Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Spas nás, kobliho! Oxfordská ekonomka ukazuje světu alternativu

Karolína Kašparová | 31. 1. 2021 | Celkem 65 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Jan Capouch | 31. 1. 2021 14:15

Jen jestli máme dost slepic.

Jako v tom vtipu z Haliče. Mojšemu onemocní slepice, tak jde za rabínem, ten se zamyslí a poradí: dávej jim upražené zrní. Za týden týden Mojše naříká, že čtyři slípky pošly. "Dávej jim tedy zrní máčené ve víně." O dalším šábesu: "Rabbi, nepomáhá to, další tři kaput, nemáš nějaký jiný nápad?"

"Nápadů mám spoustu, ale máš ty dost slepic?"

+31
+
-

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Martin Brezina | 2. 2. 2021 11:28

Nedělejte ze sebe blba: "She is currently a Senior Research Associate, Tutor and Advisory Board member of the Environmental Change Institute of the University of Oxford." "Raworth achieved first class honours in Politics, Philosophy and Economics at the University of Oxford and followed it with an MSc in Development Economics."

-4
+
-

Všech 65 komentářů v diskuzi.

Richard Fuld | 3. 2. 2021 18:12

Nevážili jste si mé dobroty holomci? Tak tady máte Mikulu. :-) To máte z těch vašich nitek. :-)

Nahlásit

+1
+
-

Jan Altman | 4. 2. 2021 10:22 | reakce na Richard Fuld - 3. 2. 2021 18:12

Mě to spíš připadá, že po Kadrile Kadrilovně zkoušíte další nick... :-))))

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 4. 2. 2021 13:07 | reakce na Jan Altman - 4. 2. 2021 10:22

Zlatý voči. Peter Mikula je evidentně autentický, stejně jako Kadrila. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Altman | 8. 2. 2021 12:28 | reakce na Richard Fuld - 4. 2. 2021 13:07

Souhlas. Bilak je horší, než Ransdorf.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Petr Vorlíček | 4. 2. 2021 23:19 | reakce na Richard Fuld - 4. 2. 2021 13:07

Autentický, jo? Rudý bolševický nok má žít v nějakém komunistickém ráji, a ne v USA. To je jako nadávat na erár, a sedět při tom v křesle na finančáku.
To je autentické jako Babiš kázající z Kréty čechům, aby zůstali na prázdniny doma...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 5. 2. 2021 11:00 | reakce na Petr Vorlíček - 4. 2. 2021 23:19

Najděte si význam slova "autentický" a dejte si ho do kontextu s tím, že pan Altman mě podezírá, že Peter Mikula neexistuje a že jde jen o můj nový nick, a pak pochopíte, jak nesmyslně jste na můj příspěvek zareagoval. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Petr Vorlíček | 5. 2. 2021 22:56 | reakce na Richard Fuld - 5. 2. 2021 11:00

Nemusím si nic vyhledávat. Vy autentický jste, protože to co hlásáte, v tom sám žijete. Konstatatujete současnost, jen narozdíl od nás jste přesvědčený, že je správná.
Rudý bolševický nok žije v nejsvobodnější zemi na světě a káže o marxismu, to je smutná tragikomedie naprosto ztraceného jedince...Jeho život musí být stejne strašný, jako když libertariáni museli žít v komunismu. Jenže oni museli, když nechtěli, aby je někdo střelil do zad...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Richard Fuld | 8. 2. 2021 18:58 | reakce na Petr Vorlíček - 5. 2. 2021 22:56

Když to berete z tohoto úhlu a takto, pak asi souhlas.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Alexander Novotka | 3. 2. 2021 18:45 | reakce na Richard Fuld - 3. 2. 2021 18:12

:-)))
Pán Fuld, pokiaľ nenapíšete priamo z Vašej klávesnice „guľôčka v jamôčke spôsobila zmätok“, dovtedy Vám neuverím, že to nie je Váš ďalší nick!

