Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: O lidi tu nejde, jen o politiku. Potravinové kvóty ženou Česko z Unie

Marek Hudema | 25. 1. 2021 | Celkem 61 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Jan Altman | 25. 1. 2021 11:15

Jestli to EU zatrhne, tak by nějaký moudrý julda v naší vládě mohl přijít s alternativním "řešením": Každý si může "svobodně" koupit i zahraniční potravinu, ale to ho nezbaví povinnosti platit (i) za tu domácí.

Podobně funguje stání televize a rozhlas: "Nekoukáš na ČT, platíš si Netflix? No stejně musíš platit ČT!"

Funguje tak i juldistický penzijní systém: "Nestojíš o erární penzi? Stejně na ni musíš platit a až z toho, co ti po oškubání zbude, si může spořit-investovat jinak."

Když je podle juldů tržně-konformní i manipulace s měnou, centrální plánování úrokových měr, atd... tak tohle se v jejich podání pod přirozený trh v pohodě vejde taky, ne?

+26
+
-

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Boris Otokar Hodlak | 25. 1. 2021 10:13

To bylo obránců tržní svobody zákazníka, když EU zakázala nazývat bílou šmakuládu máslem a destilovaný výluh nahnilých brambor rumem! A najednou všichni libertariáni přešlápli na vlasteneckou nohu, že je třeba ochránit české výrobce. Což motají do slovního salátu na téma hodné regulace narovnávající pokřivený trh.
Ve skutečnosti se akorát snaží nacpat do koalice Babišovi, dokud je tam místo, ČSSD poslední dobou nějak zhubla.

-6
+
-

Všech 61 komentářů v diskuzi.

Jan Altman | 29. 1. 2021 20:44

Žijeme ve veselé době plné čím dál větších překvapení přicházejících v čím dál rychlejším sledu.
Smrt nudou nehrozí.
https://www.youtube.com/watch?v=ztGcuIwBScA

Nahlásit

+1
+
-

Richard Fuld | 1. 2. 2021 19:47 | reakce na Jan Altman - 29. 1. 2021 20:44

Tak jsem se zase dověděl, že peníze vznikají půjčováním přes frakční rezervy. :-) Další "odborník" na peníze. :-) Pochybuji, že Tomáš Holub z ČNB použil v odkazovaném videu tuhle šílenou formulaci. :-) Budiž mu ale ke cti, že si reakce ČNB považuje. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Luděk Zdražil | 27. 1. 2021 07:36

Za mne je vec jednoduchá.

Můžeme řešit tisíc a jeden problém soužití v EU a vždy, v konečném důsledku, narazíme na tutéž překážku. Jedná se o technický systémový problém, nikoli politický či jakýkoliv jiný. Natolik nesourodé prvky (jednotlivé státy) nemohou být homogenizovány do jednotných struktur a vztahů, které jsou těmto prvkům téměř geneticky dány. Snaha harmonizovat tyto prvky proti jejich přirozenosti přináší natolik velkou režii, při minimální nadčasové účinnosti, že ten systém nutně vykazuje mimořádnou nestabilitu. A můžeme se bavit o daních, disciplíně, pracovitosti, zodpovědnosti, sociálním cítění, kultuře, historii či čemkoliv jiném, vždy, pokud takový atribut položíme na národnostní (státní) mapu Evropy, uvidíme ten propastný nesoulad v preferencích takového atributu. Názor můžeme mít jakýkoliv na cokoliv, ale ten absolutní nesoulad je objektivně dán. Nevidět ho je ignorantství.

Nahlásit

+1
+
-

Martin Doležal | 27. 1. 2021 11:07 | reakce na Luděk Zdražil - 27. 1. 2021 07:36

EU má mraky vnitřních problémů, a bude to skřípat mnoho desítek let v budoucnu. Ovšem sny o tom, že se vše restartuje, začne se od nuly, a jen na základě ekonomických, rovnoprávných vztahů, že se vrátíme zpět k ES. To je iluze. Země jako ČR by to totálně zdevastovalo, vytřeli by si s námi pozadí. Stačí si vzpomenout jak naši bohatí sousedé využili lumpárny o volném pohybu pracovních sil, na 7 let. Dnes by se s námi nepárali vůbec, jsme pro ně v brajglu žijící šašci.
Tak jako se integruje a propojuje zbytek světa, poběží to i v EU, protože ty bohaté a vyspělé země EU nestojí o bezvýznamnost. České švejkování na to nemá žádný vliv, my se jen neustále střílíme do všech nohou.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Luděk Zdražil | 27. 1. 2021 14:12 | reakce na Martin Doležal - 27. 1. 2021 11:07

