Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Divoká jízda elektromobilem. Akcie Tesly očima expertů

Ondřej Tůma | 22. 1. 2021 | Celkem 35 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Jan Amos | 22. 1. 2021 13:21

"Pak lidé, co se v tom nevyznají, ale čtou kde co, se mylně domnívají, že stačí si jen přát a ono se to uskuteční. V tom by problém nebyl, problém nastane tehdy, když ty sny začnou lidé vyžadovat po druhých."

Myslím, že dost trefně napsáno.

+5
+
-

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

František Cecvárek | 22. 1. 2021 08:20

Dotaz na pana Stroukala. On navrhuje v současné době ve světě i v ČR naopak zvyšovat úrokové sazby?

-2
+
-

Všech 35 komentářů v diskuzi.

Petr Novák | 22. 1. 2021 09:50

Masová elektromobilita je nesmysl. Akcie Tesly jsou jedna velká bublina. A takových tu už bylo: tulipánová horečka, černý pátek, dot-com, a další.

Nahlásit

0
+
-

Martin Doležal | 22. 1. 2021 11:37 | reakce na Petr Novák - 22. 1. 2021 09:50

Jenže lidé se nejlépe učí chybami. Tak doufám že to blbnutí s elektromobilitou a OZE trochu urychlí kreativní destrukci v našem okolí. Je to jen ukázka ztráty soudnosti, odtržení od odbornosti a snění mnoha amatérů, že dostatečně propagovaná hloupost překoná i přírodní a fyzikální zákony. Dobré je připravit se na to co bude následovat, a zbohatnout na hloupých lidech.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Jan Capouch | 22. 1. 2021 12:20 | reakce na Martin Doležal - 22. 1. 2021 11:37

Poručíme větru, dešti...

https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/elektrina-energie-blackout-evropa-prirodni-zdroje-uhli.A210111_135118_eko-zahranicni_tbr

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Petr Novák | 22. 1. 2021 13:52 | reakce na Jan Capouch - 22. 1. 2021 12:20

Po rozpojení sítě frekvence ve východní Evropě rostla a v západní klesala. Západ sice prosazuje zelenou energii, ale dokupuje tu z uhlí.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Amos | 22. 1. 2021 13:19 | reakce na Jan Capouch - 22. 1. 2021 12:20

Dost sugestivně popsal pád sítě Marc Elsberg - i s tím Rakouskem

https://www.databazeknih.cz/knihy/blackout-zitra-bude-pozde-324894

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Martin Doležal | 22. 1. 2021 12:54 | reakce na Jan Capouch - 22. 1. 2021 12:20

Bohužel to poroučení větru nabírá na obrátkách. Částečně to má opodstatnění vtom, jak obrovskou rychlost nabral technologický pokrok ve většině oblastí. Pak lidé, co se v tom nevyznají, ale čtou kde co, se mylně domnívají, že stačí si jen přát a ono se to uskuteční. V tom by problém nebyl, problém nastane tehdy, když ty sny začnou lidé vyžadovat po druhých.

Co se týká nesmyslně vysokých cen akcií Tesla, to je problém těch, co se nechali unést emocemi. Díky mobilům a aplikacím se investorem cítí každý nezletilý cucák, a nastal lavinový efekt. Budoucí vývoj si to vyřeší a padne to na rozumnější hodnotu. Tomu se člověk může bránit. Horší je to u blbnutí s elektromobilitou a OZE, tam bohužel to útočí i na naše peněženky, a brání se velmi těžko. Jediná obrana je vydělat ještě víc peněz, aby se to vykompenzovalo, a nejlépe na těch hlupácích, co to podporují.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Petr Vorlíček | 22. 1. 2021 14:52 | reakce na Martin Doležal - 22. 1. 2021 12:54

Tesla a "blbnutí s elektromobilitou" jsou snad to samé, ne??

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Martin Doležal | 22. 1. 2021 18:26 | reakce na Petr Vorlíček - 22. 1. 2021 14:52

U Tesla jsem měl na mysli absurdní cenu akcií i nereálné ekonomické vize této automobilky v budoucnosti. celý jejich zisk je postavený jen na prodeji emisních povolenek. Prodej aut na ten zisk nevydělá. A nemají šanci předběhnout jiné velké automobilky. Sám panu Muskovi fandím, především v jeho kosmických aktivitách, ale akcie Tesla bych nikomu z rodiny neprodal.

