To záleží na tom, podle čeho ty vlády a politiky hodnotíte. Obecně podle mě platí, že EU dlouhodobě ztrácí konkurenceschopnost a je v ekonomickém úpadku. To se děje pod taktovkou Francie a Německa. V Evropě to je jeden za 18 a druhý bez dvou za dvacet. Zamyslete se třeba nad tím, kdy v Evropě naposledy vznikla globální firma typu Apple, Amazon, Google, Intel a podobně. A proč nevznikají? Není to náhodou proto, že se EU zabývá ekoutopiemi, že svazuje ekonomiku kokotinami typu GDPR a tisíci zbytečných norem, brutální peněžní expanzí atd atd. Není to náhodou proto, že se obrovské prostředky utápějí ve zbytečnostech a chybí na investice a rozvoj. Nejsou to právě ty vlády, které tu adorujete, které stojí za tím vším?
Nebo snad obdivujete německou cenzuru medií? Nebo se vám líbí francouzský zákoník práce, který má asi 3000 stran? Je podle vás například bývalá Hollandova vláda, za které utíkali bohatí do zahraničí, náš vzor? Jste snad nadšený vítací politikou Frau Merkel a následným vznikem radikálních národnostních stran? Atd. Opravdu?
Já hodnotím podle reálného úspěchu. Buď vyhrajete bitvu/ válku, vytvoříte mezinárodně úspěšnou firmu, máte komerčně úspěšný nápad/ produkt. Nebo jen planě kecáte. Souhlasím že realita EU je úlet, ovšem vám asi víc vyhovuje Albánie, Mongolsko, Afrika, asijské země nebo Latinská Amerika. Tam je minimum úřadů a omezení, jen nechápu proč stále žijete v EU. Neschopnost nebo jen potřeba aby se o vás někdo postaral?
Richard Fuld|23. 9. 2020 14:20| reakce na Martin Doležal - 22. 9. 2020 23:04
Vy mě vůbec neznáte. Alespoň podle toho, co píšete. :-)
Pan Capouch narážel na to, že tvrdím, že státní(!) dluhy není třeba splácet a že za případné nadměrné zadlužování (kohokoliv, státu i jednotlivců) můžeme "platit" pouze formou inflačního růstu cen. Toto riziko zdražování je oproti ceně, kterou bychom museli zaplatit, pokud bychom se rozhodli státní dluhy splatit, jen bezvýznamný detail.
Tomas Hruby|23. 9. 2020 07:49| reakce na Martin Doležal - 22. 9. 2020 13:25
Tak upřímně - proti Francii život v ČR jednoznačně upřednostňuji, u Německa je to tak nějak na hraně (ekonomicky ZATÍM slušné, ale společensky problémů hodně přibývá). Zase se tak neshazujme, celkem nedávno jsem se docela hluboce zamýšlel nad tím, kde by se v rámci Evropy žilo lépe než u nás a jako asi jediná jasně lepší varianta mi vyšlo Dánsko, přijatelné by pak bylo Rakousko a možná Holandsko, jinak ale popravdě žádné extrémní nadšení. Vesměs je to směs kladů a záporů, přičemž častěji převládají zápory, časy z roku 1989, kdy jsme na západ hleděli s otevřenou pusou a obdivem jsou pryč. Smutné je ovšem to, že to není tak docela dáno pokrokem u nás, velkou roli hraje naopak jistý úpadek v ostatních státech...
Martin Doležal|22. 9. 2020 23:18| reakce na Josef Fraj - 22. 9. 2020 13:50
Já hodnotím podle reálného úspěchu. Buď vyhrajete bitvu/ válku, vytvoříte mezinárodně úspěšnou firmu, máte komerčně úspěšný nápad/ produkt. Nebo jen planě kecáte. Souhlasím že realita EU je úlet, ovšem vám asi víc vyhovuje Albánie, Mongolsko, Afrika, asijské země nebo Latinská Amerika. Tam je minimum úřadů a omezení, jen nechápu proč stále žijete v EU. Neschopnost nebo jen potřeba aby se o vás někdo postaral?
Martin Doležal|22. 9. 2020 23:04| reakce na Jan Capouch - 22. 9. 2020 21:01
Pan Fuld naprosto ideálně naplňuje jednu kanadskou akademickou studii o tom, že levicově smýšlející jedinci jsou inteligentnější, schopnější, úspěšnější a perspektivnější. Jen z nějakého záhadného důvodu tito lidé jen nadávají, řeční, prosí o pomoc a druhým vyčítají že jsou málo solidární.