Nerozumím Vaší reakci v kontextu k mému komentáři. Já říkám, že v jednom hrnci, jinak skvela jidla, nelze vařit najednou - koprovou omáčku, zelí, jablečný strudl, brambory, hovezi polevku, jahodove pyré, peceny bucek, puding a spagety. Tedy lze, ale asi to nebude chutnat, myslím. Vy si myslíte že když se budeme víc snažit, že bude ?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Martin Doležal | 27. 1. 2021 20:52 | reakce na Luděk Zdražil - 27. 1. 2021 14:12

Vůbec ne, je mi jedno co se v tom hrnci vaří nebo smaží. Protože my na to nemáme nejmenší vliv, jsme na to příliš ekonomicky slabí a politicky neschopní. Proto nemám pochopení ani pro EU optimisty ani pro EU pesimisty. Je to klasický zákon džungle, buď budeme mít dost schopných lidí, kteří třeba v průběhu dalších 20-30 let zvednou naši ekonomiku, výzkum, produkci s vysokou přidanou hodnotou. A pak získáme možnost něco měnit, např. realitu v EU. Nebo to vše prodrbeme, hospodskými řečmi se proprndáme k finální destrukci našeho státu a pak většina lidí bude řešit, jak nějak přežít, ne co dělají Němci či Francouzi, Řekové nebo Italové za hlouposti.
Vzhledem k vývoji technologií, lékařství, genetiky a jiných oborů, se na nás obecně (celosvětově) hrne spousta problémů a výzev. A jsem opravdu zvědavý, zda se vydáme cestou Jižní Koree, která se za "pár" let stala ze zaostalé zemědělské země, ekonomickým tygrem. Nebo pošupajdíme směr Latinos. A věřte, že naše nadávání na EU nebo neomarxismus a jiné -ismi, nemají žádný význam.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Altman | 25. 1. 2021 11:31

EU nás zachraňuje. Stále dokola :-))
http://dfens-cz.com/sefe-kam-mam-vylejt-tu-vakcinu/

Nahlásit

+4
+
-

Jan Altman | 25. 1. 2021 11:15

Jestli to EU zatrhne, tak by nějaký moudrý julda v naší vládě mohl přijít s alternativním "řešením": Každý si může "svobodně" koupit i zahraniční potravinu, ale to ho nezbaví povinnosti platit (i) za tu domácí.

Podobně funguje stání televize a rozhlas: "Nekoukáš na ČT, platíš si Netflix? No stejně musíš platit ČT!"

Funguje tak i juldistický penzijní systém: "Nestojíš o erární penzi? Stejně na ni musíš platit a až z toho, co ti po oškubání zbude, si může spořit-investovat jinak."

Když je podle juldů tržně-konformní i manipulace s měnou, centrální plánování úrokových měr, atd... tak tohle se v jejich podání pod přirozený trh v pohodě vejde taky, ne?

Nahlásit

+26
+
-

Richard Fuld | 25. 1. 2021 15:47 | reakce na Jan Altman - 25. 1. 2021 11:15

Tentokrát jste (zase) vedle, jak ta jedle. Já tu pitomost s podílem českých potravin nepodporuji. Naopak, jsem proti ní. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Jan Altman | 26. 1. 2021 10:49 | reakce na Richard Fuld - 25. 1. 2021 15:47

Ale podporujete podobné státní zásahy (regulace, zákazy, příkazy, dotace, kvóty, vyvlastňování a vynucené monopoly) jinde.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+6
+
-

Richard Fuld | 26. 1. 2021 17:37 | reakce na Jan Altman - 26. 1. 2021 10:49

To ano, ale tento ne.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Jan Altman | 27. 1. 2021 10:48 | reakce na Richard Fuld - 26. 1. 2021 17:37

My víme:
Střílení na hranicích ne, to byl přehmat. Ale znárodnění a centrální plánování bylo super.
Mnohé se udělalo dobře, investovalo se do infrastruktury, postavilo se metro, byla plná zaměstnanost.