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Richard Fuld | 3. 2. 2021 19:53 | reakce na Alexander Novotka - 3. 2. 2021 18:45

A na chinin jsem zapomněl. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Richard Fuld | 3. 2. 2021 18:56 | reakce na Alexander Novotka - 3. 2. 2021 18:45

To fakt přeháníte :-) Já se tady snažím, vyplachuji vám žaludky, dávám klystýry a Vy se tady tím žrádlem chcete nadobro zabít?!

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Josef Fraj | 2. 2. 2021 12:50

Další důkaz, že i nejrenomovanější školy zaměstnávají magory. Ta paní nechápe příčiny. Je to typická sociální inženýrka, která chce selhání předchozích regulací řešit dalšími regulacemi. Kdyby byla na potápějící se lodi, tak by nejspíš šla vysekávat do trupu další díry. Soudě podle recenze, jde o typické blábolení levicového intelektuála, kterým je škoda ztrácet čas. Další příspěvek finmagu k totalitnímu socialismu.

Nahlásit

+5
+
-

R. S. | 2. 2. 2021 10:57

Ehm, jakápak "oxfordská ekonomka"? Jestli správně čtu, tak vystudovala "Philosophy, Politics and Economics", tedy velmi široce zaměřený (a tudíž nutně poněkud povrchní) obor, který je podle všeho spíš líhní politiků než čeho jiného. To teď budeme každému strojaři, který měl v rámci svého studia pár semestrů nějaké matematiky, říkat ČVUŤácký matematik?

Jednou z velkých bolestí moderní doby je lehkost, s jakou přiznáváme různým "expertům" odbornost v oborech, kterým ve skutečnosti rozumí jen okrajově.

Nahlásit

+3
+
-

Petr Vorlíček | 2. 2. 2021 23:48 | reakce na R. S. - 2. 2. 2021 10:57

Kdyby každý v tomto státě ovládal matematiku jako ten nejhorší strojař, nebavili bychom se tu o tom, že nám vládne estébácký zloděj a lhář...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

R. S. | 3. 2. 2021 10:25 | reakce na Petr Vorlíček - 2. 2. 2021 23:48

Souhlasím, dlouholetý propad v kvalitě výuky matematiky (a nejen té) si vybírá krutou daň. Dnes jsem se dočetl, že 60 % mladých ve věku 18-24 se chystá volit Piráty, dříve zaznamenal fenomenální úspěch Dominik Feri ... skoro to vypadá, jako by se produkty našeho vzdělávacího systému rozhodovali podle účesu. Proč by jinak knížeti Schwarzenbergovi markeťáci před volbami přimalovali číro?

Jinak můj příspěvek nebyl míněn proti strojařům, použil jsem je jen pro ilustraci a doufám, že se na mě za to nezlobí. :)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Richard Fuld | 2. 2. 2021 12:39 | reakce na R. S. - 2. 2. 2021 10:57

"Jednou z velkých bolestí moderní doby je lehkost, s jakou přiznáváme různým "expertům" odbornost v oborech, kterým ve skutečnosti rozumí jen okrajově."

Velmi přesné. :-) Každý je dnes odborník na peníze a jen zlomek z nich má tušení o čem mluví/píše. V první řadě jde o nadšené propagátory BTC. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-4
+
-

Josef Fraj | 3. 2. 2021 01:20 | reakce na Richard Fuld - 2. 2. 2021 12:39

LOL, ani netušíte jaký jste komik .

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Petr Vorlíček | 2. 2. 2021 23:48 | reakce na Richard Fuld - 2. 2. 2021 12:39

To jste se střelil do vlastní nohy...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Jan Altman | 2. 2. 2021 14:51 | reakce na Richard Fuld - 2. 2. 2021 12:39

Tak určitě, soudruhu tiskaři.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/cena-bitcoinu-uz-neni-dulezita-140430

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Honza _ | 2. 2. 2021 12:51 | reakce na Richard Fuld - 2. 2. 2021 12:39

Naštěstí dneska můžeme čarovat ze vzduchu nejen peníze, ale i akcie na shorting...
https://www.youtube.com/watch?v=s5-FCS1-2RI

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 3. 2. 2021 18:43 | reakce na Honza _ - 2. 2. 2021 12:51

A to právě ne. Ze vzduchu žádné peníze nevyčarujete, pokud nemáte na mysli "peníze" jako BTC. Účetní peníze přece vznikají z závazku dlužníka, ne ze vzduchu.

