Gladiš, zastánce Rašínovského "pracovat a šetřit". :-) V jeho textu je spousta známek toho, že pan Gladiš nemá moc informací o tom, jak dnešní peníze a ekonomika funguje. :-)
Rašínovské pracovat a šetřit mělo kdysi v dobách zlaté kotvy (spíše však zlaté svěrací kazajky) v dobách převládající mentality chudoby své opodstatnění. V dnešní svobodné době nespoutaných účetních peněz je však heslo o šetření velmi nepraktické. Pro dnešek je vhodné heslo PRACOVAT A SPOTŘEBOVÁVAT, protože šetřit vydělané peníze už není třeba, jako tomu bylo dříve, kdy úspory spotřebitelů byly potřebné pro investice producentů. Toto veskrze nepraktické omezení už naštěstí neplatí, proto je i třeba začít se podle toho (svobodněji) chovat. Dnešní nespoutaná doba umožňuje mentalitu dostatku a bohatství, a je zcela neaktuální trápit se přísnou kdysi snad opodstatněnou Rašínovskou mentalitou nedostatku a chudoby.
Richard Fuld|16. 11. 2020 13:17| reakce na Alexander Novotka - 15. 11. 2020 08:35
Zrovna ty, mě chceš vyčítat nedostatek slušnosti? Jdi se vycpat. Jak do lesa zavoláš, tak se Ti z něj ozve, Novotko. Primitivnímu buranovi vykat nebudu. :-) Klidně se za to na mě zlob. :-)
Alexander Novotka|15. 11. 2020 08:35| reakce na Richard Fuld - 13. 11. 2020 19:19
Tak tady je to v plné kráse - nastoupil vrchol noblesy, bezpříkladné slušnosti a hlavně, hlavně byl položen konečný, protože neprůstřelný argument pro potvrzení komplexní ideologie. Tykáním radši šetřete pro Vaše ideové soudruhy.
Honza _|14. 11. 2020 19:19| reakce na Richard Fuld - 13. 11. 2020 19:06
Vaše postřehy jsou naprosto přesné! Ptáte se proč? Protože transakční náklady, setrvačnost a lenost lidí stále převažuje. Uvidíme, co udělá časový vývoj. To je jako byste se v roce 1890 ptal, proč všichni ještě nejezdí autem, když je to tak super vynález a pár nadšenců tvrdí, že jednou to bude hlavní způsob osobní přepravy...
Richard Fuld|13. 11. 2020 19:16| reakce na Jan Amos - 12. 11. 2020 19:59
Nejdříve jste použil formulaci vesměs, teď už jsou to všichni. S Vámi je tedy diskuze. Andreje neobdivuji. Obhajuji jej před útoky těch co je považuji za ještě horší, než je sám Andrej. vysmívaný? To bylo mnoho lidí... Mě to nevadí. Tak já jsem určitě zcela marginální existence, stejně jako Vy. Ale Andrej? Marginální? Opravdu?
Richard Fuld|13. 11. 2020 19:06| reakce na Honza _ - 13. 11. 2020 10:07
Když může BTC tak skvěle pomoci proti svévoli finančního úřadu, proč už všichni dávno nepoužívají BTC a namísto toho se obracejí na státní instituce - soudy? Proč Kypřané dávno nepoužívají masově BTC? Proč už se tedy hromadně nepoužívá BTC u nákupů nemovitostí?
Je to proto, že navzdory všem problémům a nevýhodám, které jsou spojeny s používáním peněz, je lidé prostě dál používají. Jaký lepší důkaz chcete? A nechoďte na mě s nuceným oběhem. ve Švédsku nucený oběh není a nevím o tom, že by se tam nějak BTC rozmohl. A barterové směny jsou legální i v ČR.
Richard Fuld|13. 11. 2020 18:51| reakce na Jan Altman - 9. 11. 2020 18:18
Klasický argument v kruhu. Meritorní otázkou naší debaty je, zda běžné aktivity moderního demokratického právního státu lze považovat za kriminální činy a tedy adresáty tohoto jednání státu za jeho oběti. Vy ale aniž byste přinesl přesvědčivé argumenty pro vyřešení dané otázky, označujete rovnou adresáty jednání státu za jeho oběti. Nejsou to oběti. Oběti by to byly, kdyby běžné jednání moderního demokratického státu bylo možné kvalifikovat jako trestné činy, což nelze. Vrátil jste nás tedy pouze opět na začátek debaty. Vy tvrdíte, já tvrdím. :-) Nic víc.
A občanům fakt není jedno, jestli jim povinnosti ukládá demokraticky zvolený parlament právního státu nebo despotický totalitní vládce. Možná Vám je to jedno. Většině lidí to ale opravdu jedno není.