Richard Ransdorf

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+5
+
-

Richard Fuld | 27. 1. 2021 13:13 | reakce na Jan Altman - 27. 1. 2021 10:48

To je už od Vás trapné. :-) Zase.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Petr Bárta | 27. 1. 2021 14:18 | reakce na Richard Fuld - 27. 1. 2021 13:13

A bohužel pravdivé. Zase.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Richard Fuld | 27. 1. 2021 14:46 | reakce na Petr Bárta - 27. 1. 2021 14:18

Nepravdivé. Zase. Sorry jako. Prokažte to. Že něco takového někde píšu. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-3
+
-

Jan Altman | 27. 1. 2021 16:50 | reakce na Richard Fuld - 27. 1. 2021 14:46

Prokázat, že někde propagujete státní násilí, regulace, vynucené přerozdělování, vynucené státní monopoly, vynucenou účast v různých státních letadlech, nucené platby za nevyžádané služby? Tedy věci, které jsou principiálně stejné, jako ty kvóty na domácí potraviny?

No to by bylo opravdu těžké.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+5
+
-

Richard Fuld | 27. 1. 2021 18:12 | reakce na Jan Altman - 27. 1. 2021 16:50

Ne. Prokažte, že někde píšu, že "znárodnění a centrální plánování bylo super".

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-3
+
-

Josef Fraj | 28. 1. 2021 10:31 | reakce na Richard Fuld - 27. 1. 2021 18:12

Vždyť to tady propagujete už asi sedmý rok. Kde berete tu drzost to teď před námi, kteří jsme byli celu tu dobu svědky této vaší propagandy, popírat?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+6
+
-

Richard Fuld | 29. 1. 2021 11:56 | reakce na Josef Fraj - 28. 1. 2021 10:31

Opakuji, najděte jediný příspěvek, v němž doslova píšu to, co je mi přičítáno. :-) To, že Vy pod znárodněním a centrálním plánováním vidíte něco jiného, než já, to nepopírám. Např. pan Altman srovnává nucený oběh zákonného platidla s koncetrákama, takže o rozdílné vnímání různých pojmů zde nebude nouze. :--)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Alexander Novotka | 29. 1. 2021 14:49 | reakce na Richard Fuld - 29. 1. 2021 11:56

Když něco chodí jako kachna, plave jako kachna a kváká jako kachna, tak je to určitě kachna. (James Whitcomb Riley)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Richard Fuld | 29. 1. 2021 16:00 | reakce na Alexander Novotka - 29. 1. 2021 14:49

Hejno ptáků, kde je 60% kachen, 30% hus a 10% slepic budete označovat jako hejno hus? Když už bych ho byl nucen označit podle jediného z těch tří ptáků, tak si vyberu variantu, že jde o hejno kachen. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Alexander Novotka | 29. 1. 2021 19:06 | reakce na Richard Fuld - 29. 1. 2021 16:00

Aaaaa, tak teď jste mě dostal :-)))
Jako mraky a hejna socanů jsou všude, kam se podíváš, a ne že ne... Ale sorry jako, Vy jste hejno? Vy jste se tržně přerozdělil(i), že je vás fakt víc? No potěš koště!
Nebo jenom děláte, že jste to nepochopil.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Richard Fuld | 1. 2. 2021 19:53 | reakce na Alexander Novotka - 29. 1. 2021 19:06

Nedělejte ze sebe hlupáka. :-) Jistě jste pochopil, že současný ekonomický systém je směsí minimálně dvou systémů, kapitalismu a socialismu, v mém podobenství jde tedy o hejno ptáků kde např. 60% z nich jsou husy a 40% kachny. A podle toho jak ti ptáci chodí, a jak se projevují, jak vypadají, jednoduše nelze říci, jestli je to hejno kachen nebo hus. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Alexander Novotka | 2. 2. 2021 16:30 | reakce na Richard Fuld - 1. 2. 2021 19:53

Nedělejte ze sebe hlupáka Vy, soudruhu profesore, stačí když jste jasná kachna (a ten Váš "systém" taky).