Blbuntí s elektomobilitou jsem myslel to co se děje v EU nebo Číně, v menší míře v USA. EV je dobrá a technologicky vyspělá věc, není to slepá ulička. Ale význam to má jen jako hračka pro bohaté lidi a firmy. Není to náhrada za auta se spalovacím motorem. Všechny současné druhy pohonu budou vedle sebe fungovat ještě nějaké to století. Ale to co se děje v EU a Číně považuji za blbnutí z toho důvodu, že chudší část populace ze svých peněz dotuje bohaté hračičky. Chudší důchodce připlácí za malé auto se spalovacím motorem peníze, které pak ušetří bohatý člověk, co si kupuje auto za víc než 1M Kč. A nejsrandovnější je, že to aktivističtí pomatenci vydávají za boj za ekologii a klima. Majitel EV u nás, bude alespoň z 25-30% jezdit na ekologickou elektřinu. Ale Jak Němci vypnou své JE, tak většinově budou jezdit na elektřinu ze spalování fosilních paliv.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Petr Vorlíček | 22. 1. 2021 22:30 | reakce na Martin Doležal - 22. 1. 2021 18:26

Ano, vcelku nemám co vytknout...
Snad jen to, že tu investiční bublinu fakt nenafoukli nějací nezkušení hejlové pod tlakem emocí. Naopak, je to silně racionální bublina, vytvořená protřelými investory, kteří chytře odhadli, proč a kdy tohle nastane právě na tomto titulu...Já teslu longoval z 60ti na 200, a za ty dvě stovky jsem ji zahodil i s rukama, přišlo mi to jako naprostý úlet...A teď je na dvacetinásobku té tehdy značně přestřelené ceny...,:-)) Tohle bude příběh, který vstoupí do investorských dějin, a my byli u toho! :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Amos | 22. 1. 2021 23:03 | reakce na Petr Vorlíček - 22. 1. 2021 22:30

Nemělo by se ale ani zapomínat na to, že těch 200$ si Tesla držela více než 6 let. To je z hlediska akciových trhů věčnost. Jiné akcie letěly do výšin a Tesla stagnovala. Takže kdo vydržel čekat, nejspíše nespadá do zavedené škatulky spekulanta, kam nyní jednodušší komentátoři a vykladači finančních teorií longaře na Tesle zařazují.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Petr Vorlíček | 23. 1. 2021 13:13 | reakce na Jan Amos - 22. 1. 2021 23:03

Spekulant reprezentuje zbytky efektivních trhů, nic hanlivého na tom není...I longař je spekulant, jen má delší investiční horizont...(Teslu jistě nikdo nedrží kvůli nějaké budoucí dividendě..
Ale lidí, co drželi Teslu šest let asi mnoho nebude...
Skoro to zabalila, stejně jako SpaceX, kdyby jim spadla ještě jedna zkušební raketa, bylo vymalováno...Když byla za 200, také nebyla daleko od krachu, držely to jen nerealistické predikce Muska, které se nikdy nevyplnily...Je fakt neuvěřitelný, to se mu musí nechat...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Amos | 23. 1. 2021 17:08 | reakce na Petr Vorlíček - 23. 1. 2021 13:13

Apple byl také pár dnů před bankrotem, Microsoft na hraně neúspěchu také balancoval, Gilead bez jediného dolaru hotovosti, Amazon také ve své historii lapal po dechu. To jsou normální příběhy později úspěšných firem.
Problémy vidím dva - první je v tom, že současná společnost chce všechny zachraňovat a nenechá vytříbit ty společnosti, které mají nezlomnou vůli pokračovat dál od těch, kteří tuto vůli nemají.

Druhý leží v netrpělivosti investorů - vštšina očekává, že startupy zákonitě a rychle přejdou do etapy úspěšného scaleupu. Velký omyl - cesta k vítězství není ani rychlá, ani bezbolestná, ani predikovatelná.

Když dnes slýchám jak se nedalo úspěch Tesly předvídat vždy si vzpomenu na svoji první investiční trefu - rok 1996 a film Forrest Gump. Tom Hanks pronesl repliku o tom, že koupil akcie nějaké jabloňové farmy a celé kino se otřásalo smíchem. Říkal jsem si proč to nezkusit, i když se tehdy zdálo, že Apple je za zenitem. Od té doby nárůst hodnoty asi 200x. Díky Tome.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Petr Vorlíček | 23. 1. 2021 19:21 | reakce na Jan Amos - 23. 1. 2021 17:08

Vaše analytické metody mi přijdou o dost bizarnější, než "nedočkavost" investorů.
Ono totiž o žádnou nedočkavost nejde, jen vstup prvních investorů vytvoří příběh, na který se nabalí bludné peníze, a je Fomo na světě, ve kterém cena predběhne firmu o pár let, takže při nějaké zprávičce o docházejících penězích zase nastane Fud... A tak pořád dokola, nic víc...
Tyto náhodné trefy jistě potěší, obzvlášť v tomto případě, ale když v tom není systém, je to k ničemu, nejde tak zainvestovat větší sumu, a statisticky to vede k vynulování portfolia...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Amos | 23. 1. 2021 20:53 | reakce na Petr Vorlíček - 23. 1. 2021 19:21

"Vaše analytické metody mi přijdou dost bizarní..."

Ano, to mi učitelé finanční matematiky na University of Michigan také říkali. Nejvíc ale nechápali, proč někdo se vzděláním v biologii a deklarovaným nezájmem o práci finančního poradce vůbec vyhodí tolik peněz za studium, které nevyužije ke své kariéře. Proto jsem ani nikdy nepřijal nabídku starat se o cizí finance. Nemám zájem lidem vysvětlovat proč si myslím, že by měli investovat tak, jak to baví mě. Starat se o cizí finance znamená zodpovédnost a proto je člověk nucen ze zábavy udělat profesionální nudu.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Amos | 24. 1. 2021 09:42 | reakce na Jan Amos - 23. 1. 2021 20:53

Abych nějak za sebe tuto diskuzi uzavřel - standardní metody investiční analýzy mě osobně moc nebaví, nicméně jsou dvě oblasti, které cíleně sleduji a které nejsou moc analyticky pokrývány - nehumánní medicína a služby pro firmy. V první oblasti věřím Zoetisu, ve druhé Cintasu a Accenture.

A pak je tu trojice analytiků a výkonných investorů, jejichž ůvahy mě čas od času přimějou otevřít nějakou pozici - Tom Gayner, Wesley Lebeau a český Buffet Mikuláš Splítek.

Když už z Toma Hankse dlouho žádné doporučení nevypadlo....

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Petr Vorlíček | 24. 1. 2021 14:18 | reakce na Jan Amos - 24. 1. 2021 09:42

Jak jste sám zjistil, obdobné obory na US univerzitách slouží k plnění řad portfoliomanagerů fondů a podobných šarlaránů, kteří se většinou vyznačují naprostou investorskou neschopností. Dokonce těžime z produkce těchto universit v našem modelu - pozice těchto fondů je jeden z nejspolehlivějších kontrariánských indikátorů, jsou vždy na špatné straně trhu - přebrali hejlovskou roli retailu.
Universita je také neměla naučit úspěšně investovat, nýbrž používat investiční marketing na vytěžení prostředků zákazníků. Žijí si velmi dobře, ikdyž nic moc neumí, a gratuluji Vám k tomu, že jste nešel touto cestou. Nepochybuji, že toho nelitujete...
Nicméně kopírování jednotlivých tipů provařených investorů je podobně promyšlená strategie, jako Tom Hanks, vždyť je to marketing na lákání dalších zákazníků...Když takových firem nedržíte třicet, aby se vám vykompenzovaly vyložené průšvihy, nedopadne to nic moc...Copak vám někdy někdo prozradil, kolik do firmy a kdy vložil, a kolik vydělal při realizaci? Počet investičních tipů na trhu se blíží počtu kotovaných akcií, to by v tom byl čert, aby sem tam nějaký nevyšel, když trh udělá 20%...To vyzobávání tipů vidíte na Buffetovi - on zvolil jako Bigtech budoucnosti IBM, jednu z mála firem, která nic nepředvedla ani při tom překotném technologickém růstu...Nebýt u něj efektu samonaplňujícího se proroctví a napristo privilegovaného přístupu, nebyl by dnes příliš úspěšným investorem, rozhodně ne nad index..Jaký má ten fond smysl, když vám stačí tupě držet mix tří základních indexů k tomu, abyste jej radikálně překonal???

Mikuláš Splítek, jako ten z Erste? To jako fakt? Třicetiletý Buffet? :-))
Proč si asi myslíte, že má jeho fond historii jen tři roky zpět? České fondy se vždy musí zrušit a přeupsat, protože mají v dlouhodobém měřítku tak chronickou podvýkonnost, že to jinak nejde...(udělal jste si někdy rešerši těch fondů 20 let nazpět? Já ano...)
Píše o nutnosti poražení indexu, tak se na výsledek jeho fondu mrkněte za 5 let, a srovnejte to jen s držením Russel 2000, ano?
Jukněte se také na dlouhou historii i ostatních fondů české spořitelny, je to poučné počteníčko pro každého...:-) (jak také jinak, když má fond poplatky bez ohledu na výkonost, a plácá pristředky na měnové zajištění (i přes investiční horizont přes 5 let...).