A jak chcete otevřít krátkou pozici, když nebude mít půjčené skutečné akcie, které chcete shortovat? Kdo si od Vás koupí akcie, které neexistují?

Tohle jde na futures a opčních trzích, kde se mohou otevírat větší (dlouhé i krátké) pozice, než odpovídá existujícímu množství podkladového aktiva. Tam jde pouze o sázky na vývoj ceny, nikoliv o obchody, kde by docházelo k dodání prodávaného aktiva (i když i to je možné, ale děje se tak jen ve zlomku objemu těch obchodů). Chcete taky tvrdit, že na futures trzích se otevíráním kontraktů vyčarovávají zlato, stříbro, káva, kukuřice apod.?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Martin Brezina | 2. 2. 2021 11:28 | reakce na R. S. - 2. 2. 2021 10:57

Nedělejte ze sebe blba: "She is currently a Senior Research Associate, Tutor and Advisory Board member of the Environmental Change Institute of the University of Oxford." "Raworth achieved first class honours in Politics, Philosophy and Economics at the University of Oxford and followed it with an MSc in Development Economics."

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-4
+
-

Jan Capouch | 2. 2. 2021 15:34 | reakce na Martin Brezina - 2. 2. 2021 11:28

Kdyby radší předvedla své znalosti v praxi, založila firmu, anebo pozvedla nějakou upadající.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

R. S. | 2. 2. 2021 15:26 | reakce na Martin Brezina - 2. 2. 2021 11:28

Že umí v Oxfordu používat job title generator mě opravdu neohromí. PPE je bakalářský program, který má absolvetovi dát tak akorát všeobecný přehled v daných oborech. "MSc in Economics for Development" je podle stránek Oxfordu devítiměsíční kurz. Dále působila v Overseas Development Institute, Rozvojovém programu OSN, OXFAM, Římském klubu, Environmental Change Institute, Cambrige Institute for Sustainability Leadership, Centre for the Understanding of Sustainable Prosperity (evidentně existuje i nějaký "institute name generator") a uvádí i Global Challenges programme na Stockholm School of Economics (to sice zní jako ekonomie, ale taky není: https://www.hhs.se/en/outreach/sse-initiatives/global-challenges/). Samé politické organizace, think-tanky, neziskovky a dubiózní akademická pracoviště na úrovni Ústavu marxismu-leninismu, kde je pořádná ekonomie spíš na překážku progresivní agendě.

Nechal byste se operovat od doktora, který vzal studia medicíny takhle hákem a pak se věnoval poradcování kdesi v Africe v tričku Člověka v tísni, dobývání renty v ČLK a WHO a nakonec si našel teplé místo v nějakém krutopřísně interdisciplanárním Ústavu pro zdraví sexuálních menšin nebo Institutu pro trvale udržitelnou dietu?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+10
+
-

Martin Brezina | 3. 2. 2021 05:18 | reakce na R. S. - 2. 2. 2021 15:26

"To teď budeme každému strojaři, který měl v rámci svého studia pár semestrů nějaké matematiky, říkat ČVUŤácký matematik?"

Na tohle jsem reagoval, protože CV paní ekonomky rozhodně nesvědčí o tom, že by měla ekonomie pár semestrů a pak už se ekonomii nevěnovala. Je fajn, že jste se následně tak rozepsal, ale své předchozí mimózní tvrzení tím zahladíte jen pro ty, co vidí svět jako vy.