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Petr Vorlíček | 27. 1. 2021 19:48 | reakce na Richard Fuld - 27. 1. 2021 18:12

Centrální plánování formou řízení poptávky zpolitizovanými centrálními bankami tu obhajujete dennodenně...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Richard Fuld | 29. 1. 2021 11:59 | reakce na Petr Vorlíček - 27. 1. 2021 19:48

No to ale považujete za centrální plánování Vy. Já určitě zásahy státu a jeho institucí do tržní ekonomiky a její regulaci za centrální plánovaní nepovažuji, stejně jako takovouto ekonomiku stále považuji za tržní a nikoliv za socialistickou. Na vině není to, co píšu, ale Vaše vlastní a poněkud posunuté vnímání pojmu centrální plánování.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Josef Fraj | 30. 1. 2021 14:18 | reakce na Richard Fuld - 29. 1. 2021 11:59

Je pravda, že vy máte svůj vlastní jazyk, svoje vlastní definice. Nicméně v obecně používaném jazyce naplňujete pojem marxista téměř beze zbytku. Že se vy sám považujete za něco jiného, to je už práce pro specialistu v jiném oboru, to já řešit nehodlám.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Petr Vorlíček | 30. 1. 2021 00:27 | reakce na Richard Fuld - 29. 1. 2021 11:59

Socani často říkají, že černá je tmavá bílá, že dluh není dluh, sle likvidita, a že násilně odebrané prostředky nejsou násilně odebrané prostředky, ale solidarita.

"Tržní" ekonomika je ta, kde VŠE řídí trh, tedy JEDNOTLIVÍ spotřebitelé a producenti.
V okamžiku, kdy do tohoto DECENTRALIZOVANÉHO mechanismu zasáhne CENTRALIZOVANÁ entita, a svévolným rozhodnutím toto fungování naruší, stává se z VOLNÉHO TRHU trh REGULOVANÝ, následně trh cíleně manipulovaný, a hned v dalším stádiu trh CENTRÁLNĚ PLÁNOVANÝ. Když se tato entita rozhodne namísto spotřebitelů, že málo utrácí, tak jim zruší úroky, aby se ještě rádi těch inflačních peněz zbavili, je to CENTRÁLNÍ PLÁNOVÁNÍ v křišťálové čistotě.

Že si o tom nějaký Fulda myslí své, je pro definici těchto skutečností ABSOLUTNĚ IRELEVANTNÍ.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Richard Fuld | 1. 2. 2021 20:04 | reakce na Petr Vorlíček - 30. 1. 2021 00:27

Já ale neříkám, že černá je tmavá bílá, že dluh není dluh ale likvidita ani, že násilně odebrané prostředky nejsou násilně odebrané prostředky, ale solidarita. Takže socanem zjevně nejsem, ani podle této sady Vašich vlastních kritérií.

Tržní ekonomika je ta kde vše řídí trh. Ano. A když něco je regulováno, tak je to regulovaná tržní ekonomika. Ale pořád je to tržní ekonomika, i když regulovaná? A čím více regulace tím více se tržní regulovaná ekonomika blíží centrálnímu plánovaní tedy socialismu. V tom nejsme v rozporu.

"Centrální plánování" úroků ale není centrální plánování všeho, tedy to není socialismus ale částečně regulovaná tržní ekonomika. Pokud by zde nebyla jiná regulace, než regulace úroků, pak bych takovou ekonomiku považoval za v podstatě 100% svobodný trh, nikoliv za centrálně plánovaný socialismus.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-3
+
-

Petr Bárta | 2. 2. 2021 09:04 | reakce na Richard Fuld - 1. 2. 2021 20:04

Jasně.

Mezi "volným trhem" a "regulovaným volným trhem" je asi tak stejná podobnost jako mezi "demokratickým státním zřízením" a "lidově demokratickým státím zřízením".

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Alexander Novotka | 2. 2. 2021 16:29 | reakce na Petr Bárta - 2. 2. 2021 09:04

Ano, ještě přiléhavější mi přijde podobnost jako mezi "aktem" a "pietním aktem". To by ale hejno asi nepobralo :-)))

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Richard Fuld | 2. 2. 2021 13:08 | reakce na Petr Bárta - 2. 2. 2021 09:04

Tak jasně. Regulace trhu s potravinami, že nesmíte prodávat jedovaté život a zdraví ohrožující potraviny, je komunismus, jak sviňa. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Honza _ | 2. 2. 2021 19:06 | reakce na Richard Fuld - 2. 2. 2021 13:08

On by i kapitalismus zařídil, že by se takové potraviny neprodávaly...
To je jak argument jednoho mého velmi inteligentního kamaráda, matfyzáka:
Stát musí stavět silnice, protože jinak by se na každém úseku jezdilo jinde, jednou vlevo, jednou vpravo a někam by majitel silnice řidiče ani nepustil!