Neberte to prosím nijak posměšně, (kdyby vám to tak vyznělo), silně si vážím každého samostatného investora, který bere rozhodnutí i realizaci do svých rukou a nekrmí tu smečku blbců co se vozí v audinách za provize, které znemožňují realizovat klientovi odpovídající profit...Jen jsem trochu alergický na to chlubivé zveřejňovaní těch supertref se stonásobným profitem, protože prakticky vždy na druhé straně vah stojí investice, které se až tak nevyvedly. Jediné co stojí za zmínku je výsledek, tedy o kolik % jste překonal s celým portfoliem indexy...Takovéto prezentování obchodu totíž učí nezkušené investory obchodovat stylem sázek na černého koně (které nefunguje) ,protože neví, kolik práce je třeba odvést, když chce člověk dlouhodobe překonávat index...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Amos | 24. 1. 2021 15:00 | reakce na Petr Vorlíček - 24. 1. 2021 14:18

"Mikuláš Splítek, jako ten z Erste? To jako fakt? Třicetiletý Buffet? :-))"

Vzhledem k tomu, že ho znám osobně a znám i jeho odbornou trajektorii (slovo kariéra mi nikdy neznělo pozitivně) před Erste, dost si ho vážím. On začínal jako investor svých vlastních financí, pak šel s kůží na trh a nabízel své tipy (vždy velmi dobře vyargumentované) na Roklen24 a nakonec pokračoval v Erste, kde dle mého názoru přesvědčil Jana Hájka o smysluplnosti investic do malých společností.

A pokud jde o zbylou část vašeho komentáře, nikdy jsem na akciových long pozicích netratil. Je to snadné - ztráta vzniká, když pozici uzavřete. U těch, kde hodnota aktuální je nižší než při nákupu, prostě držím a čekám. Samozřejmě takové jsou - Valeant, Limited Brands, Pandora, PDL Biopharma, GE. Prodám je až se vrátí zpět nebo je nechám "vyhnít".

Pokud jde o celkové portfolio - pak počítáno za posledních 25 let - CAGR 12,9%
Mohlo by to být lepší ale mě to ke spokojenému životu stačí. Nechci překonávat index - chci se bavit.

Co bych chtěl, je za rozumné peníze pojistit kurzové výkyvy. Což neumím a což je jeden velký strašák drobného investora. Ale což, tak si člověk vybere dividendu nebo zisk v cizí měně a na cestách ji utratí bez nutnosti konverze.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Petr Vorlíček | 26. 1. 2021 01:36 | reakce na Jan Amos - 24. 1. 2021 15:00

Máte velmi svérázné vysvětlení termínu "ztráta". Moc nechápu, proč vám nevadí držet dlouhodobě ztrátové pozice (což je typická investorská chyba - cena zmeškané příležitosti tuto ztrátu navýšila natolik, že už ji nikdy nedoženete...), a vadí vám u dlouhodobého investování kurzové riziko??
Zvláštně si také vážíte svého času...Je to ta nejvzácnější komodita co máte, mrhat jí investičními snahami, aniž by to mělo adekvátní efekt (pasivně nakoupený index outperformuje) je gigantickou ztrátou...CAGR totiž nelze počítat bez zohlednění ztráty neuzavřených pozic - tak to dělají i fondy...Zkuste to spočíst regulérně...Když si započtete zisky, a ne nerealizované ztráty, o ničem to nevypovídá...
Pan Splítek může být šikovný investor, to se koneckonců uvidí, jak ukočíruje budoucí velký propad, kdy smallcapy letí jako šutr, ale nazývat ho "český Buffet" je fakt dost úlet...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Amos | 26. 1. 2021 09:22 | reakce na Petr Vorlíček - 26. 1. 2021 01:36

Můj CAGR je i z neuzavřených pozic. Pochopitelně. Čili pro výpočet vytváří ztrátu. Tady jsem se špatně vyjádřil.
Nicménš aktuálně ztrátové pozice neuzavírám. Mohu si to dovolit, protože nespravuji cizí peníze ani napákované. Pokud bych pozice otevíral na dlu, nemohl bych si tento přístup dovolit.
Mě můj staromódní přístup vyhovuje. Kdysi kdesi jsem tady psal o svém přístupu k diverzifikaci výnosů a akcie jsou jen částí. Prodávat je nemusím, protože ač jsem původně předpokládal, že budu portfolio dle Bengenova pravidla anuitně odprodávat po 4% ročně, bohatě my nyní stačí dividendové inkaso.