Richard Fuld|13. 11. 2020 18:38| reakce na Jan Amos - 12. 11. 2020 20:29
Jasně. Vy dokážete jen citovat jiné. Vlastnímu myšlení zřejmě nedůvěřujete, nejspíš oprávněně. Mě je úplně jedno, že autorem těch blábolů je nějaký nobelista. To pro mě není žádný argument. S dnešní situací (obrovskými státními dluhy) si nikdo z "klasických" ekonomů neví rady, ani mnozí nobelisté. Ani ti nobelisté. Sami přiznávají, že NEVÍ. :-) Takže je třeba najít NOVOU cestu. Blízko jsou zastánci MMT. A mezi nimi je možná taky nějaký nobelista. :-) Zkuste některého z nich najít.
Honza _|13. 11. 2020 10:07| reakce na Richard Fuld - 10. 11. 2020 18:10
To je pokrok :-) Teď už jen zjistit, že užitek je individuální a v podstatě neměřitelný a jsou lidé, pro které je užitkem BTC zajištění se proti osudu Venezuely. I když žijí v Evropě. Třeba na Kypru a v Řecku by mohli vyprávět, jaký je spoleh na bankomaty. Nebo Maďaři, kteří si spořili na důchod, než jim to Orbán znárodnil. Nebo podnikatelé v ČR, na které zaklekl Bureš skrz finanční správu. Nebo běžný člověk, který nemá na nákup nemovitosti a úspory z účtu se mu skrze inflaci vypařují. Nebo technologičtí geekové, kteří v minulé generaci začali s obchodem přes internet a teď přechází na kryptoplatby. Nebo ten jeden podnikatel, kterému platby do Číny trvaly tři týdny, bitcoinem to má za pár minut.
Ale chápu, že pro vás osobně to užitečnost míst nemusí...
Alexander Novotka|13. 11. 2020 09:31| reakce na Richard Fuld - 12. 11. 2020 18:47
Pročistěme naše pluky, soudruzi! Pryč se zrádci! Není čas zdržovat se důkazy! Teď jste se zase jednou (přes opakované kasání se slušností a kultivovaným projevem) ukázal jako progresivní idiot a - jak jest trefně poznamenáno výš - marginální existence, se kterou nemá cenu vést jakoukoli diskusi. Jděte se vycpat. Kupředu levá!
Jan Amos|12. 11. 2020 19:59| reakce na Richard Fuld - 12. 11. 2020 18:47
Ne, všichni ne. I komunisti potřebovali léčit a u lékařů byli benevolentnější. Tam dokonce někdy nevadila ani neexistence rudé knížky.
Nicméně t,i kteří pracovali jako obchodníci, což byl i Babiš, byli do jednoho estébácké svině. U Babiše není ani potřeba prověrka, stačí vnímat jak se chová. Proto jej zřejmě obdivujete. Je prima, že v dnešní době přeci jen ta moc nad osudy jiných je omezená. Někdo se protlouká jeko vysmívaný premiér, někdo jako vysmívaný přispěvatel diskuzních fór. Čili zcela marginální existence.
Richard Fuld|12. 11. 2020 18:45| reakce na Jan Altman - 12. 11. 2020 12:11
No vždyť to zkusili ve Švédsku a nic. :-) Pokud to chcete zkusit v ČR, založte politickou stranu, vyhrajte volby a zkuste to. :-) Kdyby to bylo na mě, tak já bych to nezkoušel. Jsem v tomto jednoduše opatrný. Nejsem takový kamikadze jako Vy. :-)
Richard Fuld|12. 11. 2020 18:39| reakce na Jan Altman - 12. 11. 2020 12:00
Tvrdit mafie může co chce, stejně jako to děláte Vy. :-) Ale každý přece ví, že je to nesmysl, že mafie vydírá, že žádné daně nevybírá. Daně může vybírat jen stát, či jiný zákonem k tomu zmocněný subjekt. To přece ví každé malé dítě. :-)
Alexander Novotka|12. 11. 2020 14:25| reakce na Richard Fuld - 11. 11. 2020 17:09
Tak čekejte a neunáhlujte se, hlavně se už přestaňte ztrapňovat. Vy jste buď před rokem 1989 nebyl schopen vnímat svět (to byla doba, co?), nebo lžete tak úporně, že už věříte sám vlastním lžím.
Jan Altman|12. 11. 2020 12:11| reakce na Richard Fuld - 10. 11. 2020 18:19
No vždyť to zkusme! Zrušme veškeré zákony dávající nějaké výhody koruně či pravomoci ČNB - resp. nechť ČNB má nějaké pravomoci ke koruně, ale ať mohou existovat vydavatelé jiných měn a vůči těm měnám nechť mají pravomoci ti vydavatelé a ne ČNB. Zrušme povinnost přijímat CZK v obchodech. Zrušme povinnost přijmout CZK jako formu vyrovnání dluhu (i když si smluvní strany dohodly vyrovnání v něčem jiném). Zrušme DPH na stříbrných mincích. Zrušme daň z kapitálového příjmu u instrumentů, které lidi považují za peníze, používají je jako peníze (např. bitcoin). Zrušme veškeré vyhlášky, které falešně klasifikují státní dluhopisy jako bezrizikové a které tak uměle nutí banky a penzijní fondy je nakupovat (a dovolme jim držet, co chtějí - včetně zlata a bitcoinu). Atd...