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 3. 2. 2021 18:59 | reakce na Honza _ - 2. 2. 2021 19:06

Tak máte státní regulaci zdravotní nezávadnosti potravin za komunismus, nebo ne? To jestli to jde zajistit na tržním základě není meritem.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Honza _ | 3. 2. 2021 19:55 | reakce na Richard Fuld - 3. 2. 2021 18:59

Je to státní regulace? Je.
Komunismus chápu jako uspořádání celé společnosti, takže tohle je jedna ze stavebních cihel, která sama o sobě komunismus nedělá, ale bez ní by to nešlo...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 4. 2. 2021 13:34 | reakce na Honza _ - 3. 2. 2021 19:55

Takže regulace něčeho sama o sobě nemá za následek, že daná společnost je centrálně plánovaný komunismus. Rozumím tomu dobře? Podíl těchto stavebních cihel na celém domě by muselo být více, že?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Josef Fraj | 25. 1. 2021 10:45

Nevadilo by mně, kdyby nás kvůli tomu vyhodili z EU, ale to samozřejmě nehrozí ani náhodou. Na druhou stranu, pokud by unie tu poslaneckou ptákovinu zarazila, tak by to byla asi první užitečná věc, kterou by nám unie přinesla. Pravděpodobný vývoj vidím tak, že unie naše kvoty zakáže, aby časem přišla s nějakými svými kvotami.

Proč to naši politici vůbec provádí, je mně záhadou.

Nahlásit

+1
+
-

Honza _ | 25. 1. 2021 11:59 | reakce na Josef Fraj - 25. 1. 2021 10:45

Však EU něco takového má, říká se tomu celní unie či vnitřní trh. Tím zabraňují přístupu na evropský trh zvenku.
Viz zabavování svačit kamioňákům mířících z Británie..
U nás to jen zkouší pojmout trošku jinak, ale cíl je stejný - aby si kamarádi politiků a politici napakovali kapsy. Akorát že tady je ta územní hranice ČR a ne EU...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+5
+
-

Martin Doležal | 25. 1. 2021 11:51 | reakce na Josef Fraj - 25. 1. 2021 10:45

Ten neuvěřitelný Kocourkov, v kterém žijeme, a legislativní hnojník co máme, má několik zdrojů. Jednak peníze, které si chce nějaká lobující skupina přivlastnit. Což je nejčastější důvod. A většinou se nejedná o takto mediálně propíranou hloupost. O to víc peněz nás to stojí. Další důvod jsou nějaké nadcházející volby a blud v mysli politiků, že jedině nějaký úplatek jim zajistí znovuzvolení. Vzhledem ke stavu populace se s tím nedá nic dělat.
Mě jen udivuje skutečnost, že jak píšete, za většinou těch lumpáren stojí čeští politici, žádná EU. Ale spousta i jinak normálně myslících lidí, opakuje mantru, kterou je média krmí, že je to důsledek EU. Málo koho napadne podívat se do Rakouska, Německa, Holandska, zda i u nich s tím mají problém.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Petr Vorlíček | 26. 1. 2021 01:46 | reakce na Martin Doležal - 25. 1. 2021 11:51

Tak tvrdit, že zprzněná zemědělská politika EU dotovaná víc než solární trafiky politiků zlaté éry není důsledek EU, to už chce hodně silný žaludek. Chtěl bych vidět, jestli by bez dotací EU francouzi dotáhli brambory do česka, a ještě dokázali podhodit české zemědělce...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+7
+
-

Boris Otokar Hodlak | 25. 1. 2021 10:13

To bylo obránců tržní svobody zákazníka, když EU zakázala nazývat bílou šmakuládu máslem a destilovaný výluh nahnilých brambor rumem! A najednou všichni libertariáni přešlápli na vlasteneckou nohu, že je třeba ochránit české výrobce. Což motají do slovního salátu na téma hodné regulace narovnávající pokřivený trh.
Ve skutečnosti se akorát snaží nacpat do koalice Babišovi, dokud je tam místo, ČSSD poslední dobou nějak zhubla.