V čem s vámi souhlasím a co jsem si zpětně vyhodnotil, je, že mě z dlouhodobého hlediak nemusí (snad) kurzové zajištění zajímat. Co se mi nepovedlo, bylo vytvořit portfolio, kde jsou navzájem nezávislé tituly. Teorie říká, že to jde s počtem cca 30 titulů, mě se to ani u mých aktuálních 80 nepovedlo.

Za mě opravdu dost - nechtěl bych se stát tapetovačem místních diskuzí.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Petr Vorlíček | 26. 1. 2021 23:25 | reakce na Jan Amos - 26. 1. 2021 09:22

Prima, se zajištěním plně souhlasím, a těch 80 pozic...To už je fakt šílené...To bych radši držel sedm ETF, které by se skutečně kompenzovaly, jako Reit, Energy, Smallcapy, Qčka, Biotech, Utility, Materials, finito. Ale chapu, konzervativní investor...:-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Altman | 26. 1. 2021 13:01 | reakce na Jan Amos - 26. 1. 2021 09:22

Kurzové riziko u člověka, který neví, kde za 10 let bude žít, v jaké měně bude hradit své životní náklady, je trochu něco jiného, než kurzové riziko člověka, který na beton ví, že na 100% umře v tom domku na orlickoústecku, kde se narodil.

Já se naopak snažím žít i stou nejistotou, že až budu ty investice potřebovat odprodávat, možná už ani nebudou denominované v té měně (USD, EUR), ve které byly v momentě pořízení, protože ta měna bude nefunkční či již neexistující :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Amos | 26. 1. 2021 09:25 | reakce na Jan Amos - 26. 1. 2021 09:22

...těch hrubek. To je tak, když člověk vytváří příspěvek na oldschool BlackBerry...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Amos | 22. 1. 2021 13:21 | reakce na Martin Doležal - 22. 1. 2021 12:54

"Pak lidé, co se v tom nevyznají, ale čtou kde co, se mylně domnívají, že stačí si jen přát a ono se to uskuteční. V tom by problém nebyl, problém nastane tehdy, když ty sny začnou lidé vyžadovat po druhých."

Myslím, že dost trefně napsáno.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+5
+
-

Petr Vorlíček | 22. 1. 2021 09:14

Investoři se spekulanty zoufale hledali technologickou firmu střihu Googlu, Applu, Amazonu, Facebooku, s pořádnou vizionářskou osobností v čele, na které by opět zdesetinásobili investici. Hledali až našli.
Tentokrát se však ten příběh stihl odehrát v průběhu jednoho roku namísto jednoho desetiletí.

Nyní je cena tesly nedaleko mety 5.000 USD před splitem 5:1, což musí šortaře, kteří šortovali předchozí propad z tisíce dolarů značně děsit...(jsem mezi nimi..)
Může Tesla vyrůst na 10.000? (Tedy 2 k po splitu..)? Na kapitalizaci 1,8 bil?
Jistě, co by nemohla, v tu dobu by měl Amazon kapitalizaci 3 bln...Vadí?

Může, ale je daleko pravděpodobnější, že se v nejbližší korekci trhu zřítí na polovičku jako prvně. Je jen otázkou, jaká událost to odstartuje, a kdy to bude. Díky nevyzpytatelnosti takové události a nemožnosti časovat vrchol na ATH při hyperbolickém růstu není možné tuto příležitost rozumně využít, zdánlivá jistota, že fundamebt je hluboko pod současnou cenou je k ničemu, když akcie rosto o sto dolarů za den...
Jistě se to někomu podaří, na jednoho takového ale bude připadat deset těch, co na šortu Tesly odevzdali zisky z obchodování za poslední rok, a zavřeli se ztrátou.
Tato bublina však nejde srovnávat s tulipány, je tvrdě racionální, dobře odhadla naladění trhu a chuťě investorů, a je chráněna monetární politikou FEDu. Proti tomu nelze bojovat, to lze jen s respektem pozorovat z povzdálí..:-)

Nahlásit

+1
+
-

Jan Capouch | 22. 1. 2021 21:02 | reakce na Petr Vorlíček - 22. 1. 2021 09:14

Asi tak:

https://echo24.cz/a/SrtW6/vznika-kvazicentralne-rizeny-kapitalismus

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Richard Fuld | 2. 3. 2021 13:20 | reakce na Jan Capouch - 22. 1. 2021 21:02

"Začíná se mluvit o tom, že by všechny centrální banky prý měly začít víc ovládat tzv. výnosovou křivku. To znamená, že by vlastně regulovaly ceny a výnosy státních dluhopisů jednotlivých splatností."