To, že se anonymní nick R. S. cítí jako rozhodná autorita pro to, co je ekonomie a co není, aniž sám dokladoval, nakolik je v oboru autoritou a které prestižní školy a pracoviště má za sebou, se komentuje samo za sebe.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

R. S. | 3. 2. 2021 10:52 | reakce na Martin Brezina - 3. 2. 2021 05:18

"CV paní ekonomky rozhodně nesvědčí o tom, že by měla ekonomie pár semestrů a pak už se ekonomii nevěnovala" - právě že podle mě nevěnovala, věnovala se politice. Co přitom měla na vizitce je irelevantní. Své tvrzení jsem podložil argumenty, které může každý uvážit a vyvodit z nich svůj závěr. Jestli preferujete "důkaz autoritou" nebo argument "ad hominem", zkuste to někde vedle.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Alexander Novotka | 3. 2. 2021 10:06 | reakce na Martin Brezina - 3. 2. 2021 05:18

Teď jste to trefil - Vaše vidění světa je takové, že berete pouze argumenty, které jsou v souladu s Vaším viděním světa. Mladá paní není „ekonomkou“, ani kdyby kdokoli z účastníků této diskuse byl nositelem Nobelovy ceny za ekonomii – zároveň samozřejmě neexistuje racionální důvod, proč by právě tohle mělo být relevantní kritérium.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Jan Amos | 2. 2. 2021 16:38 | reakce na R. S. - 2. 2. 2021 15:26

Palec nahoru.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Krejčí | 2. 2. 2021 15:56 | reakce na R. S. - 2. 2. 2021 15:26

Haha, to sedlo. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 1. 2. 2021 19:23

Socialistické nesmysly. Tady není moc o čem diskutovat. :-)

Nahlásit

0
+
-

Jan Altman | 1. 2. 2021 09:54

Další Julda, který má pocit, že objevil to nejlepší možné řešení, které ale lidé "nepochopitelně" odmítají akceptovat, tak jim ho je "potřeba" vnutit silou.

Nahlásit

+8
+
-

Petr Vorlíček | 1. 2. 2021 21:06 | reakce na Jan Altman - 1. 2. 2021 09:54

To jste Juldu fakt nepochopil...Ten by přeci zrušil placení u pumpy, člověk by natankoval, a zalistoval by se automaticky nový dluhopis ČNB v nominální hodnotě 2 tisíce korun...
Stejně by to fungovalo v obchodě, divadle, naxstadionu, takže bychom měli fosilní dluhopisy, potravinové, kulturní, sportovní....
No ráj na zemi! :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Richard Fuld | 2. 2. 2021 13:01 | reakce na Petr Vorlíček - 1. 2. 2021 21:06

"Ten by přeci zrušil placení u pumpy, člověk by natankoval, a zalistoval by se automaticky nový dluhopis ČNB v nominální hodnotě 2 tisíce korun..."

Téměř tak, jak to uvádíte, to ale chodí při platbě kreditní kartou. Jen se kvůli tomu neemitují státní dluhopisy, ale proti penězům, kterými u pumpy zaplatíte, vznikne Váš dluh vůči bance, která Vám kreditní kartu vystavila (nikoliv nějaké státní dluhopisy). A pak si vyděláte peníze prodejem nějaké Vaší produkce, či práce a ke dni splatnosti svůj dluh bance těmi Vámi vydělanými penězi uhradíte. Tyto peníze ¨pak v bance zase zaniknou. Je to jednoduše geniální.

Vznikání peněz, zanikání peněz, převody peněz, to vše jen pasívně kopíruje to, co se v ekonomice děje. V daném případě se v účetních knihách bank promítne to, že jste získal pohonnou hmotu, pak jste poskytl práci, za níž jste získal peníze, kterými jste splatil svůj dluh bance a tak peníze zanikly. Stejně tak je pak v účetních knihách pasivně zaznamenáno , že provozovatel čerpačky si za získané peníze něco koupil, nebo že je uspořil.

Když odhlédneme o onoho účetního zachycení uvedených skutečností v účetních knihách bank, pak v daném případě došlo k tomu, že získané pohonné hmoty dotyčný směnil za kus jím odvedené práce v hodnotě těch pohonných hmot, kterou získal někdo jiný. Uvedené představuje směnu, kterou zprostředkoval systém účetních peněz, které vznikají vždy právě tam a v čase, kdy je to třeba, bez nějakého omezení tím, že peněz je konečné množství a není je možné vytvářet v aktuálně potřebném množství.

Stát do tohoto procesu vstupuje svou emisí dluhopisů typicky v krizi hlavně proto, aby zajistil, že uvedený proces směny bude dál hladce probíhat, navzdory problémům, se kterými se ekonomika potýká.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-3
+
-

Petr Vorlíček | 2. 2. 2021 23:55 | reakce na Richard Fuld - 2. 2. 2021 13:01

Typicky v krizi, a v 99% i mimo ni. Takový malý detail, který z celé vaší zdánlivě honosné teorie dělá trapný nesmyslný blábol...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Richard Fuld | 3. 2. 2021 18:46 | reakce na Petr Vorlíček - 2. 2. 2021 23:55

A mimo krizi, částečně kompenzuje tržní přerozdělování, což není vždy nutné. Např. v Německu, když mají přebytky státního rozpočtu tak k částečné eliminaci tržního přerozdělování dochází pouze v rámci daňového systému a nové státem tvořené peníze do toho nevstupují. Jako bych Vám to už 100 x nenapsal. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Petr Vorlíček | 4. 2. 2021 09:48 | reakce na Richard Fuld - 3. 2. 2021 18:46

No, jen z poloviny... Je to sprosté zdanění vkladú, permanentní měnová reforma, transfer bohatství od lidí (zejména těch chudších, co "spoří", k těm bohatším, co čerpají dotace...) V tom je ta složka vašeho "tržního" přerozdělování.
V monetární politice jste hodně blízko tomu rudému bolševickému noku, co to tu poslední dobou spamuje, uvědomujete si to?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Richard Fuld | 4. 2. 2021 13:29 | reakce na Petr Vorlíček - 4. 2. 2021 09:48

Při téhle "měnové reformě" chudnou pasívní subjekty a bohatnou aktivní subjekty a to mi přijde lepší, než kdyby to bylo opačně. V ideálním světě by to bylo nastaveno tak, že pasívní subjekty by ani nebohatly ani nechudly. Ideální svět ale neexistuje. :-) Chce to sestoupit nohama na zem.

Ten Peter o monetární otázky ani neštrejchl. Možná byste pak zjistil, že k němu máte Vy mnohem blíže, než já. :-) Typuji, že Peter bude mít peníze za buržoazní přežitek. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Petr Vorlíček | 5. 2. 2021 23:09 | reakce na Richard Fuld - 4. 2. 2021 13:29

Pasívní subjekt je dělňas z kolbenky, co nemá hlavu na investice, tak založil dětem dvě stavebka.. To je fakt ten pravý, koho mají štičky pumpnout...
Víte že asi fakt ano? Jsem asi daleko sociálněji nastavený než vy...Což ovšem nemá s názory rudého bolševického noka nic společného...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 8. 2. 2021 19:10 | reakce na Petr Vorlíček - 5. 2. 2021 23:09

Díky pružné peněžní zásobě, která je spojena inflačním ukrajováním z peněz toho dělňase, má ale ten dělňas alespoň nějakou placenou práci.

Mohl by alternativně žít v prostředí rigidní peněžní zásoby, která by sice nevedla k inflačnímu ukrajování, ale dělňasovi by to bylo k ničemu, protože inflace by neměla z čeho ukrajovat, protože by nejspíše neměl ani blbě placenou práci.

Opakuji, že na první místě musí být prosperita, vydělávání peněz, a teprve pak můžeme řešit, jestli ty vydělávané peníze okusuje inflace.

Takže já mám za to, že moje sociální nastavění je tedy pro toho dělňase mnohem přívětivější, než to Vaše.

Nechápu proč píšete o rudém noku. To s tím nemá co dělat...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Alexander Novotka | 2. 2. 2021 17:07 | reakce na Richard Fuld - 2. 2. 2021 13:01

Jak to tak tady (bohužel už :-( snad po sto sedmé) čtu, tak mě napadá – co Vy vlastně máte proti bitcoinu? Vždyť to je lepší než „účetní peníze“, hle:
- Účetní kniha BTC (blockchain) je lepší než všechny účetní knihy všech bank a institucí dohromady (s tím prostě nevyběhnete)
- BTC jsou emitovány („vznikají“) v určitém procesu, dokonce lze taky říct, že svým způsobem „zanikají“ (když ztratíte privátní klíče)
- Převody jsou podstatně jednodušší, než je tomu u fiatu, a stejné po celé planetě
- Jejich získání je zcela tržní proces – buď výměnou za jiná aktiva, nebo odměnou za dodaný produkt, to je přece ideální „tržní přerozdělování“ (a hlavně spravedlivé)
Njn, když ale Vy chcete mít monopolní nástroj, kterým by stát zasahoval v době krize, hlavně aby „napravil“ ty zhůvěřilosti, které popáchali svobodně se rozhodující účastníci trhu. Napadlo Vás někdy, že stát „řeší“ hlavně takové krize, které by bez jeho přispění nevznikly?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Richard Fuld | 3. 2. 2021 18:47 | reakce na Alexander Novotka - 2. 2. 2021 17:07

Aha, takže covid krize by bez státu nenastala?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Alexander Novotka | 3. 2. 2021 18:58 | reakce na Richard Fuld - 3. 2. 2021 18:47

Aha, takže stát "řeší" covid krizi? A jak? Mohl bych to prosím vidět?
Máte na mysli všeidiota Havlíčka, který obhajoval, že stát vyplatil v rámci programu Covid-nájemné 100% kompenzaci tak, že za období červenec-srpen-září to bylo 50% a teď za období říjen-listopad-prosinec je to dalších 50%, takže dohromady 100%? Opravdu chcete obhajovat tohle?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Richard Fuld | 3. 2. 2021 19:04 | reakce na Alexander Novotka - 3. 2. 2021 18:58

Kdo nechce vidět, nevidí. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Alexander Novotka | 4. 2. 2021 09:42 | reakce na Richard Fuld - 3. 2. 2021 19:04

Přesně tak, souhlasím.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Honza _ | 2. 2. 2021 13:23 | reakce na Richard Fuld - 2. 2. 2021 13:01

"Stát do tohoto procesu vstupuje svou emisí dluhopisů typicky v krizi"
V krizi jsme typicky vlastně pořád...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Státn%C3%AD_dluh_Česka

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Richard Fuld | 2. 2. 2021 14:11 | reakce na Honza _ - 2. 2. 2021 13:23

Když nejsme v krizi, tak stát částečně kompenzuje tržní přerozdělování, které probíhá nepřetržitě, krize, nekrize. Tím příchod další krize, která přichází po delším období tržního přerozdělování, oddaluje.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Petr Vorlíček | 2. 2. 2021 23:58 | reakce na Richard Fuld - 2. 2. 2021 14:11

Bla bla, bla bla bla bla bla, bla bla bla bla bla bla bla bláááá...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Richard Fuld | 3. 2. 2021 18:49 | reakce na Petr Vorlíček - 2. 2. 2021 23:58

Když nemáte, co byste napsal, tak je lepší, když nic nenapíšete. Takto vypadáte směšně a bezradně. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Jan Altman | 2. 2. 2021 14:54 | reakce na Richard Fuld - 2. 2. 2021 14:11

Neustálým opakováním vymyšlených slovních spojení ke světovému míru!

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Richard Fuld | 3. 2. 2021 18:49 | reakce na Jan Altman - 2. 2. 2021 14:54

Tak když to pořád nemůžete pochopit, tak jednou, třeba, kdo ví, se Vám rozsvítí. Nikdy neztrácejte naději. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Jan Altman | 2. 2. 2021 09:35 | reakce na Petr Vorlíček - 1. 2. 2021 21:06

:-))

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Richard Fuld | 1. 2. 2021 19:21 | reakce na Jan Altman - 1. 2. 2021 09:54

Ani náhodou. Já nejsem zastáncem toho "programu chudoby" založeného na omezenosti vzácných planetárních zdrojů, co se nám snaží ordinovat různí dobrodefekátoři typu Kate Raworthové. :-)

Právě Váš světonázor je založen na omezenosti vzácných planetárních zdrojů a je tedy s "programem chudoby" propagovaným Raworthovou mnohem kompatibilnější, než ten můj. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-3
+
-

Jan Altman | 2. 2. 2021 09:39 | reakce na Richard Fuld - 1. 2. 2021 19:21

Jenže já tím příspěvkem nemyslel to, že zastáváte přesně stejný názor.

Ale že máte podobné vize a podobně je zkoušíte všem natlačit i proti jejich vůli ("peníze přeci nemůže vybrat trh, ty musí monopolně vynutit centrální plánovač", "průběžné penzijní letadlo je to nejlepšovaťější letadlo na širém světě a všichni se ho musí účastnit povinně, jinak je zamkneme do temného sklepa a zabavíme jim majetek"). Prostě jste zakazovač-nakazovač podobného typu, jen prosazujete něco o pár procent jiného, ale princip je stejný.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Richard Fuld | 2. 2. 2021 13:05 | reakce na Jan Altman - 2. 2. 2021 09:39

Nemáme podobné vize. Naopak Vy máte podobný základ Vaší vize s tou bláznivou socialistkou. Premisu, že planetární zdroje jsou ohroženy jejich definitivním vyčerpáním. Jen Vy byste to řešil po pravičácku a ona hezky po bolševicku. Obecné chudoby byste ale docílili oba dva. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Martin Doležal | 1. 2. 2021 10:03 | reakce na Jan Altman - 1. 2. 2021 09:54

Takových nápadů vznikají každý rok mraky, ze všech možných stran a oborů. Kdyby se měli řešit všechny hloupé nápady, jen co vzniknou v Evropě, tak neděláme nic jiného a to je ten svět větší. V podstatě by na to šel použít jednoduchý postup, zmíněný v jiném příspěvku. Jen místo chudáků hlodavců bych to vždy dal za úkol těm co ty nápady vyplodí a prosazují. Vyžadovat od fantastů aby sami na sobě a svých přívržencích 10 let praktikovali svůj nápad, a doložili tím alespoň základní udržitelnost a stabilitu takového nápadu.

Prostě chcete nepodmíněný příjem? Dejte dohromady partu lidí, shánějte 10 let peníze a ukažte nám, jak to funguje. Fandíte marx.-leninským představám o kolektivním majetku výrobních prostředků? Založte komunu nebo družstvo a v partě svých fandů to 10 let provozujte a živte se tak. Chcete elektro auta, OZE, sdílení majetku, potravinovou soběstačnost, ...... dejte se dohromady a 10 let to na vlastní kůži zkoušejte. Protože jinak druhé nepřesvědčíte, že to má smysl.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+5
+
-

Petr Vorlíček | 1. 2. 2021 21:09 | reakce na Martin Doležal - 1. 2. 2021 10:03

chcete jadernou elektrárnu, tak se na ni složte a deset let ji provozujte?
A pak se složte, posravte a deset ket provozujte urychlovač částic a fůzní reaktor...:-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Martin Doležal | 2. 2. 2021 09:46 | reakce na Petr Vorlíček - 1. 2. 2021 21:09

To je trochu mimo, tudíž doplním. To o čem jsem psal, se týká nápadů s podporou malých skupin lidí, třeba 50-80 tisíc lidí. Které se snaží jen svým halasem dosáhnout změny zaběhnutých pořádků. Ti by prostě měli schopnost svého projektu prokázat, před jeho všeobecným zavedením.

To co jste jmenoval, to je věc většiny voličů, tam rozhoduje masa, a je už na jejich mentalitě a rozumu, zda rozhoduje dobře nebo špatně. Viz. Německo, které masově rozhodlo o zrušení JE a teď se ještě hloupě snaží zakázat spalování uhlí. To je již jiná písnička, bude to v budoucnu bolet, doplatíme na to i my, kteří jsme tak nehlasovali. Ale je to prostě masové přání dospělých, svéprávných voličů.