Nahlásit

-6
+
-

Jan Altman | 25. 1. 2021 11:30 | reakce na Boris Otokar Hodlak - 25. 1. 2021 10:13

Vy jste ve třetí třídě chyběl, když se probíralo, kdo je libertarián?

"Pro zákon hlasovalo 66 ze 103 přítomných poslanců. Pro bylo hnutí ANO, ČSSD, KSČM, SPD a tři nezařazení poslanci."

Přímo dokonalej výčet libertariánů :-)
Hlavně že v europarlamentu sedí něco názorově zcela opačného, že :-))))))))))))))))))))
Resp. sedí: vedle rudohnědé squadry známé i z CZ parlamentu tam navíc ještě sedí ekoteroristi, multikulturalisti a propalestinští antisemiti. Cool.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+14
+
-

Jan Capouch | 25. 1. 2021 09:20

Pokud jsou správné kvóty na ženy v některých profesích, není nic špatného ani na kvótách na české potraviny v supermarketech.

Nahlásit

-4
+
-

Boris Otokar Hodlak | 25. 1. 2021 10:14 | reakce na Jan Capouch - 25. 1. 2021 09:20

Dvě nesvobody nevytvoří jednu svobodu, ale dvakrát větší tyranii.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+6
+
-

Jan Altman | 25. 1. 2021 11:26 | reakce na Boris Otokar Hodlak - 25. 1. 2021 10:14

Tyranie je, když někdo vůbec má tu moc takové omezování svobody zavést a prosadit.

Definicí svobody zcela jistě NENÍ, když vladař v jednom případě blahosklonně nějakou konkrétní kravinu nezavede. Tyranií je, že může.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+10
+
-

Jan Fiala | 25. 1. 2021 08:05

No pokud by nás to z EUrosojuzu vyhnalo, tak hurá, už aby to bylo. Když jinak ti "naši" politici se o to vůbec nesnaží a i když jsme takoví fuj fuj špatní, tak nás furt vyhodit také nechtějí. Tak už aby.

Nahlásit

0
+
-

Martin Doležal | 25. 1. 2021 10:17 | reakce na Jan Fiala - 25. 1. 2021 08:05

Neříkejte, že jste tak naivní, a věříte v možnost našeho dochodu z EU. To je nerealizovatelné, resp. žádný politik se o to nepokusí, ani fandové CZexitu pro to nic nedělají. Maximálně o tom řeční v hospodě. Jediné co je realizovatelné, že se některé státy EU rozhodnou k větší federalizaci a nás odsunou na periférii EU.
Což by vá štvalo ještě víc. Povinnosti by zůstali a příjmy z EU by se snížili.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Capouch | 25. 1. 2021 10:53 | reakce na Martin Doležal - 25. 1. 2021 10:17

Dotace EU nic dobrého nepřinesly, jen víc korupce. Byli jsme před EU, budeme i po ní.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Martin Doležal | 25. 1. 2021 11:43 | reakce na Jan Capouch - 25. 1. 2021 10:53

To máte pravdu, dotace ničí tržní prostředí. Ale pokud si myslíte, že bez EU by naše země byla krásné čisté tržní prostředí bez dotací. Tak pak netušíte v jaké zemi žijeme. Ten systém dotací nám nevnutila EU, ten si vytvořili místní politici, aby z toho zbohatli. Jen je teď štve, že ti co na tom zbohatli jim sebrali i tu výhodu provizí.

To že by jsme byly i bez EU, máte také pravdu, ale právě proto, v jakém stavu by jsme byly, tak ten CZexit nikdo neuskuteční. Ani ti, co dnes slibují, že by alespoň navrhli referendum. Ani na to nikdy nedojde.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Petr Vorlíček | 26. 1. 2021 08:37 | reakce na Martin Doležal - 25. 1. 2021 11:43

Vy to tam sázíte, jak vám to přijde pod ruku, že? Povinnosti by zůstalY, dotace se snížilY, nejsme tu jen ženy, tak jsme bylI...Sem tam nám to každému občas uteče, ale tohle už bolí číst...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Jan Capouch | 25. 1. 2021 11:59 | reakce na Martin Doležal - 25. 1. 2021 11:43

No nebylo, ale Brusel je už totálně mimo jakoukoli kontrolu. Relativně suverénní vlastní vláda dává alespoň naději na změnu poměrů prostřednictvím voleb.

Czexit by měl smysl pouze společně s ostatními středoevropskými zeměmi, a to by se stalo jen v případě nějakého opravdu velkého průseru ala Tábor svatých. Stejně jako Rakousko-Uhersko by se jen tak nerozpadlo bez Velké války.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Martin Doležal | 25. 1. 2021 12:53 | reakce na Jan Capouch - 25. 1. 2021 11:59

Mě samotnému teče ze zubů, když vidím tu byrokracii, omezení, dotace a ekonomické sebemrzačení, které u nás panuje. SpaceX, Starlink, by v EU nikdy nevznikla. Ovšem kromě emocí je třeba zapojit logiku a kritické myšlení. Opravdu si myslíte, že vystoupení středoevropských zemí, by nás nějak zachránilo. Jejich trhy by se otevřeli pro ČR a export k nim by nahradil výpadek exportu do zbytku EU? Kdo by tuto zemi živil, když dnes máme naprostý nedostatek schopných podnikatelů. Stačí si vypsat data z ČSÚ abych byl v obrazu.

Je to stejné jako u jiných věcí, když budu chtít být v obraze u nemoci srdce, zeptám se kvalifikovaného kardiochirurga. Ne vrátného v nemocnici, sestřičky na koronárce nebo veterináře.
To stejné platí o EU nebo CZexitu. Až to začnou podporovat majitelé a šéfové středních a velkých českých firem, tak OK, pak na tom něco bude. Ovšem realita je taková, že vytáhnout tohle téma, dnes, před nimi, tak se znemožníte.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Alexander Novotka | 25. 1. 2021 10:49 | reakce na Martin Doležal - 25. 1. 2021 10:17

CZexit nebude ani moc potřeba, EU se rozpadne sama, dělá pro to, co může.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Martin Doležal | 25. 1. 2021 11:45 | reakce na Alexander Novotka - 25. 1. 2021 10:49

Jasně, s v současném globalizovaném světě, kde se kde kdo spojuje do větších ekonomických celků. Tak se jedna z nejbohatších oblastí, s nejlepším komfortem života rozhodne spáchat ekonomickou sebevraždu. Dejte vědět až ty vyspělé a bohaté země EU začnou s rozchodem.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-4
+
-

Alexander Novotka | 25. 1. 2021 13:04 | reakce na Martin Doležal - 25. 1. 2021 11:45

Jj, UK už zjevně nepatří mezi vyspělé a bohaté země EU.
Přesně jak píšete – rozhodne se spáchat ekonomickou sebevraždu, např. Green Deal. A nebude to hezký pohled, jak „se jedna z nejbohatších oblastí, s nejlepším komfortem života“ bude potýkat se vším, co to přinese. Taková Itálie, Španělsko nebo třeba Dánsko, či dříve nebo později V4…
Můžete dlouhodobě lhát některým lidem a můžete krátkodobě lhát všem lidem. Nemůžete ale dlouhodobě lhát všem lidem. (Abraham Lincoln)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Martin Doležal | 27. 1. 2021 10:52 | reakce na Alexander Novotka - 25. 1. 2021 13:04

UK má cenu řešit za 5 - 7 let, v té době bude mít podepsanou přidruženeckou smlouvu s EU, tak jako Norsko nebo Švýcarsko a bude do fondů EU platit jak mourovaté. O výjimkách co měli v EU si budou moci nechat zdát. Ale to uvidíme až časem. Jinak v tom právě spočívá svoboda a volnost každého z nás. V této zemi se to již několikrát řádně pokazilo, a k dalším problémům není daleko. Tak by mě opravdu zajímalo kam pak emigrují místní zastánci volného trhu, pravice a svobody. Zda zavrhnou do socializmu mířící Německo, Dánsko, Rakousko, Francii, ..... nebo snad i ty USA, a raději si pro další život a své děti vyberou svobodné země jako Somálsko, Albánii, Mexiko, ..... Jasně, třeba v té jihovýchodní Asii je to z hlediska svobody parádní, žádné živnostenské úřady, žádná hygiena, památkáři, ČOI, co nám znepříjemňují život.

