nft/

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+9
+
-

Honza _ | 5. 5. 2021 09:27

Kéž bychom tu měli nějaký decentralizovaný on-line platební systém, který by umožnil lidem a firmám si vyměňovat peníze bez cenzury.
Wait...
https://cryptosvet.cz/pornhub-nove-prijima-platby-v-bitcoinech-litecoinech/

Nahlásit

+11
+
-

Josef Fraj | 5. 5. 2021 11:22 | reakce na Honza _ - 5. 5. 2021 09:27

Přesně tak. Každá restrikce vyvolá odpor a hledání nových řešení, která se nakonec obrátí proti původci restrikcí.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+12
+
-

Jan Altman | 5. 5. 2021 13:38 | reakce na Josef Fraj - 5. 5. 2021 11:22

Přesně.

Mezi běžnými konzumenty pornhubu doteď asi nebylo nějak extra velké procento uživatelů krypta. Takže jsou tím omezením ze strany paypalu, visy a ecmc zaskočeni.

Ale oni si poradí. Nakoupit si Litecoin, Monero, nebo zřídit LightningNetwork peněženku, to je záležitost na 5 minut, bitcoinmat je dnes již pomalu na každém roku (čili mohou v klidu nakoupit anonymně). Jejich děti jim to ochotně vysvětlí, jen jim nesmí prozradit, na co to potřebují.

Celá ta akce nakonec bude dalším citelným posunem v akceptaci krypta.

Jen tak dál!

Ještě zavést kazivé peníze, záporné úroky, zrušit hotovost, přijít s UBI, pořádně rozjet CBDC a bude brzy vymalováno. Vypadá to, že Čína se chystá e-Juan opravdu mohutně tlačit a použít ho proti dominanci dolaru - a ostatní centrální banky panikaří a snaží se to rychle dohnat.

Jak Česko bylo v mnoha ohledech s adopcí napřed (díky Paralelní Polis, SlushPoolu, Trezoru, WBTCB, práci "evangelizátorů", atd...), tak ta komerční adopce již tradičně nejrychleji postupuje v USA. V Česku maj kryptoinvestoři problém se svými bankami, v USA krypto nabízejí už i ti největší mastodonti typu JPM či GS. Jsou tam krypto investiční fondy. Do BTC odlívají své rezervy velké firmy. Chytá se toho hromada firem, roste počet služeb. Mluví se o tom v televizi. Billboardy na kryptoslužby jsou běžné - takže pro průměrného Johna Smithe je to poměrné jasná cesta, jak se po bojkotu visy a ecmc dostat zpět na pornhub :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+11
+
-

Petr Vorlíček | 7. 5. 2021 07:46 | reakce na Jan Altman - 5. 5. 2021 13:38

Pane Altmane, hoďte sem prosím nějaké ty "velké firmy" vyjma Tesly, co odlívají rezervy do BTC. Možná jsem něco zaspal...Dík!

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Jan Altman | 10. 5. 2021 15:02 | reakce na Petr Vorlíček - 7. 5. 2021 07:46

Zaspal jste například Microstrategy :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Daniel Bowman | 5. 5. 2021 16:09 | reakce na Jan Altman - 5. 5. 2021 13:38

No nevim, jestli inheretně deflační a momentálně volatilní měnu budou lidé utrácet za honitbu. Ale tak chtíč je mocný motivátor. Možná to překoná i ten stud spojený s public ledger ?
Bych to spíš tipnul na vznik nějakýho anonymizovanýho PornCoin....NFT ocejchované klipy.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-5
+
-

Jan Altman | 5. 5. 2021 18:54 | reakce na Daniel Bowman - 5. 5. 2021 16:09

Pokud potřebujete poslat 30 dolarů provozovateli nějaké služby, ale on nepřijímá platby kartou, ale jen kryptem, tak je vám nějaká inflaci i deflace u zadele.
Prostě koupíte nejvhodnější měnu (LiteCoin, bitcoin na Lightningu, ...) a zaplatíte - vše obratem, k žádné změně kurzu nestihne moc dojít.

A public ledger vás také netíží.
Když koupíte litecoin anonymně v bitcoinmatu a pošlete ho na svůj anonymní účet v pornhubu, tak komu k čemu bude info, že z adresy XYZ123 odešlo 0.2 litecoinu na adresu ABC987?
Protože nic víc se v tom blockchainu nikdo nedočte.
A až příště půjdete nakoupit další litecoiny, tak to již bude zcela jiná adresa.

Anonymní to je tedy zcela dostatečně. Asi tak milionkrát víc, než ty platby kartou před tím :-)
LN je (na rozdíl od bitcoinu) anonymní i dost sám o sobě - a bitcoin tam opravdu přímo posílat nebudete, protože vysoké poplatky.

A pokud budete paranoidní, tak použijete zcela anonymní Monero.
Mimochodem: již se testuje AtomicSwap Bitcoin-Monero. Takže bude možné směňovat bitcoiny za totálně anonymní Monero (a naopak) přímo mezi těmi dvěma blockchainy, bez burzy (takže i bez KYC a AML).

Takže se opravdu nestrachujte :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+9
+
-

Daniel Bowman | 5. 5. 2021 20:03 | reakce na Jan Altman - 5. 5. 2021 18:54

Na to abych měl doktorát. Ale ona to nakonec bude asi ta cílová skupina. Vždycky mě zaráželo, jak můžou ty pornhuby tak prosperovat, když rozdávaj matroš zadarmo. Ale pak jsem se doslechnul o jedné slečně milionářce, co prodává vodu z koupele, kde se údajně čvachtala.

Si myslim, že ten VISA a SlaveCard bojkot ma zacíl oboustrannou spokojenost. Pornhuby budou vyžadovat cedit card details pro registraci jako důkaz o plnoletosti. To jim v konečném důsledku zvýší obrat, a procesorům taky. Ilegální obsah, jako revenge porn, se pak přesune tam kam patří...do dark webu. Win, win, win.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-7
+
-

Petr Vorlíček | 7. 5. 2021 07:49 | reakce na Daniel Bowman - 5. 5. 2021 20:03

No vidíte jak užitečné sledováni porna je - povede ke zvýšení schopností lidí v moderních technllodiích a získání přehledu o liberální decentralizované ekonomice!

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Ondřej Malý | 5. 5. 2021 16:32 | reakce na Daniel Bowman - 5. 5. 2021 16:09

Pokud umožní plstb

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Ondřej Malý | 5. 5. 2021 16:34 | reakce na Ondřej Malý - 5. 5. 2021 16:32

Pokud umožní platbu LN, tak to nebude problém. Klasicky se tu u btc při takových pidi platbách moc nevyplatí, pravda.

PS: ten horní komentáře klidně smažte.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+5
+
-