Tak jak jste to popsal, možná skončí celá ČR, změní se na několik akciovek, které si budou provozovat to či ono. Ta pozvolná devastace státní správy k tomu směřuje.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Petr Vorlíček | 3. 2. 2021 05:04 | reakce na Martin Doležal - 2. 2. 2021 09:46

No hezky jste si to rozškatulkoval, jen co je oravda...:-) A kdo rozhodne o tom, co je podporováno malou skupinou, a co většinou voličů? Vy? Strana?
Elektromobilní nesmysl si v EU pořídilo 2,5 milionu lidí. To je malá skupina? Je to čtvrtina prodejů...Čtvrtina lidí v EU si v následujících letech bude kupovat elektrické auto...
Tu jadernou elektrárnu také v sedmdesátých letech lidé masově nepodporovali, báli se jí, protože ji znali jen z Hirošimi a Nagasaki, a k největší jderné havárii došlo už patnáct let od masového rozjezdu této technologie...
Dnes podporuje v Německu využití jaderných elrktráren třetina němců.
Tak je ta třetina tou vaší "většinou voličů", a ta čtvrtina podporovatelů elektroaut je tou vaší "malou skupinou"?
Tak jaký pohled je tu "trochu mimo"?
Kolik lidí dnes asi podporuje to, abychom platili příspěvek na vybudování čtyřikrát většího urychlovače částic, který bude dnes stát stovky miard EUR, když účel stavby LHC - potvrzení existence Higgsova bosonu byl naplněn, a teď se vlastně přesně neví, co nový urychlovač může přinést? Kolik procent lidí v EU by bylo pro, aby se za jejich peníze skutečně vybudoval?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Petr Bárta | 1. 2. 2021 10:14 | reakce na Martin Doležal - 1. 2. 2021 10:03

S tímhle bych souhlasil. A začal bych hned s testem ancap nápadu - tedy stát by neměl závazky k té skupině, ta skupina by neměla závazky ke státu. A vidělo by se...

Jenže to Fuldové nedovolí, pod pohrůžkou vězení/zbraní...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Jan Altman | 1. 2. 2021 12:37 | reakce na Petr Bárta - 1. 2. 2021 10:14

Bohužel již plno šílených nápadů touto sortou jedinců zavedeno bylo, aniž je napřed otestovali na sobě :-(
Hlavně že se při tom zaštiťují sociálnem a kritiky označují za asociály. Přitom:
https://youtu.be/LfI9LDp-Lg4

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Honza _ | 31. 1. 2021 12:05

https://libinst.cz/ekonomie-koblihy-kate-raworthova-strili-do-slamenych-panaku-a-diry-ucpava-nadychanym-testem/

Nahlásit

+5
+
-

Jiří Vodička | 31. 1. 2021 10:21

Tenhle "Great Reset" se zrušením osobního vlastnictví a "sdílením" hlásaný panem Schwabem ze Světového ekonomického fóra je další více než podezřelá socialistická konstrukce. Jako stovky minulých socialistických konstrukcí to samozřejmě zkrachuje, protože jde proti lidské DNA a našim vrozeným - miliony roků tvořeným a proto objektivně správným - instinktům.
Pořád dokola ....

Nahlásit

+8
+
-

Jan Capouch | 31. 1. 2021 00:44

Nedala by se ta "koblihová ekonomika" nejdřív vyzkoušet na potkanech?

Nahlásit

+7
+
-

Jan Pozner | 31. 1. 2021 12:29 | reakce na Jan Capouch - 31. 1. 2021 00:44

Vymysleli to snad potkani? Proč by si tedy měli užívat těchto výdobytků nejbrilantnějších lidských mozků?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Jan Capouch | 31. 1. 2021 14:15 | reakce na Jan Pozner - 31. 1. 2021 12:29

Jen jestli máme dost slepic.

Jako v tom vtipu z Haliče. Mojšemu onemocní slepice, tak jde za rabínem, ten se zamyslí a poradí: dávej jim upražené zrní. Za týden týden Mojše naříká, že čtyři slípky pošly. "Dávej jim tedy zrní máčené ve víně." O dalším šábesu: "Rabbi, nepomáhá to, další tři kaput, nemáš nějaký jiný nápad?"

"Nápadů mám spoustu, ale máš ty dost slepic?"

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+31
+
-