Normální člověk neřeší že v hypermarketu něco zdražili, protože už předtím kupoval dráž kvalitnější zboží.
Nejhorší scénář je tato vláda sama. Korona už je jenom třešnička na dortu.
Nahlásit
-
3
+
Josef Fraj|22. 9. 2020 13:50| reakce na Martin Doležal - 22. 9. 2020 13:25
To záleží na tom, podle čeho ty vlády a politiky hodnotíte. Obecně podle mě platí, že EU dlouhodobě ztrácí konkurenceschopnost a je v ekonomickém úpadku. To se děje pod taktovkou Francie a Německa. V Evropě to je jeden za 18 a druhý bez dvou za dvacet. Zamyslete se třeba nad tím, kdy v Evropě naposledy vznikla globální firma typu Apple, Amazon, Google, Intel a podobně. A proč nevznikají? Není to náhodou proto, že se EU zabývá ekoutopiemi, že svazuje ekonomiku kokotinami typu GDPR a tisíci zbytečných norem, brutální peněžní expanzí atd atd. Není to náhodou proto, že se obrovské prostředky utápějí ve zbytečnostech a chybí na investice a rozvoj. Nejsou to právě ty vlády, které tu adorujete, které stojí za tím vším?
Nebo snad obdivujete německou cenzuru medií? Nebo se vám líbí francouzský zákoník práce, který má asi 3000 stran? Je podle vás například bývalá Hollandova vláda, za které utíkali bohatí do zahraničí, náš vzor? Jste snad nadšený vítací politikou Frau Merkel a následným vznikem radikálních národnostních stran? Atd. Opravdu?
Martin Doležal|22. 9. 2020 13:25| reakce na Aleš Holub - 22. 9. 2020 12:33
Jasně, ČR nad oběma zeměmi žní jako bohatý velikán, a Němci s Francouzi se třesou, zda jim dáme dost pracovních příležitostí a podělíme se o české patenty, vynálezy a výrobky s vysokou přidanou hodnotou :)))
Zkuste jim nabídnout zdejší almužnu 35.000 Kč, vydávanou za průměrný příjem. Ještě štěstí že dorazila ta pandemie u urychlila ekonomickou krizi v ČR. Jsem zvědav kolik se zde zvedne úspěšných podnikatelů.
Martin Doležal|22. 9. 2020 11:45| reakce na Honza _ - 22. 9. 2020 09:35
Všude na světě je politika špinavá věc, dávno to již není politiku, ale jen populistický handl, aby mě zvolili i příště. Ale když prostě vidím, jak ta společnost a veřejná správa funguje jinde. V kulturně blízkých zemích. Tak docházím k závěru, že je pravdivé rčení, že každý národ má přesně takovou vládu/ politiku, jakou si zaslouží. Prostě v Rakousku, Německu, Holandsku, Francii, Dánsku, ..... ta veřejná správa a byrokracie funguje mnohem lépe než u nás. Z toho vyvozuji, že naše populace k tomu musí časem dospět. Třeba za 50 - 100 let to bude zde jako ve Švýcarsku dnes.
Honza _|22. 9. 2020 09:35| reakce na Martin Doležal - 22. 9. 2020 09:10
Už dávno je doloženo, že do politiky se hrne určitý typ lidí a čím výš, tím víc takových "kvalit" potřebuje, jinak by se tak vysoko nedostali... Tak proč pořád lidi očekávají něco jiného?
Martin Doležal|22. 9. 2020 09:10| reakce na Michal Mrozek - 22. 9. 2020 08:57
Politici velmi přesně kopírují myšlení a preference svých voličů. Takže problém spíš je, že po převratu si naše společnost nalhávala, jak je sečtělá, vzdělaná, rozumná a morální. Kdyby byl problém v politicích, tak za těch 30 let by si rozumní voliči našli lepší alternativu.
Martin Doležal|22. 9. 2020 09:03| reakce na Josef Fraj - 21. 9. 2020 19:09
Mě to nepřekvapuje, Babiš nemá pořádek ve vlastních firmách, neumí korektně čerpat dotace. Neumí si najmout profíky, co by mu učesali jeho úlety do nenapadnutelné podoby. Tak proč čekat, že jako politik bude nabízet řád a efektivitu? Prostě prošustruje 500 miliard, příští rok zatne další schodek a zaplatí to především jeho voliči a další hlupáci co mají zkrat v hlavě a naivně věří, že jim pomůže nějaký silný vůdce.