Já tam klidně budu 2 roky žít, je tam krásně, ale jen když nadále budu vydělávat na firmách z ČR nebo EU. Co teprve ten hrozný Singapur, to je socík jak poleno, samý zákaz a kontrola, přímo peklo na život :))) Ale mě se tam moc líbí.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Jan Capouch | 25. 1. 2021 12:01 | reakce na Martin Doležal - 25. 1. 2021 11:45

Tak Británie už odešla, a bohaté evropské země (Island, Norsko, Švýcarsko) se do EU nijak nehrnou :-)

Konec EU nemusí zdaleka znamenat konec volného obchodu, nic jiného se ve světě do větších celků nespojuje. Leda Krym k Rusku.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+6
+
-

Martin Doležal | 25. 1. 2021 13:03 | reakce na Jan Capouch - 25. 1. 2021 12:01

To Švýcarsko a Norsko je v EU zaháknuté a musí plnit většinu jejich nařízení a vyhlášek, bez toho, že by do toho mohli kecat. Navíc platí velké peníze do rozvojových fondů, aby měli přístup na trh EU. Navíc reálná česká ekonomika, očištěná od zahraničních firem, se nemůže měřit s nikým, kdo si vyjednal externí přístup na trh EU.

Co se týká UK, je to jednoduché a uvidíme to v přímé přenosu, jak se jim to vyplatilo, a hlavně jak to skončí. Nejspíš tak jako ti Švýcaři. Budou muset platit EU, budou muset dodržovat legislativu EU, tentokrát bez výjimek a to se pak budou divit. Proč? Protože peníze, viz export UK do dalších zemí v bilionech Liber:

EU – 291
USA – 50.4
Čína – 21.4
Turecko – 10.6
....

Zkuste si spočítat kde na světě najdou náhradu, když jim EU krouhne export k nim o 10%? Copak existuje ještě nějaký panenský, netknutý a bohatý území na této planetě. Kde stačí jen přijít na nabídnout korálky? Každý je zmáčkne, protože bude vědět, že na to má.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Josef Fraj | 26. 1. 2021 12:39 | reakce na Martin Doležal - 25. 1. 2021 13:03

1. Export UK do EU činil v roce 2019 43% celkového exportu.
2. S výjimkou Irska všechny státy EU vyvážejí do UK více, než odtud dovážejí. Koho tedy případné vzájemné restrikce poškodí více?
3. Proč si myslíte, že státy EU najdou náhradu za "krouhnuté" exporty snadněji ne UK???
4. Například export německého automobilového průmyslu do UK činí něco přes 20mld euro. Kam to podle vás budou Němci vyvážet, když budou narušeny obchodní vztahy UK-EU? Myslíte, že to německá automobilová lobby vůbec dopustí?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+8
+
-

Martin Doležal | 27. 1. 2021 11:00 | reakce na Josef Fraj - 26. 1. 2021 12:39

Je to jako s mým podnikáním, abych si mohl vyhazovat z kopýtka a dobře zabezpečil svou rodinu, musím prostě vydělat peníze. Dostat zakázky a proplacené faktury. Takže když třeba přijdu o 10% zakázek, nepoloží mě to, stále bych žil lépe než většina místní populace. Ale věřte, že by to zabolelo.

To stejné bude u UK. Jenže tam to neodnesou ti bohatší, ti se již dávno zařídili a těší se jak koupí levnější nemovitosti. Tam to odnese běžná populace, a sranda je, že nejčastěji v místech kde nejvíc hlasovali pro Brexit.

Jinak kam budou Němci vyvážet? Přece stále do UK, oni mají uvnitř UK nějakou konkurenci, ne oni tam mají své fabriky, které logicky omezí. Protože subdodávky z těchto fabrik již nebudou splňovat podmínky pro export např. do Japonska, Kanady ale hlavně dovnitř EU. Ovšem UK Brexitem nezvýšila konkurenceschopnost nebo zakázky pro své vlastní firmy. Jen prostě to zboží z EU tam bude o něco dražší, tudíž utrpí i firmy z EU.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Petr Vorlíček | 27. 1. 2021 19:56 | reakce na Martin Doležal - 27. 1. 2021 11:00

Jo, spousta bohatších Britů si nyní brousí zuby na levnější nemovitosti...Ve Španělsku...
V Británii už britové nemovitosti pouze prodávají.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-