Před 20 lety bylo pozdě. :-) Úrokové sazby nemohou být tržní, protože neexistuje relevantní tržní vztah mezi nabídkou peněz a úsporami (již existujícími penězi). Proto je třeba administrativně stanovovat nejen krátkodobé sazby ale intervencemi na trzích se státními dluhopisy rovněž dlouhodobé bezrizikové úrokové sazby.

Trhům přísluší stanovovat pouze rizikovou prémii (nad výnosem státních dluhopisů) u korporátních dluhopisů.

Konečně tak oblast řízení úrokových sazeb začíná být racionálně řízeny v souladu s cíli centrálních bank, namísto aby byly ovlivňovány nahodilostmi trhů se státními dluhopisy a představami a emocemi účastníků těchto trhů.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Amos | 24. 1. 2021 13:30 | reakce na Jan Capouch - 22. 1. 2021 21:02

Ten článek je až příliš chlácholivý a optimistický. Nemyslím si, že se řítíme jen do špatného světa. Řítíme se do chaosu, který budou způsobovat vlády plné neumětelů (viz totální anarchie, kterou zavedl Babiš při "řízení" protiepidemických opatření). A až nastoupí Piráti, to budou teprve oči v úžasu vypadávat z důlků..

Myslím, že chaos, který by údajně zavládl s nástupem ancapistů, by byl ale proti současnému tandemu Babiš - Schillerová vojenskou disciplínou. Jedinou obranou je diverzifikace, diverzifikace a ještě jednou diverzifikace.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Richard Fuld | 2. 3. 2021 13:22 | reakce na Jan Amos - 24. 1. 2021 13:30

Ale kdepak chaos. Chaos trhů se státními dluhopisy bude naopak nahrazen "pořádkem" rozhodování centrálních bank, které budou sledovat "obecně prospěšný" inflační cíl. :-) Tím dojde k vytvoření stabilního finančního prostředí, ve kterém mohou ostatní skutečné trhy nerušeně působit.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

František Cecvárek | 22. 1. 2021 08:20

Dotaz na pana Stroukala. On navrhuje v současné době ve světě i v ČR naopak zvyšovat úrokové sazby?

Nahlásit

-2
+
-

Miroslav Polách | 24. 1. 2021 00:29 | reakce na František Cecvárek - 22. 1. 2021 08:20

Nebudu odpovidat za pana Stroukala, ale vzhledem k jeho tvorbe se domnivam, ze ma blizko k Rakouske ekonomicke skole - ta obecne nema rada centralni banky a jejich ovlivnovani urokovych sazeb...

Omlouvam se za zdroj, ale pokud chcete vedet vic, mne vzdy prisly skvela videa Fight of the century Keynes vs. Hayek na Youtube - v hrozne kratke dobe toho reknou mnoho.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Richard Fuld | 22. 1. 2021 13:20 | reakce na František Cecvárek - 22. 1. 2021 08:20

Zjevně jste si spletl článek, na který reagujete. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

František Cecvárek | 22. 1. 2021 15:14 | reakce na Richard Fuld - 22. 1. 2021 13:20

Nespletl, reaguji na to, že píše "zabili nám spoření". Což je zcela určitě negativně míněno. Co je na tom tak negativního, když se CB chovají proticyklicky, to jsem chtěl vysvětlit. Jak by lepšímu výkonu ekonomiky (a akciových trhů) přispěly vyšší sazby.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Petr Vorlíček | 22. 1. 2021 22:32 | reakce na František Cecvárek - 22. 1. 2021 15:14

No vy dva jste se skutečně hledali...:-))))))))))))))

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Richard Fuld | 2. 3. 2021 13:25 | reakce na Petr Vorlíček - 22. 1. 2021 22:32

Tak já Františka fakt nehledal. :-))))

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 22. 1. 2021 16:43 | reakce na František Cecvárek - 22. 1. 2021 15:14

Chápu, ale článek pana Stroukala je jinde. Tady píšete do diskuze o elektromobilech.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-