Michal Mrozek|22. 9. 2020 08:57| reakce na Josef Fraj - 21. 9. 2020 19:09
Kudy chodí, tudy hlásá Ano bude líp. Premiér se o tu budoucnost velmi zasluhuje. Otázka je, jak to dělá. Víte jak to dělá? To je prostě know-how, které si nenechá vzít. On totiž velmi usilovně pracuje na tom, aby právě teď bylo hůř. Čili ve srovnání s tím, co bude zítra, se snaží postarat, aby ten zítřek pořád vypadal líp než dnešek. A to mu jde velmi dobře. Proto těch 500 miliard. To si normální člověk řekne, že horší to už být prostě nemůže. O pár dní později ale opět zjistíme, že může...
Pokud vám tento komentář připadá schizofrenní, tak jste zcela normální člověk. Zato v politice se ukazuje, že normální lidé téměř vymřeli.
Z tohoto článku jsem drobet zmatený. Jindy se autor ohání pravicovým pohledem na svět, svobodou jedince, osobní odpovědností. A teď se rozčiluje, že to opět vláda nezvládla, že nám nenalinkovala život, že nemáme od jara epidemiologický manuál v každé schránce?
Je jasné, že na počátku epidemie to byl šok a zmatek pro všechny, laiky i odborníky. Ale dnes snad každý soudný člověk ví co je rizikové chování a s čím si může zkomplikovat život. Je to osobní volba. Já na své chování nepotřebuji dohled starostlivého ministra, nebo odpovědnou vládu. Když už někdo potřebuje noty jak žít, tak zde není jen Babiš a jeho band, ale spousta jiných úřadů a politiků, od krajských až po ty obecní. Taktéž osobní aktivitě pro druhé se meze nekladou.
Diskuze: Na pláži s Babišem. Jak se Česko chystalo na druhou vlnu
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Josef Fraj|22. 9. 2020 13:50
Nejméně oblíbený příspěvek
Martin Doležal|22. 9. 2020 23:18
Diskuze
Richard Fuld|23. 9. 2020 14:20| reakce na Martin Doležal - 22. 9. 2020 23:04
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|23. 9. 2020 12:45| reakce na Martin Doležal - 22. 9. 2020 23:18
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Honza _|23. 9. 2020 10:30
Nahlásit
Alexander Novotka|23. 9. 2020 08:45| reakce na Martin Doležal - 22. 9. 2020 23:19
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomas Hruby|23. 9. 2020 07:49| reakce na Martin Doležal - 22. 9. 2020 13:25
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Doležal|22. 9. 2020 23:19| reakce na Jan Capouch - 22. 9. 2020 20:59
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Doležal|22. 9. 2020 23:18| reakce na Josef Fraj - 22. 9. 2020 13:50
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Doležal|22. 9. 2020 23:04| reakce na Jan Capouch - 22. 9. 2020 21:01
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Doležal|22. 9. 2020 22:55| reakce na Boris Otokar Hodlak - 22. 9. 2020 14:51
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|22. 9. 2020 21:01| reakce na Martin Doležal - 22. 9. 2020 09:03
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|22. 9. 2020 20:59| reakce na Josef Fraj - 22. 9. 2020 13:50
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Boris Otokar Hodlak|22. 9. 2020 14:51
Nahlásit
Josef Fraj|22. 9. 2020 13:50| reakce na Martin Doležal - 22. 9. 2020 13:25
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Doležal|22. 9. 2020 13:25| reakce na Aleš Holub - 22. 9. 2020 12:33
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Aleš Holub|22. 9. 2020 12:33| reakce na Martin Doležal - 22. 9. 2020 11:45
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Doležal|22. 9. 2020 11:45| reakce na Honza _ - 22. 9. 2020 09:35
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Honza _|22. 9. 2020 09:35| reakce na Martin Doležal - 22. 9. 2020 09:10
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Doležal|22. 9. 2020 09:10| reakce na Michal Mrozek - 22. 9. 2020 08:57
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Doležal|22. 9. 2020 09:03| reakce na Josef Fraj - 21. 9. 2020 19:09
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michal Mrozek|22. 9. 2020 08:57| reakce na Josef Fraj - 21. 9. 2020 19:09
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|21. 9. 2020 19:09| reakce na Martin Doležal - 21. 9. 2020 12:32
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Doležal|21. 9. 2020 12:32
Nahlásit