A pak uvidíme. Protože podle mne uvidíme (přechod na alternativu), i když ty výše uvedené represe zůstanou. Tak jako tak. Jen když ty represe zrušíte, nebudete vypadat jako tak velcí grázlové a nepřátelé svobody a pokroku.
Jan Amos|11. 11. 2020 23:49| reakce na Jan Altman - 10. 11. 2020 10:11
Je bezpečnější číst původní texty - myšlenky se neztrácejí překladem. Fama tvrdí dvě zajímavé a zásadní věci - současné QE není nic jiného než nahrazování dlouhodobého dluhu krátkodobým a vice versa, což znamená, že centrální banky nevytvářejí nic reálného a pak, že celý tento systém se sesype, až investoři začnou pochybovat, že dluh dokáží vlády někdy splatit.
To je zásadní . nikoliv Fuldovo "vládní dluh se splácet nemusí", ale "už nevěříme, že by vláda dokázala dluh splatit". Jakmile se tato pochybnost rozšíří, je konec.
Vládní dluhy se nemusí splácet - dokud investoři věří, že by je vlády splatit dokázaly. Jakmile začnou pochybovat, začne padat domino...
Diskuze: Vláda si dělá z rozpočtu trhací kalendář. A to ho ještě nemá
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Jan Altman|2. 11. 2020 17:08
Nejméně oblíbený příspěvek
Richard Fuld|2. 11. 2020 14:29
Diskuze
Richard Fuld|16. 11. 2020 13:17| reakce na Alexander Novotka - 15. 11. 2020 08:35
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Alexander Novotka|15. 11. 2020 08:35| reakce na Richard Fuld - 13. 11. 2020 19:19
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Honza _|14. 11. 2020 19:19| reakce na Richard Fuld - 13. 11. 2020 19:06
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|13. 11. 2020 19:19| reakce na Alexander Novotka - 13. 11. 2020 09:31
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|13. 11. 2020 19:16| reakce na Jan Amos - 12. 11. 2020 19:59
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|13. 11. 2020 19:06| reakce na Honza _ - 13. 11. 2020 10:07
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|13. 11. 2020 18:51| reakce na Jan Altman - 9. 11. 2020 18:18
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|13. 11. 2020 18:38| reakce na Jan Amos - 12. 11. 2020 20:29
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Honza _|13. 11. 2020 10:07| reakce na Richard Fuld - 10. 11. 2020 18:10
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Alexander Novotka|13. 11. 2020 09:31| reakce na Richard Fuld - 12. 11. 2020 18:47
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|13. 11. 2020 09:05| reakce na Richard Fuld - 9. 11. 2020 10:31
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|13. 11. 2020 09:04| reakce na Richard Fuld - 10. 11. 2020 18:10
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Honza _|12. 11. 2020 20:52| reakce na Richard Fuld - 12. 11. 2020 18:39
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Amos|12. 11. 2020 20:29| reakce na Richard Fuld - 12. 11. 2020 18:35
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Amos|12. 11. 2020 19:59| reakce na Richard Fuld - 12. 11. 2020 18:47
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|12. 11. 2020 18:47| reakce na Jan Amos - 11. 11. 2020 23:13
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|12. 11. 2020 18:47| reakce na Alexander Novotka - 12. 11. 2020 14:28
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|12. 11. 2020 18:45| reakce na Jan Altman - 12. 11. 2020 12:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|12. 11. 2020 18:39| reakce na Jan Altman - 12. 11. 2020 12:00
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|12. 11. 2020 18:36| reakce na Jan Altman - 12. 11. 2020 11:58
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|12. 11. 2020 18:35| reakce na Jan Amos - 11. 11. 2020 23:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Alexander Novotka|12. 11. 2020 14:28| reakce na Richard Fuld - 11. 11. 2020 17:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Alexander Novotka|12. 11. 2020 14:25| reakce na Richard Fuld - 11. 11. 2020 17:09
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|12. 11. 2020 12:11| reakce na Richard Fuld - 10. 11. 2020 18:19
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|12. 11. 2020 12:03| reakce na Richard Fuld - 11. 11. 2020 17:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|12. 11. 2020 12:00| reakce na Richard Fuld - 11. 11. 2020 17:03
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|12. 11. 2020 11:59| reakce na Richard Fuld - 11. 11. 2020 10:38
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|12. 11. 2020 11:58| reakce na Richard Fuld - 11. 11. 2020 17:01
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|12. 11. 2020 11:56| reakce na Richard Fuld - 11. 11. 2020 16:53
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Amos|11. 11. 2020 23:49| reakce na Jan Altman - 10. 11. 2020 10:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu